ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΠ. Κουρουμπλής: Η ναυτοσύνη των Ελλήνων να πλαισιώσει και πάλι τα ελληνόκτητα πλοία

Π. Κουρουμπλής: Η ναυτοσύνη των Ελλήνων να πλαισιώσει και πάλι τα ελληνόκτητα πλοία

Για τη διαχρονική αξία της ελληνικής ναυτιλίας, εν μέσω οικονομικής δυσπραγίας, και παρά το μικρό μέγεθος της χώρας μας μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε ναυτιλιακό συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».

Ο ίδιος περιγράφοντας τους 10 στρατηγικούς στόχους του υπουργείου για το επόμενο διάστημα, τόνισε ότι θα αντιμετωπιστούν τα όποια γραφειοκρατικά προβλήματα, ώστε οι Έλληνες εφοπλιστές να φέρουν τα πλοία τους ξανά στην ελληνική σημαία.

Αναφερόμενος στα προβλήματα που έχουν προκύψει από την επιτροπή της ΕΕ, είπε ότι θα υπάρξει απάντηση σε υψηλότερο πολιτικό επίπεδο.

Πρέπει να καταλάβουν και οι Ευρωπαίοι ότι η Ελληνική ναυτιλία δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά είναι δύναμη και για την Ευρώπη, είπε ο κ. Κουρουμπλής ενώ πρόσθεσε ότι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης είναι στους πρώτους στόχους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, καθώς τα επόμενα 10 χρόνια θα υπάρξει ανάγκη για 150.000 στελέχη πρώτης γραμμής για τις ανάγκες της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο υπουργός τόνισε «θέλουμε η ναυτοσύνη των Ελλήνων να πλαισιώσει και πάλι τα ελληνόκτητα πλοία και στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο έχει αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία για έναν διάλογο ανάμεσα στον εφοπλισμό και τη ναυτοσύνη, σε μια προσπάθεια να βρούμε κοινό τόπο και κατανοήσουμε τη συγκυρία».

Αναφερόμενος στην ακτοπλοΐα ανέφερε ότι μέσα από ένα δημιουργικό διάλογο θα γίνουν προσπάθειες βελτίωσης της, ενώ το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν κοινές συναντήσεις με αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη βελτίωση και το συντονισμό των δρομολογίων στα νησιά.

Πρόσθεσε ακόμη ότι για το θέμα το λιμενικών υποδομών και της λιμενικής βιομηχανίας μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ το υπουργείο θα στηρίξει την επίλυση όσων γραφειοκρατικών προβλημάτων αντιμετωπίζει η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά. Μάλιστα, δήλωσε ότι έχει ήδη συγκροτηθεί ειδική επιτροπή που θα αναλύσει όλα τα δεδομένα για τα λιμάνια της χώρας προκειμένου να υπάρξουν επενδύσεις και υποδομές.

Αναφερόμενος στην αξιοποίηση του ΟΛΘ εκτίμησε ότι οι συναντήσεις που έγιναν με εργαζόμενους και φορείς θα δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα και θα έχουν αποτελέσματα.

Ακολουθεί η ομιλία του κ. Κουρουμπλή:

Αγαπητέ Πρόεδρε της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αγαπητοί εκπρόσωποι θεσμικών φορέων στο χώρο της Ναυτιλίας, αγαπητά μέλη της Διοίκησης της Ναυτεμπορικής, θέλω το πρώτον ειλικρινά να ευχαριστήσω για την πρόσκληση και τη δυνατότητα ν’ απευθυνθώ σ’ ένα κοινό εξαιρετικά δημιουργικό και πρωτοπόρο αλλά και σε μια εφημερίδα ιστορική, που κουβαλάει προσπάθειες δεκαετιών στο ν’ αναδεικνύει τις πτυχές, τις δυνατότητες, τις προκλήσεις σ’ αυτό τον πολύ κρίσιμο χώρο που συνδέεται με την οικονομική ανάπτυξη της πατρίδας.

«Μέγα το της θαλάσσης κράτος». Αυτή η ιστορική ρήση του Θουκυδίδη, διαπερνά τους αιώνες. Κι έρχεται μέχρι σήμερα και αποδεικνύει ότι έχει διαχρονική αξία από τη στιγμή που η Ελληνική Ναυτιλία έχει σήμερα παρά το μικρό της χώρας, μια πρωτοπορία παγκόσμια. Και μάλιστα εν μέσω μεγάλων οικονομικών τρικυμιών.

Κυρίες και κύριοι, ο μηδενισμός και ο εξωραϊσμός, η ωραιοποίηση δηλαδή, είναι δυο διαφορετικές έννοιες, που όταν κανείς τις εμπλέκει στο μυαλό του, φαλκιδεύει την πολιτική του σκέψη και τη δημιουργική του προσπάθεια να καταθέσει μία πρόταση που μπορεί να ωφελήσει το συγκεκριμένο χώρο. Εγώ λοιπόν τώρα καλούμαι σ’ αυτή τη στιγμή, σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία, αφού σας μεταφέρω και το χαιρετισμό του Πρωθυπουργού, του Αλέξη Τσίπρα, να καταθέσω ενώπιόν σας την επεξεργασμένη πρόταση της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Χτίσαμε λοιπόν πάνω σε μια πολύ σημαντική προσπάθεια που ξεκίνησε ο προκάτοχός μου, ο κ. Θοδωρής Δρίτσας. Και με βάση όλη αυτή την προηγούμενη προσπάθεια, ανοίξαμε έναν διάλογο δημιουργικό με όλους τους θεσμικούς φορείς, προσπαθώντας να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης.

Γιατί προσωπικά πιστεύω ότι η εμπιστοσύνη ανάμεσα στους ανθρώπους, ανάμεσα σε ανθρώπους που εκπροσωπούν διαφορετικούς θεσμούς, ακόμα και διαφορετικά συμφέροντα, μπορεί να είναι πραγματικά η κινητήρια δύναμη απελευθέρωσης των σχέσεων σύγκλησης και προσπάθειας δημιουργικού αποτελέσματος.

Και αισθάνομαι πραγματικά λίγο μεν χρόνο που έχω στο Υπουργείο, ότι αυτή η προσπάθεια έχει και προοπτική και μέλλον. Γιατί γίνεται κατανοητό ότι μέσα από τη συνεννόηση, τη συνεργασία, μπορούμε πραγματικά να βρούμε εκείνους τους δρόμους που θ’ αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εποχής, της μεγάλης οικονομικής και παγκόσμιας κρίσης και τα ταμπεραμέντο το ελληνικό, ν’ αποδείξει για άλλη μια φορά ότι διαθέτει φαιά ουσία ικανή να κινητοποιήσει τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, τις πρωτοβουλίες, το ρίσκο αν θέλετε, για να επιτύχει το αποτέλεσμα που επιδιώκει.

Επεξεργαστήκαμε λοιπόν δέκα στρατηγικούς στόχους τους οποίους βάζουμε παράλληλα σε κινητοποίηση. Γιατί ακριβώς πρέπει να έχουμε σταθερό στόχο στο να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο που η χώρα έχει χάσει όλα αυτά τα χρόνια της μεγάλης κρίσης, να βγει στο ξέφωτο και να δημιουργήσουμε μια νέα προσπάθεια που θα εμπεδώνει το αίσθημα της κοινωνικής ασφάλειας και της κοινωνικής δικαιοσύνης στις ψυχές όλων των Ελλήνων .

Πρώτος μας στόχος λοιπόν ήταν να σημάνουμε συναγερμό ακόμα μεγαλύτερο απ’ αυτόν που παραλάβαμε στον τομέα της εκπαίδευσης. Τα επόμενα δέκα χρόνια, οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα ελλείψουν ή θα υπάρξει ανάγκη για 150.000 στελέχη πρώτης γραμμής για τις ανάγκες της παγκόσμιας Ναυτιλίας.

Η Ελλάδα οφείλει ν’ απαντήσει σ’ αυτή την πρόκληση. Έτσι λοιπόν, σε μια εξαιρετικά γόνιμη συνεργασία με τον Πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, επιχειρούμε την ανακατασκευή κυρίως του Ασπροπύργου και της Μηχανιώνας που είναι και οι μεγαλύτερες ακαδημίες μας αλλά και αλλού υπάρχει το ενδιαφέρον όταν προκύψουν τέτοιου είδους ανάγκες, ώστε να εξασφαλίσουμε σύγχρονες υποδομές.

Προκηρύξαμε τις κενές θέσεις, 17, λίγες για τις ανάγκες των σχολών. Διότι κάποιοι που νοιάζονται πολύ για την Ελλάδα, κατήργησαν τις θέσεις αυτές πριν από 3-4 χρόνια. Απαιτήσαμε από τους Περιφερειάρχες στις Περιφέρειες των οποίων υπάρχουν σχολές, να εντάξουν και να δεσμεύσουν χρήματα όταν στο προηγούμενο πρόγραμμα κάποιοι από το πολύ μεγάλο τους ενδιαφέρον, απένταξαν και εκείνα τα χρήματα που υπήρχαν για τις ακαδημίες.

Έχουμε συστήσει μια Ειδική Επιτροπή από αξιόλογους επιστήμονες ώστε να εμπλουτίσουμε το πεδίο διδασκαλίας και το γνωστικό πεδίο που πρέπει να έχουν τα στελέχη και ήδη είμαστε αποφασισμένοι να απαντήσουμε και σε ζητήματα γραφειοκρατίας που θα διευκολύνουν την πρακτική άσκηση των σπουδαστών.

Δεύτερος στρατηγικός μας στόχος είναι η κορωνίδα όλου αυτού του χώρου που είναι η ποντοπόρος Ναυτιλία. Ανοίξαμε έναν διάλογο και με τη ναυτοσύνη και με τον εφοπλισμό. Γιατί εμείς πιστεύουμε ότι το κράτος οφείλει να εργάζεται με πίστη, με υπομονή και επιμονή στο να ξεπερνιούνται τα προβλήματα ανάμεσα σ’ αυτούς τους δυο θεσμούς.

Γιατί θέλουμε η ναυτοσύνη και πάλι να πλαισιώσει τα ελληνικά πλοία και τα ελληνόκτητα πλοία. Και επειδή διαπιστώνω διάθεση θετική, το Υπουργείο θ’ αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία, το ίδιο το Υπουργείο σε μια τριμερή προσπάθεια να βρούμε κοινό τόπο. Θα είναι πολύ σημαντική κατάκτηση να κατανοήσουμε όλοι τη συγκυρία και ν’ απελευθερώσουμε αυτή τη σχέση.

Αλλά δε μένουμε μόνο εδώ. Τα όσα προβλήματα έχουν προκύψει από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα τ’ απαντήσουμε στο υψηλότερο πολιτικό επίπεδο. Γιατί πρέπει να καταλάβουν και οι Ευρωπαίοι ότι η ελληνική Ναυτιλία δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, είναι δύναμη και για την ίδια την Ευρώπη. Και αυτό, θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να το εμπεδώσουμε.

Αλλά και σε όσα ζητήματα υπάρχουν γραφειοκρατικά, που φαντάζομαι δεν πιστεύουν κάποιοι ότι δημιουργήθηκαν την τελευταία διετία, που απέτρεπαν πολλούς ανθρώπους, πολλούς πλοιοκτήτες, πολλούς εφοπλιστές, να φέρουν τα πλοία τους και τις εταιρείες τους στην Ελλάδα, σας διαβεβαιώνω ότι στον άμεσο χρόνο, τον προσεχή, θα συγκρουστούμε με τα ζητήματα αυτά της γραφειοκρατίας γιατί και βούληση έχουμε και απόφαση έχουμε, ώστε να καταστήσουμε την ελληνική σημαία, την ελληνική ποιοτική σημαία, πιο ελκτική.

Και είμαι βέβαιος ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες θ’ απαντήσουν και σ’ αυτό το ζήτημα. Όπως θ’ απαντήσουν και στο αίτημά μας να χρησιμοποιούνται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, εξαρτήματα ελληνικών εργοστασίων στα υπό κατασκευή πλοία Ελλήνων πλοιοκτητών στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Κορέα.

Τρίτος στρατηγικός μας στόχος είναι η ακτοπλοΐα. Θέλουμε και εδώ μέσα από έναν δημιουργικό διάλογο, αυτή την προσπάθεια που ξεκίνησε τα τελευταία δυο χρόνια και που είναι καθομολογούμενο ότι έφερε θετικά αποτελέσματα για πρώτη φορά, να τη βελτιώσουμε και ήδη έχουμε τις επόμενες μέρες, συναντήσεις και με τις αεροπορικές γραμμές αλλά και με την ακτοπλοΐα, για να συντονίσουμε ακριβώς την επαφή τους με τα νησιά μας, μικρά και μεγάλα.

Γιατί θέλουμε ακριβώς να εμπεδώσουμε το αίσθημα και στην κοινωνία των νησιών, ότι δουλεύουμε ακατάπαυστα ώστε αυτό που λέμε εδαφική συνοχή για να νιώθουν οι πολίτες σ’ αυτά τα νησιά ότι είναι Έλληνες πολίτες, και ότι ζουν στην ίδια ισοπολιτεία, ότι είναι Ευρωπαίοι πολίτες.

Τέταρτος στρατηγικός μας στόχος είναι να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τον τομέα των τουριστικών πλοίων και των πλοίων αναψυχής. Με κάθε τρόπο. Απαντώντας σε ζητήματα που τίθενται και που πρέπει όχι να τα συζητούμε βυζαντινολογώντας αλλά να τ’ αντιμετωπίζουμε με αποφασιστικό και άμεσο τρόπο.

Και νομίζω ότι και εκεί εμπεδώνεται μια τέτοια σχέση εμπιστοσύνης. Γιατί δε θέλουμε εμείς να λέμε εύκολες κουβέντες, που θα μένουν στα αζήτητα.

Επόμενος στρατηγικός μας στόχος, είναι η λιμενική βιομηχανία. Όπως ξέρετε, έχει προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση στον Πειραιά. Αλλά εκείνο που έχει σημασία, είναι ότι είμαστε αποφασισμένοι να διευκολύνουμε όσα ζητήματα έχουν να κάνουν με γραφειοκρατικά θέματα που μπορεί ν’ αντιμετωπίζει η επένδυση στον Πειραιά, αλλά οφείλουμε να έχουμε και άποψη κι εμείς ως ελληνική πολιτεία με την όποια συμμετοχή της και έτσι στην πρώτη συνάντησή μας με την εκπροσώπηση της Cosco, ζητήσαμε άμεση υλοποίηση των επενδύσεων με προτεραιότητα τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Προχωρούμε και ήδη είμαστε στην 3η ανάρτηση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Και έχουμε δουλέψει με υπομονή και επιμονή, ώστε όλοι οι παράγοντες της πόλης, ξεκινώντας από τους εργαζομένους, αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, την Περιφέρεια και όλους τους θεσμούς, να δημιουργούν όλοι μαζί ένα θετικό κλίμα στην προώθηση αυτού του έργου.

Το ίδιο κάνουμε και σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα λιμάνια. Όμως το τί βρήκαμε σε ό,τι αφορά τις λιμενικές εγκαταστάσεις, σε ό,τι αφορά ζητήματα παράνομων κτισμάτων, σε ό,τι αφορά εκκρεμότητες ιδιοκτησιών και σε ό,τι αφορά την ποιότητα των λιμενικών έργων, αρκεί να πω αυτό που έγινε στη Σαντορίνη με το λιμάνι. Δείχνει με πόση σοβαρότητα αντιμετωπίζονταν όλα αυτά τα χρόνια τα ζητήματα της λιμενικής βιομηχανίας.

Ήδη υπάρχει Επιτροπή η οποία άμεσα θα καταθέσει πόρισμα για τη διαβάθμιση των λιμανιών. Να δούμε ποια είναι τα λιμάνια που προκαλούν ενδιαφέρον για την κρουαζιέρα. Όπου εκεί θα πρέπει να γίνουν ανάλογες επενδύσεις και υποδομές. Το ίδιο λοιπόν σε ό,τι αφορά λιμάνια που έχουν να κάνουν με την επιβατική κίνηση κυρίως των Ελλήνων.

Επόμενος στρατηγικός στόχος, είναι η αξιοποίηση των 400 εκατ., ένα γιγαντιαίο πρόγραμμα που αποσκοπεί στον εξοπλισμό του Λιμενικού Σώματος, την οργάνωση του Υπουργείου, με σύγχρονα συστήματα. Και επειδή προκαλούμε καμιά φορά, θα παραπέμψω τους συνομιλητές μου να επισκεφθούν το χώρο του μητρώου για να δουν σε ποια εποχή ζούμε και σε ποια εποχή βρίσκεται το Μητρώο των Ναυτικών.

Ο στόχος μας είναι λοιπόν η μηχανογράφηση και η διαλειτουργικότητα. Για να μπορέσουμε πραγματικά ν’ απαντήσουμε σε προκλήσεις όπως είναι το λαθρεμπόριο. Ούτε τη δυνατότητα διασύνδεσης με τα τελωνεία δεν είχε το Υπουργείο. Αυτό σε λίγο καιρό, σε λίγους μήνες θα είναι μια νέα πραγματικότητα που θ’ αυξάνει την αξιοπιστία παρέμβασης και στο χώρο του λαθρεμπορίου.

Επόμενος στρατηγικός μας στόχος είναι η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Όλοι ξέρουμε και ιδιαίτερα εσείς που παρεπιδημείτε σ’ αυτό το χώρο, τί σημαίνει για τη χώρα, για την οικονομία της, για τη δημιουργία θέσεων εργασίας, για τον οικονομικό κύκλο που έχει απαραίτητος για την ανάπτυξη της χώρας.

Για 15 και 20 χρόνια, παραπαίει αυτός ο τομέας. Σήμερα όλοι ξέρουμε ότι υπάρχουν πάρα πολλές μεγάλες ανάγκες, υπάρχουν αιτήματα για κατασκευή, για επισκευή. Όλοι ξέρουμε ότι έρχεται η Πράσινη Ενέργεια στα πλοία κι ότι από το ’22 όλα τα πλοία που θα καταπλέουν στα λιμάνια της Ευρώπης θα πρέπει να χρησιμοποιούν την Πράσινη Ενέργεια.

Σ’ αυτή την πρόκληση λοιπόν είμαστε αποφασισμένοι. Η Διυπουργική Επιτροπή ανέθεσε σε δυο Υπουργούς, στον κ. Πιτσιόρλα και σ’ εμένα, την ευθύνη ν’ απεγκλωβίσουμε και ν’ απελευθερώσουμε αυτό τον πολύ σημαντικό τομέα. Είναι πρόκληση, συνάμα και ευθύνη.

Και θα χρησιμοποιήσουμε όλους τους ανθρώπους, όλων των πολιτικών χώρων που μπορούν να βοηθήσουν σ’ αυτή την προσπάθεια. Γιατί εμείς τη θεωρούμε εθνική προσπάθεια. Ακούμε λοιπόν ανθρώπους από όλους τους χώρους που χρησιμοποιήθηκαν κατά καιρούς από τις διάφορες κυβερνήσεις, για να πάρουμε την εμπειρία τους, για να πάρουμε τη γνώση τους, για να μπορέσουμε πραγματικά αυτό το χώρο άμεσα να τον απεγκλωβίσουμε από τις δεσμεύσεις που τον παρακρατούν σε παρακμή.

Θέλουμε λοιπόν αυτή η ευρύτερη περιοχή από το λιμάνι μέχρι την Ελευσίνα και το Νεώριο, να γίνει ένας χώρος ανάπτυξης και εργασιακού χαμόγελου για όλους τους ανθρώπους.

Τέλος ένας ακόμη στρατηγικός μας στόχος είναι ο επαναπροσδιορισμός του οργανογράμματος του Υπουργείου. Ένα Υπουργείο που ασχολείται με τη ναυτιλία και πρέπει να γίνει ένα στρατηγείο πραγματικό, ώστε μέσα από εκεί να εκπονούνται οι προσπάθειες και οι πρωτοβουλίες που θα διαμορφώνουν ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο ικανό να απαντά στις προκλήσεις και τις συγκυρίες των καιρό.

Και τέλος επεξεργαζόμαστε με όλους, το ξαναλέω, με όλους τους θεσμικούς φορείς του ευρύτερου χώρου. Ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που να απελευθερώνει από γραφειοκρατίες και αγκυλώσεις. Γιατί ακριβώς θέλουμε κυρίες και κύριοι να γίνουμε χρήσιμοι σε αυτή την προσπάθεια. Μια προσπάθεια που αφορά όλους, σε μια δύσκολη στιγμή για την πατρίδα, όπου ο καθένας μας καλείται να υπερβεί τον εαυτό του, τις εμμονές του, τις ιδεοληψίες του και να καταθέσει τον καλό του εαυτό. Να καταθέσει τις γνώσεις του και τις εμπειρίες του.

Γι’ αυτό λοιπόν αυτός ο διάλογος έχει προοπτική, έχει ποιότητα και έχει περιεχόμενο. Είμαστε ανοιχτοί και ακούμε όχι μόνο τους θεσμούς, αλλά και πρόσωπα του ευρύτερου αυτού χώρου, γιατί ξέρουμε ότι ένας εφοπλιστής που κουβαλάει μια ολόκληρη ιστορία έχει να σου δώσει και κάποια πράγματα που σου είναι χρήσιμα.

Και επειδή δεν είμαστε από τους ανθρώπους που θεωρούμε ότι κατέχουμε τη μοναδική αλήθεια, ούτε έχουμε την έπαρση του ξερόλα, προσπαθούμε μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα και σε ένα τέτοιο πνεύμα να αξιοποιήσουμε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό όλους τους ανθρώπους και όλο το γνωστικό πεδίο.

Αποκτά λοιπόν ο χώρος ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και το υπουργείο φιλοδοξεί να παίξει ένα τέτοιο ρόλο ώστε η φιλοδοξία του να γίνει ελκτική δύναμη στο να προωθήσουμε παράλληλα όλους αυτούς τους τομείς για τους οποίους μου δώσατε την ευκαιρία να αναφερθώ.

Θέλω να σας ευχαριστήσω και να σας καλέσω σε αυτή τη σύμπλευση όλους και τον Τύπο με τις παρατηρήσεις του, τις προτάσεις του, τις αναλύσεις του, μόνο έτσι και σε ένα τέτοιο πνεύμα χωρίς τη μιζέρια της απόρριψης του ενός από τον άλλον, μπορούμε να πορευτούμε όλοι μαζί γιατί όλοι είμαστε πατριώτες, όλοι αγαπούμε την πατρίδα, ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Ας βρούμε λοιπόν τα σημεία επαφής και είμαι βέβαιος ότι το επόμενο συνέδριο θα μας βρει σε άλλο επίπεδο.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο