ΑρχικήMMMΤ. Ταστάνης, ΟΑΣΑ: Στοίχημα η διαρκής βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό

Τ. Ταστάνης, ΟΑΣΑ: Στοίχημα η διαρκής βελτίωση των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό

«Είναι ένα πρόβλημα που έχει να κάνει και με την εξοικείωση των πολιτών στο νέο σύστημα (ηλεκτρονικό εισιτήριο), αλλά και με κάποιες ατέλειές του, που στην πορεία διορθώνονται, ενώ σύντομα θα εισαχθούν και νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού», αναφέρει, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος του ΔΣ ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, σε ό,τι αφορά το θέμα των ουρών σε σταθμούς του μετρό.

«Οριστικό τέλος στις ουρές θα μπει, όταν μπορέσουμε να εξοικειωθούμε όλοι μας πλήρως με το νέο σύστημα», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ.

Απαντά, επίσης στις καταγγελίες των εργαζομένων, λέγοντας πως και οι ίδιοι ξέρουν ότι «εμείς μοχθούμε καθημερινά για να βάλουμε ένα τέρμα στον κατήφορο αυτό της απαξίωσης, που βρήκαμε, και να αποκαταστήσουμε την εικόνα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στο επιβατικό κοινό».

Και συνεχίζει «… τίποτε δεν μπορεί να επιτευχθεί, χωρίς την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και χωρίς την ανανέωση του γερασμένου στόλου των οχημάτων.

Για το λόγο αυτό χαιρετίζουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, με τις οποίες προαναγγέλλει προσλήψεις εργαζομένων εντός του έτους μέσω ΑΣΕΠ σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως, για παράδειγμα, οδηγών και τεχνικών».

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη που παραχώρησε ο πρόεδρος του ΔΣ ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την Βάσω Κουτσούμπα.

-Ένας χρόνος εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αλλά οι ουρές στα εκδοτήρια, όχι μόνο στο Σύνταγμα, αλλά και σε άλλους κεντρικούς σταθμούς συνεχίζουν να υπάρχουν. Πώς θα το αντιμετωπίσετε;

-Σε ένα τέτοιο μεγάλο και καινοτόμο έργο για τα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας, το οποίο υλοποιήθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, αυτού του είδους φαινόμενα, είναι λογικό να παρουσιάζονται στην αρχή της λειτουργίας του.

Αυτό είναι ένα πρόβλημα που έχει να κάνει και με την εξοικείωση των πολιτών στο νέο σύστημα, αλλά και με κάποιες ατέλειές του που στην πορεία διορθώνονται, ενώ σύντομα θα εισαχθούν και νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

-Ναι, αλλά ειδικά τις πρώτες ημέρες του μήνα οι ουρές είναι μεγάλες. Θα μπει ένα τέλος στην ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού;

-Αρκετοί πολίτες στέκονται στην ουρά τις πρώτες ημέρες του μήνα, παρόλο που μπορούν να επαναφορτίσουν τις κάρτες τους οποιαδήποτε μέρα στα μηχανήματα των σταθμών, αλλά και μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, χωρίς να περιμένουν στα εκδοτήρια.

Μπορούν να κάνουν επαναφόρτιση εισιτηρίου με πιστωτική κάρτα στο σύνολο του δικτύου (στα 298 αυτόματα μηχανήματα, στα εκδοτήρια της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, στο δίκτυο 500 περιπτέρων που διαθέτουν pos).

Οριστικό τέλος στις ουρές θα μπει όταν μπορέσουμε να εξοικειωθούμε όλοι μας πλήρως με το νέο σύστημα.

Κι αυτό είναι ένα πραγματικά δύσκολο εγχείρημα, καθώς ενώ οι κάτοχοι ATH.ENA Card έχουν φτάσει στο 1.440.000 (1.000.000 προσωποποιημένες και 440.000 απρόσωπες κάρτες), ωστόσο μόνο περί τις 10.000 από αυτούς έχουν κατεβάσει μέχρι τώρα την εφαρμογή για την επαναφόρτισή τους μέσω κινητού τηλεφώνου.

Επίσης παρατηρούμε ότι αρκετοί συμπολίτες μας προσέρχονται στα ΑΜΕΚ της μιας κατεύθυνσης των σταθμών, ενώ στην άλλη κατεύθυνση τα μηχανήματα είναι άδεια. Σημαντική μείωση στην ταλαιπωρία του κοινού θα επιφέρει ασφαλώς και η αναβάθμιση των παλιών μηχανημάτων έκδοσης που ήδη μπαίνουν σταδιακά σε λειτουργία στο σύστημα του μετρό και θα προσφέρουν περισσότερες επιλογές στο επιβατικό κοινό.

-Υπάρχουν παράπονα ότι τα δρομολόγια στις γραμμές 2 και 3 του μετρό είναι αραιά. Θα υπάρξει εξοικονόμηση των συρμών στο κεντρικό τμήμα, με δεδομένο ότι ήδη ξεκίνησε αναδιάρθρωση των δρομολογίων με κατεύθυνση από και προς το αεροδρόμιο;

-Μα ακριβώς γι’ αυτό το λόγο έγινε η αναδιάρθρωση των δρομολογίων από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο. Αποσκοπεί στον εξορθολογισμό των δρομολογίων του μετρό, έτσι ώστε να υπάρξει πύκνωση της διέλευσης των συρμών στο κυρίως δίκτυο, χωρίς αυτό βέβαια να δημιουργεί προβλήματα στη μετακίνηση των επιβατών που θέλουν να πάνε στο Αεροδρόμιο. Τα δρομολόγια από και προς το Αεροδρόμιο, διεξάγονται ακριβώς με την ίδια συχνότητα, όπως και πριν από αυτήν την αναδιάρθρωση.

-Πόσα εκδοτήρια λειτουργούν σήμερα στις γραμμές1, 2 και 3 του μετρό; Πόσα αυτόματα μηχανήματα (ΑΜΕΚ) λειτουργούν στο δίκτυο;

-Αυτή τη στιγμή στις τρεις γραμμές του μετρό λειτουργούν 24 εκδοτήρια. Στόχος μας είναι το επιβατικό κοινό να απεμπλακεί σιγά-σιγά από τη χρήση των εκδοτηρίων. Και το ηλεκτρονικό εισιτήριο παρέχει μια τέτοια δυνατότητα. Παρέχει, δηλαδή, τη δυνατότητα φόρτισης και μέσω κινητού τηλεφώνου και μέσω του διαδικτύου και μέσω των 298 ΑΜΕΚ.

-Πόσα παλιά ΙΝΤΡΑ ΙΙ μηχανήματα είναι για αναβάθμιση, πόσα ΙΝΤΡΑ ΙΙ λειτουργούν μέχρι σήμερα και πότε θα τεθούν όλα σε λειτουργία;

-Πρέπει να σας αναφέρω ότι στη Σύμβαση Σύμπραξης, μέσω της οποίας εγκαταστάθηκε ο εξοπλισμός πώλησης και επικύρωσης των έξυπνων εισιτηρίων και καρτών, δεν προβλεπόταν αρχικά η εγκατάσταση νέων αυτόματων μηχανημάτων πώλησης στις γραμμές 2 και 3 του μετρό (πλην των πυλών και των Κέντρων Διαχείρισης Σταθμών). Προκειμένου να εκδίδονται και να επαναφορτίζονται έξυπνα εισιτήρια και κάρτες προβλεπόταν η αναβάθμιση του εξοπλισμού πώλησης που υπήρχε ήδη στους σταθμούς αυτούς.

Μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης, στους σταθμούς των γραμμών 2 και 3, που ήταν ευθύνη της Αττικό Μετρό, επανασχεδιάστηκε η κατανομή των αυτόματων πωλητών του συστήματος με τη μετεγκατάσταση μέρους των Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Εισιτηρίων, ώστε να υπάρχουν τουλάχιστον 3 τέτοια ΑΜΕΚ ανά σταθμό για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Τώρα πλέον τα 75 παλιά μηχανήματα έχουν αναβαθμιστεί και είναι λειτουργικά. Ήδη μέχρι χτες 41 από αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί από τους επιβάτες και σταδιακά μπαίνουν στο σύστημα και τα υπόλοιπα.

-Πόσες προσωποποιημένες κάρτες έχουν λάβει άνεργοι και ΑμεΑ μέχρι τώρα;

-Μέχρι τώρα έχουν αποκτήσει προσωποποιημένη κάρτα για όλα τα αστικά μέσα μεταφοράς στην Αθήνα 234.000 άνεργοι και 37.000 ΑμεΑ.

-Δέχεστε σφοδρή κριτική από τους εργαζόμενους για απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών (ελλείψεις προσωπικού, ανταλλακτικών κλπ). Τι απαντάτε; 

-Νομίζω ότι οι εργαζόμενοι ξέρουν καλύτερα από όλους πως βρήκαμε οργανισμούς που βάδιζαν ολοταχώς στο δρόμο της απαξίωσης. Ξέρουν επίσης ότι εμείς μοχθούμε καθημερινά για να βάλουμε ένα τέρμα στον κατήφορο αυτό της απαξίωσης και να αποκαταστήσουμε την εικόνα των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών στο επιβατικό κοινό.

Είναι πασιφανές ότι όσα βήματα κι αν γίνουν για τον εκσυγχρονισμό, την αναβάθμιση και τη βιωσιμότητα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με στόχο την ποιοτική εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, τίποτε δεν μπορεί να επιτευχθεί, χωρίς την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και χωρίς την ανανέωση του γερασμένου στόλου των οχημάτων.

Για το λόγο αυτό χαιρετίζουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, με τις οποίες προαναγγέλλει προσλήψεις εργαζομένων εντός του έτους μέσω ΑΣΕΠ σε κρίσιμες ειδικότητες, όπως, για παράδειγμα, οδηγών και τεχνικών.

Επίσης, όπως γνωρίζετε, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι προσπάθειες του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ για την ανανέωση του στόλου, για πρώτη φορά μετά το 2005.

Ήδη εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 30 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ «Αττική» για τη προμήθεια 92 νέων λεωφορείων σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ διεκδικούμε πρόσθετα κονδύλια από το ΕΣΠΑ, ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ, για την προμήθεια 400 λεωφορείων και τρόλεϊ.

Επίσης, καταφέραμε την εξωδικαστική συμφωνία με την εταιρεία IVECO που μας επιτρέπει να εξασφαλίσουμε ανταλλακτικά για τα λεωφορεία συνολικής αξίας 7.093.914 ευρώ, σε ειδικές τιμές και ποσότητες και που θα επιλύσει χρόνια προβλήματα συντήρησης του παλιού στόλου, ενώ προμήθειες ανταλλακτικών κάνει συνεχώς και η ΣΤΑΣΥ για τη συντήρηση των συρμών.

Στοίχημά μας είναι η διαρκής βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό και πιστεύουμε πως θα το κερδίσουμε, με την ενεργό συμμετοχή όλων των εργαζομένων του Ομίλου, που θεωρούμε πως είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιο για τον Οργανισμό.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο