• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 29 Ιανουαρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER
    MMM

    Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό
    MMM

    Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

    27 Ιανουαρίου, 2023
    DHL Global Trade Barometer increases
    INTERNATIONAL

    DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

    27 Ιανουαρίου, 2023
    Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

    27 Ιανουαρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στόχος των ΣΒΑΚ η δημιουργία βιώσιμων συστημάτων αστικών μεταφορών. Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου

ffotinos by ffotinos
23 Νοεμβρίου, 2020
στο MMM, ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Το υπουργείο Μεταφορών ενέκρινε 102,3 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές του 2018 και 2019 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σε δημόσια διαβούλευση, έως τις 4 Δεκεμβρίου, τέθηκε το σχέδιο νόμου «Η Ελλάδα σε κίνηση: Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα- Μικροκινητικότητα– Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση  και την ψηφιοποίηση διαδικασιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Με την προώθηση του σχεδίου νόμου, όπως υποστηρίζει το υπουργείο, θεσπίζεται το πλαίσιο κατάρτισης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και ειδικότερα οι διαδικασίες εκπόνησης, εξέτασης, έγκρισης, παρακολούθησης και εποπτείας τους, όπως και καθορισμός του πεδίου εφαρμογής του νόμου από τους φορείς εκπόνησης και από τις αρμόδιες υπηρεσίες εξέτασης των ΣΒΑΚ.

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, όπως υπογραμμίζει το υπουργείο, εξασφαλίζεται ενιαίος τρόπος σχεδιασμού της κινητικότητας, με βάση τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού.

Σημειώνεται ότι ο υφιστάμενο πλαίσιο για τα ΣΒΑΚ εισήχθη με το άρθρο 22 του ν. 4599/2019 (Α΄ 40), με την παράγραφο 12 του οποίου προβλεπόταν η έκδοση εφαρμοστικής κοινής υπουργικής απόφασης.

Η μη έκδοσή της κατέστησε ατελή τον νόμο και ανέδειξε σειρά προβλημάτων τόσο για τους φορείς εκπόνησης των ΣΒΑΚ, όσο και για τις αρμόδιες υπηρεσίες που καλούνται να τα εξετάσουν.

Χώρες που έχουν υιοθετήσει θεσμικά τα ΣΒΑΚ είναι ενδεικτικά η Γαλλία, Ιταλία, το Βέλγιο, η Ισπανία κ.α.

Σκοπός και αρχές κατάρτισης των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

-Σκοπός των Σ.Β.Α.Κ. είναι η δημιουργία βιώσιμων συστημάτων αστικών μεταφορών μέσω:

α) της ενίσχυσης των δημόσιων μέσων μεταφοράς,

β) της προώθησης των μη μηχανοκίνητων τρόπων μετακίνησης, όπως πεζή, ποδήλατο, Ε.Π.Η.Ο.,

γ) της εξασφάλισης της προσβασιμότητας, της ασφάλειας και προστασίας στο δίκτυο μεταφορών για τους χρήστες,

δ) της προαγωγής της οδικής ασφάλειας των χρηστών και ευάλωτων χρηστών της οδού,

ε) της μείωσης της κυκλοφορίας των μηχανοκίνητων οχημάτων, κυρίως ιδιωτικής χρήσης,

στ) της προώθησης της ηλεκτροκίνησης και εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών,

ζ) της καλύτερης διαχείρισης της πρόσβασης των οχημάτων διανομής,

η) της οργάνωσης της στάθμευσης,

θ) της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της χρήσης του οδικού δικτύου, την υποστήριξη της συνδυασμένης χρήσης των μέσων μεταφοράς και τον σχεδιασμό των αστικών μεταφορών.

-Το Σ.Β.Α.Κ. καταρτίζεται για διάστημα τουλάχιστον δεκαετίας με βάση κριτήρια κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά στο πλαίσιο ανάπτυξης της βιωσιμότητας του αστικού χώρου.

Ειδικότερα:

α) Βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας στην περιοχή παρέμβασης, της συνεργασίας μεταξύ των αρμόδιων θεσμικών αρχών, της συμμετοχής των πολιτών και όλων των ενδιαφερόμενων μερών.

β) Εμπεριέχει αξιολόγηση των επιδόσεων, μακροπρόθεσμους στόχους και σαφές σχέδιο δράσης για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη συστήματος μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων όλων των μέσων μεταφοράς και τρόπων μετακίνησης.

γ) Περιλαμβάνει μηχανισμό παρακολούθησης και αξιολόγησης, διασφαλίζοντας την ποιότητα του σχεδίου.

δ) Συνεκτιμά στρατηγικά κείμενα και εθνικές πολιτικές που αφορούν στον σχεδιασμό των μεταφορών, τον χωρικό σχεδιασμό, την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, την προαγωγή της οδικής ασφάλειας, την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την εφαρμογή περιβαλλοντικών μέτρων για τη μείωση των αερίων ρύπων στα αστικά κέντρα και την εξοικονόμηση ενέργειας στις μετακινήσεις, την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και εναλλακτικών καυσίμων και την αξιοποίηση ευφυών συστημάτων μεταφορών.

ε) Εμπεριέχει αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή παρέμβασης και προτείνει μέτρα για τη βελτίωσή της, λαμβάνοντας υπόψη το ισχύον Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια και το Στρατηγικό Σχέδιο για την προώθηση της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Tags:ΣΒΑΚΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Σχετικά Άρθρα

Το υπ. Ναυτιλίας χρηματοδοτεί τις μελέτες για το master plan Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης στη Σητεία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το υπ. Ναυτιλίας χρηματοδοτεί τις μελέτες για το master plan Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης στη Σητεία

25 Νοεμβρίου, 2022
Παραδόθηκε το οδικό τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα, το έργο αποτελούσε εκκρεμότητα από το 2010
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Χαρακτηρισμός ΣΒΑΚ του Δήμου Ωραιοκάστρου

19 Οκτωβρίου, 2022
Roadmap on new EU urban mobility framework published
MMM

Στο δίκτυο των ΟΤΑ που έχουν εκπονήσει ΣΒΑΚ οι δήμοι Πέλλας και Αγίας Βαρβάρας

28 Σεπτεμβρίου, 2022
Μ. Παπαδόπουλος: Βελτιώνουμε τις συνθήκες για την υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος
MMM

Μιχάλης Παπαδόπουλος: Ενθαρρύνουμε τους φορείς να προάγουν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

16 Σεπτεμβρίου, 2022
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Η Παλλήνη «αλλάζει»: Εγκρίθηκε το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Παλλήνης

19 Ιουλίου, 2022
Έργα ανακατασκευής ασφαλτοτάπητα, ύψους 4,94 εκατ. ευρώ, σε κεντρικές οδούς του δήμου Αθηναίων
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Δ. Παπαστεργίου: Η ηλεκτροκίνηση αναπόσπαστο κομμάτι για κλιματικά ουδέτερες πόλεις

20 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Μείωσε, οικειοθελώς, την μέγιστη ταχύτητα των ηλεκτρικών σκούτερ της η hive

Όριο ταχύτητας στα ηλεκτρικά πατίνια έως 25 χλμ., πρόστιμα από 40 έως 200 ευρώ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Το αεροδρόμιο της Αθήνας γίνεται πιο ψηφιακό: 5G Campus Network από την COSMOTE στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Όσο μεγαλώνει η AEGEAN και η SKY express, θα μεγαλώνει και το αεροδρόμιο της Αθήνας

23 Ιανουαρίου, 2023
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

Ενισχύει τα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη η Hellenic Train που «βλέπει» και το εξωτερικό

26 Ιανουαρίου, 2023
ΣΕΤΕ και FedHATΤΑ πιέζουν για την ένταξη των τουριστικών λεωφορείων στην αναδιάταξη δρομολογίων της ΟΣΥ

Προειδοποίηση IRU: Η ΕΕ μπορεί να “χάσει” περίπου 100.000 οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν

26 Ιανουαρίου, 2023

Μειώνεται κατά 9,60 ευρώ το κόστος του e-pass στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

24 Ιανουαρίου, 2023

Θα κάνει το μεγάλο come back o Δ. Κούτρας στην ΑΚΤΩΡ;

27 Ιανουαρίου, 2023

Συστήνεται Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού: Το αντικείμενό της, από ποιους θα απαρτίζεται

26 Ιανουαρίου, 2023

Με βάση το Θριάσιο ΙΙ, η Hellenic Train «ανασυγκροτεί» τα εμπορεύματά της, δημιουργώντας βαλκανικό δίκτυο

26 Ιανουαρίου, 2023
Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

Ο Γρηγόρης Σκλήκας νέος Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ. Αλλαγές και στην ΕΛΤΑ Courier

25 Ιανουαρίου, 2023
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Σε «δυνατό χαρτί» Υπερταμείου – ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσονται τα αεροδρόμια

1
Από υφυπουργός κυβερνήσεων του Γιώργου Παπανδρέου, νέος υφυπουργός Μεταφορών ο Θάνος Μωραΐτης

«Σκληρές εικόνες» στους δρόμους γύρω από το Μέγαρο του ΟΣΕ…

1
Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

Ταξίδια με έκπτωση έως 60% από τη SKY express

1
Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

Συμμετοχή ΟΣΕΘ στην εναρκτήρια συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος UPPER

27 Ιανουαρίου, 2023
Συνάντηση ΟΛΘ – AWS για τη μετατροπή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε «έξυπνο λιμάνι»

Για την πορεία του master plan του ΟΛΘ ενημερώθηκε ο γενικός πρόξενος της Κυπριακής Δημοκρατίας

27 Ιανουαρίου, 2023
Όταν το μετρό «ομορφαίνει» τον ηλεκτρικό. Στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά και 3ος συρμός του μετρό

Στάση εργασίας στον ηλεκτρικό, στις 2 Φεβρουαρίου, από τις 12.00 έως τις 15.00

27 Ιανουαρίου, 2023
DHL Global Trade Barometer increases

DHL Global Forwarding supports Grundfos to reduce CO2 emissions along its supply chains

27 Ιανουαρίου, 2023
Άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα διαθέτει πλέον ο ΟΛΠ

Ικανοποίηση υπουργείου Ναυτιλίας για την έγκριση του Master Plan του λιμένα Πειραιά. Οι δηλώσεις

27 Ιανουαρίου, 2023
Από τη νέα αποθήκη  της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

Από τη νέα αποθήκη της Nissan στην Ιταλία η διαχείριση ανταλλακτικών-αξεσουάρ για πάνω από 400 συνεργεία

27 Ιανουαρίου, 2023

Περισσότερους από 1 εκατομμύριο ταξιδιώτες και πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα θα φέρουν οι απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ

27 Ιανουαρίου, 2023
Το Skywards της Emirates απόκτησε 30 εκατομμύρια μέλη και προσφέρει 1 εκατομμύριο μίλια

Το Skywards της Emirates απόκτησε 30 εκατομμύρια μέλη και προσφέρει 1 εκατομμύριο μίλια

27 Ιανουαρίου, 2023
Mega airlines studies

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ