Ο δείκτης World Container Index της Drewry υποχώρησε για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα, κατά 5,7% την προηγούμενη εβδομάδα.
Αυτή η πτώση οφείλεται άμεσα στη χαμηλή ζήτηση για φορτία με προορισμό τις ΗΠΑ και αποτελεί ένδειξη ότι η πρόσφατη αύξηση των εισαγωγών στις ΗΠΑ, η οποία σημειώθηκε μετά την προσωρινή αναστολή των υψηλότερων αμερικανικών δασμών, δεν θα έχει τη διαρκή επίδραση που αρχικά αναμέναμε, όπως σχολιάζει ο Οίκος.
Τα ναύλα από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες μειώθηκαν κατά 15% την τελευταία εβδομάδα, φτάνοντας τα $3.180 ανά κοντέινερ 40 ποδών, ωστόσο τα ναύλα spot παραμένουν αυξημένα κατά 17% σε σύγκριση με πριν από οκτώ εβδομάδες (8 Μαΐου).
Παρομοίως, τα ναύλα spot από τη Σαγκάη προς τη Νέα Υόρκη υποχώρησαν κατά 11% την περασμένη εβδομάδα, φτάνοντας τα $5.070 ανά κοντέινερ 40 ποδών, αλλά παρουσίασαν αύξηση 39% το τελευταίο οκτάμηνο.
Η Drewry αναμένει περαιτέρω πτώση των ναύλων spot και την επόμενη εβδομάδα, λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και της ασθενούς ζήτησης.
Τα ναύλα από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα μειώθηκαν κατά 9% στα $3.751 ανά κοντέινερ 40 ποδών, ενώ από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ αυξήθηκαν κατά 8% στα $3.468 ανά κοντέινερ 40 ποδών.
Ωστόσο, το Container Forecaster της Drewry προβλέπει ότι η ισορροπία προσφοράς -ζήτησης θα επιδεινωθεί ξανά στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση των ναύλων spot.
Η μεταβλητότητα και ο χρόνος των μεταβολών των τιμών θα εξαρτηθούν από τους μελλοντικούς δασμούς του Τραμπ και από τις αλλαγές στη χωρητικότητα που σχετίζονται με την επιβολή κυρώσεων των ΗΠΑ στα κινεζικά πλοία, κάτι που παραμένει αβέβαιο.