Παρασκευή, 16 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η LG Display παρουσιάζει το μέλλον της οδήγησης

    16 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η SkyUp Airlines™ ξεκινά πτήσεις μεταξύ Chisinau – Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ν. Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η LG Display παρουσιάζει το μέλλον της οδήγησης

    16 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η SkyUp Airlines™ ξεκινά πτήσεις μεταξύ Chisinau – Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου

    16 Μαΐου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

    15 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ν. Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

    15 Μαΐου, 2025
    LOGISTICS

    Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

    15 Μαΐου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

    15 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Απ. Τζιτζικώστας: Πιο ανταγωνιστικά, ασφαλή και βιώσιμα τα ευρωπαϊκά λιμάνια με τη νέα στρατηγική που θα παρουσιάσουμε τέλη του 2025

vvegiazi by vvegiazi
8 Μαΐου, 2025
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας, στην έναρξη του διήμερου συνεδρίου του ESPO, που διοργανώνεται για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη.

Στην ομιλία του στην έναρξη του συνεδρίου, ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στη νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα λιμάνια, που θα παρουσιαστεί έως το τέλος του 2025, όπως τόνισε, αλλά και στον ρόλο των ευρωπαϊκών λιμανιών στην ενίσχυση της γεωοικονομικής θέσης της Ευρώπης.

«Κάθε λιμάνι συνεισφέρει στην οικονομία μας, στην ασφάλειά μας, στη συνδεσιμότητά μας και στην ευρωπαϊκή μας ταυτότητα. Στην ΕΕ τα πλοία μεταφέρουν 3,4 δισ. τόνους εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας και ταυτόχρονα σχεδόν 400 εκατ. επιβάτες κάθε χρόνο. Πραγματοποιούν επίσης 2,2 εκατ. ελλιμενισμούς.

Αυτό προσθέτει έως και 29,5 δισ. ευρώ σε ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, 400.000 άμεσες θέσεις εργασίας, και πολλά άλλα έμμεσα οφέλη. Τα λιμάνια είναι πύλες εισόδου και εξόδου του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, αλλά και για τις αλυσίδες εφοδιασμού και για το παγκόσμιο εμπόριο.

Διακινούν περίπου το 75% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ, αλλά και περίπου το 1/3 των φορτίων εντός της ΕΕ. Όλα αυτά συνηγορούν στην ανάδειξή του καίριου ρόλου των λιμανιών για την ενιαία αγορά και για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της ΕΕ.

Φέτος η ΕΕ εισήγαγε μια νέα, θαλάσσια διάσταση στο δίκτυο αυτό. Τον ευρωπαϊκό θαλάσσιο χώρο, ο οποίος προωθεί τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, αυστηρότερη ενοποίηση λιμένων-ενδοχώρας και ευρύτερα οφέλη όπως η ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, εναλλακτικών καυσίμων και λύσεων ψηφιακού εφοδιασμού», τόνισε ο Επίτροπος.

Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε πως η ΕΕ την τελευταία δεκαετία, η ΕΕ χρηματοδότησε περισσότερα από 280 έργα με περισσότερα από 3,5 δισ. ευρώ, αναβαθμίζοντας 150 λιμάνια.

Αναφερόμενος στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια, ο κ. Τζιτζικώστας εστίασε στις γεωπολιτικές, τεχνικές και επιχειρησιακές μεταβολές, που δημιουργούν νέα δεδομένα παγκοσμίως: «Δεν γνωρίζουμε ακόμα ακριβώς τον τρόπο με τον οποίο η θέση των ΗΠΑ στο διεθνές εμπόριο θα επηρεάσει τις παγκόσμιες εμπορικές ροές. Αλλά ξέρουμε ότι θα αλλάξουν. Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα εξακολουθεί να επηρεάζει το εμπόριο, ιδίως στα λιμάνια της Μεσογείου. Οι λιμένες εκτός της ΕΕ ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά τους. Επίσης, τα λιμάνια μας πρέπει να επανεξετάσουν την ασφάλεια, φυσική και ψηφιακή. Η διακίνηση των ναρκωτικών μέσω των λιμανιών είναι επίσης ένα πρόβλημα που οξύνεται διαρκώς. Και βεβαίως υπάρχει και η κλιματική αλλαγή, που θέτει νέες προκλήσεις. Υπάρχουν όμως και άλλες προκλήσεις που συνδέονται με τη θέση των λιμένων. Όπως η έντονη εποχιακή ζήτηση στα λιμάνια που βρίσκονται στην καρδιά πυκνοκατοικημένων περιοχών, τα ζητήματα συνδεσιμότητας των λιμανιών που εξυπηρετούν μικρά νησιά, το πολύπλοκο περιβάλλον λειτουργίας πολλαπλών τερματικών στα μεγαλύτερα λιμάνια, τα ζητήματα ενέργειας, ανάπτυξης της κρουαζιέρας κ.λπ.».

Ο Επίτροπος υπογράμμισε πως οι προκλήσεις μπορούν να εξελιχθούν σε ευκαιρίες, όπως για παράδειγμα στον τομέα της καθαρής ενέργειας, ενισχύοντας έτσι τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης και συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα θα γίνονται πιο ανταγωνιστικά. Ευκαιρίες επίσης προκύπτουν στις ψηφιακές εφαρμογές για την υποστήριξη βέλτιστων και ασφαλών λιμενικών λειτουργιών, στον λιμενικό εξοπλισμό και την επισκευή πλοίων που παράγονται στην ΕΕ, όπως και για τα ναυπηγεία.

Αναφερόμενος στη νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα λιμάνια, ο κ. Τζιτζικώστας διαβεβαίωσε ότι «στόχος είναι, μέσω αυτής της στρατηγικής, να μετατρέψουμε τις προκλήσεις σε ευκαιρίες. Η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για τα λιμάνια θα συνδέσει την ανταγωνιστικότητα με την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα. Θα προβλέπει συγκεκριμένα μέτρα για την ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της κυβερνοασφάλειας, για τις αλυσίδες εφοδιασμού, για την οικονομική ανεξαρτησία των λιμανιών και για την ψηφιοποίηση και την καινοτομία.

Ως προς την ενεργειακή μετάβαση των λιμανιών και την ευκαιρία να μετατραπούν σε κόμβους παραγωγής και εισαγωγής καθαρής ενέργειας, οι σχετικές προβλέψεις περιλαμβάνονται στο επενδυτικό σχέδιο για τις βιώσιμες μεταφορές, που εκπονούμε και δίνει έμφαση τόσο στον τομέα της ναυτιλίας, όσο και στον τομέα της αεροπλοΐας. Η νέα στρατηγική μας για τα λιμάνια θα αντιμετωπίζει επίσης τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και τις περιορισμένες δεξιότητες».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε: «Ήρθε η ώρα για μια στρατηγική που βασίζεται στη σωστή ισορροπία μεταξύ διαφορετικών αναγκών και συχνά ανταγωνιστικών λύσεων. Η προσέγγισή μας πρέπει να λειτουργήσει για όλα τα λιμάνια της Ευρώπης κι αυτό θα κάνουμε».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ESPO 2025ESPOΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Ευρώπη χαράσσει νέα στρατηγική για τα λιμάνια της

13 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

12 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση του Π. Τσώνη (ΟΛΠ) με τον Επίτροπο Μεταφορών, Απ. Τζιτζικώστα. Ενημέρωση για τις επενδύσεις στο λιμάνι Πειραιά

11 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το τριπλό στοίχημα που δίνουν τα λιμάνια της Ευρώπης

11 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στ. Γκίκας: Η νέα ναυτιλιακή στρατηγική της ΕΕ θα πρέπει να έχει ξεχωριστό πυλώνα για τις θαλάσσιες μεταφορές

9 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια σε νέο στρατηγικό χάρτη και η Ινδία ως στρατηγικός εταίρος της Ευρώπης

9 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Εντυπωσιακή άνοδος 22,4% των συνολικών εισπράξεων από επιβάτες κρουαζιέρας το 2024

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Τι προβλέπει η νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας για τον σιδηρόδρομο: 8 υπεραστικά τρένα και 15 προαστιακού τύπου φέρνουν οι Ιταλοί (FS)

12 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025

Hellenic Train: Η επένδυση των 360 εκατ. ευρώ είναι από τις μεγαλύτερες στις μεταφορές στην Ελλάδα

12 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

14 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

«Η μείωση των λιμενικών τελών θα επηρεάσει απευθείας τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», δήλωσε ο Β. Κικίλιας

0

Αλ. Μεϊκόπουλος: Η Hellenic Train επιλέγει ξανά το κέρδος αντί της ασφάλειας. Κόβει τον β’ μηχανοδηγό στα τρένα

0

Στον εισαγγελέα ο οδηγός του φορτηγού, μετά το δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου με 2 νεκρούς

0

Συνάντηση Απ. Τζιτζικώστα με το Διοικητικό Συμβούλιο του ACI Europe, με τη συμμετοχή ΔΑΑ και Fraport

0

Πως διαμορφώνονται οι μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα

0

O ΔΑΑ δωρίζει 4 περιπολικά στην Ελληνική Αστυνομία

0

European Rail CEOs join high-level Dialogue on continent-wide high-speed rail implementation

0

Η LG Display παρουσιάζει το μέλλον της οδήγησης

16 Μαΐου, 2025

Η SkyUp Airlines™ ξεκινά πτήσεις μεταξύ Chisinau – Αθήνας καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου

16 Μαΐου, 2025

Συνάντηση του Χρίστου Δήμα στο Βελιγράδι με τη Σέρβα ομόλογό του

15 Μαΐου, 2025

Ν. Ταχιάος: Επενδύουμε πάνω από 200 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών

15 Μαΐου, 2025

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025

ΣΕΠ και ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καταρχήν συμφωνία με τη HT στο οικονομικό περιεχόμενο της ΣΣΕ για τα έτη 2025-26

15 Μαΐου, 2025

DSV: Η πρώτη μεταφορά φαρμακευτικής κάνναβης από την Ελλάδα στις αγορές Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

15 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr