• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 7 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Κώστας Καραμανλής: Πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Κώστας Καραμανλής: Πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές

    6 Ιουλίου, 2022
    Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους
    MMM

    Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

    6 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    «Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

    6 Ιουλίου, 2022
    Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA
    MMM

    Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος
    MMM

    Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Κώστας Καραμανλής: Πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Κώστας Καραμανλής: Πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές

    6 Ιουλίου, 2022
    Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους
    MMM

    Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

    6 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    «Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

    6 Ιουλίου, 2022
    Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA
    MMM

    Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος
    MMM

    Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ο κορωνοϊός και η επίδραση των «κενών» εμπορευματικών δρομολογίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια. Η ανάλυση του PortEconomics

vvegiazi by vvegiazi
7 Απριλίου, 2020
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Ευρωεκλογές, εμπορικοί πόλεμοι και εξαγωγές
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο κορωνοϊός Covid-19 έχει οδηγήσει σε μεγάλο αριθμό «κενών» δρομολογίων στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με ανάλυση του PortEconomics.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη 

Μέχρι πρόσφατα, το φαινόμενο αυτό οφειλόταν στην έντονα μειωμένη δραστηριότητα των λιμένων της Κίνας, καθώς τα εργοστάσια της χώρας έκλεισαν μετά το γενικό lock down.

Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες, οι λιμενικές επιχειρήσεις της χώρας επέστρεψαν – σε κάποιο βαθμό – στην κανονικότητα, μετά την εκ νέου λειτουργία των εργοστασιακών μονάδων, ενώ τόσο οι αυτοκινητιστές όσο και οι εργαζόμενοι στα λιμάνια προσέρχονται ξανά στις εργασίες τους σταδιακά.

Σύμφωνα με το PortEconomics, το νέο κύμα «κενών» δρομολογίων που παρατηρείται στις εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές οφείλεται στην απότομη πτώση της ζήτησης στην Ευρώπη, καθώς – ουσιαστικά – όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν εφαρμόσει πλήρη ή μερικό lock down μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Μάλιστα, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, στο εμπόριο Ευρώπης – Άπω Ανατολής εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο το ¼ των δρομολογίων θα ακυρωθεί τις προσεχείς 6 περίπου εβδομάδες.

Στο γράφημα του Port Economics αποτυπώνονται οι επιπτώσεις των «κενών» δρομολογίων ανά χαμένο όγκο TEU σε ένα τυπικό ευρωπαϊκό λιμάνι.

Όπως προκύπτει, ανάλογα με το μέγεθος (μεταφορική ικανότητα του πλοίου) και της αναλογίας των Ε/Κ transshipment που μεταφέρει, η μείωση στο λιμάνι μπορεί να είναι από 8.000 έως 18.000 TEU από ένα μόνο δρομολόγιο.

Σε επίπεδο λιμένα, η επίδραση θα είναι προφανώς μεγαλύτερη, εάν ληφθεί υπόψη αφενός η μείωση των δραστηριοτήτων αρκετών μηνών και αφετέρου ότι τα μεγάλα ευρωπαϊκά hubs ενδέχεται να έρχονται αντιμέτωπα με αρκετά «κενά» δρομολόγια σε εβδομαδιαία βάση.

Eπίσης, η επίπτωση στα ευρωπαϊκά λιμάνια από τις επιπτώσεις του ιού στην Κίνα εμφανίστηκαν κυρίως στα τέλη Μαρτίου, ενώ σίγουρα θα υπάρξει σημαντική επίπτωση στα αποτελέσματα διακίνησης του δεύτερου τριμήνου.

Αν η κατάσταση στην Κίνα, σε ότι αφορά την παραγωγή, δεν επανέλθει άμεσα στα προ-κρίσης επίπεδα, τότε οι επιπτώσεις στις αλυσίδες μεταφορών και στους λιμένες παγκοσμίως θα είναι εμφανείς μέχρι και το φθινόπωρο.

Τέλος, όσον αφορά στα ελληνικά λιμάνια και σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr πτώση σημειώθηκε το Μάρτιο, τόσο στον Πειραιά, όσο και στη Θεσσαλονίκη. Η πτώση του Πειραιά είναι μικρότερη της Θεσσαλονίκης.

Tags:PORT ECONOMICSLINERSCONTAINERSΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΡΟΕΣΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΑΚορωνοϊός

Σχετικά Άρθρα

Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συμφόρηση στα λιμάνια της Β. Ευρώπης, στις 6,17 ημέρες η μέση καθυστέρηση διεθνώς

4 Ιουλίου, 2022
Πραγματικότητα η πρώτη ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας. Τα οφέλη, αλλά και οι αντιδράσεις
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Θα «εγκαταλείψουν» τα λιμάνια του Πειραιά, της Βαρκελώνης και της Γένοβας οι Liners; H επιστολή της ΔΝΕ

28 Ιουνίου, 2022
Παραδόθηκε το μεγαλύτερο containership του κόσμου, χωρητικότητας 24.004 TEU (video)
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παραδόθηκε το μεγαλύτερο containership του κόσμου, χωρητικότητας 24.004 TEU (video)

24 Ιουνίου, 2022
Το λιμάνι του Πειραιά στην 26η θέση παγκοσμίως. Το top 30 του κόσμου
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δύσκολη χρονιά για την ΣΕΠ / PCT. Μείωση 9,5% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο 5μηνο

17 Ιουνίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο «στόχαστρο» του Αμερικανού προέδρου οι liners και οι υψηλές τιμές των ναύλων

17 Ιουνίου, 2022
ΕΒΕΠ: Ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων μας σήμερα ανέρχεται στα 27,32 έτη και 29,9 για τα συμβατικά
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Εκτοξεύθηκε» στο 51,3% η διακίνηση επιβατών, στο δ’ τρίμηνο του 2021 στα λιμάνια. Στο 3% τα εμπορεύματα

16 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Μ. Αδαμαντιάδης, ΕΕΣΥΜ: Καθόλου εύκολη η επόμενη ημέρα στην ακτοπλοΐα

Μ. Αδαμαντιάδης, ΕΕΣΥΜ: Καθόλου εύκολη η επόμενη ημέρα στην ακτοπλοΐα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022

Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

4 Ιουλίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Κώστας Καραμανλής: Πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές

Κώστας Καραμανλής: Πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ελέγχεται για τις άγονες γραμμές

6 Ιουλίου, 2022
Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους

Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

6 Ιουλίου, 2022

Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

6 Ιουλίου, 2022

«Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

6 Ιουλίου, 2022
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA

Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

6 Ιουλίου, 2022
Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος

Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

6 Ιουλίου, 2022
Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

6 Ιουλίου, 2022
Δυναμική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης αναμένει η Fraport το 2022. Δηλώσεις Στ. Σούλτε

St. Schulte, Fraport: Τα προβλήματα στις πτήσεις θα διαρκέσουν μήνες, παρά τις προσλήψεις προσωπικού

6 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ