Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι επιδόσεις και προσδοκίες του ΟΛΠ σε ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα. Παραμένουν σε κερδοφορία, το «στοίχημα» στην αύξηση της κίνησης

ffotinos by ffotinos
28 Φεβρουαρίου, 2019
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Παραμένουν σε κερδοφορία, παρά την στασιμότητα που παρατηρείται στα έσοδά τους, οι τομείς της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας του ΟΛΠ. Αισιοδοξία για βελτίωση των μεγεθών το εφετινό έτος.

Ειδικότερα, ο τομέας της ακτοπλοΐας παρουσίασε, πέρσι, έσοδα 10,67 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 2,83 εκατ. και ο τομέας της κρουαζιέρας έσοδα 10,56 εκατ. και κέρδη μετά φόρων 2,61 εκατ.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 

Στην ακτοπλοΐα, η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2018, στις εσωτερικές γραμμές κατέγραψε οριακή αύξηση της τάξης 0,7%, με 15.657.368 επιβάτες, έναντι 15.555.123 το 2017.

Η εν λόγω αύξηση προήρθε κυρίως από τους βελτιωμένους όγκους διακίνησης για τα νησιά του Αιγαίου και τον Αργοσαρωνικό (4,2% και 7,4% αντίστοιχα), ενώ ο τομέας του πορθμείου κατέγραψε για δεύτερη χρονιά μείωση της τάξης του 4,7%.

Η διακίνηση των άγονων γραμμών κατέγραψε ραγδαία αύξηση, αλλά η συνολική διακίνηση που ανήρθε σε 27.458 επιβάτες δεν επιδρά ουσιωδώς στους όγκους διακίνησης.

Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και στο τομέα διακίνησης οχημάτων στην ακτοπλοΐα, με οριακή μείωση διακίνησης κατά 0,1% (2.646.189 το 2018 έναντι 2.648.725 το 2017).

Αύξηση καταγράφεται στη διακίνηση οχημάτων στις γραμμές εσωτερικού (3,8%) και Αργοσαρωνικού (6,9%) και μείωση στο Πορθμείο (2,7%).

Οι προσδοκίες στην ακτοπλοΐα

Η διακίνηση στον τομέα της ακτοπλοΐας επηρεάζεται κυρίως από την οικονομική κατάσταση της χώρας που επιδρά στην διακίνηση επιβατών και φορτίων και σε μικρότερο βαθμό από τον όγκο τουριστών, όπως αναφέρει ο ΟΛΠ.

H διακίνηση επιβατών από και προς τα νησιά επηρεάζεται και από την ένταση του ανταγωνισμού των πλοίων και των αερομεταφορών χαμηλού κόστους.

Για την περίοδο 2018-2021 προβλέπεται μέσος ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης κατά 2,4% που εκτιμάται ότι θα συμβάλλει στην διατήρηση των ροών επιβατών και φορτίων για τα νησιά.

Ωστόσο, η ανοδική πορεία του κόστους πετρελαίου, μετά το χαμηλό του Νοεμβρίου 2016, εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση στους ναύλους και πιθανότατα θα επηρεάσει κυρίως την εγχώρια μη τουριστική διακίνηση, η οποία είναι σημαντική για τους μήνες μη αιχμής.

Με βάση τα ανωτέρω στην βραχυπρόθεσμη περίοδο, η μεταβολή διακίνησης επιβατών προβλέπεται να είναι οριακή για το 2019.

Οι επιδόσεις στην κρουαζιέρα  

Η μειωμένη προσφορά δρομολογίων και χωρητικότητας στην ανατολική Μεσόγειο, αποτέλεσμα της αρνητικής γεωπολιτικής συγκυρίας σε χώρες της ασιατικής ακτής, επέδρασε αρνητικά στους διακινούμενους όγκους επιβατών.

Παρά την αρνητική συγκυρία, ο Πειραιάς κατάφερε να προσελκύσει μεγαλύτερο αριθμό επιβατών έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport), βελτιώνοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διακίνησης στο λιμάνι και τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα, όπως αναφέρει ο ΟΛΠ.

Ειδικότερα, η συνολική διακίνηση επιβατών, τo 2018, ανήλθε σε 961.632, έναντι 1.055.559 το 2017 καταγράφοντας μείωση 8,9%.

Οι επιβάτες έναρξης ή ολοκλήρωσης κρουαζιέρας (homeport) ανήρθαν σε 354.398 έναντι 332.611 το 2017, καταγράφοντας αύξηση 6,6%.

Μείωση 9% κατέγραψαν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων, με 524 κατάπλους το 2018, έναντι 576 την προηγούμενη χρονιά.

Οι προσδοκίες για την κρουαζιέρα

Η ένταξη για χρηματοδότηση κατά 95% του έργου της επέκταση του λιμένος Πειραιά, χρηματοδοτούμενου προϋπολογισμό 120 εκατ. για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας από την Διαχειριστική Αρχή αποτέλεσε το σημαντικότερο γεγονός του περσινού έτους, σύμφωνα με τον ΟΛΠ.

Η κατασκευή των νέων υποδομών, που θα αυξήσει κατά δύο τις θέσεις παραβολής για κρουαζιερόπλοια άνω των 300μ, θέτει τις προϋποθέσεις για την προσέλκυση νέων δρομολογίων στην ευρύτερη περιοχή και την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς.

To έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2022 και σε συνδυασμό με τον νέο σταθμό επιβατών, επί της νέας υποδομής, δημιουργεί νέες προοπτικές για την κρουαζιέρα, τόσο στον Πειραιά, όσο και γενικότερα για την Ελληνική οικονομία.

Σε ευρύτερο επίπεδο, το γεωπολιτικό περιβάλλον στην ανατολική Μεσόγειο από το 2016 με την πολιτική αναταραχή στην Τουρκία, την εμπόλεμη κατάσταση στην Συρία και την αρνητική δημοσιότητα από τις προσφυγικές ροές, οδήγησαν στην απόσυρση χωρητικότητας και δρομολογίων από την περιοχή.

Με δεδομένο ότι η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει ένα κύκλο προγραμματισμού δρομολογίων περίπου 2 ετών οι προοπτικές για το 2017 και 2018 ήταν συγκρατημένες.

Τα στοιχεία διακίνησης για τα εν λόγω δύο έτη επιβεβαίωσαν ότι η κρουαζιέρα υιοθετεί πολιτική αποφυγής κινδύνου (risk averse).

Οι αρνητικές προοπτικές της προηγούμενης διετίας, σταδιακά αναστρέφονται και εφόσον το γεωπολιτικό περιβάλλον διατηρήσει τουλάχιστον την παρούσα κατάσταση, αναμένεται η σταδιακή επάνοδος δρομολογίων και χωρητικότητας.

Ήδη, στην αμιγώς ελληνική αγορά, το 2018 με την ανάληψη συντονισμένων ενεργειών τόσο στον τομέα τουρισμού και των εμπλεκόμενων λιμένων κρουαζιέρας, η διακίνηση στους λιμένες της χώρας κατάφερε να καταγράψει αύξηση της τάξης του 3,5% .

Ήδη οι προκρατήσεις θέσεων κρουαζιερόπλοιων για το 2019 στον Πειραιά καταγράφουν αύξηση 15% έναντι του 2018 και εκτιμάται ότι θα κυμανθούν στον αριθμό αφίξεων του 2016, οπότε επιτεύχθηκε το μέγιστο 5ετίας στη διακίνηση επιβατών.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑΟΛΠ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

8 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

MSC Cruises και Explora Journeys “επενδύουν” στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

8 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: Ο εκσυγχρονισμός του ακτοπλοϊκού στόλου και των λιμανιών είναι εθνική προτεραιότητα

7 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΠΕΝΕΝ: Αυτή είναι η συμφωνία με Attica και Minoan Lines για τα πλοία της Αδριατικής

6 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στ. Γκίκας: Να εφαρμοστεί η “Προγραμματική Ρήτρα Νησιωτικότητας” στις πολιτικές της ΕΕ

3 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Μόνιμη η καταβολή του 10% επί των εισαγόμενων ναυτιλιακών μερισμάτων. 75 εκατ. το χρόνο θα ενισχύουν τα δημόσια ταμεία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Ειδική εκδήλωση βράβευσης οδηγών της ΟΣΥ διοργανώνει η YUTONG

0

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

8 Ιουλίου, 2025

Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

8 Ιουλίου, 2025

Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

8 Ιουλίου, 2025

Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

8 Ιουλίου, 2025

GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

8 Ιουλίου, 2025

Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

8 Ιουλίου, 2025

ΣΥΝΔΔΕ&L: Ενημερωτική συνάντηση για ασφαλιστικά θέματα διαμεταφορικών και 3PL επιχειρήσεων

8 Ιουλίου, 2025

Ανάμεσα στις αεροπορικές με τις χαμηλότερες εκπομπές η Wizz Air το 2025

8 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr