ΑρχικήMMMΤέλη του 2020 η λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αρχές 2021 η επέκταση προς Καλαμαριά

Τέλη του 2020 η λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αρχές 2021 η επέκταση προς Καλαμαριά

Τέλη του 2020 θα λειτουργεί το μεγαλύτερο τμήμα της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης και αρχές του 2021 η επέκταση προς Καλαμαριά.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το Νοέμβριο του 2020 θα παραδοθεί το 75% της βασικής γραμμής από τη Ν. Ελβετία μέχρι το Σιντριβάνι και αρχές του 2021, θα παραδοθεί η επέκταση προς Καλαμαριά, ώστε να συνδεθεί με μέσο σταθερής τροχιάς η Ανατολική Θεσσαλονίκη με το κέντρο της πόλης.

Τέλος, αρχές του 2022, με την ολοκλήρωση της Βενιζέλου, θα παραδοθεί και η υπόλοιπη γραμμή,

Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη πραγματοποιήθηκε χθες η άφιξη του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ) στο Σταθμό «Καλαμαριά» της επέκτασης της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τον ομώνυμο δήμο.

Ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος παρακολούθησε την έλευση του δεύτερου Μηχανήματος Ολομέτωπης Κοπής στον σταθμό Καλαμαριάς, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α. Ε. καθηγητή κ. Γιάννη Μυλόπουλο και τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ κ. Στέλιο Παππά,  ανέφερε, σε δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά, ότι «το 2019 ξεκινάει η δοκιμαστική λειτουργία της κύριας γραμμής του Μετρό, τέλη του 2020 δίνεται στους πολίτες και δύο μήνες αργότερα, θα δοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά». Μέχρι τότε, όπως είπε χαρακτηριστικά,  «ο ΟΑΣΘ θα έχει μπορέσει να ξεπεράσει τα προβλήματα που έχει παραλάβει από τις προηγούμενες διοικήσεις, θα έχει εκσυγχρονίσει τα λεωφορεία.

Και το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, επιτέλους, θα έχει τις αστικές συγκοινωνίες που όφειλε εδώ και πάρα πολλά χρόνια να έχει».

Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε την έναρξη των πρόδρομων εργασιών, που αφορούν τις  επεκτάσεις του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, αναδεικνύοντας την προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση και το υπουργείο στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού δικτύου και στις δυτικές συνοικίες, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν άνισα κατά το παρελθόν.

«Υπήρχε ένα μεγάλο πρόβλημα με τις δυνάμεις του παλαιοκομματισμού σε σχέση με τις δυτικές συνοικίες, γενικότερα. Και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Τις ξεχνούσαν. Δεν είμαστε σ΄ αυτή τη λογική», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «πραγματικά είναι λάθος, να μην έχουν ενταχθεί μέχρι τώρα, στο βασικό σχεδιασμό συνοικίες, όπως της δυτικής Θεσσαλονίκης».

Για την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών στα έργα του Μετρό, η οποία και θα οδηγήσει στην ολοκλήρωσή του εντός των χρονοδιαγραμμάτων, ο υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά: «Πιστεύουμε ότι το έργο του Μετρό, από ανέκδοτο, επιτέλους ολοκληρώνεται».

Ο κ. Σπίρτζης, υπογράμμισε επίσης, ότι η πόλη αποκτά επιτέλους ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό σχεδιασμό.

Σε ερώτηση για το πότε πιστεύει ότι η συμπρωτεύουσα θα έχει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο μετρό, τόνισε χαρακτηριστικά:

«Θα ρωτήσετε όσους έκαναν συμβάσεις που προέβλεπαν ότι η σύμβαση του παλιού ΟΑΣΘ θα είναι 2 χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων του Μετρό και των επεκτάσεών του. Δεν ολοκληρώνονται αυτά τα πράγματα.

Ο στόχος είναι να έχουμε όσο το δυνατόν πιο εκτεταμένο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς, το οποίο όμως θα είναι βιώσιμο.

Το σκεπτικό μας είναι ότι πάνω στους σταθμούς του Μετρό και στη λειτουργία του Μετρό, θα έρχεται να μεταφέρεται ο πολίτης με σύγχρονα λεωφορεία από τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης στους σταθμούς του Μετρό.

Επομένως, μιλάμε για μία τελείως διαφορετική λογική που θα αναβαθμίσει την πόλη, το αστικό περιβάλλον, και την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό είναι πολύ κοντά».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο