ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΟ ΟΛΠ προκηρύσσει έργα 32 εκατ. ευρώ. Ανακοινώνεται ο ανάδοχος για την επισκευή του προβλήτα Ι, κανονικά οι εργασίες στην κρουαζιέρα

Ο ΟΛΠ προκηρύσσει έργα 32 εκατ. ευρώ. Ανακοινώνεται ο ανάδοχος για την επισκευή του προβλήτα Ι, κανονικά οι εργασίες στην κρουαζιέρα

Έργα 32 εκατ. ευρώ προκηρύσσει έως το φθινόπωρο ο ΟΛΠ, ο οποίος στο μεσοδιάστημα θα ανακοινώσει τον ανάδοχο για την επισκευή του προβλήτα Ι (είναι έργο 8 εκατ. ευρώ), ενώ συνεχίζονται οι εργασίες για την επέκταση του επιβατικού λιμένος (πρόκειται για 2 θέσεις κρουαζιερόπλοιων, κόστους 100 εκατ. ευρώ).

Συγκεκριμένα, τους επόμενους μήνες ο ΟΛΠ θα προκηρύξει διαγωνισμούς για την επέκταση του Σταθμού Αυτοκινήτων (αρχικός προϋπολογισμός 20 εκατ. ευρώ), την υπόγεια σύνδεση του Σταθμού Αυτοκινήτων με πρώην χώρο του ΟΔΔΥ (5 εκατ. ευρώ) και την βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένος (8 εκατ. ευρώ).

Σχετικά με το έργο της επέκτασης του Σταθμού Κρουαζιέρας, με τη συγχρηματοδότηση του ΠΕΠ Αττικής και συνολικού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, στελέχη του ΟΛΠ υποστηρίζουν ότι οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν τα ίδια στελέχη, οι εργασίες εκτέλεσης του έργου Επέκτασης Επιβατικού Λιμένα (Νότια Ζώνη – Φάση Α’) έχουν ξεκινήσει επίσημα από τις 21/2/2020 μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον ανάδοχο του έργου και τη λήψη των απαιτούμενων αδειών.

Πρόκειται για ένα υποχρεωτικό έργο που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου (ν.4404/2016).

Στις 25/2 πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης των εργασιών παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη ως εκπροσώπου του Πρωθυπουργού, του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, του Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργου Πατούλη και του Δημάρχου Πειραιά κ. Γιάννη Μώραλη, οι οποίοι χαιρέτισαν την έναρξη του έργου και υπογράμμισαν τη σημασία του για την τοπική και εθνική οικονομία.

Ακολούθησε ένα χρονικό διάστημα περίπου 45 ημερών για την ενημέρωση των Αρχών (Λιμεναρχείο, Υδρογραφική Υπηρεσία, Υπηρεσία Φάρων) για την έναρξη του έργου και τη λήψη των απαραίτητων αδειών που αφορούσαν στην απόρριψη των βυθοκορημάτων, με βάση την υφιστάμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, καθώς και τη φωτοσήμανση του έργου στην περίμετρό του για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας λαμβάνοντας υπόψη και την εγγύτητά του στην είσοδο του κεντρικού Λιμένα.

Με την ολοκλήρωση των παραπάνω, το έργο ξεκίνησε ουσιαστικά στις 4 Απριλίου 2020, με τη διενέργεια των εργασιών υποθαλάσσιων εκσκαφών, οι οποίες αφορούν στην περίμετρο των μελλοντικών κρηπιδωμάτων.

Οι εργασίες διακόπηκαν προσωρινά, λόγω του Πάσχα και των δυσμενών καιρικών συνθηκών στην περιοχή. Μετά το πέρας των διακοπών του Πάσχα ξεκίνησαν ξανά και συνεχίζονται ομαλά και με γρηγορότερους ρυθμούς, όπως αναφέρουν στελέχη του ΟΛΠ.

Στόχος είναι η επιτάχυνση των εργασιών, ώστε πριν το πέρας της θερινής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί τμήμα του έργου, ικανό για την επίτευξη της ασφάλειάς του έναντι των τυχόν δυσμενών καιρικών συνθηκών της χειμερινής περιόδου που θα ακολουθήσει.

Επίσης έχει οριστεί, περιβαλλοντικά αδειοδοτημένος, εργοταξιακός χώρος που θα πραγματοποιηθούν κατά κύριο λόγο η κατασκευή των πασσάλων και των κυψελωτών κιβωτίων (caissons) επί των οποίων θα εδραστούν τα κρηπιδώματα του έργου καθώς και η μεταφορά με φορτηγά των αδρανών υλικών επιχώσεων τα οποία στη συνέχεια θα ενσωματώνονται στο έργο μέσω πλωτών μέσων, ώστε όπως προβλέπεται και στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του εν λόγω έργου να μην επιβαρυνθεί ο κύριος αστικός ιστός από τη διέλευση των φορτηγών.

Για το έργο Επέκτασης Επιβατικού Λιμένα Πειραιά (Νότια Επέκταση), όπως αναφέρουν στελέχη του ΟΛΠ, έχουν εκδοθεί όλες οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών του αδειοδοτήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, έχει εκδοθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η υπ’ αριθμό πρωτοκόλλου 3122.1-Τ11/22673/2019 έγκριση εκτέλεσης του έργου, καθώς και οι προαπαιτούμενες αποφάσεις έγκρισης της τεχνικής μελέτης και των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.

Οι ως άνω αποφάσεις βρίσκονται σε πλήρη ισχύ και συνεπώς, το εν λόγω έργο είναι πλήρως αδειοδοτημένο, υπογραμμίζουν τα ίδια στελέχη.

Η υπό έγκριση  Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) της ΟΛΠ ΑΕ, περιλαμβάνει τις ακόλουθες κατηγορίες έργων & δραστηριοτήτων:

Α. Υφιστάμενες δραστηριότητες του λιμένα,

Β. Υφιστάμενα έργα που φέρουν  περιβαλλοντική αδειοδότηση συμπεριλαμβανομένου του έργου «Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιά – Νότια Πλευρά»,

Γ. Νέα προγραμματισμένα έργα τα οποία θα αδειοδοτηθούν περιβαλλοντικά με την έγκριση της υπό αξιολόγηση περιβαλλοντικής μελέτης.

«Το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Πειραιά – Νότια Πλευρά» συμπεριλαμβάνεται στην ενότητα των αδειοδοτημένων έργων της ΜΠΕ και συνεπώς ήδη αδειοδοτημένο δεν ζητείται μέσω της μελέτης αυτής η περιβαλλοντική αδειοδότησή του», τονίζεται από τον ΟΛΠ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο