ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΘ. Βενιάμης (ΕΕΕ): Σε κίνδυνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία εξαιτίας των clusters της Άπω Ανατολής

Θ. Βενιάμης (ΕΕΕ): Σε κίνδυνο η ευρωπαϊκή ναυτιλία εξαιτίας των clusters της Άπω Ανατολής

Παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει στη διεθνή σκηνή, η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να σημειώνει υψηλές επιδόσεις, παραμένοντας σημαντική για την εγχώρια οικονομία και συνεισφέροντας σταθερά στο ελληνικό ΑΕΠ, δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης, σε χαιρετισμό που απεύθυνε στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».

Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει γίνει επιτέλους ευρέως αντιληπτό ότι η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο με υπερκομματικό χαρακτήρα, τονίζοντας ωστόσο ότι είναι σημαντικό να διαφυλαχθεί το κομμάτι της ανταγωνιστικότητας. Κατά τον κ. Βενιάμη, «αυτό σημαίνει σταθερότητα στο θεσμικό μας ναυτιλιακό πλαίσιο, θεραπεία των διοικητικών και γραφειοκρατικών κωλυμάτων που δυσχεραίνουν την καθημερινή ομαλότητα στη λειτουργία της ναυτιλιακής επιχείρησης και τέλος αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων».

Ο ίδιος σήμανε γι’ ακόμη μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας ότι «η ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν κινδυνεύει από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των εταίρων της, αλλά από τον ανταγωνισμό με χώρες της Άπω Ανατολής και με τα ναυτιλιακά clusters που έχουν αναπτυχθεί εκεί και γιγαντώνονται με γρήγορους ρυθμούς».

Αναλυτικά η ομιλία του κ. Βενιάμη:

Με την ευκαιρία της σημερινής εκδήλωσης, θέλω να ευχηθώ σε όλους τους παριστάμενους το καλύτερο για τη νέα χρονιά. Να έχουμε υγεία και δύναμη για να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε με επιτυχία, θέλω να ελπίζω, τις πολυδιάστατες προκλήσεις της εποχής μας.

Επίσης θα ήθελα να συγχαρώ θερμά την «Ναυτεμπορική» για την επιτυχή διοργάνωση για τρίτη συνεχή χρονιά του Ναυτιλιακού της Συνεδρίου. Κατάφερε και πάλι φέτος να συγκεντρώσει διακεκριμένους ανθρώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τόσο ως ομιλητές όσο και ως ακροατήριο, για να ανταλλάξουν τις σκέψεις τους και τους προβληματισμούς τους σχετικά με τις προοπτικές του κλάδου μας, σε καιρούς πράγματι, όπως αναφέρει και ο τίτλος του συνεδρίου, αβεβαιότητας, αλλά όπως θα πρόσθετα, καθοριστικούς για την μελλοντική βιωσιμότητα της ναυτιλίας.

Η Ελληνική ναυτιλία καλά κρατεί, σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις, παρά τις αντιξοότητες, που αντιμετωπίζει στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή. Η σημασία της για την ελληνική οικονομία παραμένει ιδιαιτέρως σημαντική, συνεισφέροντας σταθερά στο ελληνικό ΑΕΠ, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, και θέλω να τονίσω ότι έχει τη δυναμική να προσφέρει και πολλές περισσότερες, και το κυριότερο προσδίδοντας στρατηγική υπεροχή και αίγλη στην πατρίδα μας.

Το καλοκαίρι του 2016 η διεθνής Έκθεση των Ποσειδωνίων έφερε στο προσκήνιο για άλλη μια φορά τη ναυτιλιακή δύναμη της χώρας μας. Λίγους μήνες μετά, με την ευκαιρία της εκδήλωσης εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, πολλοί από εσάς ήσασταν παρόντες – έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα εντός και εκτός Ελλάδας: η ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια έχοντας στη φαρέτρα της το ένδοξο παρελθόν της, και το ισχυρό παρόν, θα αγωνισθεί με σθένος να διατηρήσει αλώβητο το υψηλό προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς.

Και θέλω να τονίσω ότι νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος, και, λόγω του θεσμικού μου ρόλου ως Προέδρου της ΕΕΕ εκφράζω και τα αισθήματα των συναδέλφων, από το γεγονός ότι έχει γίνει επιτέλους ευρέως αντιληπτό ότι η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο με υπερκομματικό χαρακτήρα, με αποτέλεσμα η ναυτιλιακή κοινότητα και η Πολιτεία να μοιράζονται τον κοινό στόχο να διατηρηθούν αλλά κυρίως να ενισχυθούν περαιτέρω οι δεσμοί της ναυτιλίας με τον τόπο μας.

Ο καθοριστικός συντελεστής, για να επιτευχθεί ο αμοιβαίος αυτός στόχος είναι να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας. Αυτό σημαίνει σταθερότητα στο θεσμικό μας ναυτιλιακό πλαίσιο, θεραπεία των διοικητικών και γραφειοκρατικών κωλυμάτων που δυσχεραίνουν την καθημερινή ομαλότητα στη λειτουργία της ναυτιλιακής επιχείρησης και τέλος αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων. Ως προς το τελευταίο, από τη δική μας πλευρά, καταβάλουμε κάθε προσπάθεια τόσο ως προς τη βελτίωση των συνθηκών παροχής της ναυτικής εκπαίδευσης ανακατασκευάζοντας τις κτιριακές εγκαταστάσεις των ναυτικών ακαδημιών όσο και ως προς το ναυτεργατικό δυναμικό. Έχουμε προσκαλέσει Πολιτεία και ναυτεργασία να ξεπεράσουν συνδικαλιστικά κωλύματα και να αφήσουν την ναυτιλιακή αγορά εργασίας να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας με διεθνώς σύννομους όρους, στους νέους, άνεργους δυστυχώς, συμπολίτες μας.

Μια ανταγωνιστική ελληνική ναυτιλία συνδεδεμένη στενά με τον τόπο της σημαίνει και περαιτέρω ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster, του οποίου, υπενθυμίζω για άλλη μια φορά η ποντοπόρος ναυτιλία και η διαχείρισή της αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για την υπόστασή του.

Οι προαναφερόμενοι παράμετροι ισχύουν αναλογικά και για την Ευρώπη εάν θέλει να έχει ανταγωνιστική, και άρα βιώσιμη, ναυτιλία. Το έτος 2017 έχει χαρακτηρισθεί έτος ναυτιλίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα δώσει αρκετές ευκαιρίες για εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των νομοθετικών θεσμών της και των αντιπροσωπευτικών οργάνων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA), θα λάβει χώρα για δεύτερη φορά η Ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Εβδομάδα. Στόχος της ναυτιλίας θα είναι να τονίσει στους νομοθέτες και στο ευρύ κοινωνικό σύνολο τη σημασία της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας και των ναυτιλιακών clusters που έχουν αναπτυχθεί για την οικονομική ευρωστία της Ευρώπης και των πολιτών της αλλά και για το πολιτικό, κοινωνικό και στρατηγικό πλεονέκτημα που προσδίδει η ύπαρξη μιας ανταγωνιστικής κοινωνικής ναυτιλίας.

Η Επίτροπος Μεταφορών Violeta Bulc έχει ανεπιφύλακτα δηλώσει την επιθυμία της να στηρίξει την κοινοτική ναυτιλία σε μια περίοδο κρίσιμη για τη ναυτιλία διεθνώς, λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν όπως οι χαμηλοί ναύλοι, η πλεονάζουσα χωρητικότητα σε σχέση με τον διακινούμενο όγκο του διεθνούς εμπορίου, καθώς και οι συνεχώς αυξανόμενες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και οι πολιτικές προστατευτισμού που αναπτύσσουν αρκετές χώρες εκτός Ευρώπης για να ενισχύσουν τις ναυτιλίες τους και τις οικονομίες τους.

Θα επαναλάβω άλλη μια φορά ότι η Ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν κινδυνεύει από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των εταίρων της, αλλά από τον ανταγωνισμό με χώρες της Άπω Ανατολής και με τα ναυτιλιακά clusters που έχουν αναπτυχθεί εκεί και γιγαντώνονται με γρήγορους ρυθμούς.

Αυτό είναι και το κύριο πολιτικό επιχείρημά μας, πέρα από τη σωρεία των νομικών ερεισμάτων, που έχουμε αναπτύξει προς τις υπηρεσίες της Επιτρόπου Ανταγωνισμού, κα. Vestager στα πλαίσια της υπό εξέλιξη διερεύνησης του ελληνικού θεσμικού πλαισίου. Και είμαι αισιόδοξος ότι το αποτέλεσμα του εποικοδομητικού διαλόγου που είχαμε τους τελευταίους μήνες θα είναι συνακόλουθο με το θεμελιώδες ευρωπαϊκό εγχείρημα της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της κοινοτικής ναυτιλίας, το 50% της οποίας εκπροσωπεί η ελληνόκτητη.

Κυρίες και Κύριοι, Αγαπητοί φίλοι,

Το όραμα της ναυτιλίας των Ελλήνων είναι να παραμείνει στο επίκεντρο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, διατηρώντας και, γιατί όχι, αυξάνοντας το υψηλό μερίδιο που κατέχει στη θαλάσσια διακίνηση του εμπορίου, μεγιστοποιώντας παράλληλα τα συνακόλουθα οφέλη από την ηγετική αυτή θέση για την πατρίδα μας, αλλά και για την Ευρώπη. Πιστοί και προσηλωμένοι στο όραμα αυτό θα συνεχίσουμε να προασπίζουμε το θεμιτό δικαίωμά μας για ανταγωνιστικότητα των πλοίων μας και των ναυτιλιακών μας εταιρειών.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Tags
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο