Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Επέκταση Λ. Κύμης, μετρό στο Ίλιον, τρένο στην Πάτρα και άλλα «νεφελώδη» έργα

    13 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Διεθνής Διάλογος στην Αθήνα για το «αύριο» της κυκλοφορίας: Συνδεσιμότητα, βιωσιμότητα και αστικός μετασχηματισμός

    13 Ιουλίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

    12 Ιουλίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αλ. Μεϊκόπουλος: Δόγμα Καραμανλή στο νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Β. Οικονόμου: Το όραμα της αστικής συγκοινωνίας σε όλη την Αττική υλοποιείται και στο Πόρτο Ράφτη

    11 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Star Alliance η «Καλύτερη Αεροπορική Συμμαχία στον Κόσμο» στα Skytrax 2025

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Επέκταση Λ. Κύμης, μετρό στο Ίλιον, τρένο στην Πάτρα και άλλα «νεφελώδη» έργα

    13 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Διεθνής Διάλογος στην Αθήνα για το «αύριο» της κυκλοφορίας: Συνδεσιμότητα, βιωσιμότητα και αστικός μετασχηματισμός

    13 Ιουλίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

    12 Ιουλίου, 2025
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αλ. Μεϊκόπουλος: Δόγμα Καραμανλή στο νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο

    11 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Β. Οικονόμου: Το όραμα της αστικής συγκοινωνίας σε όλη την Αττική υλοποιείται και στο Πόρτο Ράφτη

    11 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Star Alliance η «Καλύτερη Αεροπορική Συμμαχία στον Κόσμο» στα Skytrax 2025

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

«Πλαφόν» στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων ζητά το ΕΒΕΠ, λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

vvegiazi by vvegiazi
18 Ιανουαρίου, 2024
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), με επιστολή του στον Πρωθυπουργό και τους υπουργούς του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, πρότεινε την παρέμβαση της Κυβέρνησης στην Κομισιόν ώστε να ληφθούν μέτρα για την αποφυγή υπέρμετρων επιβαρύνσεων σε εμπορεύματα εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα που έχει εξακοντίσει τα κόστη διαμετακόμισης προς την Ευρώπη.

Στην παρούσα συγκυρία, σημειώνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης, στην επιστολή του, το «ντόμινο» της αύξησης των ναύλων, της επιβολής επίναυλου, του κόστους των καθυστερήσεων παράδοσης και των τελικών ανατιμήσεων των αγαθών, θα κληθεί να πληρώσει και πάλι ο τελικός καταναλωτής.

Οι τιμές των εισαγόμενων και όχι μόνο, καταναλωτικών προϊόντων θα «εξακοντιστούν» στα ύψη σε μια ήδη πολύ επιβαρυμένη από τον πληθωρισμό ευρωπαϊκή αγορά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της Ευρωζώνης, αλλά και το σύνολο του ευρωπαϊκού εμπορίου.

Σύμφωνα με το άρθρο 71 του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα, στη δασμολογητέα αξία προστίθενται α) τα ναύλα και β) ασφάλιστρα των εμπορευμάτων, δηλαδή τιμές CIF. Η διάταξη αυτή βασίζεται στη Συμφωνία για την Εφαρμογή του Άρθρου VII της Γενικής Συμφωνίας Δασμών και Εμπορίου (GATT). Εφαρμόζοντας τον κανόνα αυτόν, είναι βέβαιο ότι η δασμολογητέα αξία θα ανέβει υπερβολικά, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι χρεώσεις. Έχοντας, δε, υπόψη ότι οι δασμοί προστίθενται στη φορολογητέα αξία για τον ΦΠΑ, είναι βέβαιο ότι η τελική αξία των εμπορευμάτων θα ανέλθει σε υπερβολικά επίπεδα και θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα.

Το Επιμελητήριο θεωρεί ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε με τις κατάλληλες οδηγίες να επιτραπεί στα εμπορεύματα που μεταφέρονται με πλοία από την Ασία προς την Ευρώπη που κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, να μην επιβάλλονται δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις στο 100% των σημερινών και συνεχώς αυξανόμενων ναύλων, αλλά να μειωθεί σε ποσοστό που θα αντιστοιχεί στα μέσα επίπεδα των ναύλων που θα καταβάλλονταν όταν τα πλοία διέρχονται κανονικά από τη Διώρυγα του Σουέζ, εφαρμόζοντας ένα «είδος πλαφόν» στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων, με βάση τις τιμές της 12ης Δεκεμβρίου 2023, για όσο διαρκεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Στην επιστολή του ΕΒΕΠ στα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και στο υπουργείο Ανάπτυξης προτείνεται η παρέμβαση της ελληνικής κυβέρνησης στην Ε.Ε. με το αίτημα να εκδοθούν άμεσα οδηγίες που θα επιτρέπουν προσωρινά στα κράτη μέλη να μην προσαυξάνουν την αξία των εμπορευμάτων με τις επιπλέον επιβαρύνσεις στα ναύλα των θαλάσσιων μεταφορών από Ασία.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που κοινοποίησαν διεθνείς και ελληνικοί ναυτιλιακοί οίκοι για το πρώτο δεκαπενθήμερο του 2024 οι μηνιαίες αυξήσεις στα ναύλα, δείχνουν ήδη τριπλασιασμό για τα λιμάνια της Μεσογείου και διπλασιασμό για τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

Τέλος, για το λιμάνι του Πειραιά τα στοιχεία του πρώτου δεκαπενθημέρου του 2024 δείχνουν μειώσεις σε όλα τα επίπεδα με -45% στα έμφορτα εμπορευματοκιβώτια εισαγωγής, -14% στα έμφορτα εξαγωγής και -20% στις μεταφορτώσεις.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΒΕΠΕΜΠΟΡΙΟΔΙΩΡΥΓΑ ΣΟΥΕΖΝΑΥΛΟΙΝΑΥΛΑΝΑΥΛΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

11 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πτώση 5,7% στα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, λόγω μείωσης φορτίων στις ΗΠΑ

4 Ιουλίου, 2025
ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

Ξεπέρασε τα 2 τρισ. γιουάν το διασυνοριακό e-commerce στην Κίνα το 2024

2 Ιουλίου, 2025
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Οι απώλειες από τελωνειακές απάτες στην ΕΕ μπορεί να υπερβαίνουν τα 50  δισ. ετησίως

1 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΒΕΠ: Η Ελλάδα να αξιοποιήσει τη στρατηγική θέση του Μεξικού ως ναυτιλιακό κόμβο

27 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

Ενίσχυση σχέσεων σε εμπόριο, ναυτιλία, logistics συμφώνησαν Επιμελητήριο Πειραιά και Αμμοχώστου

25 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Στα 6,5 εκατ. τα έσοδα του λιμένα Λαυρίου το 2023 που οδηγείται προς ιδιωτικοποίηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

11 Ιουλίου, 2025

Το λιμάνι της Πάτρας “υποδέχθηκε” τη Ναυτική Εβδομάδα

10 Ιουλίου, 2025

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

ΕΝΗΜΑΕΚ: Καταγγέλλουμε το νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ, ευθεία επίθεση στον κλάδο των ΗΜΑΕΚ

1

Ακύρωση πτήσεων της AEGEAN προς και από Τελ Αβίβ, Βηρυτό, Αμμάν και Ερμπίλ

0

Ανεκτέλεστο 900 εκατ. ευρώ διαθέτει η AKTOR στην Ρουμανία. Οι προοπτικές της ρουμανικής αγοράς

0

Επέκταση Λ. Κύμης, μετρό στο Ίλιον, τρένο στην Πάτρα και άλλα «νεφελώδη» έργα

13 Ιουλίου, 2025

Διεθνής Διάλογος στην Αθήνα για το «αύριο» της κυκλοφορίας: Συνδεσιμότητα, βιωσιμότητα και αστικός μετασχηματισμός

13 Ιουλίου, 2025

Νέα δρομολόγια και υπηρεσίες στον Προαστιακό Πάτρας από τη Hellenic Train. Πάτρα – Ρίο σε 14 λεπτά

12 Ιουλίου, 2025

Αλ. Μεϊκόπουλος: Δόγμα Καραμανλή στο νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο

11 Ιουλίου, 2025

Β. Οικονόμου: Το όραμα της αστικής συγκοινωνίας σε όλη την Αττική υλοποιείται και στο Πόρτο Ράφτη

11 Ιουλίου, 2025

Η Star Alliance η «Καλύτερη Αεροπορική Συμμαχία στον Κόσμο» στα Skytrax 2025

11 Ιουλίου, 2025

Μ. Τραυλού, ΕΕΕ: Οι θάλασσες οφείλουν να είναι ελεύθερες και ασφαλείς

11 Ιουλίου, 2025

Ενισχύει την παρουσία της στην Καραϊβική η Air France: Θα συνδέει Παρίσι – CDG και Πούντα Κάνα

11 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr