Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

    14 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

    14 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

    14 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

    14 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Απ. Τζιτζικώστας: Να διαμορφώσουμε το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας με τους δικούς μας όρους

vvegiazi by vvegiazi
11 Ιουνίου, 2025
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στις σύγχρονες τάσεις της ναυτιλίας παγκοσμίως και στην ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, της ενεργειακής μετάβασης και της μετακίνησης πολιτών αναφέρθηκε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας στη Ναυτιλιακή Σύνοδο «Shaping the Future of Shipping Summit».

Ανέδειξε τις προοπτικές ειδικά στα ζητήματα του θαλάσσιου εμπορίου, αλλά και την οικονομική διάσταση του τομέα της ναυτιλίας, αναφερόμενος στο μέλλον του κλάδου σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο.

«Στην Ελλάδα η ναυτιλία δεν είναι απλώς μια βιομηχανία, αλλά μέρος της ψυχής μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιτζικώστας, στην έναρξη της ομιλίας του.

«Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, οι γεωπολιτικές αλλαγές, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός, οι περιβαλλοντικές πιέσεις, μετασχηματίζουν ήδη την παγκόσμια ναυτιλία. Και η επιλογή που έχουμε μπροστά μας είναι απλή: Ή θα αφήσουμε τις αλλαγές και τις προκλήσεις να καθορίσουν το μέλλον μας ή θα αναλάβουμε την πρωτοβουλία να το καθορίσουμε μόνοι μας.

Μπορούμε να διαμορφώσουμε το μέλλον με τους δικούς μας όρους. Γιατί έχουμε μακροπρόθεσμο όραμα, συνεργασία και αποφασιστικότητα για δράση. Και αυτή η Σύνοδος είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να ξεκινήσουμε αυτή τη διαδικασία μαζί. Ο ναυτιλιακός τομέας χρειάζεται μακρόπνοες και διορατικές στρατηγικές.

Ο τομέας των θαλάσσιων μεταφορών μπορεί επίσης να διαδραματίσει ζωτικό ρόλο για την ασφάλεια της Ευρώπης. Δεν ζητάμε από τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επωμιστεί μόνη της αυτό το βάρος. Στρατηγικές αυτού του μεγέθους πρέπει να οικοδομηθούν και να υλοποιηθούν με τους όλους τους εμπλεκόμενους να συμμετέχουν», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο Επίτροπος τόνισε πως είναι ευθύνη όλων να προστατευθεί ο θαλάσσιος τομέας, εξηγώντας ότι αυτό θα γίνει με υπεράσπιση της ελευθερίας της ναυσιπλοΐας, προστασία των θαλάσσιων οδών, ενίσχυση της ανθεκτικότητας των υποδομών και διαφοροποίηση των εμπορικών οδών.

Αναφερόμενος στο ζήτημα των δασμών, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε πως «η ΕΕ θα αναζητά πάντα λύσεις μέσα από τη διαπραγμάτευση, διασφαλίζοντας παράλληλα τα οικονομικά μας συμφέροντα και προστατεύοντας τους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και τους Ευρωπαίους πολίτες».

Υπογράμμισε δε πως η διασφάλιση των αλυσίδων εφοδιασμού απαιτεί αυστηρότερη διαχείριση κινδύνων, ισχυρότερη ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και ισχυρό σχεδιασμό σεναρίων κρίσεων, τόσο στα πλοία όσο και στους λιμένες. Όπως επίσης εξυπνότερο διεθνή συντονισμό και λιγότερο κατακερματισμό αρμοδιοτήτων, ώστε οι ευρωπαϊκές θαλάσσιες μεταφορές να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Θα απαιτηθούν, σημείωσε, επενδύσεις σε πράσινες και ψηφιακές τεχνολογίες, ώστε η ναυτιλία να συμβάλλει σημαντικά στη δράση για το κλίμα, την οικονομική ανάπτυξη και την παγκόσμια σταθερότητα.

«Ο κλάδος διαθέτει την τεχνογνωσία, τα καινοτόμα logistics και τις ψηφιακές πρακτικές, για να ηγηθεί αυτού του μετασχηματισμού. Βλέπουμε ήδη την “έξυπνη ναυτιλία” σε δράση και είμαστε ακόμα μόνο στην αρχή», ανέφερε.

Ο Επίτροπος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της ΕΕ για τη ναυτιλία, με κυριότερες τη νέα βιομηχανική ναυτιλιακή στρατηγική, τη στρατηγική για τους λιμένες και το επενδυτικό σχέδιο για βιώσιμες μεταφορές, που θα ενισχύσουν τον τομέα.

«Οι πρωτοβουλίες αυτές που ετοιμάζουμε θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα, τη στήριξη της παραγωγής καθαρών καυσίμων και μπορούν να καταστήσουν τα λιμάνια μας κόμβους καθαρής ενέργειας για το μέλλον. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο μετατρέπουμε την ατζέντα βιωσιμότητας σε ανταγωνιστική επιχειρηματική στρατηγική», υπογράμμισε.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Τζιτζικώστας στους εργαζόμενους στον ναυτιλιακό τομέα, προκρίνοντας την ανάγκη για εκπαίδευση και βελτίωση των δεξιοτήτων, που αποτελούν άλλωστε και πυλώνα της νέας ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη ναυτιλία.

Ο Επίτροπος ολοκλήρωσε την ομιλία του με το θέμα της ασφάλειας, τονίζοντας ότι «η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να είναι ανθεκτική στις επιθέσεις οποιασδήποτε μορφής. Τα λιμάνια είναι ζωτικοί κόμβοι υποδομών, διαδραματίζουν καίριο ρόλο στη διευκόλυνση της στρατιωτικής κινητικότητας και τα αναβαθμίζουμε έχοντας υπόψη αυτόν τον στόχο.

Ήδη η ΕΕ έχει αναλάβει σχετική πρωτοβουλία. Οι πρωτοβουλίες, τα σχέδια και οι στρατηγικές είναι σημαντικές, αλλά τώρα είναι η ώρα να μετατρέψουμε το όραμα σε δράση. Ούτε η ΕΕ, ούτε τα κράτη μέλη, ούτε η βιομηχανία μπορούν μόνοι τους να αντιμετωπίσουν αυτές τις τεράστιες και απαιτητικές προκλήσεις. Χρειαζόμαστε συντονισμένες δράσεις, στρατηγικές επενδύσεις και, πάνω απ’ όλα, ισχυρή συνεργασία.

Ας συνεργαστούμε, όχι μόνο για το μέλλον της ναυτιλίας και της λιμενικής μας βιομηχανίας, αλλά για το μέλλον της ευρωπαϊκής ασφάλειας, του παγκόσμιου εμπορίου και της ευημερίας των πολιτών μας. Για την ΕΕ, και για μένα προσωπικά, η ναυτιλία είναι στρατηγικός εταίρος κι όχι απλώς ένας τομέας ενδιαφέροντος».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΝΑΥΤΙΛΙΑΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑLOGISTICSΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Ελληνικές εξαγωγές προς ΗΠΑ: Στα 2,4 δισ. ευρώ το 2024 (4,8% επί του συνόλου), τα προϊόντα που επηρεάζονται

14 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Καθορισμός κριτηρίων και προδιαγραφών για τον χαρακτηρισμό Επιχειρηματικού Πάρκου ως Οικολογικού

14 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μ. Τραυλού, ΕΕΕ: Οι θάλασσες οφείλουν να είναι ελεύθερες και ασφαλείς

11 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση Β. Κικίλια με την υπουργό Μεταφορών του Ισραήλ, στο επίκεντρο ναυτιλία, Χούθι, περιφερειακή ασφάλεια

10 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Συνεχίζονται τα μέτρα προστασίας εργαζομένων σε διανομές-μεταφορές-ναυπηγοεπισκευή από τον καύσωνα

9 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Υποχρεωτική απογραφή και ανάρτηση δικαιολογητικών εφοδιαστικών εγκαταστάσεων ως το τέλος του 2025

9 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Όμιλος Attica: Νέες εκπτώσεις στις γραμμές Πειραιάς - Κρήτη, ως 30% στα ημερήσια δρομολόγια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Επέκταση Λ. Κύμης, μετρό στο Ίλιον, τρένο στην Πάτρα και άλλα «νεφελώδη» έργα

13 Ιουλίου, 2025

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

1

Ορισμός της ΑΠΑ ως «τομεακού σημείου επαφής και συνεργασίας» (NSFP)

1

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

0

Fraport Greece: Άνοδος επιβατών 1% τον Μάιο και 2,4% στο 5μηνο (Ιανουάριος – Μάιος)

0

Νέα Γενική Γραμματέας Ενέργειας η πρώην Γενική Γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα

14 Ιουλίου, 2025

Ο Πρόεδρος του Κτηματολογίου Στέλιος Σακαρέτσιος νέος Γενικός Γραμματέας Μεταφορών. Το βιογραφικό του

14 Ιουλίου, 2025

ΕΚΤΕΡ: Οριστική η απορρόφηση της «Ιφικλής Μονοπρόσωπη ΑΕ»

14 Ιουλίου, 2025

Εργαζόμενοι ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης: Δυσαρέσκεια για την καθυστέρηση στον διαγωνισμό αστικής συγκοινωνίας

14 Ιουλίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι κρυφές υπεραξίες του deal με Motor Oil

14 Ιουλίου, 2025

Το ωράριο λειτουργίας στο τελωνείο Μαυροματίου, τι ισχύει για φορτηγά – λεωφορεία

14 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώθηκε η βαριά συντήρηση του Cessna Citation C750 της ΥΠΑ (pics)

14 Ιουλίου, 2025

Στην e-commerce γαλλική αγορά η bpostgroup μέσω των θυγατρικών της

14 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr