ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΑπό τη Maersk το πρώτο πλοίο στον κόσμο απαλλαγμένο από εκπομπές άνθρακα, χωρητικότητας 2.000 TEU

Από τη Maersk το πρώτο πλοίο στον κόσμο απαλλαγμένο από εκπομπές άνθρακα, χωρητικότητας 2.000 TEU

Το πρώτο πλοίο στον κόσμο, που θα τροφοδοτείται από καύσιμα απαλλαγμένα από εκπομπές άνθρακα, θα θέσει σε λειτουργία έως το 2023 -επτά χρόνια νωρίτερα του αρχικού προγραμματισμού- η A.P. Moller – Maersk.

Της Βάσως Βεγιάζη

Μάλιστα, ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός ανακοίνωσε ότι προσανατολίζεται στην επιτάχυνση των προσπαθειών του για την απανθρακοποίηση των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών.

Επίσης, όλα τα μελλοντικά νέα πλοία ιδιοκτησίας Maersk θα διαθέτουν τεχνολογία διπλού καυσίμου, επιτρέποντας τη λειτουργία είτε με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα, είτε με τυποποιημένο μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO).

«Φιλοδοξία της A.P. Moller – Marsk είναι να ηγηθεί της διαδικασίας απανθρακοποίησης των logistics παγκοσμίως. Οι πελάτες μας αναμένουν από εμάς να τους βοηθήσουμε να απαλλάξουν τις παγκόσμιες εφοδιαστικές τους αλυσίδες από τον άνθρακα. Αποδεχόμαστε την πρόκληση και εργαζόμαστε για την επίλυση των πρακτικών και τεχνικών προκλήσεων που είναι προκύπτουν από τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα που χρειαζόμαστε στο μέλλον.

Η φιλοδοξία μας να έχουμε έναν στόλο ουδέτερου άνθρακα έως το 2050 ανήκε στη σφαίρα της φαντασίας όταν το ανακοινώσαμε το 2018. Σήμερα το βλέπουμε ως πρόκληση», δήλωσε ο Søren Skou, διευθύνων σύμβουλος της A.P. Moller – Maersk.

Το πλοίο της Maersk, που θα τροφοδοτείται με μεθανόλη, θα είναι χωρητικότητας περίπου 2.000 TEU και θα δρομολογηθεί σε ένα από τα ενδοπεριφερειακά δίκτυα της εταιρείας.

Επίσης, ενώ το πλοίο θα είναι σε θέση να κινείται με VLSFO, το σχέδιο είναι να μπορεί λειτουργεί με ουδέτερη από άνθρακα e-μεθανόλη ή βιο-μεθανόλη από την πρώτη ημέρα.

«Θα είναι μια σημαντική πρόκληση να βρούμε επαρκή ποσότητα μεθανόλης ουδέτερη από άνθρακα εντός χρονοδιαγράμματος για να πρωτοπορήσουμε σε αυτήν την τεχνολογία.

Η επιτυχία μας βασίζεται στους πελάτες που αγκαλιάζουν αυτό το πρωτοποριακό προϊόν και ενισχύουν τη συνεργασία με κατασκευαστές καυσίμων, τεχνολογικούς συνεργάτες και προγραμματιστές για να αυξηθεί ν παραγωγή αρκετά γρήγορα.

Πιστεύουμε ότι η φιλοδοξία μας να θέσουμε σε λειτουργία το πρώτο πλοίο ουδέτερου άνθρακα στον κόσμο έως το 2023 είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσουμε την ταχεία κλιμάκωση καυσίμων ουδέτερου άνθρακα που χρειαζόμαστε», δήλωσε η Henriette Hallberg Thygesen, διευθύνουσα σύμβουλος, Fleet & Strategic Brands, AP Moller – Maersk.

Τόσο το πλοίο τροφοδοσίας με μεθανόλη όσο και η απόφαση εγκατάστασης κινητήρων διπλού καυσίμου σε μελλοντικά νέα πλοία αποτελούν μέρος της συνεχιζόμενης αντικατάστασης του στόλου της Maersk, ενώ οι επιπτώσεις του CAPEX θα είναι διαχειρίσιμες.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Tags
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο