Σάββατο, 10 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ????????????????????????????????????
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

    9 Ιουνίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

    9 Ιουνίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

    9 Ιουνίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

    9 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αποτελεσματικότερη επιθεώρηση υδατοδρομίων με τη χρήση drone

    9 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ????????????????????????????????????
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

    9 Ιουνίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

    9 Ιουνίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

    9 Ιουνίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

    9 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αποτελεσματικότερη επιθεώρηση υδατοδρομίων με τη χρήση drone

    9 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

    9 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Προς αναθεώρηση του ελάχιστου επιπέδου κατάρτισης και εκπαίδευσης ναυτικών. Τι αναφέρει έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου

vvegiazi by vvegiazi
29 Ιανουαρίου, 2019
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η αναθεώρηση της οδηγίας 2008/106/ΕΚ για το ελάχιστο επίπεδο εκπαίδευσης των ναυτικών και η κατάργηση της οδηγίας 2005/45/ΕΚ που ενισχύει την επαγγελματική κινητικότητα των ναυτικών εντός ΕΕ, φαίνεται να απασχολεί την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου.

Σύμφωνα με σχέδιο Έκθεσης, η βελτίωση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την ΕΕ και τους αρμόδιους για τη χάραξη της πολιτικής της. Οπότε, η εξασφάλιση δεξιοτήτων στους ευρωπαίους πολίτες είναι μια φιλοδοξία που θα τονώσει τη βιωσιμότητα πολλών τομέων της οικονομίας και·οι θαλάσσιες μεταφορές δεν αποτελούν εξαίρεση.

Το 90% των εξαγωγών προϊόντων από την ΕΕ και το 40% του ενδοενωσιακού εμπορίου πραγματοποιούνται μέσω θαλάσσης, οπότε οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν έναν κρίσιμο άξονα για την πρόοδο του ευρωπαϊκού εμπορίου.

Όπως τονίζεται, θα πρέπει να εξασφαλιστεί κατάρτιση, ειδίκευση και πιστοποίηση για τους ναυτικούς, προκειμένου να μειωθούν κατά το δυνατόν οι πιθανές απειλές για την ασφάλεια ανθρώπινων ζωών και αγαθών ή για το θαλάσσιο περιβάλλον κατά τη διάρκεια των λειτουργιών επί του πλοίου.

Στο πλαίσιο της ΕΕ, το ζήτημα αυτό ρυθμίζεται από δύο οδηγίες: την οδηγία 2008/106/ΕΚ που ορίζει ελάχιστα πρότυπα κατάρτισης και εκπαίδευσης και την οδηγία 2005/45/ΕΚ που ενισχύει την επαγγελματική κινητικότητα των ναυτικών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τη διευκόλυνση της αμοιβαίας αναγνώρισης πιστοποιητικών των ναυτικών τα οποία εκδίδονται από τα κράτη-μέλη.

Ειδικότερα:

– Η οδηγία 2008/106/ΕΚ ενσωματώνει, σε επίπεδο ΕΕ, το διεθνές πλαίσιο για τις απαιτήσεις εκπαίδευσης, πιστοποίησης και τήρησης φυλακών για ναυτικούς που αναπτύχθηκαν υπό την αιγίδα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ) και ορίζονται στη Διεθνή Σύμβαση για πρότυπα εκπαίδευσης, έκδοσης πιστοποιητικών και τήρησης φυλακών των ναυτικών του 1978, όπως τροποποιήθηκε (σύμβαση STCW).

– Η οδηγία 2005/45/ΕΚ ενισχύει την επαγγελματική κινητικότητα των ναυτικών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω απλουστευμένης διαδικασίας που διευκολύνει την αμοιβαία αναγνώριση πιστοποιητικών τα οποία εκδίδονται από τα κράτη-μέλη.

Έλεγχοι καταλληλότητας της ισχύουσας νομοθεσίας

Από την αξιολόγηση REFIT (Πρόγραμμα βελτίωσης της καταλληλότητας και της αποδοτικότητας του κανονιστικού πλαισίου) προέκυψε ότι το πλαίσιο της ΕΕ που σχετίζεται με την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των ναυτικών σε γενικές γραμμές ικανοποιεί τους βασικούς στόχους του και παραμένει συναφές.

Αφενός, συμβάλλει στην απομάκρυνση των ανειδίκευτων πληρωμάτων που εργάζονται σε πλοία που φέρουν σημαίες κρατών μελών της ΕΕ, βελτιώνοντας την εκπαίδευση και την κατάρτιση των ναυτικών καθώς και την έκδοση των πιστοποιητικών τους.

Αφετέρου, οι συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτικών που έχουν εκπαιδευτεί στην ΕΕ και αυτών που έχουν προσληφθεί από τρίτες χώρες εναρμονίστηκαν με τη δημιουργία του κεντρικού μηχανισμού της ΕΕ.

Τέλος, η αμοιβαία αναγνώριση των πιστοποιητικών των ναυτικών σύμφωνα με την οδηγία 2005/45/ΕΚ έχει εξασφαλίσει καλύτερη κινητικότητα των ναυτικών μεταξύ σκαφών που φέρουν σημαία των κρατών-μελών της ΕΕ.

Η αξιολόγηση REFIT ανέδειξε, ωστόσο, ορισμένες αδυναμίες όσον αφορά την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα κάποιων κανονιστικών απαιτήσεων.

Ειδικότερα:

– Το διοικητικό πλαίσιο αναφορικά με τη διαδικασία αναγνώρισης και επαναξιολόγησης τρίτων χωρών υπολείπεται σε αποτελεσματικότητα.

– Το πεδίο εφαρμογής του καθεστώτος αμοιβαίας αναγνώρισης των πιστοποιητικών των ναυτικών τα οποία εκδίδονται από τα κράτη-μέλη υπολείπεται σε σαφήνεια και ασφάλεια δικαίου.

– Η οδηγία 2008/106/ΕΚ θα πρέπει να εναρμονίζεται σε τακτά διαστήματα, λαμβανομένων υπόψη των τελευταίων τροποποιήσεων της σύμβασης STCW, ιδίως στην περίπτωση νέων απαιτήσεων όσον αφορά τα προσόντα και την εκπαίδευση για ναυτικούς που εργάζονται σε επιβατηγά πλοία, σε πλοία που χρησιμοποιούν αέριο ή άλλα καύσιμα με χαμηλό σημείο ανάφλεξης (με κώδικα IGF) και σε πλοία που πλέουν σε πολικά ύδατα.

Από την άποψη αυτή, η τρέχουσα διαδικασία συνεκτίμησης των τροποποιήσεων της σύμβασης STCW προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις και εγκυμονεί τον κίνδυνο το ενωσιακό δίκαιο να είναι ασυνεπές προς το διεθνές πλαίσιο για σημαντικό χρονικό διάστημα.

Η πρόταση της Επιτροπής

Στόχος της πρότασης της Επιτροπής είναι η απλούστευση και ο εξορθολογισμός του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου της ΕΕ αναφορικά με την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των ναυτικών, ούτως ώστε να επιτευχθούν οι τρεις ακόλουθοι στόχοι:

– πρώτον, οι κανόνες της ΕΕ να παραμένουν ευθυγραμμισμένοι με το διεθνές πλαίσιο

– δεύτερον, να αναμορφωθεί ο κεντρικός μηχανισμός για την αναγνώριση τρίτων χωρών ώστε να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητά του

– τρίτον, να ενισχυθεί η νομική σαφήνεια αναφορικά με την αμοιβαία αναγνώριση των πιστοποιητικών των ναυτικών που εκδίδονται από τα κράτη-μέλη.

Η θέση του εισηγητή

Ο εισηγητής της πρότασης υποστηρίζει και χαιρετίζει την πρόταση της Επιτροπής για την επικαιροποίηση των ευρωπαϊκών προτύπων με τους κανόνες της σύμβασης STCW, που αναπτύχθηκαν από τον ΔΝΟ.

Ιδιαίτερη ευαισθησία επιδεικνύει στο γεγονός ότι απαιτείται υποστήριξη και παρακολούθηση της ποιότητας της εκπαίδευσης των ναυτικών που εργάζονται σε πλοία που φέρουν σημαίες κρατών-μελών της ΕΕ, ιδίως μέσω της παρακολούθησης της ποιότητας της εκπαίδευσης των ναυτικών που προσλαμβάνονται σε τρίτες χώρες βάσει αναγνώρισης πιστοποιητικών, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια επί των πλοίων.

Ειδικότερα, ο εισηγητής της πρότασης θεωρεί ότι οι αλλαγές που επέφερε η Επιτροπή όσον αφορά την αμοιβαία αναγνώριση των πιστοποιητικών των ναυτικών που εκδίδονται από τα κράτη-μέλη είναι προς την κατεύθυνση της απλούστευσης, με αποτέλεσμα να αποφεύγονται νομικές επικαλύψεις μεταξύ του διεθνούς πλαισίου και της οδηγίας 2008/106/ΕΚ.

Επιπλέον, εκφράζει την ικανοποίησή του για την πρόταση αναθεώρησης της διαδικασίας αναγνώρισης των πιστοποιητικών των ναυτικών που έχουν εκδοθεί από τρίτη χώρα, καθώς και για την πρόταση για μηχανισμό ανάκλησης της αναγνώρισης.

Ωστόσο, θεωρεί ότι η περίοδος κατά την οποία η αναγνώριση μπορεί να ανακληθεί από μια τρίτη χώρα λόγω της μη πρόσληψης ναυτικών από την εν λόγω χώρα σε πλοία που φέρουν τη σημαία κράτους-μέλους θα πρέπει να παραταθεί από 5 σε 8 έτη, δεδομένου ότι αυτή η πρόσθετη περίοδος είναι αναγκαία για να συμβαδίζει με τη διάρκεια της εκπαίδευσης και την επικύρωσή της.

Όσον αφορά την αίτηση κράτους-μέλους προς την Επιτροπή για την αναγνώριση πιστοποιητικών ικανότητας ή πιστοποιητικών επάρκειας τρίτης χώρας, ο εισηγητής θεωρεί ότι η εν λόγω αίτηση θα πρέπει να εξετάζεται αυτοδικαίως.

Η Επιτροπή από μόνη της δεν μπορεί να αποφασίζει εάν θα κινήσει ή όχι τη διαδικασία ανάλογα με την τρίτη χώρα.

Επίσης, ο εισηγητής προτείνει δύο νέα μέτρα για τη βελτίωση της ποιότητας της κατάρτισης των ευρωπαίων ναυτικών.

Προτείνει, αφενός, ένα ευρωπαϊκό πιστοποιητικό αριστείας για την εκπαίδευση των ναυτικών, το οποίο θα υπερβαίνει τα ελάχιστα πρότυπα που ορίζονται σε διεθνές επίπεδο, με σκοπό την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας, την προσαρμογή των δεξιοτήτων των ναυτικών στην ψηφιοποίηση του επαγγέλματος, αλλά όχι μόνο, με απώτερο στόχο την παροχή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην παγκόσμια αγορά μέσω της κατάρτισης των ευρωπαίων ναυτικών.

Προτείνει, επίσης, τα πιστοποιητικά που εκδίδονται από αναγνωρισμένα κράτη μέλη ή τρίτες χώρες να μεταφέρονται αμέσως σε κεντρική ηλεκτρονική βάση δεδομένων σε ολόκληρη την ΕΕ, η οποία θα είναι συνδεδεμένη με τη βάση δεδομένων των επιθεωρήσεων σύμφωνα με την οδηγία 2009/16/ΕΚ για τον έλεγχο των πλοίων από το κράτος του λιμένα, προκειμένου να μειωθεί το οικονομικό και το ανθρώπινο κόστος και, παράλληλα, να αυξηθεί η αποδοτικότητα του συστήματος ελέγχου στο σύνολό του.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣΝΑΥΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κομισιόν: Εξακολουθεί να αναγνωρίζει τα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας που εκδίδουν οι Φιλιππίνες

3 Απριλίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τον επαναπροσδιορισμό των οργανικών συνθέσεων των πλοίων ζητά η ΠΝΟ

10 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Η επιτυχημένη απεργία της ΠΝΟ καταδεικνύει τα οξυμένα προβλήματα του κόσμου της ναυτεργασίας

10 Φεβρουαρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Απεργία εξήγγειλαν στις 8 και 9 Φεβρουαρίου ναυτεργατικά σωματεία

23 Ιανουαρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η θέση της ΠΝΟ για την απόρριψη της αίτησης του ΕΛΟΕΝ για τη διανομή των πλεονασμάτων

29 Νοεμβρίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ: «Ναυτεργάτες, λιμενεργάτες και μεταλλεργάτες στο στόχαστρο της Κυβέρνησης Μητσοτάκη»

26 Οκτωβρίου, 2022
Επόμενο άρθρο

Η εξέλιξη των έργων λιμενικής υποδομής της Αίγινας στο επίκεντρο της επίσκεψης Χρ. Λαμπρίδη στο νησί

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

6 Ιουνίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας των ταξί, από σήμερα (17.00 – 18.00), στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

8 Ιουνίου, 2023

Ένα νέο σύγχρονο κέντρο αποθήκευσης και διανομής αποκτά η Seagull στη Μάνδρα Αττικής

8 Ιουνίου, 2023

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη απευθείας πτήση Αθήνα – Ισλανδία από την Play

6 Ιουνίου, 2023

Κοντά – κοντά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για Φυλή και Γκόνο

6 Ιουνίου, 2023

Ο Θ. Παναγιωτούλιας νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Star Alliance

6 Ιουνίου, 2023
Woman with parcel at home

Ολοκληρώθηκε η νέα Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, ύψους 2,15 εκατ., της Courier Center

7 Ιουνίου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

1
????????????????????????????????????

Η ICAP διατήρησε τη διαβάθμιση ΑΑ στην Attica Group

9 Ιουνίου, 2023

Επιβράδυνση της οικονομίας στο α’ τρίμηνο 2023, σύμφωνα με την Eurobank

9 Ιουνίου, 2023

Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου στο ετήσιο συνέδριο της ESPO

9 Ιουνίου, 2023

Maersk, Renfe and Cepsa carry out first 2G bio-fuel test in Spanish rail transport

9 Ιουνίου, 2023

Αποτελεσματικότερη επιθεώρηση υδατοδρομίων με τη χρήση drone

9 Ιουνίου, 2023

Β. Κορκίδης: Η ενίσχυση της Μεσογείου ως hub εμπορίου και εφοδιαστικής απαιτεί σύντομες δράσεις και γρήγορες αποφάσεις

9 Ιουνίου, 2023

Αναθεωρήθηκαν οι κανόνες για την ενίσχυση των ευφυών συστημάτων μεταφορών (ITS)

9 Ιουνίου, 2023

Οι τελευταίες εξελίξεις και οι προκλήσεις στα logistics αναλύθηκαν στο 6ο International Logistics Forum

9 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ