ΑρχικήMMMΝ. Ταχιάος: Πάνω από 1 δισ. το κόστος της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά

Ν. Ταχιάος: Πάνω από 1 δισ. το κόστος της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά

Διαφορετική όψη θα αρχίσει να αποκτά σταδιακά μέχρι τον Μάρτιο η οδός Εγνατία στη Θεσσαλονίκη, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους καταστηματάρχες να δουλέψουν καλύτερα την περίοδο του Πάσχα, και στους πεζούς να μετακινούνται χωρίς να συνωστίζονται.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο εκδήλωσης με αφορμή την γιορτής της Αγ. Βαρβάρας, έως τον προσεχή Μάρτιο θα έχουν απελευθερωθεί συγκεκριμένοι κοινόχρηστοι χώροι πάνω στην οδό Εγνατία και πάνω στην “πλευρά” της οδού Αγίας Σοφίας, στον σταθμό του μετρό, ο οποίος σε ένα χρόνο θα έχει ολοκληρωθεί και εσωτερικά.

«Ήδη έχει δοθεί ένα χρονοδιάγραμμα στους καταστηματάρχες, ότι μέχρι το Μάρτιο θα περιοριστούν κατά πολύ οι περιφράξεις και ότι το Πάσχα θα βρει την Εγνατία σε διαφορετική κατάσταση» επισήμανε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας ότι «την περίοδο των Χριστουγέννων θα διευκολύνουμε τους καταστηματάρχες της Βενιζέλου.

Μέσα στο επόμενο 10ήμερο θα ανοίξει η οδός Βενιζέλου στο ένα ρεύμα -έχει ήδη πέσει η πλάκα οροφής- και θα ανοίξουν και οι διαβάσεις, ώστε να μπορεί ο κόσμος να περνά με ασφάλεια απέναντι και να μην υπάρχει και αυτό το χάος στην οδό Χαλκέων».

Διευκρίνισε μάλιστα ότι οι διαβάσεις «δεν θα κλείσουν ξανά ποτέ και οι πεζοί θα τις χρησιμοποιούν αδιάλειπτα, ακόμη και όταν ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού».

Αναφερόμενος στην πρόοδο του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι ράγες έχουν τοποθετηθεί από την Ανάληψη μέχρι και το Σιντριβάνι, και έχει επιστρωθεί το κομμάτι μέχρι το εργοτάξιο από την Ανάληψη.

«Μένει να γίνει σκυροδέτηση και υπάρχουν εκκρεμότητες στα ηλεκτρομηχανολογικά, με την τοποθέτηση τους να αρχίζει στο αμέσως προσεχές μέλλον», είπε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στην καλύτερη περίπτωση, οι γραμμές μέχρι το αμαξοστάσιο θα έχουν ολοκληρωθεί το καλοκαίρι, ενώ για το σύνολο του έργου διατύπωσε την εκτίμηση ότι μπορεί να είναι έτοιμο στο τέλος του 2022 – αρχές του 2023.

Η “ακτινογραφία” του σταθμού «Αγίας Σοφίας»

Από την πλευρά του, ο διευθυντής έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, παρουσίασε τον σταθμό Αγίας Σοφίας, λέγοντας ότι θα εκτείνεται σε τέσσερα επίπεδα.

Στο τελευταίο επίπεδο θα είναι οι αποβάθρες, στο τρίτο θα διέρχονται οι επιβάτες και θα λειτουργούν σε δωμάτια όλα τα συστήματα, στο δεύτερο θα είναι εγκατεστημένα τα μηχανήματα των εισιτηρίων και το πρώτο είναι το επίπεδο του δρόμου.

Οι αρχαιότητες θα τοποθετηθούν με βάση τις υποδείξεις του υπουργείου Πολιτισμού.

Η ανάπτυξη του μετρό προς Καλαμαριά και Δυτικά

«Η γραμμή της Καλαμαριάς είναι ένα έργο με πολλές εκκρεμότητες, δεν έχουν δημοπρατηθεί μεγάλα τμήματα του ηλεκτρομηχανολογικού μέρους του έργου, γιατί δεν υπήρχαν και μελέτες για αυτό» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Συμπλήρωσε δε ότι «προσπαθούμε να επισπεύσουμε αυτή τη διαδικασία, γιατί η Καλαμαριά έχει υπάρξει ως έργο μόνο πολιτικού μηχανικού. Θα έρθουν πολύ σύντομα και οι γραμμές για να ξεκινήσει η επίστρωση της γραμμής της Καλαμαριάς».

Για την ανάπτυξη του μετρό γενικώς, προς τα βόρεια-βορειοδυτικά, προς το αεροδρόμιο “Μακεδονία”, ο κ. Ταχιάος επανέλαβε ότι «τον Μάρτιο θα παρουσιάσουμε έναν οδικό χάρτη για το πως θα πορευτούμε. Το πως θα πατήσουμε πάρα πολύ γερά στα πόδια μας, εξασφαλίζοντας τις χρηματοδοτήσεις που απαιτούνται για την πραγματοποίηση του έργου».

Ερωτηθείς για τον προϋπολογισμό του έργου της επέκτασης προς τα Δυτικά, ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι «το κόστος θα είναι πολύ υψηλό και σίγουρα πολύ πάνω από 1 δισ. ευρώ».

Ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό” επανέλαβε ότι «πρώτη προτεραιότητα είναι να παραδοθεί η βασική γραμμή. Δεν μπορούμε να παρουσιαστούμε πουθενά και να μιλήσουμε σοβαρά για την περαιτέρω ανάπτυξη του μετρό εάν δεν παραδώσουμε τη βασική γραμμή».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο