Παρασκευή, 13 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    “Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

    13 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

    13 Ιουνίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

    13 Ιουνίου, 2025
    LOGISTICS

    Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

    13 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    “Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

    13 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

    13 Ιουνίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

    13 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

    13 Ιουνίου, 2025
    LOGISTICS

    Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

    13 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

ΕΒΕΠ: Η εφοδιαστική αποτελεί για την Μεσόγειο έναν τομέα ύψους 4,3 τρισ. δολ.

vvegiazi by vvegiazi
12 Μαΐου, 2025
στο LOGISTICS, ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τις προοπτικές της Μεσογείου, μέχρι το 2050, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το ΕΒΕΠ, με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου και μέλος της ASCAME, Βασίλη Κορκίδη, να τονίζει πως, στην Ένωση των Μεσογειακών παραλιμένιων Επιμελητηρίων, όλοι πιστεύουν ότι το μέλλον της Ευρώπης είναι βαθιά διασυνδεδεμένο με τη Νότια και την Ανατολική Μεσόγειο.

Οι χώρες της Μεσογείου, μαζί με τις χώρες της ΕΕ, χτίζουν γέφυρες μεταξύ ηπείρων, δημιουργούν επιχειρηματικές ευκαιρίες και προωθούν ένα κοινό όραμα ευημερίας, καινοτομίας και ένταξης.

Το «Plan Bleu», ένα από τα Περιφερειακά Κέντρα Δραστηριοτήτων του Μεσογειακού Σχεδίου Δράσης (MAP) του Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον (UNEP), δημοσίευσε πρόσφατα για την ASCAME την έκθεση «The Mediterranean by 2050: A Foresight by Plan Bleu».

Αυτή η έκθεση προσφέρει μια ολοκληρωμένη κατανόηση των ζητημάτων βιώσιμης ανάπτυξης στην περιοχή της Μεσογείου και των μελλοντικών προοπτικών για τα επόμενα 25 χρόνια. Τα θέματα που ανέδειξε η έκθεση και θα μας απασχολήσουν, τουλάχιστον μέχρι το 2050, είναι οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, η προστασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων, οι κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις και, τέλος, οι συστάσεις πολιτικής και διακυβέρνησης.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση, «Η περιοχή της Μεσογείου, όπως άλλωστε έχουμε διαπιστώσει, είναι ιδιαίτερα ευάλωτη στην κλιματική αλλαγή, με σημαντικούς κινδύνους, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης της θερμοκρασίας, της ανόδου της στάθμης της θάλασσας και της αυξημένης συχνότητας ακραίων καιρικών φαινομένων. Για παράδειγμα, η περιοχή της Μεσογείου βιώνει αύξηση της θερμοκρασίας κατά 1,5°C ετησίως, πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, η οποία είναι υψηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Η στάθμη της θάλασσας προβλέπεται να αυξηθεί έως και 1 μέτρο έως το 2100, απειλώντας τις παράκτιες περιοχές και τα οικοσυστήματα.

Η έκθεση του «Plan Bleu» υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη προστασίας της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων, τα οποία απειλούνται από τη ρύπανση, την υπεραλίευση και την καταστροφή των υγροτόπων. Πάνω από το 50% των υγροτόπων στη Μεσόγειο έχουν χαθεί από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιπλέον, η θαλάσσια βιοποικιλότητα απειλείται σοβαρά, με το 80% των ιχθυαποθεμάτων να υφίστανται υπερεκμετάλλευση. Η έκθεση, επίσης, τονίζει την ανάγκη ενισχυμένης περιφερειακής συνεργασίας και ολοκληρωμένων πολιτικών για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών και κοινωνικοοικονομικών προκλήσεων. Συνιστά, μάλιστα, την εφαρμογή στρατηγικών βιώσιμης ανάπτυξης και την προώθηση πράσινων και γαλάζιων οικονομιών.

Η περιοχή της Μεσογείου αντιμετωπίζει, ως γνωστό, και σημαντικές κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις, με ποσοστά ανεργίας που υπερβαίνουν το 20% σε ορισμένες περιοχές της. Υπάρχει, μάλιστα, αυξανόμενη ανισότητα μεταξύ των χωρών της Βόρειας και της Νότιας Μεσογείου, όσον αφορά στην οικονομική ανάπτυξη και την πρόσβαση στους οικονομικούς πόρους. Ο πληθυσμός την χωρών της Μεσογείου είναι μεγαλύτερος τον χωρών της ΕΕ-27 και φθάνει τα 500 εκατ., ενώ κατά τη διάρκεια των τουριστικών περιόδων, διπλασιάζεται, καθιστώντας την Μεσόγειο κρίσιμο υλικοτεχνικό, αλλά και τουριστικό κόμβο».

Ο κ. Κορκίδης, επισημαίνει πως, εάν επιθυμούμε να αναδείξουμε την Μεσόγειο σε παγκόσμιο οικονομικό κόμβο για το μέλλον θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια  πλατφόρμα μετασχηματισμού για την ανταλλαγή ιδεών, για τη δικτύωση και την προώθηση της καινοτομίας, ξεκινώντας από την εφοδιαστική αλυσίδα.

Η Μεσόγειος, η οποία συνδέει την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική, κατέχει ζωτική θέση στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, με 450 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζονται το 30% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου κατ’ όγκο.

Η εφοδιαστική, είναι ένας τομέας για την Μεσόγειο ύψους 4,3 τρισ. δολαρίων, ενώ αποτελεί βασικό κρίκο του παγκόσμιου εμπορίου και προωθεί την ανταγωνιστικότητα, τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Το μέλλον της περιοχής  την Μεσογείου έγκειται στην αξιοποίηση της στρατηγικής της θέσης στο παγκόσμιο εμπόριο, καθώς και της ενσωμάτωσης των αλυσίδων εφοδιασμού με τη βελτίωση των υποδομών, ώστε να επιτευχθούν τα απαιτούμενης εμβέλειας επίπεδα.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΒΕΠΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑLOGISTICSΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΘΑΛΑΣΣΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

“Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

13 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Χρηματοδότηση έργων και υποδομών στα λιμάνια Αιγαίου και Ιονίου ζητά ο Γ. Αυτιάς

13 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απ. Τζιτζικώστας: Να διαμορφώσουμε το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας με τους δικούς μας όρους

11 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

Στο 23% οι προοπτικές απασχόλησης στον κλάδο μεταφορών και εφοδιαστικής το Q3 του 2025

11 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σημαντική αύξηση στα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: +70% τις τελευταίες 4 εβδομάδες

10 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

Εξαγωγές: Άνοδος 4,9%, στο πρώτο 4μηνο, χωρίς τα πετρελαιοειδή. Ωστόσο, στο -14,5% συνολικά τον Απρίλιο

6 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Το Στρατηγικό Σχέδιό της έως το 2030 που προβλέπει έσοδα 10 δισ. ευρώ παρουσίασε η Jungheinrich

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

“Τέλος” η δωρεάν χειραποσκευή στο αεροπλάνο με απόφαση της ΕΕ

7 Ιουνίου, 2025

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Ανακοινώθηκε το νέο «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Βασική επιδότηση τα 3.000 ευρώ, +1.500 ευρώ με απόσυρση παλιού οχήματος

7 Ιουνίου, 2025

Πως σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τις νέες διαγραμμίσεις στα αεροδρόμια της ΥΠΑ

9 Ιουνίου, 2025

Στα τέλη του 2026 τοποθετείται η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ

10 Ιουνίου, 2025

Εντός του 2028 η παράδοση της παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών

10 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Η εξέλιξη του σχεδιασμού και η ολοκλήρωση των κυριότερων σιδηροδρομικών έργων

9 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Σχεδόν 1 στα 2 αυτοκίνητα που πουλιέται στην Ελλάδα είναι υβριδικό (48,5%). Μόλις στο 5,5% τα αμιγώς ηλεκτρικά

0

Σύνδεσμος εμπόρων και μεσιτών ταξί: Στηρίζουμε απόλυτα τα αιτήματα των ιδιοκτητών ταξί

0

H Autohellas εισαγωγέας της κινεζικής CHANGAN στην Ελλάδα

0

“Αναταράξεις” σε θαλάσσιες μεταφορές και logistics φέρνει η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν

13 Ιουνίου, 2025

Νέα υπηρεσία από την ACS για εύκολη και ευέλικτη παραλαβή δεμάτων

13 Ιουνίου, 2025

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας σε 24 σήραγγες της Εγνατίας Οδού

13 Ιουνίου, 2025

Electric truck trial runs 5.000 km long-haul operation across China

13 Ιουνίου, 2025

Συνάντηση Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών με Κων/νο Κυρανάκη, τα θέματα της ατζέντας

13 Ιουνίου, 2025

Διευκρινίσεις από ΑΑΔΕ για την ψηφιακή έκδοση παραστατικών διακίνησης

13 Ιουνίου, 2025

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την επικείμενη αναστολή λειτουργίας εκδοτηρίου του ΟΣΕ στο Βόλο

13 Ιουνίου, 2025

Δημιουργείται κοινή ομάδα εργασίας για την ελληνική κρουαζιέρα με τη συμμετοχή υπουργείων και CLIA

13 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr