Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Μόλις το 16% των μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών έχουν εξασφαλίσει οι ευρωπαίες αυτοκινητοβιομηχανίες

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία FSI – ΕΤΕπ για “πράσινο” ομόλογο 500 εκατ. ευρώ, αφορά την αγορά 102 ηλεκτρικών τρένων

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Maersk δρομολογεί το πρώτο εμπορευματικό πλοίο μεθανόλης στην γραμμή Ασίας – Ευρώπης

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων και φορτηγών ΙΧ που καταστράφηκαν στην κακοκαιρία “Elias”

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έκτακτη επιδότηση 5,5 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για τις υποδομές των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Δεκτές μη ανταγωνιστικές προσφορές 112,5 εκατ. για τα ετήσια έντοκα

    7 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Μόλις το 16% των μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών έχουν εξασφαλίσει οι ευρωπαίες αυτοκινητοβιομηχανίες

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Συμφωνία FSI – ΕΤΕπ για “πράσινο” ομόλογο 500 εκατ. ευρώ, αφορά την αγορά 102 ηλεκτρικών τρένων

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Maersk δρομολογεί το πρώτο εμπορευματικό πλοίο μεθανόλης στην γραμμή Ασίας – Ευρώπης

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων και φορτηγών ΙΧ που καταστράφηκαν στην κακοκαιρία “Elias”

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    MMM

    Έκτακτη επιδότηση 5,5 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για τις υποδομές των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων

    8 Δεκεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Δεκτές μη ανταγωνιστικές προσφορές 112,5 εκατ. για τα ετήσια έντοκα

    7 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Προς την ενεργειακή μετάβαση οδεύει το λιμάνι του Πειραιά

ffotinos by ffotinos
20 Νοεμβρίου, 2023
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην ενεργειακή μετάβαση των υποδομών του, με αρχή από το χώρο της ακτοπλοΐας, αναμένεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα το λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια τα μεγαλύτερα λιμάνια στον κόσμο πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές τους προκειμένου να μπορούν να εξασφαλίσουν στα πλοία κατά τον ελλιμενισμό τους τη σύνδεσή τους με υποδομές παράκτιας ηλεκτρικής ενέργειας.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, η σύνδεση με την παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, επιτρέπει την απενεργοποίηση των μηχανών των πλοίων όταν βρίσκονται στο λιμάνι, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων ρύπων έως και 98%.

Με τα έως τώρα δεδομένα για το επιβατηγό λιμάνι στο χώρο της ακτοπλοΐας προβλέπονται πέντε θέσεις ηλεκτροδότησης πλοίων ενώ για το κομμάτι που αφορά την κρουαζιέρα, στον υφιστάμενο χώρο του λιμανιού, έχουν προσδιοριστεί τέσσερις θέσεις.

Ήδη οι υπηρεσίες του ΟΛΠ εργάζονται αυτή τη στιγμή προκειμένου να υποβάλουν πρόταση χρηματοδότησης κατασκευής των πέντε θέσεων ηλεκτροδότησης της ακτοπλοΐας από τις αρχές του 2024, καθώς ήδη στον συγκεκριμένο χώρο ο λιμένας διαθέτει την απαραίτητη μέση ηλεκτρική ισχύ και, μάλιστα, σε μορφή «πράσινης» ενέργειας για να μπορέσει να λειτουργήσει.

Για τις θέσεις των κρουαζιερόπλοιων η διαδικασία αναμένεται να είναι πιο χρονοβόρα, καθώς ο ΑΔΜΗΕ δεν έχει εξασφαλίσει ακόμα την απαραίτητη ηλεκτρική ισχύ υψηλής τάσης, καθώς για τις υφιστάμενες θέσεις θα απαιτηθούν περίπου 80 μεγαβάτ.

Ο ΟΛΠ έχει ξεκινήσει συνεργασία με τον ΑΔΜΗΕ, τη ΔΕΔΗΕ και τη ΡΑΕ προκειμένου να καταλήξουν σε ένα συγκεκριμένο αίτημα για τη μεταφορά της απαραίτητης ισχύος, καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, κομμάτι του οποίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030.

Σύμφωνα με την CLIA, μέχρι το 2028 περισσότερα από 210 κρουαζιερόπλοια έχουν προγραμματιστεί να διαθέτουν συστήματα ηλεκτροδότησης από την ξηρά ή να διαμορφωθούν ώστε να προσθέσουν ηλεκτροδότηση.

Σήμερα, στο σύνολο του στόλου των μελών εταιρειών της CLIA, 120 κρουζιερόπλοια (το 46% του συνόλου) είναι εξοπλισμένα για να συνδεθούν με παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, ενώ μόνο 33 λιμάνια παγκοσμίως διαθέτουν τουλάχιστον ένα κρηπίδωμα εξοπλισμένο με χερσαία ηλεκτρική ενέργεια.

Τι αναφέρει Ευρωπαϊκή οδηγία

H τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2021 προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας 2014/94/ΕΕ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων {COM(2021) 103 final} διαπιστώνει περιορισμένη πρόοδο στα λιμάνια της Ευρώπης, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και να περιοριστούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον τομέα των μεταφορών.

Η οδηγία αυτή καθορίζει τις ελάχιστες προδιαγραφές για τη δημιουργία υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, περιλαμβανομένων των σημείων επαναφόρτισης των ηλεκτρονικών οχημάτων και των σημείων ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (LNG και CNG) και υδρογόνου και των προδιαγραφών τους.

Σχετικά με τις υποδομές στα λιμάνια, στην οδηγία αυτή αναφέρεται πως η ανάγκη των κρατών μελών να διασφαλίσουν παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς θα αξιολογούνταν εντός των εθνικών πλαισίων πολιτικής τους, σύμφωνα με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές.

Οι υποδομές αυτές θα πρέπει να εγκατασταθούν κατά προτεραιότητα σε λιμένες του Κεντρικού Δικτύου (Core Network) του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), και σε άλλους λιμένες, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, εκτός εάν δεν υπάρχει ζήτηση και το κόστος είναι δυσανάλογο προς το σύνολο του οφέλους (οικονομικού, στρατηγικού, περιβαλλοντικού).

Σχετικά με τον εφοδιασμό με φυσικό αέριο στα λιμάνια, ως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίσουν, μέσω των εθνικών τους πλαισίων πολιτικής, ότι υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με LNG προκειμένου να καθίσταται δυνατή η κυκλοφορία πλοίων που κινούνται με LNG σε ολόκληρο το το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ΔΕΔ-Μ.

Οπως αναφέρει στην τελευταία έκθεσή του “Η Συμβολή της Ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Προοπτικές και Προκλήσεις” το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών που επικαλείται τη σχετική οδηγία, τα λιμάνια του Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Ηγουμενίτσας, Πάτρας και Ηρακλείου περιλαμβάνονται στο Κεντρικό Δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ΔΕΔ-Μ αλλά και επιπλέον 20 λιμάνια της Ελλάδας.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΟΛΠΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο +0,8% η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ το 2022

5 Δεκεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τεχνολογίες 5G και ΑΙ δοκιμάστηκαν στο λιμάνι του Πειραιά μέσα από το 5G-LOGINNOV

24 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Άσκηση για την αντιμετώπιση υποθετικής θαλάσσιας και χερσαίας ρύπανσης στον ΟΛΠ

17 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ο ΟΛΠ στην 6η China International Import Expo 2023 στη Σαγκάη

14 Νοεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

“Έξυπνη” διάβαση πεζών αποκτά το λιμάνι του Πειραιά

6 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Καθαρά κέρδη, αυξημένα κατά σχεδόν 40%, για τον ΟΛΠ στο 9μηνο. Οι επιδόσεις ανά δραστηριότητα

25 Οκτωβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Παραμένει μειωμένος στο 13% ο ΦΠΑ στις μεταφορές, δίνεται παράταση 6 μηνών στα ταξί

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
³P

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12, κλειστοί οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Μοναστηράκι»

5 Δεκεμβρίου, 2023

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)

1 Δεκεμβρίου, 2023

Θα κυκλοφορούν τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου τα ταξί της Αττικής. 48ωρη απεργία στις 5 και 6 Δεκεμβρίου

3 Δεκεμβρίου, 2023

Τροπολογία για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής επιβατικών μεταφορών στην περιοχή αρμοδιότητας ΟΑΣΑ

6 Δεκεμβρίου, 2023

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ενέργειες του υπουργείου Μεταφορών για την τροποποίηση των υπερωριών του προσωπικού της ΥΠΑ

2 Δεκεμβρίου, 2023

Αθ. Κοτταράς: Στον “αέρα” ως τον Ιανουάριο ο διαγωνισμός για την παραγωγή ενέργειας από την επιβράδυνση συρμών

5 Δεκεμβρίου, 2023

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

1

Έχει σήμα στο μετρό της Αθήνας; Το χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση δικτύου 5G

1

Μόλις το 16% των μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών έχουν εξασφαλίσει οι ευρωπαίες αυτοκινητοβιομηχανίες

8 Δεκεμβρίου, 2023

Συμφωνία FSI – ΕΤΕπ για “πράσινο” ομόλογο 500 εκατ. ευρώ, αφορά την αγορά 102 ηλεκτρικών τρένων

8 Δεκεμβρίου, 2023

Η Maersk δρομολογεί το πρώτο εμπορευματικό πλοίο μεθανόλης στην γραμμή Ασίας – Ευρώπης

8 Δεκεμβρίου, 2023

Διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας οχημάτων και φορτηγών ΙΧ που καταστράφηκαν στην κακοκαιρία “Elias”

8 Δεκεμβρίου, 2023

Έκτακτη επιδότηση 5,5 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΘ για τις υποδομές των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων

8 Δεκεμβρίου, 2023

Δεκτές μη ανταγωνιστικές προσφορές 112,5 εκατ. για τα ετήσια έντοκα

7 Δεκεμβρίου, 2023

Ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση φαναριών στις οδικές αρτηρίες της Δυτικής Αττικής

7 Δεκεμβρίου, 2023

Διακήρυξη Ελλάδας-Τουρκίας για επόμενη σύγκληση τεχνικής Επιτροπής για τη 2η συνοριακή γέφυρα στο σημείο Κήποι – Ύψαλα

7 Δεκεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ