Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ζητούμενο η επιλογή καυσίμου στην ναυτιλία, διπλασιάστηκε στην τριετία το LNG

ffotinos by ffotinos
9 Μαΐου, 2025
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Υπό διερεύνηση παραμένει, ακόμη, στη ναυτιλία ο τομέας της ενέργειας και η επιλογή του καυσίμου των πλοίων στο μέλλον, όπως υποστήριξε σήμερα ο Γεώργιος Ψαράφτης, Ανώτερος Σύμβουλος Μηχανικός,  DNVinMaritimeR&DandAdvisory, κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών του 21ου Συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), που πραγματοποιείται στο MakedoniaPalace στη Θεσσαλονίκη.

Η διοργάνωση φιλοξενείται για πρώτη φορά από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.), αναδεικνύοντας τη στρατηγική σημασία της πόλης και του λιμένα της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Δεν γνωρίζουμε ακόμη, τόνισε ο κ. Ψαράφτης, ποια θα είναι η τελική επιλογή, με στόχο πάντοτε την απανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές και τη ναυτιλία, αλλά και στις υπάρχουσες υποδομές των λιμένων, εν προκειμένω της Ευρώπης. Διακρίνουμε, σύμφωνα με τις μελέτες μας, πως ο στόχος της απανθρακοποίησης με μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της ΕΕ για μηδενικές εκπομπές ρύπων, απαιτούν τη λήψη και ενεργοποίηση συνδυασμένων μέτρων.

Σύμφωνα με τον κ. Ψαράφτη, μπαίνουμε σε νέα εποχή αντικατάστασης των καυσίμων στα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα, όπως LNG, αμμωνία, βιοκαύσιμο και άζωτο, ενώ η επιλογή του υδρογόνου αποτελεί, προς το παρόν τουλάχιστον, μια μακρινότερη λύση, ενώ σημείωσε πως όλες οι νέες επιλογές καυσίμων είναι εξαιρετικά δαπανηρές.

Ο Ανώτερος Σύμβουλος Μηχανικός, DNVinMaritimeR&DandAdvisory, επισήμανε την ανάγκη για ρυθμίσεις που θα υπολογίζουν τα κόστη τόσο για τα πλοία όσο και για τη λειτουργία των λιμένων στην Ευρώπη. Επίσης, ανέφερε πως σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, δηλ. του περασμένου Απριλίου, έχουμε 20 νέα πλοία με LNG, 24 με μεθανόλη και 2 με υδρογόνο, ενώ υπογράμμισε πως παρατηρείται διπλασιασμός της χρήσης του LNG μέσα στην τελευταία τριετία.

Γενικώς, πρόσθεσε ο κ. Ψαράφτης, ότι τα βιοκαύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις υποδομές χωρίς να απαιτούνται λύσεις μεγάλου κόστους, αλλά παρατηρείται περιορισμένη χρήση τους στη ναυτιλία. Καταλήγοντας, σημείωσε πως είναι αναγκαίες ρυθμίσεις οι οποίες θα λαμβάνουν υπόψη τις εμπορικές παραμέτρους και εν κατακλείδι τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ χρειάζονται υποδομές που θα στηρίξουν όλες αυτές τις αλλαγές.

Η Dr. LuizaAnnaBialasiewicz, Καθηγήτρια Πολιτικής και Οικονομικής Γεωγραφίας, Τμήμα Οικονομικών, Ca’ FoscariUniversity, Venice, μιλώντας στο συνέδριο της ESPO, αναφέρθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Ευρώπη και τα λιμάνια της, χαρακτηρίζοντάς τες πρωτόγνωρες. Σημείωσε πως οι γεωπολιτικές προκλήσεις της εποχής μας διαμορφώνουν ένα νέο τοπίο με επιπτώσεις που είναι σε πολλά άμεσες, αλλά κι άλλες που αφορούν το εγγύς μέλλον.

Ανέφερε, μάλιστα, πως πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη γεωγραφία, αφού άλλες είναι οι επιπτώσεις για τις χώρες του Βορρά κι άλλες για αυτές του Νότου, ενώ επισήμανε την ανάγκη που διαμορφώνουν οι σημερινές συνθήκες για ενίσχυση της άμυνας και της ασφάλειας. Οι απειλές σήμερα είναι διαφορετικές από αυτές άλλων εποχών και πρέπει να έχουμε την ικανότητα να τις αντιλαμβανόμαστε, σημείωσε η κ. Bialasiewicz.

Μάλιστα ανέφερε ως παράδειγμα τη χρήση του αλιευτικού και εμπορικού στόλου της Κίνας, που παίρνει και τη μορφή ενός διαφορετικού «όπλου» σε έναν διευρυμένο εμπορικό πόλεμο και που αφορά και τα λιμάνια της Ευρώπης.

Η ίδια, με εκτενείς αναφορές στον πόλεμο που συνεχίζεται στην Ουκρανία, αλλά και στις απειλές που διαμορφώνονται μέσω των δασμών από τις ΗΠΑ,  υπογράμμισε την ανάγκη να επενδύσει η Ευρώπη στην ασφάλεια. Συνδυάζοντας το θέμα με τα λιμάνια, σημείωσε πως αυτά αποτελούν τις πραγματικές πύλες που είναι και πολιτικά ασφαλείς. Καταλήγοντας, ανέφερε πως η προτεραιότητα για την Ευρώπη οφείλει να είναι η κοινή πολιτική απέναντι στις απειλές που δέχεται.

Η Φωτεινή Ιωαννίδου, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Πλωτών Μεταφορών της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών (ΓΔ MOVE), συντόνισε τη συζήτηση για τον ρόλο των λιμένων στο γεωπολιτικό περιβάλλον.

Στο πάνελ, ο Ηρακλής Χαραλαμπίδης, Ομότιμος καθηγητής Ναυτιλιακών Οικονομικών και Logistics στο Πανεπιστήμιο Erasmus του Ρότερνταμ, επισήμανε πως στο ρευστό γεωπολιτικό τοπίο, που δημιουργεί συνθήκες αβεβαιότητας και ανησυχίας, πρέπει να γνωρίζουμε πώς βραχυπρόθεσμα μπορούμε και πρέπει να παρέμβουμε, εκτιμώντας πως μακροπρόθεσμα θα επέλθει εκ νέου η ισορροπία.

Ανάμεσα στα άλλα ο κ. Χαραλαμπίδης τόνισε ότι το ενδιαφέρον μας πρέπει να εστιάζει στο πώς θα διαχειριστούμε τα λιμάνια μας, κι αυτό θα πρέπει να γίνει με τα κατάλληλα εργαλεία για αποδοτικό μάρκετινγκ και ορθή τιμολόγηση.

Υπογράμμισε, επιπλέον, πως δεν απαιτείται να είμαστε επιθετικοί, αλλά μέσα από κοινές δράσεις και πρωτοβουλίες, να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις, σημειώνοντας ότι η ανθεκτικότητα των λιμανιών είναι περιορισμένη και χρειάζονται ευρύτερες πολιτικές.

Η KatarzynaGruszecka-Spychala, Αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου για τα οικονομικά και τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων του Λιμένα της Γκντίνια, ζήτησε να υπάρχουν αυστηροί κανόνες για όλη την Ευρώπη κι όχι μόνο για λιμάνια όπως της χώρας της, αφού η αυστηρότητα περιορίζεται σε χώρες της Βαλτικής, με έναν πόλεμο που συνεχίζεται στην Ουκρανία.

Οι στρατηγικές προκλήσεις για εμάς, είπε η ίδια, είναι να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις  μας, και γι΄ αυτό εργαζόμαστε εντατικά.

Ο TinoKlemm, Οικονομικός Διευθυντής, Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου, Λιμενική Αρχή Αμβούργου, αναφερόμενος στις ιδιαιτερότητες του λιμένα που εκπροσωπεί, τόνισε πως επενδύονται σημαντικά ποσά από τον οικείο δήμο, καθώς είναι αντιληπτό πως το λιμάνι αποτελεί εξ’ ορισμού πόλο ανάπτυξης.

Για τα θέματα που απασχολούν το λιμάνι του Αμβούργου, ο κ. Klemm σημείωσε πως αυτά αφορούν συνολικές πολιτικές σχετικά με την ηλεκτρική ενέργεια, την πράσινη ανάπτυξη και την εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ σημείωσε πως η συνεργασίες είναι ζητούμενο συνολικά και θα πρέπει να είναι κοινές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να προκρίνονται οι πιο συμφέρουσες και οικονομικές λύσεις.

Ανέφερε ως παράδειγμα τη δημιουργία αγωγών, λέγοντας πως θα ήταν ορθότερο να δημιουργείται ένας, κι όχι δύο, πετυχαίνοντας και τις αντίστοιχες οικονομίες κλίμακος.

Ο JacquesVandermeiren, Διευθύνων Σύμβουλος του Λιμένα Αμβέρσας-Μπριζ,  εξήρε την σημασία των συνεργασιών που έχουν πετύχει στην περιοχή, αποφέροντας καλύτερα αποτελέσματα για όλους. Σημείωσε επίσης τις συνεργασίες που έχει αναπτύξει ο λιμένας τους με τη Βραζιλία, το Μπενίν και την Ναμίμπια.

Ο κ. Vandermeiren υπογράμμισε σχετικά με την απανθρακοποίηση πως θα ήταν σωστό να ακολουθήσουν τα λιμάνια ό,τι ισχύει και για τη βιομηχανία, με στόχο την πράσινη ανάπτυξη.

Ως γενικότερη αποδοχή όλων στην εν λόγω θεματική ενότητα ήταν να υπάρξει επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών τέτοια, που θα βοηθήσει τα λιμάνια της Ευρώπης να αναπτυχθούν περισσότερο, αλλά κυρίως να γίνουν  ανθεκτικότερα.

Ο GlennMageman, Αναπληρωτής καθηγητής Οικονομικών, ECARES, SolvayBrusselsSchoolsofEconomics & Management, μιλώντας στην ενότητα με θέμα την ανθεκτικότητα της Ευρώπης στο νέο γεωπολιτικό πλαίσιο, υπογράμμισε πως μέσα σε ένα τέτοιο ρευστό τοπίο, με μεγάλη αβεβαιότητα, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι «εάν δεν ξέρουμε που βρισκόμαστε, δεν θα ξέρουμε προς τα πού να πορευτούμε».

Ο ίδιος σημείωσε την ανάγκη για πρόσβαση σε έγκαιρα, έγκυρα και ποιοτικά δεδομένα, ενώ υπογράμμισε πως είναι δύσκολη η εφαρμογή κοινών πολιτικών στην ΕΕ και ως εκ τούτου, «ίσως χρειαστούμε πολλαπλά εργαλεία» ώστε να υπάρχει καλύτερος συντονισμός στις πολιτικές της ΕΕ.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ESPO 2025ESPOΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Ευρώπη χαράσσει νέα στρατηγική για τα λιμάνια της

13 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το τριπλό στοίχημα που δίνουν τα λιμάνια της Ευρώπης

11 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στ. Γκίκας: Η νέα ναυτιλιακή στρατηγική της ΕΕ θα πρέπει να έχει ξεχωριστό πυλώνα για τις θαλάσσιες μεταφορές

9 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια σε νέο στρατηγικό χάρτη και η Ινδία ως στρατηγικός εταίρος της Ευρώπης

9 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απ. Τζιτζικώστας: Πιο ανταγωνιστικά, ασφαλή και βιώσιμα τα ευρωπαϊκά λιμάνια με τη νέα στρατηγική που θα παρουσιάσουμε τέλη του 2025

8 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πολλές οι προκλήσεις για τα ευρωπαϊκά λιμάνια. «Πράσινη» μετάβαση, ψηφιοποίηση και ανθεκτικότητα

8 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Απ. Τζιτζικώστας: Πιο ανταγωνιστικά, ασφαλή και βιώσιμα τα ευρωπαϊκά λιμάνια με τη νέα στρατηγική που θα παρουσιάσουμε τέλη του 2025

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Που βρίσκονται οι δυο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

0

Άνοδος 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο

0

H «ακτινογραφία» του ΟΛΘ στα εμπορεύματα και οι προοπτικές του 2025

0

H εξέλιξη των δικαστικών αντιδικιών του αεροδρομίου της Αθήνας με το ελληνικό δημόσιο

0

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

0

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

0

Συνάντηση της ΠΟΣ – ΜΣΤ με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κ. Κυρανάκη την Τετάρτη 23/4

0

Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

20 Μαΐου, 2025

Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

20 Μαΐου, 2025

Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

20 Μαΐου, 2025

Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

20 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

20 Μαΐου, 2025

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

20 Μαΐου, 2025

Άμεση συνάντηση με τον πρωθυπουργό για τα προβλήματα του κλάδου ζητά το ΣΑΤΑ

20 Μαΐου, 2025

Νέα υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτου για κατοίκους εξωτερικού από το instacar

20 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr