ΑρχικήMMM«Το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό», δήλωσε ο γ.γ. Υποδομών επιθεωρώντας την εξέλιξη των εργασιών (φωτογραφίες)

«Το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό», δήλωσε ο γ.γ. Υποδομών επιθεωρώντας την εξέλιξη των εργασιών (φωτογραφίες)

Την πρόοδο του κατασκευαστικού έργου και τις εργασίες που συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, επιθεώρησαν ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Νίκος Ταχιάος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Κουρέτας.

Συνοδευόμενοι από τον επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου, οι κ.κ. Καραγιάννης, Ταχιάος και Κουρέτας περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου της Πυλαίας, αλλά και στους σταθμούς Φλέμινγκ, Πανεπιστήμιο και Αγίας Σοφίας, όπου ενημερώθηκαν για την εξέλιξη των εργασιών που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στο έργο και για την αλληλουχία των κατασκευαστικών εργασιών που απομένουν.

«Ως κυβέρνηση ό,τι έχουμε υποσχεθεί στους Θεσσαλονικείς θα το υλοποιήσουμε, είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, προσθέτοντας πως «Είδαμε πώς προχωρούν οι εργασίες για το μετρό Θεσσαλονίκης. Είμαστε ικανοποιημένοι, γιατί βλέπουμε ότι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς.

Η Αττικό Μετρό κάνει πολύ σοβαρή δουλειά και μετά τη θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ, θα προχωρήσουν γρήγορα οι μελέτες που χρειάζονται για τη διαδικασία της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, προκειμένου να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς το έργο».

Η επίσκεψη ξεκίνησε από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, εκεί, όπου σε μια δομημένη επιφάνεια 90.000 τ.μ., θα στεγάζονται ορισμένες από τις πλέον κρίσιμες λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή κατασκευή, η οποία αποτελείται από δύο κτιριακά συγκροτήματα, τα οποία φτάνουν σε ύψος περίπου τα 31 μέτρα, εμπεριέχοντας 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος.

Χωρίς οδηγό οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο βόρειο συγκρότημα του αμαξοστασίου, στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη 5 από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες.

Να σημειωθεί πως οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου.

Εκεί άλλωστε βρίσκονται και οι γραφειακοί χώροι που θα στεγάζουν την εταιρεία λειτουργίας, για την οποία έκανε ειδική μνεία ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό.

Συγκεκριμένα, ο κ. Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως  «ακόμα και να ήταν έτοιμο το μετρό να δουλέψει, δεν υπήρχε η εταιρεία να το λειτουργήσει», επομένως, το προσωπικό του φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, θα πρέπει να βρίσκεται στο έργο όσο ακόμη αυτό κατασκευάζεται.

Ακολούθησαν ο σταθμός Φλέμινγκ, όπου επιθεωρήθηκε η αποβάθρα του σταθμού και οι υπό κατασκευή Θύρες Προστασίας Αποβαθρών (Θύρες PSD), καθώς και ο σταθμός Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα το υπόγειο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.

Η τετράωρη λεπτομερής επιθεώρηση ολοκληρώθηκε στο κεντρικό εργοτάξιο του Σταθμού Αγίας Σοφίας, με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό να παρακολουθούν τις εργασίες των μόνιμων επενδύσεων οπλισμένου σκυροδέματος της Βόρειας και Νότιας πρόσβασης του σταθμού και να ξεναγούνται στην αποβάθρα του σταθμού.

Η Θεσσαλονίκη, παρά τις καθυστερήσεις, αποκτά ένα από τα πλέον σύγχρονα Μετρό της Ευρώπης

  • Copied
    Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης. Εκτείνεται σε 9,6 χλμ. γραμμής και διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς

    Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης. Εκτείνεται σε 9,6 χλμ. γραμμής και διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς

  • Copied
    Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί με 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και με συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού

    Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργεί με 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους και με συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού

  • 1
    Copied
    Ενσωματώνοντας στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη

    Ενσωματώνοντας στην κατασκευή του τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα σε συνδυασμό με τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας, το Μετρό της Θεσσαλονίκης αναμφισβήτητα θα αποτελέσει ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη

  • Copied
    Το Μετρό Θεσσαλονίκης και η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό "Βενιζέλου" έχει προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση. O εμπορικός κόσμος ζητά την επίσπευσή του

    Το Μετρό Θεσσαλονίκης και η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό "Βενιζέλου" έχει προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση. O εμπορικός κόσμος ζητά την επίσπευσή του

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο