Κυριακή, 18 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

    18 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Έκπτωση 10% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 17 Μαΐου έως 30 Ιουνίου από τη Hellenic Train

    17 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στον ΟΛΠ υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από τη Δημοκρατία του Καζακστάν

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στα 3,9 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα προϋπολογισμού στο α’ 4μηνο του 2025

    16 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

    18 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

    17 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Έκπτωση 10% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 17 Μαΐου έως 30 Ιουνίου από τη Hellenic Train

    17 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στον ΟΛΠ υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από τη Δημοκρατία του Καζακστάν

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στα 3,9 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα προϋπολογισμού στο α’ 4μηνο του 2025

    16 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σωρεία αντιδράσεων από εργαζόμενους και συνδικάτα για το άρθρο 28 που αναφέρεται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας

ffotinos by ffotinos
25 Ιουλίου, 2024
στο MMM, ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ, ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σωρεία αντιδράσεων από εργαζόμενους και συνδικάτα προκαλεί το άρθρο 28 του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών για το Υπερταμείο.

Το άρθρο 28 έχει τίτλο «Κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, κανονισμού προσωπικού και οργανογράμματος λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 36 ν. 4972/2022».

Οι αντιδράσεις εργαζομένων και συνδικάτων

Το άρθρο 28 έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις από τα συνδικάτα εργαζομένων. Για παράδειγμα, στη δημόσια διαβούλευση που έληξε, έχουν αναρτηθεί τα εξής σχόλια:

-«Η προτεινόμενη διάταξη, που τροποποιεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο περί καταρτίσεως και θεσπίσεως κανονισμού εργασίας στις επιχειρήσεις – θυγατρικές εταιρείες, είναι καταρχήν αντισυνταγματική διότι παραβιάζει το άρθρο 22 του Συντάγματος το οποίο θεσπίζει τη συλλογική αυτονομία.

Ο νομοθέτης έως σήμερα συμμορφούμενος στη συνταγματική επιταγή με το νόμο 1876/90 όπως τροποποιήθηκε, προέβλεψε ότι οι συνδικαλιστικές οργανώσεις και οι εργοδότες συνάπτουν με συλλογική σύμβαση εργασίας τον κανονισμό προσωπικού, και σε περίπτωση διαφωνίας προσφεύγουν στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας και εκδίδεται Διαιτητική Απόφαση η οποία δεσμεύει τα μέρη.

Μέσω της διαδικασίας με συλλογική διαπραγμάτευση τροποποιείται και ο κανονισμός εργασίας όποτε κρίνεται απαραίτητο για να επικαιροποιείται.

Στην ΕΛΤΑ Α.Ε., θυγατρική του Υπερταμείου, όπου δραστηριοποιούνται τα Σωματεία – μέλη μας, στα οποία ανήκει το σύνολο των εργαζομένων, ήδη, από το έτος 1990 διατάξεις συλλογικών συμβάσεων εργασίας είχαν τροποποιήσει τον κανονισμό και μάλιστα πρόσφατα με συλλογική σύμβαση εργασίας τον Ιούνιο του 2024 θεσπίσαμε με συλλογική σύμβαση εργασίας νέο κανονισμό εργασίας ο οποίος και εφαρμόζεται και καλύπτει πλήρως την ανάγκη να υφίσταται κανονισμός εργασίας που καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες και αυτό έχει καταρτιστεί με τη συμμετοχή της συνδικαλιστικής μας οργάνωσης.

Η προτεινόμενη νομοθετική διάταξη ανατρέπει πλήρως τα έως σήμερα δεδομένα και δημιουργεί δύο πλέον νομοθετικά καθεστώτα ως προς τη θέσπιση κανονισμών εργασίας, διότι σε μία οιαδήποτε επιχείρηση εφόσον υπάρχει συνδικαλιστική οργάνωση ο κανονισμός θα θεσπίζεται με συλλογική σύμβαση εργασίας, ενώ μόνο στις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου, μεταξύ αυτών και η ΕΛΤΑ Α.Ε. ο κανονισμός θα θεσπίζεται με την προτεινόμενη διάταξη μονομερώς από την εργοδότρια.

Η διάκριση αυτή δεν δικαιολογείται από κανέναν λόγο για τη λειτουργία της επιχείρησης.

Επειδή, η μονομερής κατάρτιση και θέσπιση του κανονισμού προσωπικού που ρυθμίζει το πλαίσιο των εργασιακών σχέσεων στην επιχείρηση από την εργοδότρια θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία αυτής και ένταση στις εργασιακές σχέσεις.

Για τους άνω λόγους διαφωνούμε με την προτεινόμενη ρύθμιση και ζητούμε την απάλειψη της προσθήκης για τους κανονισμούς εργασίας. Με εκτίμηση», αναφέρει η πρόεδρος της ΠΟΣΤ, Βάνια Ανδρέου.

-«Σχόλια :

• Θεσμικές αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των εταιριών με μονομερής πράξεις των Διοικητικών Συμβουλίων, χωρίς διαβούλευση, χωρίς δημοσιότητα, με αναθέσεις για την τροποποίηση τους σε εξωτερικούς συνεργάτες.

• Να παρουσιαστεί το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, το ιστορικό ενεργειών ανά εταιρεία, οι αλλαγές που επήλθαν , οι στόχοι που έχουν επιτευχθεί. Το κόστος και η εξοικονόμηση πόρων καθώς και οποιαδήποτε μελέτη, έκθεση ελέγχου έχει προκύψει που να αιτιολογεί την ανάγκη αλλαγής του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας, κανονισμού προσωπικού και οργανογράμματος.

• Διαβούλευση θα υπάρχει.

Διαβάζοντας την «Ανάλυση-Συνεπειών-Ρύθμισης» απλός διαπιστώνει ότι δεν υπεισέρχεται στην ουσία και στοχευμένα αποκρύπτεται ένα επόμενο βήμα όπου θα καταρτιστούν «Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, ο κανονισμός προσωπικού και το οργανόγραμμα» χωρίς καμία διαβούλευση
Πρόταση:

Άμεση απόσυρση του άρθρου», αναφέρει ο Κολιάτος Ιωάννης, Προέδρος Σωματείου Υπαλλήλων Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Πειραιώς (ΟΑΣΑ) – Σ.Υ.Δ.Α.Σ.ΑΠ.

-«Απαράδεκτο να μην υπάρχει διαβούλευση για την κατάρτιση του κανονισμού προσωπικού και του κανονισμού λειτουργίας με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Με τη μονομερή κατάρτιση κανονισμών από το Δ.Σ. και την απλή έγκριση από τη Γ.Σ., θα υποβαθμιστούν οι εργασιακές σχέσεις, θα αλλοιωθεί το πειθαρχικό δίκαιο της εκμετάλλευσης κατά το δοκούν και οι εργαζόμενοι θα μένουν απροστάτευτοι από κάθε εγγυητική λειτουργία των κανονισμών, λειτουργία την οποία διαχρονικά επιτελούσαν.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην εφαρμοστεί έστω η ρύθμιση του Ν. 1767/1988 και 1876/1990 για κατάρτιση κανονισμού προσωπικού με ΣΣΕ με τους εκπροσώπους των εργαζομένων, την οποία προτείνουμε», αναφέρει το Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ / ΟΣΥ.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΕΕΣΥΠΕΛΤΑΟΑΣΑΟΣΥΣΤΑΣΥΓΑΙΑΟΣΕΠΟΣΤ

Σχετικά Άρθρασχετικά

MMM

Επαναλειτουργεί η λεωφορειακή γραμμή Χ80 (Πειραιάς-Ακρόπολη-Σύνταγμα Express) από τις 24 Μαΐου

16 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στις 20 Ιουνίου η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για τον λιμένα Λαυρίου

16 Μαΐου, 2025
MMM

Ηλεκτροδηγοί τραμ: Αναγκαία η επίλυση προβλημάτων για ουσιαστική εφαρμογή της 24ωρης λειτουργίας στην παραλιακή

14 Μαΐου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Για την πορεία του στρατηγικού πλάνου μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ ενημερώθηκε ο υφ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης

13 Μαΐου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Για ελλείψεις προσωπικού κάνει λόγο ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαμετακομιστών ΕΛΤΑ

13 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

To νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για το Υπερταμείο και τις θυγατρικές εταιρείες (ΕΛΤΑ, ΟΑΣΑ, ΓΑΙΑΟΣΕ)

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ έως και την Τρίτη 22 Απριλίου

0

Που βρίσκονται οι δυο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

0

Άνοδος 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο

0

H «ακτινογραφία» του ΟΛΘ στα εμπορεύματα και οι προοπτικές του 2025

0

H εξέλιξη των δικαστικών αντιδικιών του αεροδρομίου της Αθήνας με το ελληνικό δημόσιο

0

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

0

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

0

Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

18 Μαΐου, 2025

ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

17 Μαΐου, 2025

Ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στην ΠΕΠΕ. 1η η +ΣυνΕξέλιξη (157 ψήφοι), 2η η Συμμαχία Μηχανοδηγών (129 ψήφοι)

17 Μαΐου, 2025

Έκπτωση 10% στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από 17 Μαΐου έως 30 Ιουνίου από τη Hellenic Train

17 Μαΐου, 2025

Στον ΟΛΠ υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία από τη Δημοκρατία του Καζακστάν

16 Μαΐου, 2025

Στα 3,9 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα προϋπολογισμού στο α’ 4μηνο του 2025

16 Μαΐου, 2025

Για το αναπτυξιακό σχεδιασμό και την ερευνητική δραστηριότητα του ΕΚΕΤΑ ενημερώθηκε ο υφ. Ανάπτυξης

16 Μαΐου, 2025

Ικανοποίηση Β. Κικίλια από τη μείωση μέχρι 32% των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

16 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr