Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: «Ρυθμίσεις με μνημονιακό άρωμα»

ffotinos by ffotinos
29 Ιουλίου, 2024
στο MMM
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Δελτίο τύπου, με θέμα «Ρυθμίσεις με μνημονιακό άρωμα, αναβιώνουν σκοτεινές περιόδους της προηγούμενης δεκαετίας» εξέδωσε το Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ.

Το δελτίο τύπου

Για άλλη μια φορά επιχειρείται από την κυβέρνηση να παρακάμψει την διαδικασία του κοινωνικού διαλόγου, φέρνοντας προς ψήφιση εν μέσω θέρους κι άρον άρον το Σχέδιο Νόμου με τίτλο: «ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σύμφωνα με το οποίο επιχειρούν να ανατρέψουν ριζικά τις εργασιακές σχέσεις.

Το Σωματείο μας από την πρώτη στιγμή κινήθηκε αστραπιαία κι απέστειλε τις προτάσεις του στην Επιτροπή διαβούλευσης. Συγκεκριμένα:

➢ Σύμφωνα με το άρθρο 22, σχετικά με την Πλήρωση θέσεων γενικών διευθυντών και διευθυντών στις λοιπές θυγατρικές της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, καταργούνται οι διαφανείς διαδικασίες πρόσληψης, με «στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα» με ατομικές συμφωνίες, ενώ για το υπόλοιπο προσωπικό διατηρείται το Ενιαίο χωρίς ουσιαστική δυνατότητα βελτιώσεων με ΣΣΕ.

Επιπροσθέτως, η Εταιρεία οι άμεσες και οι λοιπές θυγατρικές της μπορούν να αποφασίσουν τη μεταφορά εργαζομένων από την Εταιρεία στις θυγατρικές αυτές ή από μία από τις θυγατρικές αυτές σε άλλη ή στην Εταιρεία. Είναι ποτέ δυνατό να αποφασίζεται η μετακίνηση εργαζομένου ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ;;; Με ποιά λογική ένας τεχνίτης στην ΟΣΥ θα μετακινείται από τα λεωφορεία στα ΕΛΤΑ, και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται καν να δικαιολογείται η μετακίνηση αυτή; Τι σόι ευελιξία είναι αυτή που εισάγει το Υπουργείο, εισβάλλοντας βίαια στον πυρήνα βασικών όρων της εργασιακής σχέσης;;;

➢ Σύμφωνα με το άρθρο 29Α , δημιουργείται ένα νέο όργανο, το οποίο υποκαθιστά την Δ/νση Προσωπικού, θα προσθέσει γραφειοκρατία στις προσλήψεις της ΟΣΥ, ενώ με το άρθρο 30 ο ΑΣΕΠ θα έχει απλά γνωμοδοτικό ρόλο ως προς την νομιμότητά της προκήρυξης.

➢ Σύμφωνα με το άρθρο 31, δίνεται η δυνατότητα σε προσωπικό να εισέρχονται στην εταιρεία για την κάλυψη «ειδικών αναγκών» από την «πίσω πόρτα» με Συμβάσεις Εργασίας Ορισμένου χρόνου. Σε κάθε περίπτωση το προσωπικό αυτό δεν μπορεί να αφορά τις κύριες ειδικότητες της ΟΣΥ (οδηγούς-τεχνίτες-διοικητικούς).

➢ Σύμφωνα με το άρθρο 34Α, ενώ οι αμοιβές των Γεν. Δ/ντων και Διευθυντών θα εγκρίνονται από το ΔΣ της ΟΣΥ, οι αμοιβές του υπόλοιπου προσωπικού της ΟΣΥ που απασχολούνται στην Ε.Ε.ΣΥ.Π. εξακολουθούν υπάγονται στο Ενιαίο Μισθολόγιο.

Μάλιστα, επισημάναμε και το γεγονός της μη αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των προσληφθέντων, πάρα το γεγονός ότι η εμπειρία για τους τεχνίτες αναφερόταν ως προσόν κατάταξης. Δηλαδή από τη μια η εταιρεία ζητά έμπειρους τεχνίτες, οδηγούς κλπ. αλλά από την άλλη τους αμείβει ως ανειδίκευτους!!

Επειδή είναι προφανής η αδικία, η οποία μάλιστα εν προκειμένω γέννησε εργαζομένους δύο ταχυτήτων στην ΟΣΥ, για το λόγο αυτό προτείνουμε να προβλεφθεί ότι, όπου στην προκήρυξη για πρόσληψη προσωπικού (οδηγοί, τεχνίτες, διοικητικοί κλπ.), η εμπειρία των υποψηφίων βαθμολογείται (ανεξαρτήτως αν αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού ή όχι), τότε η σχετική προϋπηρεσία που διανύθηκε στον ιδιωτικό τομέα να υπολογίζεται για την κατάταξη των εργαζομένων στα μισθολογικά κλιμάκια.

Επίσης, λόγω των καθυστερήσεων στην συνυπογραφή από τον Υπουργό Οικονομικών και των υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ των ΣΣΕ της ΟΣΥ ΑΕ, πρέπει να προβλεφθεί ότι η έγκριση της από τον Γενικό Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών του εποπτεύοντος Υπουργείου αρκεί για την θέση σε ισχύ της σύμβασης, η δε έγκριση πρέπει να δίνεται εντός 10 ημερών από την υποβολή της ΣΣΕ και της σχετικής μελέτης στην Υπηρεσία, ειδάλλως θα θεωρείται σιωπηρά εγκριθείσα.

➢ Σύμφωνα με το άρθρο 34Β, οι συμβάσεις εργασίας διέπονται από την κείμενη εργατική νομοθεσία του ιδιωτικού τομέα. Πρέπει ρητά να προβλεφθεί, ότι ευνοϊκότεροι όροι σχετικά με τη λειτουργία της σύμβασης εργασίας που περιλαμβάνονται σε επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ή από τον Κανονισμό Εργασίας ή από οποιαδήποτε άλλη συλλογική συμφωνία ή συλλογική ρύθμιση ή επιχειρησιακή συνήθεια, υπερτερούν.

➢ Σύμφωνα με το άρθρο 34Γ, καταργούνται σιωπηρά οι διατάξεις εσωτερικών κανονισμών εργασίας που διέπουν το πειθαρχικό δίκαιο της εκμετάλλευσης και που προβλέπουν διαφορετική σύνθεση πειθαρχικών συμβουλίων στην εταιρεία.

Δεν υπάρχει καν πρόβλεψη για δευτεροβάθμιο όργανο. Επομένως, η μόνη ορθή λύση είναι να εφαρμόζεται η όποια ρύθμιση μόνο στην περίπτωση που δεν προβλέπεται διαφορετικά στους εσωτερικούς κανονισμούς εργασίας.

Επίσης είναι απαράδεκτο σε πειθαρχικό όργανο να μην έχει συμμετοχή εκπρόσωπος των εργαζομένων, όπως ισχύει σε πληθώρα κλάδων (εκπαίδευση, δημόσια διοίκηση κλπ.).

Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει διαβούλευση για την κατάρτιση του κανονισμού προσωπικού και του κανονισμού λειτουργίας με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Με τη μονομερή κατάρτιση κανονισμών από το Δ.Σ. και την απλή έγκριση από τη Γ.Σ., θα υποβαθμιστούν οι εργασιακές σχέσεις, θα αλλοιωθεί το πειθαρχικό δίκαιο της εκμετάλλευσης κατά το δοκούν και οι εργαζόμενοι θα μένουν απροστάτευτοι από κάθε εγγυητική λειτουργία των κανονισμών, λειτουργία την οποία διαχρονικά επιτελούσαν.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΑΣΑ ΟΣΥΟΑΣΑΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΕΕΣΥΠΟΣΥ

Σχετικά Άρθρασχετικά

MMM

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ΕΤΕπ στηρίζει το Υπερταμείο στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των ελληνικών λιμένων από την κλιματική αλλαγή

23 Απριλίου, 2025
MMM

Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ έως και την Τρίτη 22 Απριλίου

20 Απριλίου, 2025
MMM

Έχεις επαγγελματικό δίπλωμα και αναζητάς εργασία; 391 οδηγούς αναζητά η ΟΣΥ, η προκήρυξη

18 Απριλίου, 2025
MMM

Ίδρυση της λεωφορειακής γραμμής 311 «Στ. Κορωπί – Καλύβια» από τον ΟΑΣΑ

12 Απριλίου, 2025
MMM

Δ. Παληαρούτα: Έρχεται διαγωνισμός για λεωφορεία υδρογόνου μέσα στο 2025

10 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Κοινό δελτίο τύπου Σωματείου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και Σ.Υ.Δ.Α.Σ.Α.Π. για το νομοσχέδιο του Υπερταμείου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

«Η μείωση των λιμενικών τελών θα επηρεάσει απευθείας τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», δήλωσε ο Β. Κικίλιας

0

Αλ. Μεϊκόπουλος: Η Hellenic Train επιλέγει ξανά το κέρδος αντί της ασφάλειας. Κόβει τον β’ μηχανοδηγό στα τρένα

0

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

0

Συνάντηση Απ. Τζιτζικώστα με το Διοικητικό Συμβούλιο του ACI Europe, με τη συμμετοχή ΔΑΑ και Fraport

0

Πως διαμορφώνονται οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα

0

O ΔΑΑ δωρίζει 4 περιπολικά στην Ελληνική Αστυνομία

0

European Rail CEOs join high-level Dialogue on continent-wide high-speed rail implementation

0

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025

Νίκος Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

15 Μαΐου, 2025

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025

DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

15 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025

Υπεβλήθη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η πρόταση αναθεώρησης του «Ελλάδα 2.0»

15 Μαΐου, 2025

Nissan after sales service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά και αξεσουάρ

15 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr