Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Ολιγόωρος αποκλεισμός της εξόδου του Κόμβου Κ1 στην Περιμετρική Πατρών

    12 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Αφροδίτη Νέστορα διορίστηκε από την ΕΕΣΥΠ στο ΔΣ του ΟΛΘ

    12 Νοεμβρίου, 2025
    ?????????????
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Τ. Θεοδωρικάκος: Ως τις 31 Ιανουαρίου τα αποτελέσματα των προτάσεων του Αναπτυξιακού

    12 Νοεμβρίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Canada Post submits its proposed transformation plan to the Government of Canada

    12 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Ολοκληρώθηκε η θητεία της Αργυρώς Αθανασίου στο ΔΣ των ΕΛΤΑ

    12 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    1.857 παραβάσεις για κράνος από οδηγούς δίκυκλων, 111 από διανομείς και 424 από ΕΠΗΟ

    12 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Ολιγόωρος αποκλεισμός της εξόδου του Κόμβου Κ1 στην Περιμετρική Πατρών

    12 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Αφροδίτη Νέστορα διορίστηκε από την ΕΕΣΥΠ στο ΔΣ του ΟΛΘ

    12 Νοεμβρίου, 2025
    ?????????????
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Τ. Θεοδωρικάκος: Ως τις 31 Ιανουαρίου τα αποτελέσματα των προτάσεων του Αναπτυξιακού

    12 Νοεμβρίου, 2025
    INTERNATIONAL

    Canada Post submits its proposed transformation plan to the Government of Canada

    12 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Ολοκληρώθηκε η θητεία της Αργυρώς Αθανασίου στο ΔΣ των ΕΛΤΑ

    12 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    1.857 παραβάσεις για κράνος από οδηγούς δίκυκλων, 111 από διανομείς και 424 από ΕΠΗΟ

    12 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η ελληνική ναυτιλία δεν θα επηρεαστεί και τόσο από το Brexit

ffotinos by ffotinos
11 Αυγούστου, 2016
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αν και είναι πολύ νωρίς να εξάγει κανείς συμπεράσματα για τις συνέπειες του Brexit, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι τομείς που θα επηρεαστούν είναι ποικίλοι. Άλλοι περισσότερο, άλλοι λιγότερο. Ένας από αυτούς είναι και η ελληνική ναυτιλία που, αν και εξακολουθεί να κρατά τα ηνία διεθνώς, βρίσκεται αντιμέτωπη με πολλαπλές προκλήσεις.

Πηγές από το City του Λονδίνου, που γνωρίζουν πολύ καλά το θέμα, ανέφεραν στην EurActiv.gr ότι η ελληνική ναυτιλία δεν θα επηρεαστεί και τόσο από το Brexit καθώς επιχειρεί και εκτός Αγγλίας. Οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν 3-4 έδρες και ανάλογα με την κατάσταση μεταφέρουν τη διαχειρίστρια. Σημαντικό ρόλο στην όποια απόφαση τους παίζει το φορολογικό σύστημα της εκάστοτε χώρα και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο προτιμούν τη Σανγκάη ή το Ντουμπάι.

Ποιο λοιπόν είναι το όφελος για την ελληνική ναυτιλία εντός της ΕΕ; Δεν είναι ξεκάθαρο, λένε οι ίδιες πηγές στη Euractiv, καταγγέλλοντας μάλιστα ότι η ΕΕ θέλει να ελέγξει την ελληνική ναυτιλία.

Όλα ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2012, όταν η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Competition) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκίνησε έρευνα περί της συμβατότητας του ελληνικού συστήματος του φόρου χωρητικότητας πλοίων (tonnage tax) και του ευρύτερου θεσμικού ναυτιλιακού πλαισίου, με βάση τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Κρατικές Ενισχύσεις στην Ναυτιλία (οι επονομαζόμενες Sag).

Οι συστάσεις της Κομισιόν και η ελληνική απάντηση

Τον Δεκέμβριο του 2015 η Κομισιόν διαπίστωσε ότι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο αντίκειται στις προϋποθέσεις που προβλέπονται στις διατάξεις της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις και ζήτησε από την Ελλάδα να οριοθετήσει πιο αυστηρά το σύστημα του φόρου χωρητικότητας και των μέτρων στήριξης του ναυτιλιακού τομέα.

Σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση η Ελλάδα θα έπρεπε εντός δύο μηνών να ενημερώσει την Επιτροπή εάν αποδέχεται τις προτάσεις για προσαρμογή, η οποία θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός δύο ετών, με έναρξη εφαρμογής του νέου τροποποιημένου καθεστώτος από την 1η Ιανουαρίου του 2019. Στις 21.4.2016, η ελληνική κυβέρνηση, απέστειλε επισήμως την απάντησή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποκρούοντας τις σχετικές συστάσεις.

Η Επίτροπος Μεταφορών Violetta Bulc εμφανίσθηκε διαλλακτική και έτοιμη για διάλογο στα Ποσειδώνια, ωστόσο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης δήλωσε ότι η διαδικασία «προανάκρισης» που έχει ξεκινήσει η Επίτροπος Ανταγωνισμού, σχετικά με το θέμα φορολόγησης της ελληνικής ναυτιλίας δεν πρέπει να προχωρήσει στο επόμενο, πιο επίσημο, στάδιο της κυρίας «ανάκρισης». Επέμεινε ότι το θέμα πρέπει να κλείσει σχετικά άμεσα, όπως έγινε και σε παρόμοιες περιπτώσεις ευρωπαϊκών ναυτιλιακών κρατών.

Είναι ενδεικτικό ότι η πηγή από το City αναφέρει στη EurActiv.gr ότι ανησυχία δεν προκαλεί τόσο το Brexit αλλά το γενικότερο κλίμα που επικρατεί, καθώς η ελληνική ναυτιλία αναπτύσσεται σε ένα αμφίβολο περιβάλλον εντός και εκτός της χώρας. Έλληνας ιδιοκτήτης ναυτιλιακής εταιρείας με έδρα την Ελλάδα είπε χαρακτηριστικά στην EurActiv.gr ότι αν αλλάξει το φορολογικό καθεστώς, πολλές εταιρείες έχουν ήδη προετοιμάσει το έδαφος για να αλλάξουν την έδρα τους, πηγαίνοντας π.χ. στην Κύπρο.

Οι ετοιμασίες αυτές έχουν γίνει ακόμη πιο εντατικές από τότε που ανέλαβε η κυβέρνηση Τσίπρα, όπως λέει χαρακτηριστικά, ενώ κατήγγειλε ότι η ελληνική ναυτιλία έχει μπει στο στόχαστρο της Ευρώπης προς όφελος της Γερμανίας, καθώς επιδιώκεται να δημιουργηθεί ένα ενιαίο πλαίσιο και να μην υπάρχει διαφορά μεταξύ των Ελλήνων και Γερμανών πλοιοκτητών.

Το Brexit μπορεί να μην είναι αρνητικό

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τη βαθιά οικονομική κρίση, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχασαν ποτέ την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές τα τελευταία χρόνια. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 15% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value η αξία των 4.500 συνολικά πλοίων τους ανέρχεται σε 90 δισ. ευρώ. Ο γερμανικός εμπορικός στόλος, τέταρτος μεγαλύτερος παγκοσμίως, ο οποίος διαθέτει τα περισσότερα εμπορευματοκιβωτιοφόρα έχει αξία 42 δισ. ευρώ και συνεπώς λιγότερη από τη μισή των Ελλήνων ανταγωνιστών.

Εκφράζεται λοιπόν ο φόβος ότι αν αλλάξει η νομοθεσία υπό τις ευρωπαϊκές πιέσεις, πολλές εταιρείες, κυρίως οι μεγάλες, θα αναγκασθούν να φύγουν από την Ελλάδα. Υπό αυτό το πρίσμα τελικά ίσως η έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ να μην είναι και τόσο αρνητική για την ναυτιλία, λέει ο Έλληνας πλοιοκτήτης στην EurActiv.g, διότι η χώρα θα μπορεί ελεύθερα να διαμορφώσει μια πολιτική πιο φιλική προς τις επιχειρήσεις.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι εξαγγελίες του πρώην υπουργού Οικονομικών Τζορτζ Όσμπορν για τη μείωση του συντελεστή φορολογίας εταιρικών κερδών στο 15% από 20% που είναι σήμερα, κάτι που θα καθιστούσε τον φορολογικό συντελεστή του εταιρικού φόρου της Βρετανίας τον χαμηλότερο στην G20. Απομένει τώρα να δει κανείς αν ο διάδοχός του Φίλιπ Χάμοντ θα υλοποιήσει την εν λόγω δέσμευση, δίδοντας στο City ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:BREXITΕΕΕΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Η «πράσινη» μετάβαση στις μεταφορές δεν είναι «βελούδινη». Τελευταίο παράδειγμα: Ο διχασμός στη ναυτιλία

20 Οκτωβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Η ναυτιλία χρειάζεται διεθνείς κανόνες αποδεκτούς από όλους και όχι τιμωρητικούς μηχανισμούς

19 Οκτωβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Έπειτα από πιέσεις των ΗΠΑ, αναβλήθηκε για 1 έτος η ψηφοφορία για το Net Zero Framework του ΙΜΟ. Η θέση της ΕΕΕ

17 Οκτωβρίου, 2025
ΓΝΩΜΗ

Το μέλλον της ναυτιλίας

14 Οκτωβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Οι ΗΠΑ μπορούν να διακινούν το LNG που εξάγουν μέσω της Ελλάδας

12 Οκτωβρίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Εμπορικός πόλεμος» ΗΠΑ – Κίνας: Το νέο μέτωπο στα λιμενικά τέλη

11 Οκτωβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Η ΗSW ανακατασκεύασε το «Νήσος Σάμος». Δρομολόγια Πειραιάς - Μεστά - Μυτιλήνη - Λήμνος – Θες/νίκη

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Ο ευρωπαϊκός διάδρομος BBA και η (τεράστια) σημασία του για την Ελλάδα

7 Νοεμβρίου, 2025

Υψηλόβαθμο κλιμάκιο του DFC στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ενημερώθηκε για την πρόοδο εργασιών (pics)

10 Νοεμβρίου, 2025

ΟΦΑΕ: Χωρίς κάρτες ψηφιακού ταχογράφου χιλιάδες φορτηγά, ολιγωρία από το αρμόδιο υπουργείο

6 Νοεμβρίου, 2025

Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

7 Νοεμβρίου, 2025
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΕΒΕΘ: Δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις στο Τελωνείο Πειραιά

6 Νοεμβρίου, 2025

«Δεν γίνεσαι εμπορευματικός κόμβος με φορτηγά Euro 3»

11 Νοεμβρίου, 2025

Στην κύρια φάση το έργο της αντικατάστασης σιδηροτροχιών στο Μετρό της Αθήνας. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από 11/11 στη γραμμή 2

10 Νοεμβρίου, 2025

Κατά 4,3% αυξήθηκαν τα έσοδα της Delatolas, στα 0,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη του 2024

10 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Αποζημίωση 12,12 εκατ. στη Νέα Οδό για τη μη λειτουργία διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Αγ. Στέφανο και Χαλκίδα

1

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Αυτοκινητόδρομος 100% LED η Ολυμπία Οδός, πέτυχε πλήρη εκσυγχρονισμό φωτισμού (video, pics)

1

Ολιγόωρος αποκλεισμός της εξόδου του Κόμβου Κ1 στην Περιμετρική Πατρών

12 Νοεμβρίου, 2025

Η Αφροδίτη Νέστορα διορίστηκε από την ΕΕΣΥΠ στο ΔΣ του ΟΛΘ

12 Νοεμβρίου, 2025
?????????????

Τ. Θεοδωρικάκος: Ως τις 31 Ιανουαρίου τα αποτελέσματα των προτάσεων του Αναπτυξιακού

12 Νοεμβρίου, 2025

Canada Post submits its proposed transformation plan to the Government of Canada

12 Νοεμβρίου, 2025

Ολοκληρώθηκε η θητεία της Αργυρώς Αθανασίου στο ΔΣ των ΕΛΤΑ

12 Νοεμβρίου, 2025

1.857 παραβάσεις για κράνος από οδηγούς δίκυκλων, 111 από διανομείς και 424 από ΕΠΗΟ

12 Νοεμβρίου, 2025
Gebäudefassade von der UZ mit Logo bei Nacht

Κατά 1,7% αυξήθηκαν τα καθαρά κέρδη της Fraport AG στο 9μηνο

12 Νοεμβρίου, 2025

Εκδόθηκαν οι Προσκλήσεις για τη χρηματοδότηση συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον ελληνικό σιδηρόδρομο

12 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.