ΑρχικήMMMΣτην κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom το «χρυσό συμβόλαιο» των 1,5 δις ευρώ της γραμμής 4 του Μετρό

Στην κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom το «χρυσό συμβόλαιο» των 1,5 δις ευρώ της γραμμής 4 του Μετρό

Στην κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom οδηγείται το «χρυσό συμβόλαιο» των 1,5 δις ευρώ (1,8 δις με τον ΦΠΑ) του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ έδωσε καλύτερη οικονομική προσφορά (1,15 δις ευρώ) από την ανταγωνίστρια κοινοπραξία, ΑΚΤΩΡ – ANSALDO – HITACHI RAIL ITALY (1,18 δις ευρώ).

Το επόμενο διάστημα αναμένεται η ανακήρυξη – και επίσημα – του αναδόχου και, εάν δεν υποβληθούν προσφυγές, τότε θα υπογραφτεί η σύμβαση.

Στο πιο αισιόδοξο σενάριο, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4, με τους 15 σταθμούς, θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια.  

Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος της γραμμής 4

Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:

-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.

-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.

-Δέκα φρέατα.

-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 20 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.

-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.

Η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό για την γραμμή 4

Η αρμόδια Επιτροπή Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό Α.Ε., αναφορικά με τη διαγωνιστική διαδικασία για τη δημοπράτηση της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Τμήμα Α’ «Άλσος Βεϊκου – Γουδή», προχώρησε σήμερα, Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020, στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, παρουσία εκπροσώπων των δυο προεπιλεγέντων υποψηφίων αναδόχων, από την Α’ φάση του διαγωνισμού, των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA..

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι υπέβαλαν τις κάτωθι οικονομικές προσφορές:

1 ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.

 

12,19%
2 ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA.

 

10,57%

Η προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου, επί της οποίας δόθηκε η προσφορά των υποψηφίων είναι 1.319.481.500 Ευρώ.

Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του Έργου που περιλαμβάνει απρόβλεπτα, αναθεώρηση και απολογιστικές εργασίες είναι 1.510.000.000 Ευρώ, ενώ η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του Έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Η παραπάνω εξέλιξη αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου υποδομής στη χώρα μας, το οποίο θα συμβάλει καταλυτικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής της Αττικής.

H δήλωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

«Σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.

Ένα έργο που θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ. Ευρώ που θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση νέων έργων υποδομών που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και την εικόνα της χώρας», ανέφερε ο Κ. Καραμανλής.

Η ανακοίνωση της ΑΒΑΞ για την γραμμή 4

Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.

Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.

O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη.

Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».

Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

H δήλωση των Ν. Παππά και Χρ. Γιαννούλη του ΣΥΡΙΖΑ

Δεκαπέντε μήνες χρειάστηκαν η κυβέρνηση της αδράνειας, ο κ. Καραμανλής και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ανοίξουν τις οικονομικές προσφορές για το έργο κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας.
Για να προχωρήσουν, δηλαδή, έστω ένα βήμα από το σημείο από το οποίο τους το παρέδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Από τη δημοπράτηση του 2016, τη δημοσίευση του 2017, την επίλυση όλων των μεγάλων και κρίσιμων νομικών και τεχνικών ζητημάτων και την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης το περασμένο καλοκαίρι, πριν τις εκλογές, φτάσαμε σε μια πανηγυρική ανακοίνωση του κ. Καραμανλή, η οποία απλώς αποδεικνύει την ανεπάρκειά του.
Αν δεν μας «τρολάρει», σίγουρα θα αστειεύεται.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο