ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑ“Η Ελλάδα ποντάρει στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, θέλει να γίνει κόμβος μεταφορών”, τόνισε ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ

“Η Ελλάδα ποντάρει στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, θέλει να γίνει κόμβος μεταφορών”, τόνισε ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ

Η Ελλάδα ποντάρει στην ιδιωτικοποίηση περιφερειακών λιμανιών, προκειμένου να ενισχύσει το ρόλο της ως κέντρου μεταφορών και να οδηγήσει την οικονομία της στην ανάκαμψη ύστερα από την δεκαετή κρίση χρέους και τον αντίκτυπο του νέου κορωνοϊού, επισημαίνει το Bloomberg, στο οποίο παραχώρησε συνέντευξη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Ριχάρδος Λαμπίρης.

Ο κ. Λαμπίρης ανέφερε στο Bloomberg ότι το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να εκκινήσει, στις αρχές του 2021, τον διαγωνισμό για τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Βόλου, ύστερα από τους πρόσφατους διαγωνισμούς για τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.

Οι Οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας θα αξιοποιηθούν μέσω της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (θα πουληθεί έως το 67%, οι διαγωνισμοί είναι πλειοδοτικοί), ενώ στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας προβλέπεται η υπο-παραχώρηση ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β΄» (η παραχώρηση θα γίνει για περίοδο 40 ετών).

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, το λιμάνι του Πειραιά έχει καταστεί το κορυφαίο της Μεσογείου στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και το τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη από τότε που η κινεζική Cosco απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο το 2014, υπενθυμίζει το Bloomberg και προσθέτει ότι η Ελλάδα ολοκλήρωσε επίσης την πώληση μεριδίου 67% στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το δεύτερο μεγαλύτερο της χώρας, το 2018.

«Με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, η Ελλάδα αναδεικνύεται σε διακομετακομιστικό κέντρο και κέντρο logistics για την περιοχή», τόνισε ο κ. Λαμπίρης.

«Η ανάπτυξη των λιμανιών θα φέρει και οικονομική ανάπτυξη, καθώς έχουν σημαντικές επιχειρησιακές δυνατότητες», συμπλήρωσε.

Στο δημοσίευμα υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα έχασε το 1/4 του ΑΕΠ της κατά την κρίση χρέους, ενώ φέτος αναμένεται να δει την οικονομία της να συρρικνώνεται κατά 8% – 9%, εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορωνοϊού. Το ποσοστό της ανεργίας εξακολουθεί να είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη.

Η ενίσχυση της δραστηριότητας των μεταφορών θα μπορούσε να οδηγήσει την ανάκαμψη, παρατηρεί το Bloomberg.

Tα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Αλεξανδρούπολης βρίσκονται κοντά στην Εγνατία Οδό, που διαπερνά την Ελλάδα και συνδέει την Ιταλία με την Τουρκία, ενώ της Αλεξανδροπούλης προσφέρει επίσης εύκολη πρόσβαση στα Βαλκάνια.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ σημείωσε ότι η αύξηση των εισαγωγών φυσικού αερίου και της δυνατότητας αποθήκευσης είναι ακόμη μία σημαντική πηγή ανάπτυξης.

Η Gastrade SA αναπτύσσει πλωτό σταθμό LNG κοντά στην Αλεξανδρούπολη, ενώ το λιμάνι της Καβάλας είναι επίσης κοντά σε σχεδιαζόμενη υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Σχόλια
  • Τώρα που είναι θέμα χρόνου να έρθουμε αντιμέτωποι με τους Τούρκους…να δούμε ποιος Έλληνας θα δώσει τη ζωή του για να υπερασπιστεί Ιταλικούς σιδηρόδρομους, Γερμανικά αεροδρόμια, Κινέζικα λιμάνια κλπ…οι Τούρκοι μας χλευάζουν, λένε “αυτοί έχουν αγοραστεί από τους ξένους”…και δυστυχώς λένε την αλήθεια.

    23 Ιουλίου, 2020

Αφήστε ένα σχόλιο