Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    LOGISTICS

    Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

    20 Μαΐου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

    20 Μαΐου, 2025
    MMM

    Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

    20 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

    20 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Πρόταση από τον Π. Ξενοκώστα προς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη δημιουργία αμυντικού ναυπηγικού φορέα

ffotinos by ffotinos
12 Απριλίου, 2025
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο Πρόεδρος και CEO της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας και Πρόεδρος της  Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων συμμετείχε στο πάνελ «Defence Strategy and Security Challenges in Greece», στο πλαίσιο των εργασιών του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το Σάββατο 12 Απριλίου 2025.

Ο κ. Ξενοκώστας είχε την ευκαιρία να αναπτύξει τις απόψεις του για το περιβάλλον που διαμορφώνεται στην Ελλάδα αλλά και στον διεθνή περίγυρο, σε επίπεδο προκλήσεων που συνοδεύουν τον τομέα της Άμυνας και της Ασφάλειας, τα εξοπλιστικά προγράμματα, την εγχώρια αμυντική βιομηχανία και τις ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο στον διεθνή ανταγωνισμό, τις καινούριες αμυντικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ευρύτερα της Δύσης, και όσα πρέπει να γίνουν από την πλευρά της Πολιτείας, ώστε το αποτύπωμα της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας να είναι ισχυρότερο.

Στον επίλογο της παρέμβασής του μάλιστα, ο κ. Ξενοκώστας κατέθεσε δημόσια και μια πρόταση-έκπληξη. Διαψεύδοντας κατηγορηματικά σχετική φημολογία και δημοσιεύματα, ξεκαθάρισε ότι οι σχέσεις με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τον κ. Προκοπίου και τον κ. Βαρβιτσιώτη, είναι άριστες. «Αφουγκράζομαι τους προβληματισμούς τους. Οι ηγεσίες των Ναυπηγείων δεν είναι τσακωμένες. Και προτείνω να δημιουργηθεί ένας νέος εθνικός φορέας, με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και της ΟΝΕΧ να εμφανίζονται ως ενιαίος συνομιλητής του Πολεμικού Ναυτικού».

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και CEO της ΟΝΕΧ, θα πρέπει να αρχίσουμε να μιλάμε για ένα «ελληνικό πλοίο», ένα «εθνικό πλοίο», με σχεδίαση, κατασκευή και υποστήριξη από τα ελληνικά Ναυπηγεία, που θα ενισχύσει ουσιαστικά συνολικά το εγχώριο βιομηχανικό οικοσύστημα, το οποίο στη συνέχεια θα μπορεί να καλύπτει και τις ανάγκες ξένων. «Χρειαζόμαστε εταιρείες που να μπορούν να φτιάχνουν ολοκληρωμένα προϊόντα. Κάναμε επενδύσεις για κορβέτες, το Πολεμικό Ναυτικό ωστόσο δεν προχώρησε», τόνισε.

Ο Πρόεδρος της ΟΝΕΧ περιέγραψε τη μεγάλη διαδρομή που χρειάστηκε να διανύσει η εταιρεία, από το 2018-2019, όταν και ανέλαβε τα Ναυπηγεία της Σύρου και της Ελευσίνας, τα οποία βρίσκονταν σε κατάσταση διάλυσης, με μεγάλα χρέη, απλήρωτους εργαζομένους, χωρίς υποδομές και χωρίς ουσιαστικό αποτύπωμα. «Χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια για να αντιστρέψουμε αυτή την εικόνα.

Και να ξεπεράσουμε το οξύμωρο, η Ελλάδα να είναι πρώτη δύναμη στον κόσμο στη Ναυτιλία, χωρίς να λειτουργεί κανένα Ναυπηγείο. Μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει περισσότερα από 130 εκατομμύρια ευρώ στα Ναυπηγεία, δημιουργώντας 2.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Και αποπληρώνοντας τα χρέη που υπήρχαν προς τους εργαζομένους», ήταν η χαρακτηριστική αποστροφή του επικεφαλής της ΟΝΕΧ και της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων.

Περιγράφοντας το αποτύπωμα της ΟΝΕΧ στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία για το 2024, ο κ. Ξενοκώστας ανέφερε ότι: Eκτελέστηκε το 80,1% της συνολικής χωρητικότητας, εντός της ελληνικής επικράτειας, των πλοίων που επισκευάστηκαν εντός των δεξαμενών.

Πλοία συνολικής χωρητικότητας 2.755.954 ΚΟΧ από τους 3.438.812 ΚΟΧ σε GT εξυπηρετήθηκαν σε όλα τα ελληνικά ναυπηγεία, ένα αριθμητικό δεδομένο που αντιπροσωπεύει το 51,2% του συνολικού αριθμού των πλοίων τα οποία εξυπηρετήθηκαν σε όλα τα ναυπηγεία της χώρας. Η ONEX εξυπηρέτησε εντός δεξαμενών 126 από τα 246 πλοία (51,2%), αποδεικνύοντας το  σημαντικό της αντίκτυπο στην τοπική οικονομία και τη ναυτιλία. 

Ο Πάνος Ξενοκώστας δήλωσε περήφανος για τα αποτελέσματα της μεγάλης δουλειάς που έγινε τα τελευταία χρόνια, με περισσότερα από 200 πλοία να εξυπηρετούνται από τα δυο Ναυπηγεία, Σύρου και Ελευσίνας, σε ετήσια βάση. «Οι επενδύσεις προχωρούν. Το αποτύπωμα μεγαλώνει, και αλλάζει η τοποθέτηση της χώρας σε διεθνές επίπεδο. Το αποτύπωμα στο εθνικό ΑΕΠ αγγίζει πλέον το 1 δισεκατομμύριο ευρώ», υπογράμμισε.

Ο επικεφαλής της ΟΝΕΧ προσδιόρισε ως στρατηγικό στόχο για την επόμενη μέρα, την προσήλωση στη ναυπήγηση και αμυντικών πλοίων για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, εκφράζοντας την προσδοκία να μην επαναληφθούν δυσάρεστες εμπειρίες του παρελθόντος, με το ΠΝ να είναι την ίδια στιγμή πελάτης και προμηθευτής, μια αρρυθμία που είχε βαρύ κόστος για την εθνική οικονομία και τον Έλληνα φορολογούμενο. «Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε στην πορεία που ξεκινήσαμε. Είμαστε περήφανοι για τα αποτελέσματα της επένδυσής μας. Κάναμε το καθήκον μας για την πατρίδα μας», σχολίασε ο Πάνος Ξενοκώστας.

Αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του Προέδρου και CEO της ΟΝΕΧ στο οικονομικό πλήγμα που επέφερε στην τουρκική αμυντική βιομηχανία, η αναπτυξιακή δυναμική των ελληνικών Ναυπηγείων της Σύρου και της Ελευσίνας. «Την αγορά που εξυπηρετούμε σήμερα, την αποσπάσαμε ουσιαστικά από την Τουρκία. Τους προκαλέσαμε οικονομική αιμορραγία. Και εύχομαι η αιμορραγία αυτή να μεγαλώσει», υπογράμμισε με νόημα ο Πάνος Ξενοκώστας.

Αναφορικά με την καινούρια πραγματικότητα που διαμορφώνεται σε διεθνές επίπεδο, με την πολιτική δασμών από τη διακυβέρνηση Τραμπ, ο κ. Ξενοκώστας προέβη στην παρακάτω διαπίστωση: «Με τον εμπορικό πόλεμο που βρίσκεται σε εξέλιξη, κάθε χώρα και ο δυτικός κόσμος συνολικά, θα προσανατολιστεί στο να παράγει εθνικά προϊόντα. Γι’ αυτό και πρέπει να εστιάσουμε στην ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ONEXΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΥΡΟΥΝΑΥΠΗΓΕΙΑΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗΠΑΝΟΣ ΞΕΝΟΚΩΣΤΑΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Η DFC «ενώνει» Θριάσιο Εμπορευματικό και Ναυπηγεία Ελευσίνας: Υπεγράφη Μνημόνιο Συνεργασίας

15 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ΟΝΕΧ ξεπέρασε τα 700 πλοία που επισκεύασε. Δηλώσεις και φωτογραφίες από την επετειακή εκδήλωση

15 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τ. Θεοδωρικάκος: Να μετατρέψουμε το “Made in Greece” στη ναυπηγική βιομηχανία σε ένα απόλυτο success story

14 Μαΐου, 2025
????????????????????????????????????
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Π. Ξενοκώστας: Είμαστε έτοιμοι να φτιάξουμε «εθνικό πλοίο»

13 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μνημόνιο συνεργασίας Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων και Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής

11 Μαΐου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Επίσκεψη αντιπροσωπείας της BENS στα Ναυπηγεία ONEX Ελευσίνας

9 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Β. Κικίλιας: Οι ακτοπλόοι έχουν ένα ισχυρό κίνητρο να συγκρατήσουν τις τιμές, έπειτα από την τροπολογία για τα λιμενικά τέλη

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

20 Μαΐου, 2025

Οι πρώτες, νέες πληροφορίες για τη συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας στον σιδηρόδρομο

15 Μαΐου, 2025

Θα επενδύσουν οι Ιταλοί στον ελληνικό σιδηρόδρομο; Απαντήσεις δίνει (και) το Θριάσιο ΙΙ

19 Μαΐου, 2025

O Αλέξανδρος Καρύδης, νέος υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της ΥΠΑ

20 Μαΐου, 2025

Τι οδήγησε στην οριστική ρήξη στον ΟΛΘ μεταξύ Ι. Σαββίδη και Αθ. Λιάγκου;

15 Μαΐου, 2025

ΣΑΤΑ: Η πιάτσα της Uber στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι παράνομη, στάση εργασίας στις 15/5

14 Μαΐου, 2025

Φήμες για σύμπραξη AEGEAN OIL – GOLDAIR – AKTOR για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής

16 Μαΐου, 2025

Η Hellenic Train αναζητά τεχνικό προσωπικό σε όλη την Ελλάδα

14 Μαΐου, 2025

Νέο σημείο παραλαβής Uber (Έξοδος 4, Αφίξεις) στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Που βρίσκονται οι δυο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

0

Άνοδος 9,4% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο

0

H «ακτινογραφία» του ΟΛΘ στα εμπορεύματα και οι προοπτικές του 2025

0

H εξέλιξη των δικαστικών αντιδικιών του αεροδρομίου της Αθήνας με το ελληνικό δημόσιο

0

Η DHL θα επενδύσει 2 δισ. ευρώ, έως το 2030, στα Health Logistics

0

Σύσταση της ΕΕ για τον καλύτερο συντονισμό των εξαγωγών και των ειδών διπλής χρήσης

0

Συνάντηση της ΠΟΣ – ΜΣΤ με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κ. Κυρανάκη την Τετάρτη 23/4

0

Παρουσιάστηκε ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος. Οι βασικές αλλαγές, τα κίνητρα, οι ενισχύσεις

20 Μαΐου, 2025

Ferryscanner και Χρυσός Οδηγός συνεργάζονται για online κράτηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

20 Μαΐου, 2025

Ο σκιώδης στόλος της Μόσχας στο στόχαστρο του 17ου πακέτου κυρώσεων της ΕΕ

20 Μαΐου, 2025

Συνδικάτο σταθμαρχών Πρώτη Γραμμή: Ανεύθυνη ενέργεια αν αποφασιστεί 24ωρη λειτουργία του Μετρό με τις υπάρχουσες συνθήκες

20 Μαΐου, 2025

Β. Κικίλιας: Έως 32% μείωση στα εισιτήρια στα ταχύπλοα, στα 40 εκατ. ευρώ το Μεταφορικό Ισοδύναμο

20 Μαΐου, 2025

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Οριακή άνοδος 0,8% στη δύναμη, πτώση 3,1% στη χωρητικότητα τον Μάρτιο

20 Μαΐου, 2025

Άμεση συνάντηση με τον πρωθυπουργό για τα προβλήματα του κλάδου ζητά το ΣΑΤΑ

20 Μαΐου, 2025

Νέα υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτου για κατοίκους εξωτερικού από το instacar

20 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr