ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΗ επίδραση του κορωνοϊού στην ΑΝΕΚ: -53% οι επιβάτες, -52% τα αυτοκίνητα και -9% τα φορτηγά στο 6μηνο

Η επίδραση του κορωνοϊού στην ΑΝΕΚ: -53% οι επιβάτες, -52% τα αυτοκίνητα και -9% τα φορτηγά στο 6μηνο

Παρά τη μείωση του κόστους καυσίμων και της χορήγησης κρατικών ενισχύσεων ως αποζημιώσεων, η ακτοπλοΐα παρουσιάζει μεγάλες οικονομικές απώλειες την εφετινή χρονιά.

H ANEK, το πρώτο εξάμηνο του έτους, γνώρισε πτώση εσόδων κατά 24%. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 55,4 εκατ. έναντι ευρώ 72,5 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής μειώθηκε στα 50,2 εκατ. από 66,1 εκατ.

Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2020 διαμορφώθηκαν σε ζημιές 13,2 εκατ., έναντι 7,9 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2019, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές 12,4 εκατ., έναντι 7,0 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.

Όπως αναφέρει η εταιρεία, η εξάπλωση της πανδημίας COVID – 19 τους πρώτους μήνες του 2020 επέφερε σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία.

Υπήρξε ραγδαία μείωση της ζήτησης προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ η εφαρμογή έκτακτων μέτρων προκάλεσε περιορισμό των μετακινήσεων και, συνεπώς, μεγάλες απώλειες στις υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών.

Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας, η πανδημία το α’ εξάμηνο του 2020 επέφερε σημαντική μείωση σε όλες τις κατηγορίες του μεταφορικού έργου.

Οι αυστηροί περιορισμοί και απαγορεύσεις που επιβλήθηκαν στη μετακίνηση των επιβατών από και προς την Ιταλία και τα νησιά, οδήγησαν σε κάθετη πτώση στην επιβατική κίνηση τόσο στις γραμμές της Αδριατικής όσο και στην ακτοπλοΐα.

Μείωση 53% επιβατών

Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2020 δραστηριοποιήθηκε, με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία, σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων, ενώ συνεχίστηκε η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό.

Εκτελώντας 3% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2019, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 172 χιλ. επιβάτες έναντι 370 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (μείωση 53%), 31 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 65 χιλ. (μείωση 52%) και 61 χιλ. φορτηγά έναντι 67 χιλ. (μείωση 9%).

Οι εκτιμήσεις για την συνέχεια

Η εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση δρομολογίων, με αντικατάσταση και προσωρινό παροπλισμό πλοίων.

Τα παραπάνω μέτρα, σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών των καυσίμων και την κρατική ενίσχυση των επιχειρήσεων του κλάδου, περιόρισαν ως ένα βαθμό τη μεγάλη ζημιά από τη μείωση των εσόδων.

Η συρρίκνωση του μεταφορικού έργου του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας λόγω της πανδημίας αναμένεται να συνεχιστεί και να επιβαρύνει σημαντικά τα αποτελέσματα της τρέχουσας χρήσης.

Στο γ’ τρίμηνο, λόγω της εποχικότητας, καταγράφονται οι υψηλότερες πωλήσεις, ωστόσο η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι εξαιρετικά μεγάλη και δεν αναμένεται αναστροφή της τάσης αυτής τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2020.

Οι προοπτικές του Ομίλου σε λειτουργικό επίπεδο θα εξαρτηθούν από τη γενικότερη πορεία της οικονομίας και του μεταφορικού έργου στην ακτοπλοΐα και την Αδριατική, ενώ σημαντικό ρόλο θα παίξουν τα θεσμικά μέτρα στήριξης του κλάδου, καθώς και οι αναγκαίοι ανασχεδιασμοί προκειμένου να περιοριστούν στο μικρότερο δυνατό βαθμό οι συνέπειες της πανδημίας.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Tags
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο