Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οικονομικά αποτελέσματα PCT / ΣΕΠ 2024: Έσοδα 282,65 εκατ., με καθαρά κέρδη 26,52 εκατ.

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οικονομικά αποτελέσματα PCT / ΣΕΠ 2024: Έσοδα 282,65 εκατ., με καθαρά κέρδη 26,52 εκατ.

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αντίθετο στην κατάργηση της ΔΑΛ και στην αλλαγή σύνθεσης των μελών της ΕΣΑΛ το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ

vvegiazi by vvegiazi
18 Μαρτίου, 2020
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

«Η κυβέρνηση προσηλωμένη στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών συνεχίζει την στρατηγική του αιφνιδιασμού στο “σχεδιασμό” του λιμενικού συστήματος της χώρας», υποστηρίζει το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, δηλώνοντας αντίθετο στην κατάργηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένος (ΔΑΛ) και την αλλαγή της σύνθεσης των μελών της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.).

Η ανακοίνωση του τμήματος Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ

Ένα χρόνο πριν η ΝΔ διατύπωνε τη θέση της για το λιμενικό σύστημα της χώρας. Στο κέντρο της φιλοσοφίας της ήταν και παραμένει η πλήρης ιδιωτικοποίησή του και παράλληλα η εκχώρηση στον ιδιωτικό τομέα του προνομίου του σχεδιασμού πολιτικής σε αυτό τον τομέα.

Τους μήνες που είναι στην κυβέρνηση της χώρας, προσηλωμένη σε αυτό το σχέδιο προχωρά με αποσπασματικό και αιφνιδιαστικό τρόπο προκειμένου να υλοποιήσει αυτό το στόχο.

Το καλοκαίρι του 2019, ο υπουργός Ναυτιλίας δίνει εντολή στο ΤΑΙΠΕΔ να διερευνήσει τις δυνατότητες πώλησης της μίας και μοναδικής μετοχής που έχει το καθένα από τα 10 εθνικά λιμάνια.

Το φθινόπωρο του 2019, φρόντισε να τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια των νέων διοικήσεων που τοποθέτησε στους 10 Οργανισμούς Λιμένα (Ο.Λ.) μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, όταν το τελευταίο αποφάσισε πέρα από ένα αυξημένο ετήσιο μέρισμα να πάρει και τα αδιάθετα ταμιακά διαθέσιμα προηγουμένων χρήσεων που είχαν σωρεύσει οι διοικήσεις που είχαν διοριστεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Στέρησε με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα των Ο.Λ. να συνεχίσουν και να επεκτείνουν τα αναπτυξιακά σχέδια των προηγούμενων διοικήσεων που τόσο πολύ έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.

Τον Ιανουάριο του 2020, με εκπρόθεσμη τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο προχωρά στην αλλαγή του Ν.4597/2019 που καθόριζε τον τρόπο αξιοποίησης των 10 λιμανιών της χώρας που μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις  είχε συμφωνηθεί με την Τρόικα. Ενισχύει το ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ στον τρόπο ανάπτυξης των λιμανιών και σχεδόν ακυρώνει το ρόλο των Ο.Λ. και μέσω αυτών των τοπικών κοινωνιών. Επιπλέον με την κατάργηση της δυνατότητας σε περίπτωση παραχώρησης κάποιας χρήσης το αντίτιμο προς τους Ο.Λ. να  υπερβαίνει το 5% θέτει σε κίνδυνο την οικονομική τους επιβίωση.

Αυτές τις ημέρες, το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ περιλαμβάνει δύο + μία ακόμη δυσάρεστες εκπλήξεις.

Την ίδια περίοδο που η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (στην οποία, κατά τα άλλα, ομνύει ο κ. Πλακιωτάκης) εγκρίνει τα πρότυπα για την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που ήταν η απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή του άρθρου 105 του Ν. 4504/2017 που κατάργησε τον μονοπωλιακό έλεγχο της διαχείρισης των αποβλήτων στο ελληνικό λιμενικό σύστημα, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας (εξυπηρετώντας συγκεκριμένα συμφέροντα) καταργεί το άρθρο 105 και ουσιαστικά επαναφέρει το μονοπωλιακό καθεστώς στη διαχείριση των αποβλήτων.

Αλλάζει την σύνθεση των μελών της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.), μετατρέποντάς την από υπηρεσιακό γνωμοδοτικό όργανο, σε κομματικό-κυβερνητικό. Απαλλάσσεται με αυτό τον τρόπο από τις «ενοχλητικές» υποδείξεις των υπηρεσιακών στελεχών της Επιτροπής που λειτουργούσαν με κριτήριο την επιστημονική τους γνώση, την εμπειρία τους και τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος. Τους αντικαθιστά με κομματικά/πολιτικά στελέχη και τρεις εκπροσώπους εφοπλιστικών ενώσεων. Η κυβέρνηση στέλνει ένα σαφές μήνυμα ποιων τα συμφέροντα θα προωθήσει το επόμενο διάστημα. Επιπλέον επιχειρεί να ξεπεράσει το «στραπάτσο» που υπέστη με τις απορριπτικές αποφάσεις της ΕΣΑΛ για ορισμένες από τις επενδυτικές προτάσεις του ΟΛΠ, που την αφήνουν εκτεθειμένη απέναντι σε προεκλογικές δεσμεύσεις που είχε δώσει ως προς την ταχεία και άνευ όρων υλοποίησή τους.

Τέλος απτόητη και παρά το πνεύμα των συζητήσεων που κυριαρχεί το τελευταίο διάστημα αναφορικά με τη χρησιμότητα και την αναγκαιότητα του δημοσίου, χωρίς καμία διαβούλευση προαναγγέλλει προφορικά την κατάργηση ενός ακόμη θεσμού δημοσίου ελέγχου, της Δημόσιας Αρχής Λιμένος (ΔΑΛ).

Ο υπουργός Ναυτιλίας ισχυρίστηκε ότι η ΔΑΛ είναι ένα εμπόδιο που δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και δεν κατανοεί το ρόλο της. Αγνοεί άραγε ότι όλοι οι Οργανισμοί Λιμένος έχουν διφυή χαρακτήρα και έχουν ενσωματωμένες δημόσιες εξουσίες; Αγνοεί ότι όταν επιβλήθηκε στη χώρα ένα συγκεκριμένο μοντέλο πώλησης των 2 μεγάλων λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έπεισε τους «Θεσμούς» με βάση και το ευρωπαϊκό δεδομένο για τη ανάγκη δημιουργίας της;

Γιατί αλήθεια δεν ρωτά τον προκάτοχό του (στις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) κ. Βαρβιτσιώτη να του εξηγήσει τους προβληματισμούς των «Θεσμών» γύρω από το αν θα ήταν δυνατό το μοντέλο που σχεδίαζε χωρίς την ύπαρξη μίας Δημόσιας Αρχής;

Πρέπει να ασκήσει κανείς καλόπιστη κριτική για τα μέχρι τώρα πεπραγμένα της ΔΑΛ. Να διαπιστώσει τις αδυναμίες της, που προκύπτουν, κυρίως, από τον τρόπο θέσπισής της που περιόρισε τις αρμοδιότητές σε σύγκριση με το κυρίαρχο ευρωπαϊκό υπόδειγμα και στη συνέχεια με νομοθετικές παρεμβάσεις να τις αντιμετωπίσει.

Κλείνοντας, ο τρόπος οργάνωσης του λιμενικού συστήματος της χώρας είναι μία σύνθετη συζήτηση που πρέπει να γίνει με έντιμο και δημόσιο τρόπο. Πρέπει να επιδιωχθούν ευρείες συναινέσεις και να καταλήξουμε σε ένα μοντέλο που θα αντέξει για κάποιες δεκαετίες.

Αυτή η συζήτηση έχει δυσκολίες, γιατί τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας ιδιωτικοποιήθηκαν με ένα μοντέλο που επιβλήθηκε την περίοδο των μνημονίων. Το καλό νέο είναι ότι πλέον η χώρα είναι εκτός μνημονίων άρα μπορεί να συζητήσει χωρίς τους εκβιαστικούς εξαναγκασμούς του προηγούμενου διαστήματος. Είμαστε σε θέση να αποτιμήσουμε το μοντέλο παραχώρησης των λιμανιών του Πειραιά (που ξεκίνησε ως υποπαραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ και μετεξελίχθηκε σε ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ) και της Θεσσαλονίκης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ το διάστημα που ήταν στην κυβέρνηση προσπάθησε να προετοιμάσει τα στοιχεία για μία τέτοια δημόσια συζήτηση. Σε αυτή τη γραμμή πρέπει να κινηθεί και η τωρινή κυβέρνηση και να αφήσει στην άκρη τους προσχεδιασμένους αιφνιδιασμούς και τις «αποσπασματικές» κινήσεις που στην καλύτερη περίπτωση δείχνουν άγνοια των αναγκών ανάπτυξης των ελληνικών λιμένων και στη χειρότερη εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΣΥΡΙΖΑΔΑΛΕΣΑΛΛΙΜΕΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στ. Γκίκας: Η νέα ναυτιλιακή στρατηγική της ΕΕ θα πρέπει να έχει ξεχωριστό πυλώνα για τις θαλάσσιες μεταφορές

9 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια σε νέο στρατηγικό χάρτη και η Ινδία ως στρατηγικός εταίρος της Ευρώπης

9 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών θα εκπροσωπεί το υπ. Υποδομών και Μεταφορών στην ΕΣΑΛ

1 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

O Iω. Γιαννακός από την ΑΔΑΕ νέος Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής

16 Απριλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση Β. Κικίλια – Γ. Μώραλη για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένος Πειραιά

9 Απριλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η βελτίωση λιμενικών υποδομών του λιμένα Γαλατά στο ΤΠΑ του υπουργείου Ναυτιλίας

26 Μαρτίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Στο +3,2% η διακίνηση εμπορευμάτων, το γ’ τρίμηνο του 2019, στα λιμάνια. Στο +1,4% οι επιβάτες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Χρ. Δήμας: Η ΑΠΑ έχει συμβάλλει στην ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της Ελλάδας στην αεροπορική κοινότητα

7 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Β. Κικίλιας: Οι ακτοπλόοι έχουν ένα ισχυρό κίνητρο να συγκρατήσουν τις τιμές, έπειτα από την τροπολογία για τα λιμενικά τέλη

0

Ίδρυση της λεωφορειακής γραμμής 311 «Στ. Κορωπί – Καλύβια» από τον ΟΑΣΑ

0

Πρόταση από τον Π. Ξενοκώστα προς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη δημιουργία αμυντικού ναυπηγικού φορέα

0

Η ΠΟΣ ΜΣΤ καταδικάζει την επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train. “Η Δικαιοσύνη δεν θα έρθει μέσα από τη βία”, αναφέρει

0

Τα έργα στον ΒΟΑΚ και στο αεροδρόμιο στο Καστέλι επιθεώρησε ο υφυπουργός Υποδομών

0

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

12 Μαΐου, 2025

Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

12 Μαΐου, 2025

Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

12 Μαΐου, 2025

Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

12 Μαΐου, 2025

Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

12 Μαΐου, 2025

Οικονομικά αποτελέσματα PCT / ΣΕΠ 2024: Έσοδα 282,65 εκατ., με καθαρά κέρδη 26,52 εκατ.

12 Μαΐου, 2025

Το Στρατηγικό Σχέδιό της έως το 2030 που προβλέπει έσοδα 10 δισ. ευρώ παρουσίασε η Jungheinrich

12 Μαΐου, 2025

Επίσκεψη στη Ρώμη για τον Κ. Μητσοτάκη. Συνάντηση με τη Τζ. Μελόνι, τα θέματα που θα συζητηθούν

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr