Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Δικαιώματα επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποζημίωση 30 – 2.500 ευρώ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 2% η ανάπτυξη στην Ελλάδα, το 2024, εκτιμά ο ΟΟΣΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Η Κομισιόν ενέκρινε σειρά προτάσεων για βελτίωση των δικαιωμάτων και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αθήνα στις 5 και 6 Δεκεμβρίου, 48ωρη απεργία από το ΣΑΤΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Ερώτηση για την κατάρρευση οδοστρώματος στον άξονα Φλώρινα – Βίγλα Πισοδερίου κατέθεσε η Π. Πέρκα

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    5,8 εκατ. θέσεις στην Ελλάδα προσφέρει η Ryanair τη θερινή περίοδο του 2024

    29 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Δικαιώματα επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποζημίωση 30 – 2.500 ευρώ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 2% η ανάπτυξη στην Ελλάδα, το 2024, εκτιμά ο ΟΟΣΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Η Κομισιόν ενέκρινε σειρά προτάσεων για βελτίωση των δικαιωμάτων και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών

    29 Νοεμβρίου, 2023
    MMM

    Χωρίς ταξί η Αθήνα στις 5 και 6 Δεκεμβρίου, 48ωρη απεργία από το ΣΑΤΑ

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Ερώτηση για την κατάρρευση οδοστρώματος στον άξονα Φλώρινα – Βίγλα Πισοδερίου κατέθεσε η Π. Πέρκα

    29 Νοεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    5,8 εκατ. θέσεις στην Ελλάδα προσφέρει η Ryanair τη θερινή περίοδο του 2024

    29 Νοεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις του ΟΛΘ στα εμπορευματοκιβώτια: +9,6% τα έσοδα, +11,3% τα εμπορευματοκιβώτια στο α’ εξάμηνο

vvegiazi by vvegiazi
28 Σεπτεμβρίου, 2023
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Άνοδο στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικού σταθμού κατέγραψε στο α’ εξάμηνο του έτους ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Στον αντίποδα, υπήρξε πτώση στη διακίνηση συμβατικού φορτίου και σιδηροδρομικής σύνδεσης (Intermodal), μειώσεις οι οποίες έφεραν και χαμηλή μείωση των συνολικών εσόδων, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Αναλυτικότερα, τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου (περιλαμβάνει την μοναδική θυγατρική ThPA Sofia EAD, το 100% των μετοχών της οποίας ανήκει στην μητρική) για το 6μηνο 2023 ανήλθαν σε € 41,2 εκατ., μειωμένα κατά 2,6%, έναντι € 42,3 εκατ. για το 6μηνο 2022.

Για την μητρική εταιρεία ΟΛΘ ΑΕ, τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε € 41,2 εκατ. για το 6μηνο 2023, μειωμένα κατά 1,2%, σε σχέση με € 41,7 εκατ. για το 6μηνο 2022.

Η αναθεώρηση στα στοιχεία εσόδων και αποτελεσμάτων του 2022, οφείλεται αποκλειστικά στην ανακατάταξη εσόδων όλων των χώρων εκμετάλλευσης, από την κατηγορία «Λοιπά έσοδα», στις «Πωλήσεις», αναγνωρίζοντας ουσιαστικά τον τομέα εκμετάλλευσης χώρων ως βασικό τομέα εσόδων.

Αναφορικά με την πληροφόρηση ανά τομέα δραστηριότητας του ομίλου, τα έσοδα από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 9,6%, σε € 29,4 εκατ. για το 6μηνο 2023 από € 26,9 εκατ. για το 6μηνο 2022, ενώ τα έσοδα από τον Συμβατικό Λιμένα παρουσίασαν μείωση κατά 30,6%, σε € 9 εκατ. για το 6μηνο 2023, από € 13 εκατ. για το 6μηνο 2022, μείωση προερχόμενη κατά βάση από μειωμένη διακίνηση φορτίων μεταλλευμάτων νικελίου και την γενικότερη αστάθεια στις διεθνείς αγορές.

Τα έσοδα Εκμετάλλευσης Χώρων αυξήθηκαν σημαντικά κατά 18,5%, στα € 1,9 εκατ. για το 6μηνο 2023, τα έσοδα του Επιβατικού Σταθμού αυξήθηκαν επίσης, κατά 13,8%, στις € 274 χιλ. για το 6μηνο 2023, ενώ τα έσοδα από την δραστηριότητά του Intermodal (διακίνηση φορτίων μέσω τρένων) ανήλθαν σε € 607 χιλ. (έναντι € 639 χιλ. το 6μηνο 2022), με την προσθήκη επίσης των νέων γραμμών μεταφοράς προς Νις (Σερβία) και Σκόπια (Βόρεια Μακεδονία).

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 11,3%, μέσω διαρκών βελτιώσεων στην διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης και στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται με την προσθήκη των 2 νέων γερανογεφυρών (STS), επιτυγχάνοντας διακίνηση 255,2 χιλ. TEUs για το 6μηνο 2023, από 229,4 χιλ. TEUs για το 6μηνο 2022. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες Συμβατικού Φορτίου που διακινήθηκαν μειώθηκαν λόγω κυρίως της πτώσης διακίνησης μεταλλευμάτων νικελίου κατά 37,9%, σε 1.287 χιλ. τόνους για το 6μηνο 2023, από 2.074 χιλ. τόνους για το 6μηνο 2022, αντίστοιχα.

Αναφορικά με το Dry Port της θυγατρικής ThPA Sofia, σημειώθηκε σημαντική πτώση της διακίνησης, με συνολικά 92 TEUs (έναντι 3.623 TEUs την αντίστοιχη περσινή περίοδο) με τα αντίστοιχα έσοδα να περιορίζονται στις € 40 χιλ. (έναντι € 639 χιλ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο). Η εν λόγω πτώση οφείλεται στις γενικότερες συνθήκες του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες προκάλεσαν μερική αναστολή λειτουργιών, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η θυγατρική εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης από τον Ιανουάριο του 2023.

Αναφορικά με την κερδοφορία, τα μικτά κέρδη του ομίλου μειώθηκαν κατά 8,3%, σε € 17,3 εκατ. το 6μηνο 2023, από € 18,9 εκατ. το 6μηνο 2022 και για την εταιρεία τα μικτά κέρδη επίσης μειώθηκαν κατά 9,8%, σε € 17,3 εκατ. το 6μηνο 2023, από € 19,2 εκατ. το 6μηνο 2022.

Τα λειτουργικά κέρδη-EBITDA για τον όμιλο σημείωσαν μείωση κατά 9,7%, σε € 15,1 εκατ. το 6μηνο 2023, από € 16,7 εκατ. το 6μηνο 2022 και για την εταιρεία επίσης μειώθηκαν κατά 16,2%, σε € 14,4 εκατ. από € 17,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 6μηνο 2022.

Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων για τον όμιλο μειώθηκαν κατά 12,2%, σε € 8,4 εκατ. το 6μηνο 2023, από € 9,6 εκατ. για το 6μηνο 2022 και για την εταιρεία επίσης μειώθηκαν κατά 24,5%, σε € 7,7 εκατ. το 6μηνο 2023 από € 10,2 εκατ. το 6μηνο του 2022. Οι κύριοι λόγοι μείωσης της κερδοφορίας επικεντρώνονται στην μείωση διακίνησης φορτίων στο Συμβατικό Λιμάνι, καθώς και στην εγγραφή απομείωσης των € 0,87 εκατ. της συμμετοχής στην θυγατρική ThPA Sofia EAD.

Εξελίσσεται το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών

Το καθαρό πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το α’ εξάμηνο του 2023 ανήλθε στα € 4,3 εκατ. και αφορά κυρίως μελέτες και εκτενείς εργασίες αναβάθμισης κρηπιδωμάτων, εργασίες αναβάθμισης αποθηκών, αναβαθμίσεις συστημάτων ελέγχου και αγορά μηχανημάτων. Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών εξελίσσεται δυναμικά, σε συνέπεια με τους στρατηγικούς στόχους της Διοίκησης.

Τονίζεται από τον Οργανισμό ότι, οι πραγματοποιηθείσες υποχρεωτικές επενδύσεις της ΟΛΘ ΑΕ από την ιδιωτικοποίηση τον 3/2018 έως σήμερα, προσεγγίζουν τα € 23,9 εκατ., και αφορούν κατά βάση μηχανολογικό εξοπλισμό, συγκεκριμένα υπερσύγχρονες γερανογέφυρες, αυτοκινούμενο γερανό, οχήματα στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και μελέτες για την γενική ανάπτυξη του λιμένα.

Πέραν ωστόσο των ανωτέρω υποχρεωτικών επενδύσεων, η ΟΛΘ ΑΕ προχώρησε σε ιδιαίτερα σημαντικές πρόσθετες επενδύσεις ύψους άνω των € 43,7 εκατ., για αναβάθμιση υποδομών (αναβαθμίσεις κτιρίων, γραφείων, υποσταθμών, υποδομών κρηπιδωμάτων), αγορά εξοπλισμού (πρόσθετα μηχανήματα στοιβασίας, τράκτορες, ανυψωτικά μηχανήματα) και λοιπών ποικίλων εργασιών, την ίδια περίοδο (από τον 3/2018 έως σήμερα). Οι καθαρές επενδύσεις συνεπώς της ΟΛΘ Α.Ε. από τον 3/2018 έως και σήμερα ξεπερνούν τα € 67,6 εκατ.

Στις 30 Ιουνίου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της εταιρείας ανήλθαν σε € 85 εκατ. (€ 86,8 εκατ. για τον όμιλο) έναντι € 92,3 εκατ. την 31 η Δεκεμβρίου 2022 (€ 93,9 εκατ. για τον όμιλο), χωρίς τραπεζικό δανεισμό.

«Συνεχίζουμε την υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου»

Ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ ΑΕ επεσήμανε: «Από το 2018, έχουμε ολοκληρώσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα € 67 εκατ. για τη συνολική αναβάθμιση του Λιμένα Θεσσαλονίκης. Το 2023 συνεχίζουμε την υλοποίηση του Επενδυτικού μας Πλάνου εστιάζοντας στην αναβάθμιση των υποδομών του Λιμένα, στην προώθηση της ψηφιοποίησης και στη δημιουργία συνεργειών που προάγουν το διασυνοριακό εμπόριο, ενισχύουν τη συνδεσιμότητα και θέτουν τις βάσεις για αξιοποίηση νέων ευκαιριών σε διεθνές επίπεδο. Παράλληλα, θέτοντας στο επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη επιδιώκουμε να συμβάλλουμε ενεργά στην εξέλιξη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και τη δημιουργία σημαντικής προστιθέμενης αξίας για την οικονομία και την κοινωνία».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΟΛΘΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΟΛΘΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΙΑΓΚΟΣΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ZIM εκτρέπει πλοία της από την Αραβική και Ερυθρά Θάλασσα υπό τον φόβο επιθέσεων

29 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Διακόπτει τις δραστηριότητές της στη Συρία η Maersk

28 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση του βουλευτή της ΝΔ Στ. Σιμόπουλου με τον πρόεδρο του ΟΛΘ Αθ. Λιάγκο

27 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οι εξελίξεις στο επενδυτικό πλάνο του ΟΛΘ στο Συμβούλιο Χρηστών Λιμένος Θεσσαλονίκης

22 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο Οκτώβριος έδωσε ισχυρή ώθηση σε ΣΕΠ / PCT. Αύξηση 20% των εμπορευματοκιβωτίων

20 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σημαντική στιγμή για τον ΟΛΘ: Εγκαινιάστηκε ο νέος σταθμός κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος». Οι δηλώσεις

16 Νοεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Από το καλό στο... καλύτερο ο ΟΛΠ: Άνοδος 49,6% στα καθαρά κέρδη (38,7 εκατ.) και 10% στον κύκλο εργασιών (102,4 εκατ.) το α’ 6μηνο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Με πλοία Ro – Ro θα μεταφερθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής YUTONG

28 Νοεμβρίου, 2023

H Skyserv συνεχίζει να “παράγει” μεγάλα κέρδη, αλλά και αεροσκάφη στη SKY express

27 Νοεμβρίου, 2023

Στα 9,02 εκατ. ευρώ τα έσοδα της FREE NOW (πρώην ΒΕΑΤ) στην Ελλάδα. Η πορεία του 2023

24 Νοεμβρίου, 2023

Το έργο των συμβούλων του Υπερταμείου για την αξιοποίηση των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων

28 Νοεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ: Καταθέτει αίτημα θεραπείας για την έγκριση της 4μηνης ανανέωσης ανάθεσης έργου στα ΚΤΕΛ

25 Νοεμβρίου, 2023

Υπογράφεται η σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι

28 Νοεμβρίου, 2023

Webinar από την Ελληνική Αεροπορική Ένωση στις 24 Νοεμβρίου

23 Νοεμβρίου, 2023

Στα 1,78 εκατ. ευρώ τα έσοδα και στα 0,08 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη της Taxiplon το 2022

27 Νοεμβρίου, 2023

Ανακάμπτουν οι αερομεταφορές, ανακάμπτει και η επίγεια εξυπηρέτηση. Τα μεγέθη της Goldair Handling

1

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Δικαιώματα επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Αποζημίωση 30 – 2.500 ευρώ

29 Νοεμβρίου, 2023

Στο 2% η ανάπτυξη στην Ελλάδα, το 2024, εκτιμά ο ΟΟΣΑ

29 Νοεμβρίου, 2023

Η Κομισιόν ενέκρινε σειρά προτάσεων για βελτίωση των δικαιωμάτων και καλύτερη ενημέρωση των επιβατών

29 Νοεμβρίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα στις 5 και 6 Δεκεμβρίου, 48ωρη απεργία από το ΣΑΤΑ

29 Νοεμβρίου, 2023

Ερώτηση για την κατάρρευση οδοστρώματος στον άξονα Φλώρινα – Βίγλα Πισοδερίου κατέθεσε η Π. Πέρκα

29 Νοεμβρίου, 2023

5,8 εκατ. θέσεις στην Ελλάδα προσφέρει η Ryanair τη θερινή περίοδο του 2024

29 Νοεμβρίου, 2023

Νέες πολιτιστικές εμπειρίες στον ΔΑΑ

29 Νοεμβρίου, 2023

Η Kuehne+Nagel εξαγοράζει την καναδική εκτελωνιστική Farrow

29 Νοεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ