• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Δευτέρα, 4 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

    4 Ιουλίου, 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

    4 Ιουλίου, 2022
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

    4 Ιουλίου, 2022
    Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

    4 Ιουλίου, 2022
    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022
    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

    2 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

    4 Ιουλίου, 2022
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

    4 Ιουλίου, 2022
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

    4 Ιουλίου, 2022
    Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

    4 Ιουλίου, 2022
    Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

    3 Ιουλίου, 2022
    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

    2 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι επιδόσεις των 15 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμένων στη διακίνηση containers. Η εικόνα στον Πειραιά

vvegiazi by vvegiazi
8 Μαρτίου, 2022
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην 5η θέση μεταξύ των 15 κορυφαίων λιμένων της ΕΕ βρέθηκε, το 2021, το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο διαχειρίστηκε 5,317 εκατ. TEU, σύμφωνα με στοιχεία των CEMIL και PortEconomics.

Της Βάσως Βεγιάζη

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας το 2020 βρισκόταν στην 4η θέση μεταξύ των κορυφαίων ευρωπαϊκών λιμένων και στην 17η θέση το 2007.

Αναλυτικότερα, τα 15 κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης διαχειρίστηκαν συνολικά 78 εκατ. TEU το 2021 ή 5% περισσότερα εμπορευματοκιβώτια αντί του 2020, ενώ στην συντριπτική τους πλειονότητα κατέγραψαν θετικά ποσοστά ανόδου.

Στην κορυφή του πίνακα, παραμένει το Ρότερνταμ εδραιώνοντας τη θέση του ως το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης με άνοδο 7,8% το 2021, έναντι πτώσης 3,2% το 2020.

Ακολουθεί το λιμάνι της Αμβέρσας με οριακή πτώση 0,1%, έναντι ανάπτυξης 1,4% το 2020. Το 2021, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων του παρέμεινε σταθερός στα 12 εκατ. TEU.

Υπενθυμίζεται ότι, οι λιμενικές αρχές Αμβέρσας και Zeebrugge θα συγχωνευθούν τον προσεχή Απρίλιο, ενώ σύμφωνα με το PortEconomics, ο συνδυασμένος όγκος των δύο λιμένων άγγιξε τα 14,1 εκατ. TEU το 2021 (+1,9%), ή περίπου 1,2 εκατ. TEU λιγότερα από το Ρότερνταμ.

Τόσο το Ρότερνταμ όσο και η Αμβέρσα διακίνησαν ελαφρώς περισσότερο όγκο το 2021 έναντι του 2019, και σημαντικά περισσότερα containers σε σχέση με το 2007 (+42% και +47%, αντίστοιχα).

Φρένο (;) στην ανοδική πορεία του Αμβούργου

Το 2019, οι αλλαγές δρομολογίων των τακτικών γραμμών των ναυτιλιακών συμμαχιών (εν μέρει σε βάρος του Bremerhaven) και το πρόγραμμα εμβάθυνσης και διεύρυνσης του Έλβα στήριξαν το Αμβούργο.

Ωστόσο, ο COVID φαίνεται να έχει “φρενάρει” αυτή την αναπτυξιακή πορεία με πτώση 7,9% το 2020 και μέτρια ανάπτυξη 2,2% πέρυσι.

Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων του Αμβούργου εξακολουθεί να είναι κατά 5,9% χαμηλότερος έναντι του 2009 προ Covid και ακόμη και 11,9% κάτω από το έτος-ρεκόρ του 2007, καταγράφοντας έντονη αντίθεση σε σύγκριση με την ανάπτυξη που παρατηρήθηκε σε Ρότερνταμ και Αμβέρσα.

Το χάσμα μεταξύ Ρότερνταμ – Αμβούργου ανέρχεται πλέον σε περίπου 6,6 εκατ. TEU, ενώ η Αμβέρσα διαχειρίζεται 3,3 εκατ. TEU περισσότερα από το Αμβούργο.

Τα 3 κορυφαία λιμάνια της Ευρώπης διακίνησαν 36 εκατ. TEU το 2021 (+3,2% σε σύγκριση με το 2020 και +0,3% σε σύγκριση με το 2019), ενώ το Bremerhaven ανέβηκε μία θέση στην κατάταξη αφού σημείωσε ετήσια άνοδο 5,5%.

Απώλειες σε Πειραιά, Algeciras και Gioia Tauro

Στον αντίποδα, τα λιμάνια του Πειραιά, του Algeciras και του Gioia Tauro κατέγραψαν πτώση το 2021.

Η απότομη ανάπτυξη του Πειραιά σταμάτησε τα τελευταία χρόνια με ετήσια μείωση 2,2% το 2021 και 3,8% το 2020. Το λιμάνι έχασε την 4η θέση του στην κατάταξη από τη Βαλένθια, αν και η διαφορά στα TEU είναι μικρή.

Το ισπανικό Algeciras δεν μπόρεσε επίσης να διατηρήσει τη θέση του, καθώς το λιμάνι καθρεφτίζει τον πλήρη αντίκτυπο του εντεινόμενου ανταγωνισμού για φορτίο μεταφόρτωσης γύρω από τα στενά του Γιβραλτάρ.

Ενώ η Βαρκελώνη, η Βαλένθια και το Sines διαχειρίστηκαν περισσότερες ροές μεταφόρτωσης το 2021, η διακίνηση στο Algeciras μειώθηκε κατά 6,1%.

Ο μεγαλύτερος νικητής σε αυτήν την περιοχή είναι το λιμάνι Tanger Med στο Μαρόκο με ανάπτυξη 24,3% για να φτάσει τα 7,1 εκατ. TEU το 2021 (σημειώνεται ότι το Tanger Med αυξήθηκε κατά 20% το 2020).

Ο μεσογειακός κόμβος Gioia Tauro κατέγραψε ισχυρή ανάπτυξη το 2020, καθώς η Terminal Investment Limited (TiL) έγινε ο πλήρης ιδιοκτήτης του Medcenter Container Terminal (MCT) στο Gioia Tauro, αφού απέκτησε το 50% των μετοχών από την Contship Italia το καλοκαίρι του 2019. Το 2021, το Gioia Tauro παρουσίασε μια μικρή πτώση 1,5%.

Οι “αφανείς πρωταθλητές”

Τα περισσότερα λιμάνια από τη μέση και κάτω του πίνακα κατέγραψαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης. Η ισχυρή άνοδος το 2021 σε Βαρκελώνη, Χάβρη, Marsaxlokk, Γένοβα και Γκντανσκ αντισταθμίζει τις μεγάλες απώλειες κυκλοφορίας που σημειώθηκαν το 2020.

Από όλα τα λιμάνια, μόνο η Γένοβα δεν κατάφερε να σημειώσει δυναμικότητα TEU μεγαλύτερη από τον όγκο του 2019 . Ωστόσο, η θέση του λιμένα εξαιρεί την κοντινή εγκατάσταση Vado Ligure που διαχειρίζεται η ίδια αρχή του λιμενικού συστήματος. Αυτή η νέα εγκατάσταση σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το 2021.

Επίσης, οι επιδόσεις των λιμανιών της Χάβρης και της Βαρκελώνης είναι αρκετά εντυπωσιακές. Το 2020, η Χάβρη αρχικά επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από την εθνική απεργία της Γαλλίας κατά τον Δεκέμβριο του 2019 και τον Ιανουάριο του 2020 και αργότερα γνώρισε τον πλήρη αντίκτυπο της μείωσης του ασιατικού φορτίου.

Το 2021, ωστόσο, το γαλλικό λιμάνι ανέκαμψε έντονα με τους περισσότερους αερομεταφορείς να επιλέγουν τη Χάβρη, εν μέρει λόγω των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

Η απότομη πτώση στη Βαρκελώνη το 2020 αποδόθηκε σε μεγάλο βαθμό στην κατάρρευση της διαμετακομιστικής κίνησης στο α’ εξάμηνο του 2020. Οι ροές εμπορευματοκιβωτίων εισαγωγών/εξαγωγών στο καταλανικό λιμάνι επηρεάστηκαν λιγότερο. Το 2021, η Βαρκελώνη ενίσχυσε τη θέση της στην αγορά sea-sea μεταφόρτωσης, ενώ υποδέχτηκε επίσης περισσότερα cargo φορτία.

Σε συνεχή άνοδο Zeebrugge και Sines

Οι λιμένες Zeebrugge και Sines συμπληρώνουν την 15άδα του πίνακα του PortEconomics. Αυτά τα λιμάνια σημείωσαν ήδη ισχυρές επιδόσεις το 2020 και ενίσχυσαν περαιτέρω τις θέσεις τους το 2021.

Ο όγκος στο Zeebrugge το 2021 ήταν κατά 23,9% υψηλότερος έναντι του 2019, εν μέρει λόγω της ισχυρής απόδοσης του terminal της Cosco Shipping Ports.

Τέλος, το πορτογαλικό λιμάνι Sines κατάφερε να σημειώσει ανάπτυξη 28,2% εντός μιας διετίας.

Tags:PortEconomicsΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝCONTAINERS

Σχετικά Άρθρα

Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

4 Ιουλίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε καθεστώς fast track και οι μη υποχρεωτικές επενδύσεις που εκτελούνται εντός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ

29 Ιουνίου, 2022
Πραγματικότητα η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας. Τα οφέλη, αλλά και οι αντιδράσεις
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Θα «εγκαταλείψουν» τα λιμάνια του Πειραιά, της Βαρκελώνης και της Γένοβας οι Liners; H επιστολή της ΔΝΕ

28 Ιουνίου, 2022
Παραδόθηκε το μεγαλύτερο containership του κόσμου, χωρητικότητας 24.004 TEU (video)
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παραδόθηκε το μεγαλύτερο containership του κόσμου, χωρητικότητας 24.004 TEU (video)

24 Ιουνίου, 2022
Το λιμάνι του Πειραιά στην 26η θέση παγκοσμίως. Το top 30 του κόσμου
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δύσκολη χρονιά για την ΣΕΠ / PCT. Μείωση 9,5% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο 5μηνο

17 Ιουνίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο «στόχαστρο» του Αμερικανού προέδρου οι liners και οι υψηλές τιμές των ναύλων

17 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Κ. Μητσοτάκης: Τα Ναυπηγεία Σύρου απόδειξη ανάκαμψης του ελληνικού ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου

Κ. Μητσοτάκης: Τα Ναυπηγεία Σύρου απόδειξη ανάκαμψης του ελληνικού ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022
Αναμορφώνεται έως τα τέλη του έτους το θεσμικό πλαίσιο για την εφοδιαστική αλυσίδα

Θα καταφέρει η HIG Capital τη «μεγάλη συγκέντρωση» σε μεταφορές – logistics; To metaforespress.gr αποκαλύπτει

28 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd

Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

4 Ιουλίου, 2022

Με λεωφορεία διεξάγονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια Αυλίδα – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2022

Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

4 Ιουλίου, 2022
Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας

Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

4 Ιουλίου, 2022
Η 4η αμαξοστοιχία ETR 470 της Trenitalia και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατευθύνεται στην Ελλάδα

Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την εκδήλωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train)

3 Ιουλίου, 2022
Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

Οι αναρτήσεις στα social media για τα «βαφτίσια» της Hellenic Train

2 Ιουλίου, 2022
Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

Δ. Γερογιάννης, Δ.Σ. AEGEAN: Η καλοκαιρινή περίοδος παρουσιάζει δυναμική σε προκρατήσεις και υψηλές πληρότητες

1 Ιουλίου, 2022
Αποπληθωρισμός τέλος, έπειτα από 45 μήνες. Αυξήσεις σε βενζίνη, αεροπορικά εισιτήρια

Πρόστιμα 40.000 ευρώ σε 8 πρατήρια υγρών καυσίμων για αισχροκέρδεια

1 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ