Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Θ. Βενιάμης (ΕΕΕ): Σε κίνδυνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία εξαιτίας των clusters της Άπω Ανατολής

vvegiazi by vvegiazi
19 Ιανουαρίου, 2017
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει στη διεθνή σκηνή, η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να σημειώνει υψηλές επιδόσεις, παραμένοντας σημαντική για την εγχώρια οικονομία και συνεισφέροντας σταθερά στο ελληνικό ΑΕΠ, δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, σε χαιρετισμό που απεύθυνε στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».

Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει γίνει επιτέλους ευρέως αντιληπτό ότι η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο με υπερκομματικό χαρακτήρα, τονίζοντας ωστόσο ότι είναι σημαντικό να διαφυλαχθεί το κομμάτι της ανταγωνιστικότητας. Κατά τον κ. Βενιάμη, «αυτό σημαίνει σταθερότητα στο θεσμικό μας ναυτιλιακό πλαίσιο, θεραπεία των διοικητικών και γραφειοκρατικών κωλυμάτων που δυσχεραίνουν την καθημερινή ομαλότητα στη λειτουργία της ναυτιλιακής επιχείρησης και τέλος αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων».

Ο ίδιος σήμανε γι’ ακόμη μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας ότι «η ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν κινδυνεύει από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των εταίρων της, αλλά από τον ανταγωνισμό με χώρες της Άπω Ανατολής και με τα ναυτιλιακά clusters που έχουν αναπτυχθεί εκεί και γιγαντώνονται με γρήγορους ρυθμούς».

Αναλυτικά η ομιλία του κ. Βενιάμη:

Με την ευκαιρία της σημερινής εκδήλωσης, θέλω να ευχηθώ σε όλους τους παριστάμενους το καλύτερο για τη νέα χρονιά. Να έχουμε υγεία και δύναμη για να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε με επιτυχία, θέλω να ελπίζω, τις πολυδιάστατες προκλήσεις της εποχής μας.

Επίσης θα ήθελα να συγχαρώ θερμά την «Ναυτεμπορική» για την επιτυχή διοργάνωση για τρίτη συνεχή χρονιά του Ναυτιλιακού της Συνεδρίου. Κατάφερε και πάλι φέτος να συγκεντρώσει διακεκριμένους ανθρώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τόσο ως ομιλητές όσο και ως ακροατήριο, για να ανταλλάξουν τις σκέψεις τους και τους προβληματισμούς τους σχετικά με τις προοπτικές του κλάδου μας, σε καιρούς πράγματι, όπως αναφέρει και ο τίτλος του συνεδρίου, αβεβαιότητας, αλλά όπως θα πρόσθετα, καθοριστικούς για την μελλοντική βιωσιμότητα της ναυτιλίας.

Η Ελληνική ναυτιλία καλά κρατεί, σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις, παρά τις αντιξοότητες, που αντιμετωπίζει στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή. Η σημασία της για την ελληνική οικονομία παραμένει ιδιαιτέρως σημαντική, συνεισφέροντας σταθερά στο ελληνικό ΑΕΠ, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, και θέλω να τονίσω ότι έχει τη δυναμική να προσφέρει και πολλές περισσότερες, και το κυριότερο προσδίδοντας στρατηγική υπεροχή και αίγλη στην πατρίδα μας.

Το καλοκαίρι του 2016 η διεθνής Έκθεση των Ποσειδωνίων έφερε στο προσκήνιο για άλλη μια φορά τη ναυτιλιακή δύναμη της χώρας μας. Λίγους μήνες μετά, με την ευκαιρία της εκδήλωσης εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, πολλοί από εσάς ήσασταν παρόντες – έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα εντός και εκτός Ελλάδας: η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια έχοντας στη φαρέτρα της το ένδοξο παρελθόν της, και το ισχυρό παρόν, θα αγωνισθεί με σθένος να διατηρήσει αλώβητο το υψηλό προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς.

Και θέλω να τονίσω ότι νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος, και, λόγω του θεσμικού μου ρόλου ως Προέδρου της ΕΕΕ εκφράζω και τα αισθήματα των συναδέλφων, από το γεγονός ότι έχει γίνει επιτέλους ευρέως αντιληπτό ότι η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο με υπερκομματικό χαρακτήρα, με αποτέλεσμα η ναυτιλιακή κοινότητα και η Πολιτεία να μοιράζονται τον κοινό στόχο να διατηρηθούν αλλά κυρίως να ενισχυθούν περαιτέρω οι δεσμοί της ναυτιλίας με τον τόπο μας.

Ο καθοριστικός συντελεστής, για να επιτευχθεί ο αμοιβαίος αυτός στόχος είναι να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας. Αυτό σημαίνει σταθερότητα στο θεσμικό μας ναυτιλιακό πλαίσιο, θεραπεία των διοικητικών και γραφειοκρατικών κωλυμάτων που δυσχεραίνουν την καθημερινή ομαλότητα στη λειτουργία της ναυτιλιακής επιχείρησης και τέλος αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων. Ως προς το τελευταίο, από τη δική μας πλευρά, καταβάλουμε κάθε προσπάθεια τόσο ως προς τη βελτίωση των συνθηκών παροχής της ναυτικής εκπαίδευσης ανακατασκευάζοντας τις κτιριακές εγκαταστάσεις των ναυτικών ακαδημιών όσο και ως προς το ναυτεργατικό δυναμικό. Έχουμε προσκαλέσει Πολιτεία και ναυτεργασία να ξεπεράσουν συνδικαλιστικά κωλύματα και να αφήσουν την ναυτιλιακή αγορά εργασίας να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας με διεθνώς σύννομους όρους, στους νέους, άνεργους δυστυχώς, συμπολίτες μας.

Μια ανταγωνιστική ελληνική ναυτιλία συνδεδεμένη στενά με τον τόπο της σημαίνει και περαιτέρω ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster, του οποίου, υπενθυμίζω για άλλη μια φορά η ποντοπόρος ναυτιλία και η διαχείρισή της αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για την υπόστασή του.

Οι προαναφερόμενοι παράμετροι ισχύουν αναλογικά και για την Ευρώπη εάν θέλει να έχει ανταγωνιστική, και άρα βιώσιμη, ναυτιλία. Το έτος 2017 έχει χαρακτηρισθεί έτος ναυτιλίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα δώσει αρκετές ευκαιρίες για εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των νομοθετικών θεσμών της και των αντιπροσωπευτικών οργάνων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA), θα λάβει χώρα για δεύτερη φορά η Ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Εβδομάδα. Στόχος της ναυτιλίας θα είναι να τονίσει στους νομοθέτες και στο ευρύ κοινωνικό σύνολο τη σημασία της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας και των ναυτιλιακών clusters που έχουν αναπτυχθεί για την οικονομική ευρωστία της Ευρώπης και των πολιτών της αλλά και για το πολιτικό, κοινωνικό και στρατηγικό πλεονέκτημα που προσδίδει η ύπαρξη μιας ανταγωνιστικής κοινωνικής ναυτιλίας.

Η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc έχει ανεπιφύλακτα δηλώσει την επιθυμία της να στηρίξει την κοινοτική ναυτιλία σε μια περίοδο κρίσιμη για τη ναυτιλία διεθνώς, λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν όπως οι χαμηλοί ναύλοι, η πλεονάζουσα χωρητικότητα σε σχέση με τον διακινούμενο όγκο του διεθνούς εμπορίου, καθώς και οι συνεχώς αυξανόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και οι πολιτικές προστατευτισμού που αναπτύσσουν αρκετές χώρες εκτός Ευρώπης για να ενισχύσουν τις ναυτιλίες τους και τις οικονομίες τους.

Θα επαναλάβω άλλη μια φορά ότι η Ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν κινδυνεύει από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των εταίρων της, αλλά από τον ανταγωνισμό με χώρες της Άπω Ανατολής και με τα ναυτιλιακά clusters που έχουν αναπτυχθεί εκεί και γιγαντώνονται με γρήγορους ρυθμούς.

Αυτό είναι και το κύριο πολιτικό επιχείρημά μας, πέρα από τη σωρεία των νομικών ερεισμάτων, που έχουμε αναπτύξει προς τις υπηρεσίες της Επιτρόπου Ανταγωνισμού, κα. Vestager στα πλαίσια της υπό εξέλιξη διερεύνησης του ελληνικού θεσμικού πλαισίου. Και είμαι αισιόδοξος ότι το αποτέλεσμα του εποικοδομητικού διαλόγου που είχαμε τους τελευταίους μήνες θα είναι συνακόλουθο με το θεμελιώδες ευρωπαϊκό εγχείρημα της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της κοινοτικής ναυτιλίας, το 50% της οποίας εκπροσωπεί η ελληνόκτητη.

Κυρίες και Κύριοι, Αγαπητοί φίλοι,

Το όραμα της ναυτιλίας των Ελλήνων είναι να παραμείνει στο επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, διατηρώντας και, γιατί όχι, αυξάνοντας το υψηλό μερίδιο που κατέχει στη θαλάσσια διακίνηση του εμπορίου, μεγιστοποιώντας παράλληλα τα συνακόλουθα οφέλη από την ηγετική αυτή θέση για την πατρίδα μας, αλλά και για την Ευρώπη. Πιστοί και προσηλωμένοι στο όραμα αυτό θα συνεχίσουμε να προασπίζουμε το θεμιτό δικαίωμά μας για ανταγωνιστικότητα των πλοίων μας και των ναυτιλιακών μας εταιρειών.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΕΕ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΓΝΩΜΗ

Οι επιπτώσεις από ενδεχόμενο κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ

23 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μ. Τραυλού: Η χάραξη πολιτικής για τη ναυτιλία δεν πρέπει να γίνεται χωρίς τη ναυτιλία (video)

16 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Τυχόν κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ, το χειρότερο δυνατό σενάριο

15 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μ. Τραυλού: Ας υπερασπιστούμε την ελευθερία της ναυσιπλοΐας, οι θάλασσες πρέπει να είναι ελεύθερες και ασφαλείς

22 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πάνω από 100 υποτροφίες για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 προσφέρει η ΕΕΕ

11 Απριλίου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Οι ακτοπλόοι, οι εφοπλιστές, τα λιμάνια και τα πρώτα crash test του Β. Κικίλια

11 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Στο στόχαστρο της Cosco η Orient Overseas

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Ειδική εκδήλωση βράβευσης οδηγών της ΟΣΥ διοργανώνει η YUTONG

0

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

8 Ιουλίου, 2025

Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

8 Ιουλίου, 2025

Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

8 Ιουλίου, 2025

Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

8 Ιουλίου, 2025

GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

8 Ιουλίου, 2025

Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

8 Ιουλίου, 2025

ΣΥΝΔΔΕ&L: Ενημερωτική συνάντηση για ασφαλιστικά θέματα διαμεταφορικών και 3PL επιχειρήσεων

8 Ιουλίου, 2025

Ανάμεσα στις αεροπορικές με τις χαμηλότερες εκπομπές η Wizz Air το 2025

8 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr