ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΕξώδικο της ΠΕΝΕΝ στους εφοπλιστικούς φορείς για τις αλλαγές στη ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία

Εξώδικο της ΠΕΝΕΝ στους εφοπλιστικούς φορείς για τις αλλαγές στη ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία

Η ΠΕΝΕΝ έστειλε εξώδικο προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τους εφοπλιστικούς φορείς, καταγγέλλοντας, όπως υποστηρίζει, την «άθλια – αντεργατική κυβερνητική απόφαση, με την οποία επιχειρείται η κατάργηση των ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία».

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει καθημερινή επαφή των στελεχών της ΠΕΝΕΝ με τα μέλη της στα καράβια και ενημέρωση στα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, με στόχο την λήψη απόφασης, όπως αναφέρεται «για αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις σε χρόνο που θα αποφασίσει η Γενική Συνέλευση της ΠΕΝΕΝ».

Το εξώδικο της ΠΕΝΕΝ

Προς:

Υπουργό Ναυτιλίας – Νησιωτικής Πολιτικής

Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας

΄Ενωση Πλοιοκτητών Πορθμείων Εσωτερικού

΄Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών

΄Ενωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων

Κοινοποίηση: Γ.Σ.Ε.Ε. – Π.Ν.Ο – Ε.Κ.Π

Η κυβέρνηση και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, αιφνιδιαστικά με  τροπολογία που κατέθεσαν στη Βουλή και η οποία ψηφίστηκε από τους βουλευτές της Ν.Δ επιφέρει σειρά δραματικών αλλαγών στα εργασιακά δικαιώματα, στη ΣΣΕ και συνολικά στα δικαιώματα των ναυτεργατών στην ποντοπόρο ναυτιλία, αφού με αυτή αλλάζουν ριζικά:

Η Σ.Σ.Ε στην ποντοπόρο ναυτιλία. Στην ουσία καταργείται και πλέον αντικαθίσταται με τις αντίστοιχες της ITF και τον ILO (οι οποίες σημειώνουμε το πεδίο εφαρμογής τους είναι για τους ναυτεργάτες των τρίτων χωρών – εκτός Ευρώπης και θεσπίζουν το minimum των μισθών), σε ό,τι αφορά τα μισθολόγια των Ελλήνων ναυτεργατών και τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Με την ίδια νομοθετική ρύθμιση καταργείται ο Α΄ πλοίαρχος που έως σήμερα ήταν ο μοναδικός ΄Ελληνας ναυτικός που υπήρξε στις εγκριτικές πράξεις νηολόγησης των ελληνικών πλοίων άνω των 4.500 κ.ο.χ.

Επίσης με τις διατάξεις της ίδιας τροπολογίας αυθαίρετα, παράνομα και αντισυνταγματικά συντελούνται σοβαρότατες αλλαγές αναφορικά με τη λειτουργία των ναυτεργατικών οργανώσεων και τις εκλογικές τους διαδικασίες, με τρόπο που καταργούν τα υφιστάμενα καταστατικά τους, και παράλληλα τον βασικό νόμο 1264/82 περί λειτουργίας του συνδικαλιστικού κινήματος.

Παράλληλα με τα παραπάνω οι αλλαγές στη ΣΣΕ και τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών στη ποντοπόρο ναυτιλία αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα επιχειρηθεί η επέκταση αυτών των αντιδραστικών –αντεργατικών ρυθμίσεων και στις άλλες κατηγορίες πλοίων με αποτέλεσμα να γενικευθεί ένα καθεστώς εργασιακής ζούγκλας

Επίσης την ίδια περίοδο οι εφοπλιστικές οργανώσεις αρνούνται την ανάγκη ανανέωσης των ΣΣΕ και ταυτόχρονα δηλώνουν ότι λόγω της υγειονομικής κρίσης αδυνατούν να δώσουν λύσεις σε μία σειρά ώριμα και δίκαια αιτήματα των ναυτεργατών και της ΠΕΝΕΝ όπως είναι:

o             Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς με βάση τις καταγεγραμμένες απώλειες που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα τη τελευταία δεκαετία των μνημονιακών κυβερνητικών πολιτικών της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ.  Οι πολιτικές αυτές είτε άμεσα με μειώσεις μισθών – αποδοχών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, είτε έμμεσα (αύξηση φορολογίας – εισφορά αλληλεγγύης – ΕΝΦΙΑ κ.λπ),  οδήγησαν σε δραματική μείωση τα εισοδήματα των ναυτεργατών.  Την ίδια επίσης περίοδο αλλά και πρόσφατα με την υγειονομική κρίση μια σειρά ναυτεργατικά δικαιώματα που αφορούν την απασχόληση, την όξυνση της  ανεργίας, τα επιβαρυμένα ωράρια εργασίας στα πλοία, την μη καταβολή μισθών, τις παραβιάσεις στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, τη μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών, την εντατικοποίηση της δουλειάς, διαμορφώνουν συνολικά ένα τοπίο στις εργασιακές τους σχέσεις απολύτως αρνητικό.

o             Κυβέρνηση – ΥΕΝ – Εφοπλιστές έχουν για όλα τα παραπάνω βαρύτατες ευθύνες αφού με την πολιτική τους τα αναφερόμενα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύονται αλλά καθημερινά αυξάνονται και προστίθενται καινούργια.

o             Επίσης δραματική είναι η κατάσταση και τα προβλήματα στα ασφαλιστικά μας ταμεία τα οποία παρά τις προσπάθειές μας, τις πρωτοβουλίες και την καθημερινή μας δράση, η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι σ΄αυτή υπουργοί κωφεύουν και αρνούνται τις προτεινόμενες από μας εφικτές – αναγκαίες και ρεαλιστικές λύσεις.

             Ενδεικτικά αναφέρουμε:  Τις τεράστιες μειώσεις μέχρι σήμερα στις κύριες συντάξεις των ναυτεργατών, στην επικουρική τους ασφάλιση και στις εφάπαξ παροχές που επαναλαμβανόμενα έχουν υποστεί με σειρά αντιασφαλιστικών νόμων.

             Επίσης την περίοδο αυτή καταργήθηκαν στην ουσία τα ασφαλιστικά μας ταμεία (ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – ταμεία πρόνοιας – Οίκος Ναύτη) με αποτέλεσμα όχι μόνο την υποβάθμιση σ΄αυτούς των παρεχομένων υπηρεσιών και παροχών αλλά και την εξοργιστική καθυστέρηση στην απονομή των προσωρινών, των κύριων συντάξεων, του επικουρικού και των εφάπαξ παροχών.

             Την κατάσταση αυτή με παραστάσεις μας έχουμε θέσει υπ΄όψιν της κυβέρνησης  και των αρμόδιων υπουργών και η οποία ως τώρα όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί αλλά συνεχώς επιδεινώνεται με αποτέλεσμα οι εν ενεργεία και συνταξιούχοι ναυτεργάτες να έχουν περιέλθει σε δραματική κατάσταση από τις ασκούμενες κυβερνητικές πολιτικές.

Θεωρούμε υπεύθυνους για τα αναφερόμενα πιο πάνω προβλήματα τους εφοπλιστές σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, την ανάλγητη κυβερνητική πολιτική η οποία είναι σταθερά προσανατολισμένη στη στήριξη της ανταγωνιστικότητας της κερδοφορίας και των συμφερόντων του εφοπλισμού και η οποία επιφέρει συνεχώς πλήγματα στα ναυτεργατικά δικαιώματα και υπονομεύει τις κατακτήσεις τους.

Για όλους τους παραπάνω λόγους καθιστούμε σαφές ότι προκειμένου να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα των μελών μας, του κλάδου μας και γενικά των εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτεργατών μας, είμαστε αποφασισμένοι να προβούμε σε σειρά αγωνιστικών δράσεων και απεργιακών κινητοποιήσεων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων έτσι ώστε να διασφαλίσουμε τα ναυτεργατικά δικαιώματα και ταυτόχρονα να δώσουμε λύσεις στα εργασιακά και ναυτεργατικά προβλήματα σε όλους τους προαναφερόμενους τομείς.

Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής σύμφωνα με το νόμο να επιδώσει το παρόν εξώδικο στους φορείς που αυτό απευθύνεται.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο