ΑρχικήMMMΠρόταση Δ. Σαρηγιάννη για πιλοτική εφαρμογή απολύμανσης του αέρα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Πρόταση Δ. Σαρηγιάννη για πιλοτική εφαρμογή απολύμανσης του αέρα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Απολύμανση του αέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρότεινε, μεταξύ άλλων, ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ και επικεφαλής της διεπιστημονικής ομάδας HERACLES, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, μιλώντας στην εκπομπή «Τα Λέμε», στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «στις επιχειρήσεις που θα προχωρήσουν στην αγορά συσκευών απολύμανσης και ιδιαίτερα σε περιοχές  με υψηλό ιικό φορτίο θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα όπως για παράδειγμα φοροαπαλλαγές».

Όπως προέκυψε από έρευνες της ομάδας HERACLES, οι συσκευές απολύμανσης κλειστών χώρων μειώνουν το ιικό φορτίο από 55-70%, ενώ με τη χρήση τους μειώνεται το σωματιδιακό φορτίο, η συγκέντρωση των λεπτών αιωρούμενων σωματιδίων στον αέρα, μειώνεται έως και 96%.

Ο κ. Σαρηγιάννης τόνισε μάλιστα ότι «για επιχειρήσεις που θα προχωρήσουν στην αγορά συσκευών απολύμανσης και ιδιαίτερα σε περιοχές με υψηλό ιικό φορτίο όπως η Θεσσαλονίκη, θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα όπως για παράδειγμα φοροαπαλλαγές, ενώ για δημόσια ιδρύματα (εκκλησίες, νοσοκομεία) μπορούν να βρεθούν άλλοι τρόποι υποστήριξης απόκτησης τέτοιων συσκευών (επιχορηγήσεις, δωρεές)».

Ήδη η ερευνητική ομάδα του κ. Σαρηγιάννη, έχει προτείνει στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα, την πιλοτική εφαρμογή απολύμανσης του αέρα, στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ώστε παρά τον συγχρωτισμό να μειωθεί δραστικά το ιικό φορτίο.

Ο κ. Σαρηγιάννης υπογράμμισε επίσης ότι δεν έχουν αξιοποιηθεί όλα τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα προκειμένου να καταπολεμηθεί η πανδημία.

«Πρέπει να επιταχυνθούν οι εμβολιασμοί, να γίνονται περισσότερα στοχευμένα τεστ αντιγόνου με παράλληλη αύξηση του αριθμού των δειγμάτων στα οποία γίνεται αλληλούχιση του DNA του κορωνοϊού ώστε να ταυτοποιούνται τα δείγματα με την βρετανική ή την νοτιοαφρικανική μετάλλαξη και να αυξηθεί το ποσοστό της τηλεργασίας στο 70% τουλάχιστον, όπου αυτό είναι εφικτό» σημείωσε ο καθηγητής.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Tags
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο