• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 5 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    «Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

    5 Ιουλίου, 2022
    Το πάθημα έγινε μάθημα. Σε επιφυλακή ο σιδηρόδρομος, τα έκτακτα μέτρα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές

    5 Ιουλίου, 2022
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Ψηφιακές υπηρεσίες: Νέοι κανόνες για πιο ασφαλές και ανοικτό διαδίκτυο

    5 Ιουλίου, 2022
    Εκστρατεία ενημέρωσης του επιβατικού κοινού στο λιμάνι του Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κάλεσμα Γ. Πλακιωτάκη στους επιβάτες των πλοίων να φορούν μάσκα

    5 Ιουλίου, 2022
    Η ελληνική ναυτιλία από τις σημαντικότερες αγορές ανάπτυξης δραστηριοτήτων της WSM
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ελληνική ναυτιλία από τις σημαντικότερες αγορές ανάπτυξης δραστηριοτήτων της WSM

    5 Ιουλίου, 2022
    Ο Αν. Δημητριάδης νέος πρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Leasing
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Το 55% των sites μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή νομοθεσία

    5 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    «Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

    5 Ιουλίου, 2022
    Το πάθημα έγινε μάθημα. Σε επιφυλακή ο σιδηρόδρομος, τα έκτακτα μέτρα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές

    5 Ιουλίου, 2022
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Ψηφιακές υπηρεσίες: Νέοι κανόνες για πιο ασφαλές και ανοικτό διαδίκτυο

    5 Ιουλίου, 2022
    Εκστρατεία ενημέρωσης του επιβατικού κοινού στο λιμάνι του Πειραιά
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κάλεσμα Γ. Πλακιωτάκη στους επιβάτες των πλοίων να φορούν μάσκα

    5 Ιουλίου, 2022
    Η ελληνική ναυτιλία από τις σημαντικότερες αγορές ανάπτυξης δραστηριοτήτων της WSM
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ελληνική ναυτιλία από τις σημαντικότερες αγορές ανάπτυξης δραστηριοτήτων της WSM

    5 Ιουλίου, 2022
    Ο Αν. Δημητριάδης νέος πρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Leasing
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Το 55% των sites μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή νομοθεσία

    5 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Έρχεται «χαράτσι» στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, λόγω… περιβάλλοντος

vvegiazi by vvegiazi
28 Οκτωβρίου, 2016
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Στα 21,66 εκατ. τα λειτουργικά κέρδη της Attica στο 6μηνο. Άνοδος σε ΙΧ – φορτηγά, πτώση σε επιβάτες
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Για το ενδεχόμενο αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στο μέλλον, λόγω κατασκευαστικών αλλαγών για τα ropax (σ.σ. είδος πλοίου που μεταφέρει ταυτόχρονα αυτοκίνητα και επιβάτες), ενόψει των νέων κανονισμών που συζητούνται για την προστασία του περιβάλλοντος στον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας «IMO», έκανε λόγο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, κ. Μιχάλης Σακέλλης, μιλώντας χθες σε ειδική ημερίδα, στα Χανιά, για την ακτοπλοΐα, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.

Τόνισε, ότι «από τα νέα μέτρα που συζητούνται στον διεθνή οργανισμό, η αναμενόμενη δαπάνη ανά επιβάτη θα είναι 5,4 ευρώ (από 2,2 ευρώ που είναι σήμερα), ενώ η αύξηση του μέσου ναύλου ακτοπλοΐας 27%».

Ο κ. Σακέλλης επεσήμανε ότι «στα τέλη Οκτωβρίου και Νοεμβρίου θα συζητηθούν στον ΙΜΟ, στην Επιτροπή για την προστασία του περιβάλλοντος πολύ σοβαρά θέματα, που θα επηρεάσουν τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες, ενώ τόνισε ότι οι διάσπαρτοι και συχνά αντικρουόμενοι κανονισμοί που επίκεινται, αναφορικά με τα επιβατηγά πλοία, είναι πιθανό να επιφέρουν αδικαιολόγητο / υπέρμετρο οικονομικό κόστος στις εταιρίες, με αποτέλεσμα την συνεπαγόμενη αύξηση των εισιτήριων και την προώθηση επιβατικής και μεταφορικής κίνηση προς άλλα μέσα μεταφοράς που έχουν υψηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο».

Πρόσθεσε επίσης ότι οι προσπάθειες που γίνονται από τον κλάδο της ακτοπλοΐας και τα μέτρα που παίρνονται για την προστασία του περιβάλλοντος είναι πολύ σημαντικά, όπως είναι σημαντικές και οι περιβαλλοντολογικές δαπάνες που ήδη υλοποιούνται.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ τόνισε ότι, κατ’ εκτίμηση, κάθε πλοίο επιβαρύνεται με 150.000 ευρώ κάθε χρόνο με διάφορα έξοδα, όπως επιθεωρήσεις, εκπαιδεύσεις, υλικά, διάθεση υγρών και στερεών αποβλήτων.

Επίσης, τα καύσιμα επιβαρύνονται με 35 ευρώ τον τόνο. Τόνισε ότι η συνολική επιβάρυνση του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας για την προστασία του περιβάλλοντος υπολογίζεται σε 15.000.000 ευρώ το χρόνο, ενώ άλλα 19.000.000 ευρώ είναι η επιβάρυνση των καυσίμων.

Τι ζητά ο ΙΜΟ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Ναυτιλίας – ΙΜΟ αναμένεται να συνεδριάσει στα τέλη Οκτωβρίου, όπου εκεί θα συζητηθούν διάφορες διατάξεις από τους εκπροσώπους των χωρών, αναφορικά με τη διαχείριση του θαλάσσιου έρματος, αλλά και αυτό της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με στελέχη νηογνωμόνων, που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όλα ανεξαιρέτως τα πλοία θα πρέπει από τις 8 Σεπτεμβρίου 2017 να εγκαταστήσουν ένα σύστημα διαχείρισης θαλάσσιου νερού- έρματος (Ballast Water Management-BWMS) (σ.σ. η χρησιμοποίηση θαλάσσιου νερού για την πλήρωση ειδικών δεξαμενών για την επίτευξη επαρκούς ευστάθειας) θα πρέπει να είναι ικανό να επεξεργαστεί μεγάλες ποσότητες νερού σε μικρούς χρόνους παραμονής, ώστε ανεπιθύμητοι επικίνδυνοι μικροοργανισμοί να μην απορρίπτονται στο θαλάσσιο περιβάλλον από λιμάνι σε λιμάνι.

Πρόκειται για τη Διεθνή Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του έρματος και ιζημάτων του πλοίου (International Convention for the Control and Management of Ships’ Ballast Water and Sediments (BWM Convention) του ΙΜΟ.

Το κόστος τέτοιου συστήματος, που έχουν κατασκευάσει και ελληνικές εταιρείες, θεωρείται μεγάλο, ενώ υπάρχει αβεβαιότητα ακόμα για την έγκρισή τους από τις αρχές των ΗΠΑ, καθώς οι κανονισμοί των αμερικανικών αρχών απαιτούν από όλα τα πλοία που απορρίπτουν θαλάσσιο έρμα στα νερά των αμερικανικών πολιτειών να χρησιμοποιούν μόνο το σύστημα που έχει εγκρίνει η αμερικανική ακτοφυλακή (USCG).

Ένα άλλο θέμα που θα συζητηθεί είναι αυτό της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η χρήση καυσίμου στα πλοία με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

Σύμφωνα με στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, ο ΙMO, για το θέμα αυτό, έχει αφήσει ένα παράθυρο που λέει ότι θα πρέπει να εξεταστεί αν είναι πρακτικά εύκολο να επιτευχθεί αυτό και αν θα υπάρχει καύσιμο διαθέσιμο για τα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, δίνοντας ένα περιθώριο έως το 2025.

Από την άλλη πλευρά, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει προθεσμία έως 2020 να εφαρμοστεί η νομοθεσία που θα ορίζει ότι στα 200 ναυτικά μίλια εντός των χωρικών της υδάτων, οι πλοιοκτήτες θα είναι υποχρεωμένοι να καίνε 0,5% θείου στο καύσιμο του πλοίου.

Ο κανονισμός της ΕΕ για την Παρακολούθηση, την Υποβολή Εκθέσεων και την Επαλήθευση Εκπομπών (Monitoring, Reporting and Verification – MRV), είναι σε ισχύ από την 1/7/2015 και είναι υποχρεωτικός για όλα τα πλοία που καταπλέουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες από την 1/1/2018. Απαιτεί από όλα τα πλοία άνω των 5.000 gt να τηρούν ένα εγκεκριμένο σχέδιο παρακολούθησης εκπομπών.

Tags:IMOΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

Σχετικά Άρθρα

Εκστρατεία ενημέρωσης του επιβατικού κοινού στο λιμάνι του Πειραιά
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κάλεσμα Γ. Πλακιωτάκη στους επιβάτες των πλοίων να φορούν μάσκα

5 Ιουλίου, 2022
Επιστρέφουν στην Ελλάδα οι ναυτικοί του πλοίου «Angelic Power» που είχαν εγκλωβιστεί για 15 μήνες στην Κίνα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιθεώρηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Διοίκησης από τον ΙΜΟ

1 Ιουλίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κοινή πρωτοβουλία υπουργείων Ναυτιλίας και Παιδείας για εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά αναπληρωτών εκπαιδευτικών

29 Ιουνίου, 2022
Υπερηφάνια για τον ελληνόκτητο στόλο, αλλά… 6η – 7η η ελληνική σημαία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Συνεχίζεται ακάθεκτη η μείωση του ελληνικού στόλου», υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ

28 Ιουνίου, 2022
Καθυστερήσεις σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω των ελέγχων διαβατηρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μήνυμα του ΥΝΑΝΠ Γ. Πλακιωτάκη για την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτικού (video)

25 Ιουνίου, 2022
Καθυστερήσεις σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω των ελέγχων διαβατηρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Γ. Πλακιωτάκης: Σύντομα τα νέα για την εξαίρεση της ελληνικής ακτοπλοΐας από το ETS ως το 2031

24 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Λιγότερα κρουαζιερόπλοια εφέτος, αλλά με περισσότερους επιβάτες στη Θεσσαλονίκη

Στα 3,5 εκατ. teu ο εφετινός στόχος για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco. Στα 2,64 εκατ. το 9μηνο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης

«Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

5 Ιουλίου, 2022
Το πάθημα έγινε μάθημα. Σε επιφυλακή ο σιδηρόδρομος, τα έκτακτα μέτρα

Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές

5 Ιουλίου, 2022

Ψηφιακές υπηρεσίες: Νέοι κανόνες για πιο ασφαλές και ανοικτό διαδίκτυο

5 Ιουλίου, 2022
Εκστρατεία ενημέρωσης του επιβατικού κοινού στο λιμάνι του Πειραιά

Κάλεσμα Γ. Πλακιωτάκη στους επιβάτες των πλοίων να φορούν μάσκα

5 Ιουλίου, 2022
Η ελληνική ναυτιλία από τις σημαντικότερες αγορές ανάπτυξης δραστηριοτήτων της WSM

Η ελληνική ναυτιλία από τις σημαντικότερες αγορές ανάπτυξης δραστηριοτήτων της WSM

5 Ιουλίου, 2022
Ο Αν. Δημητριάδης νέος πρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Leasing

Το 55% των sites μεσιτείας για ενοικίαση αυτοκινήτου παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή νομοθεσία

5 Ιουλίου, 2022
Εγκρίθηκε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» 2021-2027

Εγκρίθηκε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» 2021-2027

5 Ιουλίου, 2022
Επαναδημοπρατήθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια 25 συρμών Τραμ, ύψους 64,25 εκατ.

Παραδίδεται 5 μήνες νωρίτερα η παράκαμψη Αμφιλοχίας. Θα προχωρήσει η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας

5 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ