Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Απ. Τζιτζικώστας: Ξεκινά ο διάλογος για τη νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα λιμάνια, θα παρουσιαστεί ως το τέλος του 2025

vvegiazi by vvegiazi
7 Μαΐου, 2025
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Επίσκεψη στο Ηράκλειο της Κρήτης πραγματοποίησε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, που ήταν κεντρικός ομιλητής στο 8ο Συνέδριο Posidonia Sea Tourism Forum.

Αναφερόμενος σε στοιχεία για τον τουρισμό, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «ο τουρισμός συνολικά συμβάλλει κατά 10% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ και ο τομέας υποστηρίζει περίπου 20 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Η Ευρώπη είναι ο νούμερο ένα τουριστικός προορισμός παγκοσμίως και βούλησή μας είναι να διατηρήσουμε αυτή την πρωτιά.

Το 2024 ο τουρισμός στην Ευρώπη έκανε νέα ρεκόρ, ξεπερνώντας ακόμα και τις κορυφές που είχε πιάσει πριν την πανδημία. Οι διανυκτερεύσεις ξεπέρασαν τα 3 δισεκατομμύρια στα ξενοδοχεία και καταλύματα της Ευρώπης, κάτι που συνιστά αύξηση 50% σε διάστημα 15 ετών. Η Ελλάδα είναι μεταξύ των δέκα κορυφαίων τουριστικών προορισμών παγκοσμίως και μεταξύ των πέντε δημοφιλέστερων για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες».

Ο Επίτροπος υπογράμμισε ότι «η βιομηχανία της κρουαζιέρας αποτελεί βασικό πόλο του τουριστικού τομέα της Ευρώπης. Προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στις παράκτιες περιοχές και αναδεικνύει την ομορφιά της ηπείρου μας.

Οι παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές για τον τομέα είναι επίσης θετικές, με αναμενόμενη ετήσια αύξηση 4% – 5% και ζήτηση που υπερβαίνει ήδη τα προ πανδημίας επίπεδα. Μόνο στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 5.500 προσεγγίσεις σε λιμάνια κρουαζιέρας το 2024, φέρνοντας περίπου 8 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια. Εδώ, στο Ηράκλειο πέρσι οι επισκέπτες κρουαζιέρας ξεπέρασαν τους 500.000».

Αναφερόμενος στις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουρισμός κρουαζιέρας ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ότι «ο τουρισμός κρουαζιέρας πρέπει να συμβάλλει ώστε η Ευρώπη να παραμείνει μακροπρόθεσμα τόσο ελκυστική όσο σήμερα και ο πρώτος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει ενίσχυση της βιωσιμότητας. Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα πρέπει να συμβαδίζουν.

Επενδύοντας σε πιο βιώσιμες πρακτικές, η βιομηχανία της κρουαζιέρας θα γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική. Το ενδιαφέρον για κρουαζιέρες στις νεότερες ηλικιακές ομάδες έχει αυξηθεί περισσότερο από 55% τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά ταυτόχρονα έχει αυξηθεί κατά 32% στην ίδια ηλικιακή ομάδα η ανησυχία για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κρουαζιέρας.

Για να αξιοποιήσουμε αυτή την αναπτυσσόμενη και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη αγορά, ο τομέας της κρουαζιέρας πρέπει να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες. Ανησυχίες πρώτον για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ίδιων των κρουαζιερόπλοιων και δεύτερον για τον αντίκτυπο των τουριστών κρουαζιέρας στις ροές επισκεπτών στους προορισμούς».

Για τα μέτρα που λαμβάνει η ΕΕ γι’ αυτές τις προκλήσεις, ο Επίτροπος επισήμανε ότι «λαμβάνουμε ήδη μέτρα για την αντιμετώπιση των εκπομπών από τη ναυτιλία, όπως το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ, ο κανονισμός FuelEU για τη ναυτιλία και ο κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων. Επίσης, πρόσφατα καταλήξαμε σε μια ιστορική συμφωνία στον ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) σχετικά με παγκόσμια μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων από τη ναυτιλία. Οφείλουμε όμως όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε τον αντίκτυπο στις λιμενικές υποδομές και τις τοπικές κοινωνίες.

Τα λιμάνια βρίσκονται συχνά δίπλα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, που σημαίνει ότι έχουν επιπτώσεις στους τοπικούς πληθυσμούς. Υπάρχουν διαθέσιμες λύσεις. Η χερσαία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος μπορεί να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές, ενώ προηγμένες λιμενικές εγκαταστάσεις παραλαβής και επεξεργασίας αποβλήτων μπορούν να ελαχιστοποιήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις στα λιμάνια. Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια είναι κατά μέσο όρο διπλάσια σε σχέση με το 2000 και συνεχίζουν να αυξάνονται σε μέγεθος. Αυτό ασκεί σημαντική πίεση στα λιμάνια.

Χρειαζόμαστε σύγχρονες, ασφαλείς και βιώσιμες λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις και στην ΕΕ επεξεργαζόμαστε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τα λιμάνια, που θα ευνοεί την ανταγωνιστικότητα, τη βιωσιμότητα, την ενεργειακή μετάβαση, κοινωνικές πτυχές και την ανθεκτικότητα σε εξωτερικές απειλές. Αυτή τη νέα στρατηγική σκοπεύω να παρουσιάσω πριν το τέλος του έτους. Ήδη πάντως τα ευρωπαϊκά λιμάνια με χερσαία παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, όπως και τα κρουαζιερόπλοια με τον κατάλληλο εξοπλισμό για να τη χρησιμοποιήσουν, αυξάνονται θεαματικά. Τα εμπόδια, όπως η χωρητικότητα του δικτύου, οι υψηλές επενδυτικές απαιτήσεις ή οι καθυστερήσεις, δεν λείπουν. Για να τα υπερβούμε χρειάζεται κοινή προσπάθεια από τους πλοιοκτήτες, τα λιμάνια και τους παρόχους ενέργειας. Εμείς είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε».

Όσον αφορά την πρόκληση των προορισμών, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα για παράδειγμα διαθέτει 59 λιμάνια όπου μπορούν να προσεγγίσουν κρουαζιερόπλοια. Στο λιμάνι του Ηρακλείου φέτος αναμένονται 225 προσεγγίσεις. Η οικονομία της Κρήτης εξαρτάται από αυτό. Το ζητούμενο είναι πώς διαχειριζόμαστε τους χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας που αποβιβάζονται ταυτόχρονα; Πώς διασφαλίζουμε ότι οι υπηρεσίες και οι υποδομές μπορούν να ανταπεξέλθουν;

Πρέπει να λειτουργήσουμε διαφορετικά, έξω από τα συνηθισμένα. Ορισμένοι προορισμοί της Μεσογείου εφαρμόζουν ήδη ανώτατα όρια επισκεπτών, καθορίζουν κατώτατα όρια για τον ελλιμενισμό και τον συντονισμό των δρομολογίων κρουαζιέρας για την αποφυγή συνωστισμού. Είναι σημαντικό οι χρόνοι άφιξης των κρουαζιερόπλοιων σε έναν προορισμό να κατανέμονται δίκαια και με διαφάνεια, ακριβώς όπως γίνεται στα αεροδρόμια. Μία λύση που να ταιριάζει σε όλους τους προορισμούς δεν υπάρχει.

Οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και σε αυτό κρίσιμος είναι ο ρόλος της συμμετοχής των τοπικών κοινωνιών και φορέων. Ενθαρρύνουμε έναν διάλογο μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης κρουαζιερόπλοιων και των τοπικών αρχών που βοηθά στην οικοδόμηση αμοιβαίας κατανόησης και οδηγεί σε καινοτόμες λύσεις. Εμείς δεσμευόμαστε να στηρίξουμε τον τομέα της κρουαζιέρας και τους προορισμούς με όλες τις δυνάμεις μας. Εξάλλου, το επόμενο έτος θα παρουσιάσω την πρώτη στρατηγική για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, με απαντήσεις στη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην προώθηση της περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας από τη μια και της οικονομικής ανάπτυξης από την άλλη».

Ο κ. Τζιτζικώστας ολοκλήρωσε την επίσκεψή του στο λιμάνι του Ηρακλείου, όπου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για την περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού και στη συνέχεια ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Μηνάς Παπαδάκης τον ξενάγησε στις εγκαταστάσεις.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣΛΙΜΑΝΙΑΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣΛΙΜΑΝΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥΕΛΙΜΕESPOΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο Πειραιάς, το 7ο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Η έκθεση της MedCruise

19 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στις εργασίες του άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Ναυτιλίας της ΕΕ στην Πολωνία ο Στ. Γκίκας

16 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Ευρώπη χαράσσει νέα στρατηγική για τα λιμάνια της

13 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

12 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση του Π. Τσώνη (ΟΛΠ) με τον Επίτροπο Μεταφορών, Απ. Τζιτζικώστα. Ενημέρωση για τις επενδύσεις στο λιμάνι Πειραιά

11 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Προς συνάντηση Β. Κικίλια με E. Grimaldi για τυχόν μείωση των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Που βρίσκονται οι δυο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

0

Άνοδος 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο

0

H «ακτινογραφία» του ΟΛΘ στα εμπορεύματα και οι προοπτικές του 2025

0

H εξέλιξη των δικαστικών αντιδικιών του αεροδρομίου της Αθήνας με το ελληνικό δημόσιο

0

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

0

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

0

Συνάντηση της ΠΟΣ – ΜΣΤ με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κ. Κυρανάκη την Τετάρτη 23/4

0

Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

20 Μαΐου, 2025

Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

20 Μαΐου, 2025

Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

20 Μαΐου, 2025

Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

20 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

20 Μαΐου, 2025

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

20 Μαΐου, 2025

Άμεση συνάντηση με τον πρωθυπουργό για τα προβλήματα του κλάδου ζητά το ΣΑΤΑ

20 Μαΐου, 2025

Νέα υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτου για κατοίκους εξωτερικού από το instacar

20 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr