ΑρχικήMMMΚατατίθεται σχέδιο νόμου για τα ΣΒΑΚ και την μικροκινητικότητα. Ψηφιακά η αναθεώρηση των αδειών οδήγησης

Κατατίθεται σχέδιο νόμου για τα ΣΒΑΚ και την μικροκινητικότητα. Ψηφιακά η αναθεώρηση των αδειών οδήγησης

Τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όσον αφορά στην αστική βιώσιμη κινητικότητα και την οδική ασφάλεια, παρέθεσε ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που διεξήχθη την Τετάρτη (9/9) στο υπουργείο.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, το επόμενο διάστημα θα κατατεθεί σχέδιο νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, τα γνωστά ΣΒΑΚ και την προώθηση της μικροκινητικότητας.

Με το σχέδιο νόμου για τα ΣΒΑΚ, όπως υποστήριξε, θεσπίζεται  ένας ενιαίος τρόπος σχεδιασμού της αστικής κινητικότητας, στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού.

Επίσης, στο τμήμα του νομοσχεδίου που αφορά τη μικροκινητικότητα, θα δημιουργηθεί ένα θεσμικό πλαίσιο, εκ του μηδενός, στη βάση διεθνών καλών πρακτικών.

Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει η κατάθεση σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Τέλος, όπως υπογράμμισε ο υφυπουργός Μεταφορών, ψηφιακά και χωρίς την παρουσία του πολίτη στις Διευθύνσεις Μεταφορών της χώρας θα γίνεται η αναθεώρηση των αδειών οδήγησης στις περιπτώσεις απώλειας, φθοράς, κλοπής ή όταν χρήζει αναθεώρησης για ιατρικούς λόγους.

Τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του Γ. Κεφαλογιάννη

Σε συνέχεια των σημαντικών παρεμβάσεων που ανακοίνωσε ο κ. Υπουργός, το αμέσως επόμενο διάστημα θα τεθεί σε τροχιά υλοποίησης ο προγραμματισμός και το έργο που έχει γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα σε νομοθετικό επίπεδο στον τομέα των μεταφορών.

Η αρχή θα γίνει με την κατάθεση σχεδίου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, τα γνωστά ΣΒΑΚ, και την προώθηση της μικροκινητικότητας.

Με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θεσπίζεται  ένας ενιαίος τρόπος σχεδιασμού της  αστικής κινητικότητας, στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού.

Απλοποιούμε  τη  διαδικασία εξέτασης και έγκρισης του ΣΒΑΚ, εισάγουμε υποστηρικτικά εργαλεία που θα διευκολύνουν τους φορείς εκπόνησης και θεσμοθετούμε σύγχρονες μεθόδους διαβούλευσης με την κοινωνία των πολιτών με σκοπό την ευρύτερη δυνατή αποδοχή του.

Τέλος, έχουμε φροντίσει ώστε ο νόμος να καταστεί άμεσα εφαρμοστέος, χωρίς να απαιτείται η έκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας.

Στιγμιότυπο από την συνέντευξη Τύπου

Στο τμήμα του νομοσχεδίου που αφορά τη μικροκινητικότητα δημιουργούμε ένα θεσμικό πλαίσιο εκ του μηδενός στη βάση διεθνών καλών πρακτικών, όπου το βάρος δίνεται στον ορισμό των οχημάτων που εμπίπτουν στην μικροκινητικότητα, ήτοι τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα, τη θέσπιση κανόνων για την κυκλοφορία τους, τη ρύθμιση θεμάτων αναφορικά με τον εξοπλισμό τους, καθώς και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους.

Αμέσως μετά θα ακολουθήσει η κατάθεση σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί κεντρικό άξονα της μεταρρυθμιστικής πολιτικής του Υπουργείου στον τομέα των μεταφορών, καθώς έρχεται να επανεξετάσει τη διαδικασία θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας.

Θα έλθει για πρώτη φορά να θεσπίσει ένα εφαρμόσιμο  σύστημα ελέγχου και εποπτείας αυτών  των διαδικασιών, ενώ θα αξιολογήσει στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων το έργο των εξεταστών.

Ιδιαίτερη μέριμνα έχει επίσης δοθεί στην εξεταστική διαδικασία συμπολιτών μας με ειδικές ανάγκες, όσους δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και όσους έχουν μαθησιακές δυσκολίες, καθώς εισάγει τη δυνατότητα για νέα επικαιροποιημένα εκπαιδευτικά εγχειρίδια και νέες μεθόδους εξέτασης, τόσο γι’ αυτές τις κατηγορίες, όσο και για το γενικό πληθυσμό.

Στο σημείο αυτό να επισημάνω ότι αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία είναι η δεύτερη για τις άδειες οδήγησης, μετά την καθιέρωση της προσωρινής άδειας οδήγησης τον περασμένο Φεβρουάριο, η οποία έχει δώσει ένα συντριπτικό χτύπημα στη γραφειοκρατία και τη διαφθορά ρίχνοντας το χρόνο χορήγησης της άδειας από τις 60 μέρες στις δύο.

Στο πλαίσιο αυτό της πάταξης της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας, φιλοδοξούμε στις αρχές Οκτωβρίου να προχωρήσουμε στο επόμενο μεγάλο βήμα θέτοντας σε πιλοτική λειτουργία τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αναθεώρηση των αδειών οδήγησης, η οποία γίνεται, τόσο για ιατρικούς λόγους, όσο και για λόγους απώλειας, φθοράς ή κλοπής.

Με την πλατφόρμα ο πολίτης θα μπορεί από τον υπολογιστή του να υποβάλει και να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία αναθεώρησης της άδειας οδήγησης εντελώς ψηφιακά, χωρίς την παρουσία του στις Διευθύνσεις Μεταφορών της χώρας.

Το ίδιο διάστημα θα τεθεί επίσης σε λειτουργία και η πλατφόρμα για την υποβολή με ηλεκτρονικά μέσα του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη μεταβίβαση οχημάτων, όπως αιτήσεις, εξουσιοδοτήσεις και παράβολα, καθώς και την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, χωρίς εμπλοκή του πολίτη, των δικαιολογητικών που υπάρχουν ήδη στη διάθεση του δημοσίου όπως π.χ. η βεβαίωση επιτυχούς ελέγχου ΚΤΕΟ.

Η τρίτη, τέλος, νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου έχει να κάνει με την υιοθέτηση μιας νέας ολικής προσέγγισης στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, που θα ακουμπά πολλά επιμέρους ζητήματα, από το σχήμα διοίκησης και εποπτείας των θεμάτων της οδικής ασφάλειας, την αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ., μέχρι τη διαδικασία επιβολής  και είσπραξης προστίμων.

Συγκεκριμένα, στο σχέδιο νόμου θα θεσμοθετηθεί για πρώτη φορά ένα λειτουργικό σύστημα διακυβέρνησης για την οδική ασφάλεια που θα εστιάζει πρωτίστως στα αποτελέσματα και στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων στη βάση ενός δεκαετούς εθνικού στρατηγικού σχεδίου,  το οποίο θα είναι δεσμευτικό για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Ειδικότερα γι’ αυτό να πως ότι η προκήρυξη για την εκπόνηση του νέο εθνικού στρατηγικού σχεδίου είναι ήδη στον αέρα  και αναμένεται το επόμενο διάστημα η επιλογή του αναδόχου.

Όσον αφορά τον ΚΟΚ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση του υφιστάμενου κυρωτικού πλαισίου που επηρεάζει και διαμορφώνει την οδηγική συμπεριφορά και προχωρά στην αναθεώρησή του.

Σε ότι αφορά τον Κ.Ο.Κ., οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν ενδεικτικά:

-Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας, με έμφαση στις παραβάσεις εκείνες που αυξάνουν την πιθανότητα έκθεσης στον κίνδυνο θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος,

-Τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος, και

-Την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων  με αυξημένη συχνότητα ελέγχων.

Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό και την υλοποίηση, με ηλεκτρονικά μέσα, των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., με κεντρικό στόχο τη ενίσχυση της γενικής αποτροπής από την τέλεση παραβάσεων και τον τερματισμό, αν θέλετε, ενός καθεστώτος και μιας γενικευμένης πεποίθησης ατιμωρησίας που δυστυχώς ενυπάρχει σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας.

Ως προς τα χρονοδιαγράμματα, φιλοδοξούμε κάθε μία από αυτές τις νομοθετικές πρωτοβουλίες να τύχουν της έγκρισης του Υπουργικού Συμβουλίου τους επόμενους μήνες, αρχής γενομένης από το Υπουργικό Συμβούλιο στα τέλη Σεπτεμβρίου, ολοκληρώνοντας αυτή τη διαδικασία έως το τέλος του έτους.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο