ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΠρόσθετες επενδύσεις, άνω των 500 εκατ., υπόσχεται η Cosco για το λιμάνι του Πειραιά

Πρόσθετες επενδύσεις, άνω των 500 εκατ., υπόσχεται η Cosco για το λιμάνι του Πειραιά

Σε πρόσθετες επενδύσεις, που θα ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ, πρόκειται να προχωρήσει η κινεζική Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, πέραν των 350 εκατ. που προβλέπει η συμφωνία παραχώρησης του ΟΛΠ.

Τα παραπάνω μετέφερε στον Έλληνα πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, ο πρόεδρος της Cosco Χου Λιρόνγκ, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους στην έδρα της εταιρείας, στη Σαγκάη.

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Cosco στον πρωθυπουργό, προτεραιότητα του κινεζικού κολοσσού είναι οι μεγάλες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς ήδη η Cosco έχει επαφές με μεγάλες διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που δείχνουν ενδιαφέρον να κάνουν τον Πειραιά βάση τους.

Στο πλαίσιο αυτό, είπε ο Λιρόνγκ, θα γίνει αναβάθμιση και επέκταση του λιμανιού, ώστε να δέχεται και το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου με 4.000 επιβάτες. Στόχος είναι να αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια ο αριθμός των τουριστών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και η επένδυση αυτή έχει προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ.

Δεύτερη προτεραιότητα της Cosco είναι η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού στην πρώτη προβλήτα για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων. Με την επένδυση αυτή, πρόσθεσε ο πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας, θα μπορούν στην προβλήτα να αποθηκευτούν 7 εκατ. κοντέινερς και στο μέλλον 10 εκατ. Αυτό σημαίνει ότι ο Πειραιάς θα γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι κοντέινερς στη Μεσόγειο.

Επίσης, θα γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και το πάρκινγκ οχημάτων, όπου θα μπορούν να σταθμεύουν 20.000 οχήματα.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «οι σχέσεις αυτές των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν.

Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην ΕΕ του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μιαγέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη. Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών. Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα.

Παραδείγματος χάρη, στο Θριάσιο μπορεί να γίνει logistics center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος. Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού».

Ο κ. Τσίπρας ανέφερε, ότι στα επενδυτικά σχέδια είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ώστε τα προϊόντα από το λιμάνι του Πειραιά να μεταφέρονται στις ευρωπαϊκές αγορές. Με τις επενδύσεις αυτές το λιμάνι του Πειραιά, τόνισε, μπορεί να βρεθεί σύντομα από την 3η θέση στην 1η των λιμανιών της Μεσογείου.

Ακόμη, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της Cosco, ο πρωθυπουργός είπε ότι το φιλόδοξο σχέδιο που παρουσίασε ο κινεζικός κολοσσός «επιβεβαιώνει την επιλογή μας να προχωρήσουμε με αποφασιστικότητα στην ολοκλήρωση της συμφωνίας».

Τέλος, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η Cosco θα συμμορφωθεί πλήρως με την ελληνική νομοθεσία, ώστε οι εργαζόμενοι να είναι ικανοποιημένοι.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο