Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Εντός Μαΐου οι μελέτες για τη διαμόρφωση των τερματικών σταθμών σε Μίκρα και Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό

ffotinos by ffotinos
24 Απριλίου, 2025
στο MMM
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Εντός Μαΐου γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι δύο μελέτες για τη διαμόρφωση των τερματικών σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης στη Μίκρα (επέκταση προς Καλαμαριά) και στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, τις οποίες ανέθεσε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (ΟΣΕΘ), όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του φορέα, Γιάννης Τόσκας.

Η πρώτη ανάθεση, στα ανατολικά της πόλης, αφορά τη σύμβαση με αντικείμενο «Οριστική Μελέτη Κυκλοφοριακής Διαμόρφωσης προσωρινού χώρου κίνησης λεωφορείων στον τερματικό σταθμό Μίκρα του Μετρό Θεσσαλονίκης (επέκταση προς Καλαμαριά) και της απαραίτητης σύνδεσης αυτού με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο».

Η μελέτη αυτή στοχεύει στην κυκλοφοριακή διαμόρφωση ενός προσωρινού χώρου κίνησης λεωφορείων γύρω από την υφιστάμενη διαμόρφωση στην είσοδο/έξοδο του σταθμού και των οδικών του συνδέσεών του με την οδό Πόντου.

«Πρόκειται για έναν μικρότερης εμβέλειας τερματικό σταθμό, σε σχέση με εκείνον της Νέας Ελβετίας, όπου υπάρχουν διάφορα ζητήματα απαλλοτριώσεων και οδικών προσβάσεων. Στο παρελθόν είχαμε κάνει πρόταση που περιλάμβανε πιο ολιστική προσέγγιση και αφορούσε μεγαλύτερη έκταση.

Ωστόσο, για να είμαστε συνεπείς και στα χρονοδιαγράμματα του Μετρό, καλούμαστε να μειώσουμε τον χώρο μετεπιβίβασης. Αρχικά, ο χώρος στον οποίο θεωρούσαμε ότι μπορούμε να παρέμβουμε ανερχόταν σε περίπου 30 στρέμματα, συμπεριλαμβανομένων και ιδιωτικών ιδιοκτησιών, ενώ η τρέχουσα μελέτη περιορίζεται σε περίπου 10 στρέμματα και ενσωματώνει την πρότασή μας η διάνοιξη της Πόντου να φτάσει τουλάχιστον μέχρι το ύψος της οδού Κακουλίδη, όπου σήμερα βρίσκεται ο προσωρινός τερματικός σταθμός του ΟΑΣΘ.

Στόχος μας είναι να έχουμε μέχρι το τέλος του 2025 στη Μίκρα ένα minimum λύσεων -δηλαδή μια λειτουργική διαρρύθμιση, ώστε να μην υπάρχουν “τυφλές” συνδέσεις ή συμφόρηση» υπογράμμισε ο κ. Τόσκας.

Πρόσθεσε, δε, ότι η μελέτη για τη Μίκρα αποτελεί πολύ σημαντικό κρίκο του όλου εγχειρήματος, μεταξύ άλλων και επειδή στην περιοχή λειτουργεί ειδικό μοντέλο, που στόχο έχει να κάνει προβλέψεις για τους κυκλοφοριακούς και επιβατικούς φόρτους στην περίοδο ώς το 2030.

Η μελέτη, που ανατέθηκε στο γραφείο μελετών «Φράγκος Απόστολος & ΣΙΑ Ε.Ε» (Οδός Μελετητική Ε.Ε.) κρίθηκε απαραίτητη, καθώς -σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στη «Διαύγεια»- «μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Γραμμής 2 του Μετρό Θεσσαλονίκης (επέκταση προς Καλαμαριά) στο τέλος του 2025, δεν είναι δυνατή η υλοποίηση του Τερματικού Σταθμού Μετεπιβίβασης που σχεδιάζεται από τον ΟΣΕΘ, λόγω μη υλοποίησης των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων.

Κατά συνέπεια, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα διαμορφωθεί κυκλοφοριακά και ένα ακόμα τμήμα, περίπου δύο στρεμμάτων, όμορο προς την προβλεπόμενη κατασκευή χώρου στάσεων αστικών λεωφορείων κυκλικού σχήματος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ. Ο νέος συνολικός χώρος θα μπορεί να φιλοξενεί τουλάχιστον τον διπλάσιο αριθμό στάσεων».

Στη μελέτη θα συμπεριληφθεί -μεταξύ άλλων- ο σχεδιασμός διασύνδεσης του προσωρινού χώρου κίνησης των λεωφορείων με το περιβάλλον οδικό δίκτυο και η βασική διαμόρφωση των πεζοδιαδρόμων εντός του προσωρινού χώρου, ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη και ομαλή μετακίνηση των πεζών (συμπεριλαμβανομένων και ΑΜΕΑ) από το σημείο εισόδου/εξόδου του σταθμού εντός του χώρου, προς τις στάσεις και την οδό Πόντου και αντίστροφα και ο σχεδιασμός των απαραίτητων τροποποιήσεων της μελέτης της οδού Πόντου, ώστε να είναι δυνατή η απρόσκοπτη και ασφαλής σύνδεση του παρακείμενου τερματικού σταθμού ΟΑΣΘ Κρήνης με τον σχεδιαζόμενο χώρο κίνησης λεωφορείων μέσω της οδού Πόντου.

Η δεύτερη σύμβαση έχει ως αντικείμενο τη «Σύνταξη Προκαταρκτικής μελέτης κυκλοφοριακής διαρρύθμισης του σταθμού μετεπιβίβασης αστικής συγκοινωνίας στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης».

«Η μελέτη προβλέπει αναδιαμόρφωση ενός χώρου με πάρα πολλές αφιξοαναχωρήσεις και την καλύτερη οργάνωσή του, σε συνεργασία με τη ΓΑΙΑΟΣΕ και τον δήμο Θεσσαλονίκης. Μεταξύ άλλων, θα πρέπει να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης λεωφορείων για 20 διαφορετικές γραμμές», σημείωσε και πρόσθεσε ότι κομβικό σημείο στην περίπτωση αυτού του τερματικού σταθμού είναι η μετεγκατάσταση παρακείμενου σχολικού συγκροτήματος (σ.σ. στεγάζει το 63ο και 65ο δημοτικό και το 38ο και 42ο νηπιαγωγείο), κάτι στο οποίο δεν αναμένεται να υπάρξουν προσκόμματα, καθώς βάσει του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου η σχολική στέγη δεν αποτελεί συμβατή χρήση για το σημείο όπου βρίσκεται το συγκρότημα.

«Και αυτή η παρέμβαση επιδιώκεται να υλοποιηθεί μέχρι τις αρχές του 2026», κατέληξε ο κ. Τόσκας.

Σύμφωνα με τη σχετική ανάρτηση στη «Διαύγεια», με αντικείμενο την ανάθεση της σύμβασης στο γραφείο μελετών «Παντελής Αθανάσιος», δεσμευτικά στοιχεία για τον σχεδιασμό στο πλαίσιο της δεύτερης μελέτης είναι τα ακόλουθα: οι διαδρομές που ακολουθούν τα αστικά λεωφορεία προερχόμενα είτε από τη δυτική είτε από την ανατολική πλευρά της πόλης, η προσπάθεια δημιουργίας ανεξάρτητων θέσεων αποβίβασης σε θέσεις πλησίον του σταθμού του Μετρό, η δημιουργία των ελάχιστων δυνατών εμπλοκών μεταξύ πεζών και λεωφορείων, οι κατά το δυνατόν συντομότερες διαδρομές κίνησης των επιβατών προκειμένου να μετεπιβιβαστούν στα εμπλεκόμενα μέσα μαζικής μεταφοράς, η δημιουργία χώρων ανάπαυσης των οδηγών και ανάλογης αναμονής των αντίστοιχων λεωφορείων και η αποφυγή εμπλοκών των υπόλοιπων δραστηριοτήτων (τροφοδοσία καταστημάτων, διέλευση οχημάτων κλπ) που λειτουργούν εντός του ευρύτερου χώρου με ταυτόχρονη εξασφάλιση της τροφοδοσίας αυτών ως και λοιπών αναγκών τους.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΟΣΕΘΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

MMM

Κρατική επιχορήγηση 10,65 εκατ. ευρώ στον ΟΣΕΘ για τις συμβάσεις συγκοινωνιακού έργου

13 Μαΐου, 2025
MMM

Φεβρουάριο του 2026 παραδίδεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά με 5 νέους σταθμούς

12 Μαΐου, 2025
MMM

Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

12 Μαΐου, 2025
MMM

Στο αμαξοστάσιο Πυλαίας ο πρώτος από τους 15 νέους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης

7 Μαΐου, 2025
MMM

Εκπαιδευτικό σεμινάριο για κυβερνοασφάλεια και προστασία δεδομένων στον ΟΣΕΘ

5 Μαΐου, 2025
MMM

50 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη, αρχικού προϋπολογισμού 37,5 εκατ. ευρώ

24 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Το ΣΑΤΑ ζήτησε συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κ. Κυρανάκη

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

«Η μείωση των λιμενικών τελών θα επηρεάσει απευθείας τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», δήλωσε ο Β. Κικίλιας

0

Αλ. Μεϊκόπουλος: Η Hellenic Train επιλέγει ξανά το κέρδος αντί της ασφάλειας. Κόβει τον β’ μηχανοδηγό στα τρένα

0

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

0

Συνάντηση Απ. Τζιτζικώστα με το Διοικητικό Συμβούλιο του ACI Europe, με τη συμμετοχή ΔΑΑ και Fraport

0

Πως διαμορφώνονται οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα

0

O ΔΑΑ δωρίζει 4 περιπολικά στην Ελληνική Αστυνομία

0

European Rail CEOs join high-level Dialogue on continent-wide high-speed rail implementation

0

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025

Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

15 Μαΐου, 2025

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025

DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

15 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025

Υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση αναθεώρησης του «Ελλάδα 2.0»

15 Μαΐου, 2025

Nissan after sales service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά και αξεσουάρ

15 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr