• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Κάντο όπως οι Ιταλοί: Δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Κάντο όπως οι Ιταλοί: Δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σε Πειραιά, Πάτρα, Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα θα λειτουργούν κέντρα εφοδιασμού LNG σε πλοία

ffotinos by ffotinos
29 Μαΐου, 2018
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί κέντρο ανεφοδιασμού πλοίων με  Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) εξέφρασε, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, παρουσιάζοντας το Προεδρικό Διάταγμα για την χρήση του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία.

Η χώρα μας αποκτά το ανάλογο θεσμικό πλαίσιο εγκαίρως για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε διεθνείς υποχρεώσεις της που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και με τις εκπομπές αερίων των πλοίων αλλά και με τις πολιτικές που στοχεύουν σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής, τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.

Για το θέμα των υποχρεώσεων της χώρας μας, ο υπουργός ανέφερε ότι η εσωτερική νομοθεσία της Ελλάδας έπρεπε να προσαρμοστεί με την οδηγία 2014/94 του Ευρωκοινοβουλίου που συμπεριελήφθη στο σχετικό νόμο 4439/2016 περί καυσίμων των πλοίων.

Έτσι, συνέχισε ο κ. Κουρουμπλής, έπρεπε να προχωρήσει η έκδοση ενός Διατάγματος που να εμπεριέχει όλους τους κανόνες λειτουργίας αυτού του νέου πλαισίου για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο πλαίσιο και των υποχρεώσεων της χώρας μας που από το 2020 γίνεται υποχρεωτική η χρήση καυσίμων στα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κάτω του 0,5%.

Ανέφερε ότι για τη σύνταξη του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος υπήρξε συνεργασία των αρμόδιων φορέων, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), του Πολυτεχνείου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, νηογνωμόνων και άλλων.

Τόνισε επίσης ότι η ΕΕ προέκρινε έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) για να διαμορφωθούν οι κανόνες λειτουργίας ώστε να γίνεται η τροφοδοσία των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η τροφοδοσία θα γίνεται με τέσσερις τρόπους. Από πλοίο σε πλοίο, από βυτίο σε πλοίο, από οργανωμένες εγκαταστάσεις, όπως είναι η Ρεβυθούσα, σε πλοίο και από φορητές δεξαμενές σε πλοίο.

Ήδη, διάφορες ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως η Blue Star, η Minoan και η HSW έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την μετατροπή πλοίων σε φυσικού αερίου (5 είναι στο σύνολο).

Σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, υπήρξε ένα πολύ δύσκολο ζήτημα που είχε θέσει η ακτοπλοΐα, δηλ. αν μπορεί να γίνεται η τροφοδοσία πλοίων, σε πετρέλαιο και σε LNG, κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, προκειμένου να μπορεί να τηρούνται πιστά οι ώρες των αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων.

Παρόλα αυτά, τόνισε ο ίδιος, με το Προεδρικό Διάταγμα αντιμετωπίζεται και αυτή η περίπτωση.

Αναφορικά με πρόγραμμα “Ρoseidon Med II” που αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, η Μαρία Φωτιάδου διευθύντρια Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων ΔΕΠΑ, είπε ότι η συγχρηματοδότηση του προγράμματος αφορά υποδομές σταθερών εγκαταστάσεων μικρής κλίμακας στα βασικά λιμάνια Πάτρα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο Κρήτης.

Για τον Πειραιά σε αρχική φάση, προσέθεσε η κα Φωτιάδου, δεν προβλέπεται εγκατάσταση γιατί ο ανεφοδιασμός θα γίνεται απευθείας με μικρές φορτηγίδες που θα παρέχουν το καύσιμο.

Η υπεύθυνη Δραστηριότητας Στρατηγικής Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, Τατιάνα Ελευθεριάδου, δήλωσε ότι η επόμενη φάση του προγράμματος θα αφορά την κατασκευή στη Ρεβυθούσα σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων.

Ο σχεδιασμός, προσέθεσε, χρηματοδοτήθηκε από το “Poseidon Med II” και η κατασκευή από το “ΕΣΠΑ 2014 -2020”, ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και, όπως τόνισε, ευελπιστεί να λειτουργεί μέχρι το 2020.

Ο Παναγιώτης Μήτρου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Lloyd’s Register του Πειραιά, είπε ότι για το “Ρoseidon Med II” έχουν προβλεφθεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών 53 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 50% συγχρηματοδοτείται από τους εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και έτσι δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για το ελληνικό κράτος και τον Έλληνα φορολογούμενο.

Η Άννα Αποστολοπούλου, υπεύθυνη του προγράμματος “Ρoseidon Med II” από τους Lloyd’s, ξεκαθάρισε ότι υπάρχει δυνατότητα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων να γίνει η χρηματοδότηση ναυπήγησης νέων πλοίων, ενώ τόνισε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος γίνεται και ο σχεδιασμός ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρεβυθούσα στα άλλα λιμάνια.

Υπογράμμισε δε ότι γίνεται παράλληλα αναλυτικός σχεδιασμός σε πέντε πλοία -από τα 10 που έχουν επιλεγεί για τη μετατροπή τους ώστε να χρησιμοποιούν LNG- και μεταξύ αυτών είναι τα πλοία “Festos Palace”, “Νήσος Μύκονος” και “Τera jet”.

Tags:LNGΑΚΤΟΠΛΟΙΑΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οριακή πτώση 0,5% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο. Στο -4,1% η χωρητικότητα

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συμφώνησαν ΠΝΟ – ΣΕΕΝ για διετή ανανέωση των ΣΣΕ των πληρωμάτων, με αυξήσεις 12%

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Τεράστια κενά στο υπουργείο Ναυτιλίας και σε φορείς της ναυτιλίας εξαιτίας της υποστελέχωσης

16 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τον επαναπροσδιορισμό των οργανικών συνθέσεων των πλοίων ζητά η ΠΝΟ

10 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εντείνονται οι έλεγχοι ασφαλείας σε πλοία και τουριστικά σκάφη, που θα εστιάζουν

7 Μαρτίου, 2023
MMM

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

7 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Υπογράφτηκε η σύμβαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Ιονίου με το πλοίο Azimut

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Κρατική επιχορήγηση 10,35 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ για λειτουργικές δαπάνες

21 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Κάντο όπως οι Ιταλοί: Δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων

23 Μαρτίου, 2023

Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

23 Μαρτίου, 2023

Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

23 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

23 Μαρτίου, 2023

Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

23 Μαρτίου, 2023

Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

23 Μαρτίου, 2023

Κήρυξε πτώχευση (τελικά) η ρουμανική low cost Blue Air

23 Μαρτίου, 2023

Η TAP Air Portugal κατέγραψε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017

23 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ