Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αντιδράσεις στη Μύκονο για την αύξηση στα τέλη κρουαζιέρας

ffotinos by ffotinos
17 Σεπτεμβρίου, 2024
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

«Η τοπική κοινωνία της Μυκόνου ανησυχεί και πιστεύει ότι με τις τεράστιές αυξήσεις τελών που έχουν αναγγελθεί θα υπάρξει άμεση δραματική μείωση των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των επισκεπτών στον προορισμό μας», τονίζει ο πρόεδρος του δημοτικού λιμενικού ταμείου του νησιού, Αθανάσιος Κουσαθανάς Μέγας, με αφορμή την επικείμενη αύξηση του ειδικού τέλους στην κρουαζιέρα.

Σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς, ζητεί την επανεξέταση της προτεινόμενης «δραστικής αύξησης των τελών, η οποία στοχοποιεί τόσο την κρουαζιέρα, όσο και τη Μύκονο, και η οποία θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του τουριστικού τομέα του τόπου μας».

Αντιπροτείνει ότι «μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση, σε συνδυασμό με προσεκτικό σχεδιασμό και διαβούλευση με τα τοπικά ενδιαφερόμενα μέρη, θα μας επιτρέψει να διαχειριστούμε τον τουρισμό με υπευθυνότητα, συνεχίζοντας παράλληλα να προωθούμε την Ελλάδα ως κορυφαίο παγκόσμιο προορισμό».

Αναλυτικά, ο κ. Κουσαθανάς Μέγας αναφέρει:

«Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης για την αύξηση του τέλους επιβατών κρουαζιέρας από το σημερινό ποσό των 0,35 ευρώ σε 20 ευρώ ανά επιβάτη κατά τις περιόδους αιχμής, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου θα ήθελε να εκφράσει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις αυτής της απόφασης τόσο στην τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας, όσο και στην τοπική κοινωνία της Μυκόνου.

Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε χωρίς προγενέστερη διαβούλευση ή προειδοποίηση, η οποία αφενός μας αιφνιδίασε και αφετέρου μας προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό και ανησυχία.

Ενώ αναγνωρίζουμε την ανάγκη προσαρμογής της τρέχουσας δομής των τελών, η οποία είναι πράγματι χαμηλή σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, μια αύξηση όμως κατά 60 φορές παραπάνω – από 0,35 € σε 20 €- αποτελεί ένα πρωτοφανές άλμα. Ένα τέτοιο μέτρο, αν και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του σημειακού προβλήματος του υπερτουρισμού, θα μπορούσε να έχει μια σειρά από απρόβλεπτες και επιβλαβείς συνέπειες, ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις στη Μύκονο, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα που παράγουν οι επισκέπτες κρουαζιέρας.

Η προτεινόμενη αύξηση κινδυνεύει να καταστήσει τη Μύκονο λιγότερο ανταγωνιστική ως προορισμό κρουαζιέρας, με πιθανές αλυσιδωτές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία. Ενώ ένα παρόμοιο μέτρο που υιοθετήθηκε στην Βενετία μπορεί να εισέφερε σε έσοδα, δεν απέτρεψε τον λόγο για τον οποίο επιβλήθηκε, δηλαδή τη ρύθμιση του αριθμού των επισκεπτών.

Το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου, με τη νέα διοίκησή του που ανέλαβε στις αρχές του έτους, φρόντισε έγκαιρα να αντιμετωπίσει το θέμα με ρεαλισμό και πάντα σε συνεννόηση με τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων. Με το berth allocation system που εφάρμοσε, κατάφερε να αποκεντρώσει και να κατανείμει ισομερώς τις αφίξεις του νέου χρόνου, περιορίζοντάς αυτές από τις αρχές του 2025 σε μέχρι 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα, ώστε και οι επιβάτες που αποβιβάζονται να κινούνται με άνεση και να μην υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού στη Χώρα και τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού.

Η όποια αύξηση στα τέλη επιβατών κρουαζιέρας και αν αποφασιστεί τελικά, υποστηρίζουμε σθεναρά ότι τα έσοδα αυτά θα πρέπει να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές μας υποδομές και στη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του νησιού μας, για τη διατήρηση της Μυκόνου ως ανταγωνιστικού προορισμού, που αυτό θα ενισχύσει τόσο την ανταγωνιστικότητα όσο, και την ελκυστικότητα των λιμανιών μας, ωφελώντας όχι μόνο την τοπική κοινωνία, αλλά και τους επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέπτονται τα όμορφα νησιά μας.

Η αύξηση αυτή θα πρέπει να είναι σε αρμονία με τις τιμές άλλων λιμανιών της ευρύτερης περιοχής και να εφαρμοστεί σταδιακά. Υπερβολικές αυξήσεις, θα οδηγήσουν σε μείωση της κίνησης των κρουαζιερόπλοιων, θα αποθαρρύνουν τις εταιρείες από το να επιλέγουν τη Μύκονο ως τακτικό σταθμό τους, και κατ’ επέκταση θα προκαλέσουν ύφεση στις τοπικές επιχειρήσεις.

Η ισορροπία είναι κλειδί για τη διατήρηση της ελκυστικότητας και της οικονομικής προοπτικής του νησιού μας.

Η Μύκονος έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα όπου οι παραδοσιακοί τουρίστες και οι επισκέπτες κρουαζιέρας συνυπάρχουν αρμονικά, συμβάλλοντας στη ζωτικότητα του νησιού όλο το χρόνο.

Η στρατηγική μας στοχεύει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου μέχρι και τον Δεκέμβριο, διασφαλίζοντας ότι η κρουαζιέρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομία του νησιού, προσφέροντας παράλληλα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στους επισκέπτες».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΜΥΚΟΝΟΣΛΙΜΑΝΙ ΜΥΚΟΝΟΥ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

MSC Cruises και Explora Journeys “επενδύουν” στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

8 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η CLIA θα συνεργαστεί με την ελληνική κυβέρνηση για την εφαρμογή του τέλους κρουαζιέρας

3 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την είσπραξη του τέλους κρουαζιέρας. Στα 20 ευρώ σε Μύκονο και Σαντορίνη, έναρξη στις 21 Ιουλίου

1 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αύξηση επιβατών κρουαζιέρας 14,29% στο Ηράκλειο κατά το α’ εξάμηνο

1 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κρις Θεοφιλίδης, Celestyal: Υπό προϋποθέσεις, η Ελλάδα μπορεί να γίνει περιφερειακή «δύναμη» στην κρουαζιέρα

30 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η ρυμούλκηση του Sounion

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Ειδική εκδήλωση βράβευσης οδηγών της ΟΣΥ διοργανώνει η YUTONG

0

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

8 Ιουλίου, 2025

Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

8 Ιουλίου, 2025

Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

8 Ιουλίου, 2025

Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

8 Ιουλίου, 2025

GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

8 Ιουλίου, 2025

Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

8 Ιουλίου, 2025

ΣΥΝΔΔΕ&L: Ενημερωτική συνάντηση για ασφαλιστικά θέματα διαμεταφορικών και 3PL επιχειρήσεων

8 Ιουλίου, 2025

Ανάμεσα στις αεροπορικές με τις χαμηλότερες εκπομπές η Wizz Air το 2025

8 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr