Σάββατο, 14 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    “Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

    13 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

    13 Ιουνίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

    13 Ιουνίου, 2025
    LOGISTICS

    Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

    13 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    “Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

    13 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

    13 Ιουνίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

    13 Ιουνίου, 2025
    LOGISTICS

    Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

    13 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

ffotinos by ffotinos
20 Μαΐου, 2025
στο MMM
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ενδοιασμούς σχετικά με το ενδεχόμενο 24ωρης λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας την ημέρα του Σαββάτου, υπό τις υπάρχουσες συνθήκες, διατηρεί το Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή.

Η ανακοίνωση

Πληροφορηθήκαμε από τον Τύπο πως το Υπουργείο Μεταφορών έχει ζητήσει μελέτη βιωσιμότητας από τη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., έτσι ώστε το δίκτυο να λειτουργεί επί 24ωρης βάσης την ημέρα του Σαββάτου.

Απ’ ό,τι πληροφορούμαστε από το ίδιο άρθρο, η κίνηση αυτή αποσκοπεί στην καταπολέμηση του φαινομένου αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων που έχει παρατηρηθεί μέσα από στατιστικά που υπήρξαν για το 2024.

Ως Σταθμάρχες, ήδη εργαζόμαστε αδιαλείπτως στο δίκτυο 24 ώρες το 24ωρο. Άρα η παραπάνω πρόταση αν υλοποιηθεί, δεν αλλάζει τη φύση των προγραμμάτων εργασίας μας, πράγμα που σημαίνει πως ως κλάδος που βρίσκεται ήδη στο δίκτυο καθημερινά καθόλη τη διάρκεια του 24ώρου, δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει οποιαδήποτε απόφαση.

Οι Σταθμάρχες βρίσκονται στους σταθμούς ούτως η άλλως λοιπόν.

Θα θέλαμε όμως να επισημάνουμε κάποιες συνισταμένες, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν πάρα πολύ σοβαρά από την πολιτική ηγεσία και κατ’ επέκταση από τη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και αυτές δεν έχουν να κάνουν με φιλοσοφικές ανησυχίες, αλλά με γεγονότα τα οποία δεν μπορούν να αμφισβητηθούν από κανένα.

Έτσι λοιπόν μια 24ωρη λειτουργία του δικτύου (έστω το Σάββατο όπως προτείνεται για αρχή), δεν αποτελεί απλά μια ανώδυνη παράταση κυκλοφορίας για να προλάβουμε τα τροχαία ατυχήματα στην άσφαλτο.

Η 24ωρη λειτουργία ενέχει πάρα πολλούς κινδύνους με κυριότερο την έκπτωση στην ασφάλεια.

Ήδη τη στιγμή που συντάσσεται το παρόν, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, γίνεται χωρίς αστυνόμευση.

Όχι πως το υπόλοιπο της ημέρας το Σχέδιο Αριάδνη αποδίδει καρπούς και παρέχει ασφάλεια στους πολίτες, αλλά έστω υφίσταται κάποια σποραδική αστυνόμευση σε κάποια σημεία του δικτύου.

Τις Παρασκευές και τα Σάββατα λοιπόν, μετά τις δώδεκα τα μεσάνυχτα δεν υπάρχει τίποτα, καθώς αποχωρούν οι αστυνομικοί που στελεχώνουν το Σχέδιο Αριάδνη (έστω και αυτοί οι ελάχιστοι που το στελεχώνουν).

Άρα 24ωρη λειτουργία χωρίς αστυνόμευση, μπορεί να προλαμβάνει τα τροχαία (που και αυτό εξετάζεται καθώς αποτελεί μάλλον στην καλύτερη ευχολόγιο και όχι εμπεριστατωμένη άποψη), αλλά θέτει σε κίνδυνο μεγαλύτερο ποσοστό πολιτών από την παραβατικότητα που λαμβάνει χώρα στο δίκτυο, ειδικά τις βραδινές ώρες. Πάμε να διορθώσουμε κάτι και χαλάμε κάτι άλλο λοιπόν.

Και επειδή η πολιτεία έχει δείξει ξεκάθαρα πόσο λαμβάνει υπόψη της τις εκκλήσεις μας για σωστή αστυνόμευση του δικτύου, μπορούμε να προσκομίσουμε στον όποιο ενδιαφερόμενο τις επιστολές μας και τα δελτία τύπου τα τελευταία 4 χρόνια, μέσα από τα οποία ζητούμε εναγωνίως, τη σωστότερη και πυκνότερη αστυνόμευση των σταθμών, αλλά χωρίς καμία ανταπόκριση.

Λάβαμε μόνο μια βαρύγδουπη δήλωση πως αρκετά μεγάλη δύναμη κάποιων χιλιάδων αστυνομικών που βρίσκονται σε διατεταγμένη υπηρεσία φύλαξης σημαντικών προσώπων και «στόχων», θα γυρίσει να ενισχύσει τα αστυνομικά τμήματα και το Σχέδιο Αριάδνη.

Δυστυχώς όμως όλα ξεχάστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες. Άρα μιλάμε για τουλάχιστον ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία με τις υπάρχουσες συνθήκες αστυνόμευσης.

Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, αν προσθέσουμε και το θέμα της συντήρησης και της γήρανσης του εξοπλισμού (το βασικό δίκτυο του Μετρό μετρά ήδη 25 χρόνια λειτουργίας), τότε μιλάμε για ένα εκρηκτικό μείγμα ανευθυνότητας αν εφαρμοστεί η πρόταση της πολιτείας.

Τα περιστατικά με τους συρμούς που παρουσιάζουν βλάβες και ακινητοποιούνται είναι όχι απλά πολλά, αλλά πλέον και συχνότατα. Η έλλειψη συρμών είναι κάτι που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανένα και μάλιστα η συσσώρευση επιβατών στις αποβάθρες λόγω μεγάλων χρονοαποστάσεων το μαρτυρά. Δεν χρειάζεται καμία μελέτη περί αυτού. Είναι ξεκάθαρο τοις πάσι. Πάμε λοιπόν σε ένα «άρρωστο» και γηρασμένο δίκτυο, να το επιβαρύνουμε ακόμη περισσότερο με μεγαλύτερη καταπόνηση.

Και μαζί με τα προαναφερθέντα, έρχονται οι καθημερινές τραγελαφικές αστοχίες σε Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και την υποστήριξη που διατίθεται για αυτό. Η Αθήνα δεν είναι η μόνη πόλη με τεράστιο τουρισμό.

Υπάρχουν πόλεις με πολύ μεγαλύτερο αριθμό τουριστών από την Αθήνα (Παρίσι, Τόκιο, Ρώμη, Μαδρίτη, Λονδίνο κλπ), οι οποίες μεταφέρουν τους τουρίστες χωρίς 24ωρη λειτουργία το Σάββατο. Εκτιμούμε πως και σε αυτές τις πόλεις υπάρχουν τροχαία ατυχήματα και προβλήματα αλκοολισμού που τα προκαλούν. Εκεί βέβαια υπάρχει αστυνόμευση, πυκνά δρομολόγια και σωστή υποστήριξη στα θέματα συναλλαγών με το επιβατικό κοινό. Άρα και το αφήγημα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών δεν στέκει.

Αρκεί μια αυτοψία σε ένα σταθμό για να καταλάβει κανείς τον εμπαιγμό των τουριστών με το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και τις αστοχίες του. Η δε εισιτηριοδιαφυγή πλέον έχει φτάσει και αυτή σε τεράστια επίπεδα καθώς (ειδικά τις βραδινές ώρες λειτουργίας) τα ποσοστά είναι απογοητευτικά. Και τα απόνερα αυτών των συμπεριφορών έχουν ως αντίκτυπο τα οικονομικά της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. τα οποία δεν είναι και σε τόσο καλή κατάσταση.

Η 24ωρη λειτουργία του δικτύου, αν εφαρμοστεί με τις παραπάνω συνθήκες, πρόκειται για τεράστια απερισκεψία που στόχο έχει τον εντυπωσιασμό και όχι την ουσία. Είμαστε στη διάθεση του εκάστοτε να παραθέσουμε τις απόψεις μας, με εμπεριστατωμένο λόγο. Άλλωστε εμείς οι Σταθμάρχες όπως προαναφέραμε, βρισκόμαστε ήδη στους σταθμούς επί 24ωρης βάσης και καθημερινά.

Για εμάς δεν αλλάζει κάτι όσον αφορά τα ωράρια απασχόλησης. Αλλά το να αλλάξουμε τη φύση της εργασίας μας προς το χειρότερο και να αντικαταστήσουμε την αστυνομία, δεν θα το δεχθούμε. Και ας αναλογιστεί ο πολίτης αν θα νιώθει ασφάλεια στο δίκτυο, όταν αυτό θα είναι ξέφραγο αμπέλι.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣΣΤΑΣΥΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣΣυνδικάτο Σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ομάδα Εργασίας για τη διαχείριση κινδύνων στον σιδηρόδρομο: Ποιο το έργο της και οι συμμετέχοντες

12 Ιουνίου, 2025
MMM

Πιλοτική 24ωρη λειτουργία μετρό, τραμ και επιλεγμένων λεωφορειακών γραμμών της Αθήνας το Σάββατο 5 Ιουλίου

11 Ιουνίου, 2025
MMM

Ολικό λίφτινγκ στους συρμούς του ηλεκτρικού. Επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο εργοστάσιο της NK Trailers στον Βόλο (video)

6 Ιουνίου, 2025
MMM

Πως σχολιάζει το ΣΗΤΑ το περιστατικό διακοπής κυκλοφορίας του τραμ στη Γλυφάδα

28 Μαΐου, 2025
MMM

Έκτακτη ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών express και των δρομολογίων του Μετρό προς Αεροδρόμιο στις 28 και 29 Μαΐου

27 Μαΐου, 2025
MMM

Μέσω ΕΣΠΑ ο εκσυγχρονισμός συρμών και υποδομών της Γραμμής 1 (Πειραιάς – Κηφισιά)

27 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Άμεση συνάντηση με τον πρωθυπουργό για τα προβλήματα του κλάδου ζητά το ΣΑΤΑ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

“Τέλος” η δωρεάν χειραποσκευή στο αεροπλάνο με απόφαση της ΕΕ

7 Ιουνίου, 2025

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Πως σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τις νέες διαγραμμίσεις στα αεροδρόμια της ΥΠΑ

9 Ιουνίου, 2025

Στα τέλη του 2026 τοποθετείται η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ

10 Ιουνίου, 2025

Εντός του 2028 η παράδοση της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών

10 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Η εξέλιξη του σχεδιασμού και η ολοκλήρωση των κυριότερων σιδηροδρομικών έργων

9 Ιουνίου, 2025

Στις 31 Ιουλίου παραδίδεται το Αλισσός – Πύργος, τον Νοέμβριο το Μιντιλόγλι – Αλισσός, ολοκληρώνοντας το Πάτρα – Πύργος

9 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα που πουλιέται στην Ελλάδα είναι υβριδικό (48,5%). Μόλις στο 5,5% τα αμιγώς ηλεκτρικά

0

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

0

H Autohellas εισαγωγέας της κινεζικής CHANGAN στην Ελλάδα

0

“Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

13 Ιουνίου, 2025

Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

13 Ιουνίου, 2025

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

13 Ιουνίου, 2025

Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

13 Ιουνίου, 2025

Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

13 Ιουνίου, 2025

Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

13 Ιουνίου, 2025

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη αναστολή λειτουργίας εκδοτηρίου του ΟΣΕ στο Βόλο

13 Ιουνίου, 2025

Δημιουργείται κοινή ομάδα εργασίας για την ελληνική κρουαζιέρα με τη συμμετοχή υπουργείων και CLIA

13 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr