ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΈως τα τέλη Οκτωβρίου θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις υποπαραχωρήσεις των λιμένων

Έως τα τέλη Οκτωβρίου θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις υποπαραχωρήσεις των λιμένων

Το νομοσχέδιο για τις υποπαραχωρήσεις είναι σχεδόν ολοκληρωμένο και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα πάρει το δρόμο για τη Βουλή, ανέφερε, σε συνέντευξή του στο ΑΜΠΕ, ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, υπογραμμίζοντας ότι είναι καθοριστικός ο ρόλος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε ότι θα συνεδριάσει, εκ νέου, η Εθνική Επιτροπή Κρουαζιέρας, αλλά και ότι ολοένα και περισσότερα πλοία αποκτούν την ελληνική σημαία.

To κείμενο της συνέντευξης 

-Πρόσφατα η εταιρεία ΟΝΕΧ κατέθεσε πρόταση για την εξαγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Υπάρχει δυνατότητα αναζωογόνησης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα; Πώς το υπουργείο θα μπορέσει να πείσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να φέρουν ξανά πλοία στη χώρα για επισκευές;

-Ήδη έχουμε σε λειτουργία πια το ναυπηγείο της Σύρου. Αυτό είναι ένα καλό δείγμα. Όχι ότι εκεί αρχίζει και τελειώνει η ανάπτυξη. Αναφορικά με τη ναυπήγηση πλοίων η χώρα μας επί σειρά πολλών ετών έχει μείνει πάρα πολύ πίσω σε αυτή τη συγκεκριμένη δραστηριότητα που αποτελεί και προνομιακή δυνατότητα για την Ελλάδα λόγω της μεγάλης εμπειρίας, της υψηλής τεχνογνωσίας και ενός άξιου προσωπικού που μπορεί να στηρίξει τα ναυπηγεία.

Ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη εταιρεία στην οποία αναφερθήκατε, καταβάλλονται συγκεκριμένες προσπάθειες και πιστεύω ότι δεν θα είναι μεγάλη η απόσταση από τη στιγμή που τα ναυπηγεία μας όχι μόνο της Σύρου αλλά και της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά θα δραστηριοποιηθούν.

-Είχατε πρόσφατα μία συνάντηση με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σίγουρα τέθηκε το θέμα της υπογραφής συλλογικής σύμβασης εργασίας για τα πληρώματα στη ποντοπόρο ναυτιλία αλλά και τη σημαίας. Υπάρχει ενδιαφέρον από Έλληνες πλοιοκτήτες κάποια από τα πλοία τους να επιτρέψουν στην ελληνική σημαία;

-Ήδη έχουμε κάποιες θετικού χαρακτήρα αποκτήσεις ελληνικής σημαίας. Κάποια πλοία – όχι πολλά, λίγα, αλλά είναι ενθαρρυντικό αυτό το στοιχείο – θέλουν και έλθουν, να εγκατασταθούν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα ή ένα κομμάτι των επιχειρήσεων και τα πλοία τους να αποκτήσουν την ελληνική σημαία και να έρθουν στο ελληνικό νηολόγιο. Η συζήτηση είναι ανοιχτή, προχωράει. Όπως προχωράει και το θέμα της συλλογικής σύμβασης εργασίας στα πληρώματα της ποντοπόρου, η οποία θα πρέπει να υπάρξει.

Το υπουργείο όπως γνωρίζετε, θεσμικά είναι ουδέτερο στην υπόθεση της υπογραφή της συλλογικής σύμβασης, με την έννοια ότι η συλλογική σύμβαση είναι υπόθεση των συμβαλλομένων μερών, δηλαδή της εργοδοσίας και των εργαζομένων. Παρόλα αυτά δική μας επιθυμία, δική μας βούληση είναι να υπάρξει αυτή η συλλογική σύμβαση, και θα είναι πάρα πολύ σημαντικό όχι μόνο για το θέμα της κοινωνικής ειρήνης αλλά και για την αναβάθμιση των αποδοχών των ίδιων των εργαζομένων που αποτελούν αποφασιστικό και ουσιαστικό παράγοντα στην όποια αναπτυξιακή διαδικασία.

Είναι θετικό το γεγονός ότι υπεγράφη σύμβαση μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και των Ακτοπλόων, μία σύμβαση που βεβαίως δεν αποκαθιστά τις ζημιές του παρελθόντος αναφορικά με τις αποδοχές των εργαζομένων αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα. Το δεδομένο ότι παρέχεται για πρώτη φορά αύξηση 2% και μάλιστα η συλλογική σύμβαση έχει αναδρομικότητα από 01/01 του τρέχοντος έτους, του 2018, μέχρι την 31/12 του 2018. Εμείς θέλουμε να υπάρξει και ενθαρρύνουμε προς την κατεύθυνση αυτή τα συμβαλλόμενα μέρη, δηλαδή τους εργαζόμενους και τους εφοπλιστές, να προχωρήσουν στην υπογραφή της συλλογικής σύμβασης.

-Το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά στην αγορά νέων σκαφών του λιμενικού;

-Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός που αφορά τρία μεγάλη σκάφη των 30 μέτρων που θα είναι πλήρως εξοπλισμένα για τις ανάγκες του λιμενικού. Ό,τι χρειάζεται ένα τέτοιο σκάφος θα υπάρξει και θα μπορεί να επιχειρεί στο Αιγαίο σε όλες τις καταστάσεις.

-Πότε αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου η Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας;

-Η επιτροπή αυτή πρέπει να συνεδριάσει και να δει όλα τα καινούργια ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη του κλάδου. Η προσπάθειά μας είναι να παρθούν συγκεκριμένες αποφάσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουμε και την εξέλιξη του ουσιαστικού μεγέθους που λέγεται κρουαζιέρα. Για το θέμα των λιμενικών υποδομών έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια να στηριχθούν υπάρχοντα λιμάνια, διότι έχουν ανάγκη επισκευών.

-Υπήρχαν σκέψεις για προσέλκυση μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας να επενδύσουν στην Ελλάδα στο τομέα της βελτίωσης των υποδομών στα λιμάνια με «αντάλλαγμα» την εξαίρεση από την καταβολή τελών χρήσης λιμένων μέχρι το ποσό της επένδυσης. Πώς βλέπετε τη συγκεκριμένη σκέψη;

-Αυτό από μόνο του δεν μπορεί να έχει απάντηση και μάλιστα ολοκληρωμένη απάντηση. Εκείνο που εμάς μας ενδιαφέρει είναι στο πλαίσιο μιας συνολικής λιμενικής πολιτικής να αναπτύξουμε λιμάνια που θα είναι δεκτικά για τα κρουαζιερόπλοια. Αλλά πώς θα γίνει αυτό, είναι μία συζήτηση η οποία θα πρέπει να εξελιχθεί για να καταλήξει.

-Έχετε προαναγγείλει νομοθετική ρύθμιση για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια εκτός του ΟΛΠ και του ΟΛΘ που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Ποιος θα ελέγχει τις συγκεκριμένες δραστηριότητες, ο φορέας διαχείρισης ή η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος;

-Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος έχει σε κάθε περίπτωση την παρουσία της. Παρουσία που έχει σχέση με τη εφαρμογή του νόμου και τη νομιμότητα, και με ένα καίριο ακόμα κεφάλαιο που λέγεται ανταγωνισμός. Πιστεύω ότι η παρουσία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων είναι καθοριστικός παράγοντας στην όλη υπόθεση. Το νομοσχέδιο για τις υποπαραχωρήσεις είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, θα υπάρξει διαβούλευση και πιστεύω ότι μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα πάρει το δρόμο για τη Βουλή.

-Έχετε εικόνα από τις πραγματογνωμοσύνες για την υπόθεση του ναυαγίου του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» και για τα αίτια της φωτιάς στο πλοίο «Ελ. Βενιζέλος»; Πρόσφατα υπήρξε μια έρευνα για το ναυάγιο του «Αγ. Ζώνη ΙΙ» που δημοσιοποιήθηκε από το Πολυτεχνείο.

-Στο υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει γνωστοποιηθεί το πόρισμα του Πολυτεχνείου. Το πληροφορήθηκα από τον Τύπο, ή κάποιες άλλες αναφορές, και δεν μπορώ να ξέρω τις ακριβώς υποστηρίζει. Είδα ότι υπάρχει μία έμμεση αναφορά και στο ενδεχόμενο δολιοφθοράς. Το θέμα ερευνά και η δική μας επιτροπή από το Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικό Ατυχημάτων. Όταν ολοκληρώσει την πραγματογνωμοσύνη θα την καταθέσει στην αρμόδια εισαγγελική αρχή.

Για το θέμα της φωτιάς στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν θέλω να αναφερθώ καθώς είναι ακόμα σε εξέλιξη η έρευνα από την επιτροπή διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων. Οποιαδήποτε αναφορά μου θα αποτελούσε παρέμβαση στο ανεξάρτητο έργο που κάνει η συγκεκριμένη επιτροπή.

-Πρόσφατα είχαμε μία δωρεά στην ΑΕΝ Ασπροπύργου από Έλληνα πλοιοκτήτη που αφορούσε προσομοιωτές πλοίων για την εκπαίδευση των σπουδαστών. Υπάρχει ενδιαφέρον να ακολουθήσουν και άλλες τέτοιου είδους χορηγίες για άλλες σχολές;

-Υπάρχει ένα κατατεθειμένο ενδιαφέρον. Απομένει να δούμε πώς θα εκδηλωθεί και θα υλοποιηθεί αυτό το ενδιαφέρον να υπάρξουν δωρεές ενίσχυσης του εκπαιδευτικού στοιχείου. Πέραν αυτού δίνω μεγάλη και βαρύνουσα σημασία στο να στηριχθεί η εκπαίδευση. Μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και με περιορισμένες τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας, και του προϋπολογισμού του υπουργείου μας κατά συνέπεια, προχωρήσαμε σε 20 προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ τις επόμενες ημέρες, ύστερα και από τις εισηγήσεις των Εκλεκτορικών Σωμάτων, θα προσληφθούν άλλοι 12 εκπαιδευτικοί.

Προχωρήσαμε παράλληλα σε νομοθετική τροπολογία, και το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί το νέο οργανόγραμμα με το οποίο αυξάνονται κατά 102 οι μόνιμες θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και εν συνεχεία θα ακολουθήσουν και οι σχετικές προσλήψεις.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο