Πέμπτη, 7 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) από 1/1/24. Αναλυτικός πίνακας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Με χαμηλές αποδόσεις η ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών το 2023 και το 2024, οι προβλέψεις για το 2027

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έχει σήμα στο μετρό της Αθήνας; Το χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση δικτύου 5G

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της σημερινής επίσκεψης του Προέδρου της Τουρκίας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Την αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έκτακτη επιχορήγηση 12,74 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ, λόγω αυξημένου ενεργειακού κόστους

    7 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Οι νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) από 1/1/24. Αναλυτικός πίνακας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Με χαμηλές αποδόσεις η ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών το 2023 και το 2024, οι προβλέψεις για το 2027

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έχει σήμα στο μετρό της Αθήνας; Το χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση δικτύου 5G

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της σημερινής επίσκεψης του Προέδρου της Τουρκίας

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Την αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

    7 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έκτακτη επιχορήγηση 12,74 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ, λόγω αυξημένου ενεργειακού κόστους

    7 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σ. Φάτσιος, ΚΤΕΛ: Αρχές του 2017 ο διαγωνισμός για την μετεγκατάσταση στον Ελαιώνα

ffotinos by ffotinos
6 Αυγούστου, 2016
στο MMM
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Περισσότερο αισιόδοξος από ποτέ για τη δημιουργία του «Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων» στον Ελαιώνα εμφανίζεται, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr, o πρόεδρος των ΚΤΕΛ Σοφοκλής Φάτσιος.

Ο κ. Φάτσιος υπογραμμίζει ότι το έργο δύναται να προκηρυχθεί στις αρχές του 2017, αφού πρώτα παραδοθεί η επικαιροποιημένη μελέτη, που συντάσσει το Πολυτεχνείο.

Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται στα 90 εκατ., τα οποία μπορούν να εξευρεθούν, είτε από την ΕτΕΠ και το «πακέτο Γιούνκερ», είτε από δανεισμό των ΚΤΕΛ, είτε από την κοινοπραξία εταιρειών που θα αναλάβουν την κατασκευή του.

Ο νέος σταθμός υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, διαθέτοντας 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές. Οι εμπορικές χρήσεις θα εκτείνονται σε 16.000 τ.μ., ενώ 50.000 τ.μ. προορίζονται για χρήση των ΚΤΕΛ, ταξί και αστικών συγκοινωνιών.

Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό

-Εδώ και… 10 χρόνια ακούμε για την μετεγκατάσταση των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα. Τελικά θα γίνει το έργο; Είναι ώριμο μελετητικά;

-Αυτή τη φορά το έργο θα γίνει, αφού υπάρχει η αναγκαία πολιτική βούληση, σε συνδυασμό με την ένταξή του στο «πακέτο Γιούνκερ». Έχει ανατεθεί, από τον Ιανουάριο, στο Πολυτεχνείο η εκπόνηση σχετικής μελέτης, το πρώτο τμήμα της οποίας θα παραδοθεί εντός του μηνός και το υπόλοιπο τον Οκτώβριο.

Με το πέρας της εν λόγω μελέτης, η οποία χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από τα ΚΤΕΛ με 1 εκατ., θα ακολουθήσει νέα για τα τεχνοοικονομικά δεδομένα του έργου.

Πριν προκηρυχθεί το έργο, θα υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης του χώρου μεταξύ Αττικό Μετρό και ΚΤΕΛ. Το οικόπεδο ανήκει στο Μετρό, τα ΚΤΕΛ θα το μισθώσουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, περίπου 30 – 40 χρόνια.

Άποψή μας είναι το έργο να προκηρυχθεί από τα ΚΤΕΛ και όχι σαν δημόσιο έργο, προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες.

Το κατασκευαστικό κόστος φτάνει τα 90 εκατ., τα οποία μπορούν να εξευρεθούν, είτε από την ΕτΕΠ και το «πακέτο Γιούνκερ», είτε από δανεισμό των ΚΤΕΛ, είτε από την κοινοπραξία εταιρειών που θα αναλάβουν την κατασκευή του.

Το έργο είναι ώριμο, υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον και γι΄ αυτό κιόλας εντάχθηκε στο «πακέτο Γιούνκερ» για πιθανή χρηματοδότηση. Εάν όλα πάνε καλά, αρχές του 2017 θα προκηρυχθεί.

-Ποια τα οφέλη; Πόσα λεωφορεία θα εξυπηρετεί; Θα υπάρχουν εμπορικές χρήσεις;

Ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων» (ΚΣΥΛ) προβλέπεται να κατασκευασθεί πάνω από το αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα. Γι΄ αυτό το λόγο έχει υπογραφεί σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του δήμου Αιγάλεω και των ΚΤΕΛ για τη δημιουργία του ΚΣΥΛ.

Κοινός στόχος είναι η υλοποίηση ενός σύγχρονου Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, ο οποίος θα αλλάξει ριζικά τα σημερινά δεδομένα, όσον αφορά στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού των υπεραστικών λεωφορείων στους σταθμούς του Κηφισού και της οδού Λιοσίων, δίδοντας παράλληλα αναπτυξιακή δυναμική στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα.

Τα ΚΤΕΛ θα βρίσκονται στο επίπεδο και από πάνω οι διάφορες ψυχαγωγικές και άλλες εγκαταστάσεις, ενώ από κάτω θα είναι το Μετρό. Η υπόγεια διάβαση έχει ήδη κατασκευαστεί.

Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές. Οι εμπορικές χρήσεις θα εκτείνονται σε 16.000 τ.μ., προβλέπουν μέχρι και ξενοδοχείο. Αντίστοιχα, 50.000 τ.μ. προορίζονται για ΚΤΕΛ, ταξί και αστικές συγκοινωνίες.

Γενικότερα, επιδίωξη, για το έργο του ΚΣΥΛ, είναι:

-Να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό των υπεραστικών λεωφορείων, που ανέρχεται σήμερα σε 10 – 15 εκατ. επιβάτες ετησίως, επιτρέποντας κατά τρόπο οργανωμένο τις μετεπιβιβάσεις, από όλα τα αστικά μέσα μεταφοράς (Μετρό, λεωφορεία, ΙΧ, Ταξί).

-Να σχεδιασθεί αρχιτεκτονικά ένα έργο με υψηλό επίπεδο αισθητικής, αποτελώντας πόλο έλξης εμπορικών ή άλλων δραστηριοτήτων.

-Να κινητοποιήσει και να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ανάπτυξη ή ολοκλήρωση των δικτύων αστικής υποδομής (π.χ. τοπικό οδικό δίκτυο, δίκτυα ΟΚΩ) που λείπουν στην περιοχή του Ελαιώνα.

-Να συμβάλει σημαντικά στην πολεοδομική αναδιάρθρωση της περιοχής, που σήμερα είναι κυρίως βιομηχανικού – χονδρεμπορικού χαρακτήρα, σε περιοχή με σύγχρονες επιχειρήσεις τριτογενούς κυρίως τομέα.

-Πως κινείται ο κλάδος; Έχουν μειωθεί τα δρομολόγια, έχουν κλείσει ΚΤΕΛ;

-Έχουμε υποστεί κι εμείς τις συνέπειες της κρίσης. Οι επιβάτες έχουν μειωθεί κατά 5%-10%, ενώ τα τιμολόγιά μας έχουν μείνει σταθερά από το 2010. Στα αρνητικά εντάσσονται η αύξηση της φορολογίας και η ανατίμηση των διοδίων, στα θετικά η μείωση της τιμής των καυσίμων.

Ο στόλος των ΚΤΕΛ δεν έχε μειωθεί, ίσως κάποια δρομολόγια έχουν διακοπεί. Τα ΚΤΕΛ είναι 62, τα περισσότερα παρουσιάζουν ισοσκελισμένους ισολογισμούς. Τα κερδοφόρα ΚΤΕΛ είναι εκείνα που έχουν Πανεπιστημιακή έδρα, λόγω της κίνησης φοιτητών.

-Ο σταθμός του Κηφισού δεν τιμά τον κλάδο…

– Στον Κηφισό ότι ήταν να γίνει, έγινε. Υπάρχει μια ευπρεπής παρουσία με όλα τα στοιχεία εκείνα για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού (κλιματισμός, γεννήτριες, ιδιωτικές εταιρείες καθαριότητας). Δεν μπορούν να γίνουν άλλες παρεμβάσεις σε ένα σταθμό του 1967.

Από την πλευρά τους τα ΚΤΕΛ ολοένα και προσπαθούν να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους. Στον κλάδο μας η λέξη απεργία είναι άγνωστη έννοια, τα δρομολόγια τηρούνται και ο στόλος εκσυγχρονίζεται (ο μέσος όρος στην Ελλάδα είναι 10 έτη, στην Ευρώπη 25). Παράλληλα, δημιουργήθηκαν νέοι μεγάλοι σταθμοί σε Κέρκυρα και Άμφισσα τον τελευταίο μήνα.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags: ΚΤΕΛ

Σχετικά Άρθρα

MMM

Οικονομική ενίσχυση για την αντικατάσταση λεωφορείων των ΚΤΕΛ, τα ποσά που θα διατεθούν

5 Δεκεμβρίου, 2023
MMM

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

4 Δεκεμβρίου, 2023
MMM

Χορήγηση 11,72 εκατ. ευρώ στα ΚΤΕΛ για τις μετακινήσεις ΑμεΑ και πολυτέκνων

2 Δεκεμβρίου, 2023
MMM

Προκήρυξη διαγωνισμού για τις λεωφορειακές γραμμές Αθήνα – Σκόπια και Θεσσαλονίκη – Σκόπια

5 Νοεμβρίου, 2023
MMM

Δημοσιεύτηκε ο προκαταρκτικός διαγωνισμός του ΟΑΣΑ, ύψους 400 εκατ., για την ανάθεση λεωφορειακών γραμμών σε Αν. και Δ. Αττική για 8 έτη

23 Οκτωβρίου, 2023
MMM

Τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης για τον νέο διαγωνισμό ανάθεσης λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ

20 Οκτωβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

H απάντηση του υπ. Μεταφορών για την παραίτηση του δ.σ. της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός)

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023
³P

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12, κλειστοί οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Μοναστηράκι»

5 Δεκεμβρίου, 2023

Hellenic Train: «Τα Τέμπη δεν οφείλονται σε αίτια που σχετίζονται με την ευθύνη του προσωπικού και της διοίκησης της εταιρείας»

21 Νοεμβρίου, 2023

Μεταβολές στα δρομολόγια λεωφορείων, τρόλεϊ και μετρό, λόγω της επετείου του Πολυτεχνείου

16 Νοεμβρίου, 2023

Δύο ιστορικά αεροσκάφη, ένα BAC1-11 και ένα Boeing 727, θα αξιοποιηθούν με πρωτοβουλία της Zela Aviation (photos)

16 Νοεμβρίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)

1 Δεκεμβρίου, 2023

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023

Η «αντεπίθεση» των ΕΛΤΑ: Ψηφιακός ταχυδρόμος, περισσότεροι πράκτορες, αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας. Η ομιλία του Δ.Σ.

9 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

1

Οι νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) από 1/1/24. Αναλυτικός πίνακας

7 Δεκεμβρίου, 2023

Με χαμηλές αποδόσεις η ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματικών μεταφορών το 2023 και το 2024, οι προβλέψεις για το 2027

7 Δεκεμβρίου, 2023

Έχει σήμα στο μετρό της Αθήνας; Το χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση δικτύου 5G

7 Δεκεμβρίου, 2023

Σε ισχύ κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω της σημερινής επίσκεψης του Προέδρου της Τουρκίας

7 Δεκεμβρίου, 2023

Την αντικατάσταση των συμβατικών Κινητών Μονάδων Ελέγχου Καυσαερίων με ηλεκτρικές, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

7 Δεκεμβρίου, 2023

Έκτακτη επιχορήγηση 12,74 εκατ. ευρώ στη ΣΤΑΣΥ, λόγω αυξημένου ενεργειακού κόστους

7 Δεκεμβρίου, 2023

5,94 εκατ. θα λάβει ΟΣΕ τη διετία 2024-2025 για τη συντήρηση της γραμμής στη Λάρισα

7 Δεκεμβρίου, 2023

Με 2 πτήσεις εβδομαδιαίως θα συνδέει Αθήνα – Ανκόνα, το καλοκαίρι του 2024, η Volotea

7 Δεκεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ