Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

    7 Ιουλίου, 2025
    (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

    Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

    7 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

    7 Ιουλίου, 2025
    MMM

    Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

    7 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στα 2 δισ. ευρώ η συνεισφορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Τι αναφέρει η τελευταία έκθεση της CLIA

ffotinos by ffotinos
2 Ιουνίου, 2025
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) δημοσίευσε την Ετήσια Έκθεση για την Κρουαζιέρα.

«Η Έκθεση της CLIA για την Κρουαζιέρα το 2025 δείχνει ότι η κρουαζιέρα εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο δυναμικούς και ανθεκτικούς τομείς του τουρισμού, με ανάπτυξη που συμβαδίζει με τη μεγάλη ζήτηση για διακοπές κρουαζιέρας, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενεών και των ταξιδιωτών που δοκιμάζουν για πρώτη φορά αυτή την εμπειρία», δήλωσε ο Bud Darr, Εκτελεστικός Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA.

«Την ίδια ώρα, ο κλάδος αποτελεί έναν ουσιαστικό μοχλό οικονομικής ανάπτυξης, συνεισφέροντας πάνω από 168 δισεκατομμύρια δολάρια σε κοινωνίες σ’ όλο τον κόσμο, υποστηρίζοντας 1,6 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και επενδύοντας σήμερα δεκάδες δισεκατομμύρια στον βιώσιμο στόλο του μέλλοντος.»

H επίδραση στην Ελλάδα

Συγκεκριμένα, το 2023 η κρουαζιέρα εισέφερε συνολικά στην ελληνική οικονομία 2 δισ. ευρώ (έναντι 1,4 δισ. ευρώ το 2022), κυρίως από τις δαπάνες των επιβατών και τις λειτουργικές δαπάνες των εταιρειών κρουαζιέρας, ενώ υποστήριξε 22.600 θέσεις εργασίας στη χώρα (έναντι 14.300 το 2022).

Η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό κόμβο κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, τόσο ως δημοφιλής προορισμός όσο και για homeporting – με τον Πειραιά να πρωταγωνιστεί σε αυτόν τον τομέα. Η χώρα αξιοποιεί με επιτυχία την ισχυρή ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η οποία το 2024 υποδέχθηκε 1,86 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας από όλο τον κόσμο, έναντι 1,54 εκατ. το 2023, από τους οποίους το 1,1 εκατομμύριο προερχόταν από την Ευρώπη – έναντι 966.000 το 2023.

Τάσεις το 2025 που αναδεικνύουν έναν δυναμικό τομέα 

Οι «πρωτάρηδες» της κρουαζιέρας οδηγούν την ανάπτυξη με το 31% των επιβατών τα τελευταία δύο χρόνια να δοκιμάζουν για πρώτη φορά αυτό το είδος τουρισμού, γεγονός που αντικατοπτρίζει τα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης από τον κλάδο και την ικανότητά του να προσελκύει νέους πελάτες.

Επιθυμία για κρουαζιέρα: Το 82% όσων έχουν κάνει κρουαζιέρα επιθυμούν να ξανακάνουν. Οι Gen–X και οι Millennials είναι από τους πιο ενθουσιώδεις ταξιδιώτες κρουαζιέρας, που έλκονται από την ποικιλία εμπειριών, τη δυνατότητα επίσκεψης πολλών προορισμών και την αξία των διακοπών κρουαζιέρας.

Ταξίδια για κάθε γενιά: Οι διακοπές με κρουαζιέρα προσφέρουν ποικίλες εμπειρίες για άτομα όλων των ηλικιών. Σχεδόν το ένα τρίτο των επισκεπτών κρουαζιέρας ταξιδεύουν σε ομάδες δύο ή περισσότερων διαφορετικών γενεών.

Οι κρουαζιέρες έχουν υψηλότερες αξιολογήσεις ικανοποίησης σε σύγκριση με άλλους τρόπους διακοπών, όπως φαίνεται από τα ποσοστά επαναλαμβανόμενων ταξιδιών — το 25% των επαναλαμβανόμενων επιβατών ταξιδεύει δύο ή περισσότερες φορές τον χρόνο, το 14% ταξιδεύει δύο φορές τον χρόνο, και το 11% κάνει κρουαζιέρα τρεις με πέντε φορές τον χρόνο.

Οι κρουαζιέρες εξερεύνησης είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς με 22% περισσότερους επιβάτες να επιλέγουν αυτά τα ταξίδια το 2024 σε σχέση με το 2023.

Η κρουαζιέρα προσφέρει επιλογές, αξία και βιωσιμότητα

Ποικιλία επιλογών: Με περισσότερα από 300 υπερωκεάνεια κρουαζιερόπλοια και χιλιάδες διαθέσιμα δρομολόγια, υπάρχει μια κρουαζιέρα για όλους. Από εμπειρίες για οικογένειες και παρέες έως πολιτιστικά ταξίδια υψηλού επιπέδου, η βιομηχανία της κρουαζιέρας προσαρμόζεται συνεχώς στις εξελισσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των επιβατών.

Υπεύθυνος τουρισμός: Οι επιβάτες κρουαζιέρας κάνουν την κράτηση για το ταξίδι τους πολύ νωρίτερα οπότε οι εταιρείες κρουαζιέρας προγραμματίζουν τις επισκέψεις σε λιμάνια ένα ή και περισσότερα χρόνια πιο πριν, γεγονός που δείχνει πώς ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι διαχειρίσιμος τουρισμός.

Η κρουαζιέρα επιδιώκει μια ποικιλία βιώσιμων εναλλακτικών πηγών ενέργειας και επενδύει σε τεχνολογίες πρόωσης με δυνατότητες προσαρμογής για χρήση καυσίμων χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών, όταν αυτές θα είναι διαθέσιμες σε μεγάλη κλίμακα.

Μέχρι το 2028, το 50% των νέων κρουαζιεροπλοίων θα διαθέτει μηχανές που θα λειτουργούν με LNG/μεθανόλη και θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν σε bio- ή συνθετικό-LNG με μικρές ή καθόλου τροποποιήσεις στους κινητήρες.

Περισσότερο από το 61% του στόλου της CLIA είναι εξοπλισμένο ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει παράκτια ενεργειακή υποστήριξη –ποσοστό που αναμένεται να φτάσει το 72% έως το 2028.

Σημαντική οικονομική συνεισφορά

Παρότι αποτελεί μόλις το 2% του παγκόσμιου τουρισμού, ο κλάδος της κρουαζιέρας έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο στις κοινότητες παγκοσμίως, εισφέροντας πάνω από 168 δισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία το 2023 — το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί έως σήμερα. Στις ΗΠΑ, η βιομηχανία της κρουαζιέρας εισέφερε πάνω από 65 δισ. δολάρια συνολικά το 2023, υποστηρίζοντας 290.000 θέσεις εργασίας και 25 δισεκατομμύρια σε μισθούς.

Στην Ευρώπη, η κρουαζιέρα εισέφερε 55 δισ. ευρώ στο σύνολο της οικονομίας το 2023, υποστηρίζοντας 440.000 θέσεις εργασίας.

Σημαντική ήταν για μία ακόμα χρονιά η συνεισφορά της κρουαζιέρας και στην ελληνική οικονομία, επιβεβαιώνοντας την δυναμική ανάπτυξης του κλάδου στην περιοχή.

Συγκεκριμένα, το 2023 η κρουαζιέρα εισέφερε συνολικά στην ελληνική οικονομία 2 δισ. ευρώ (έναντι 1,4 δισ. ευρώ το 2022), κυρίως από τις δαπάνες των επιβατών και τις λειτουργικές δαπάνες των εταιρειών κρουαζιέρας, ενώ υποστήριξε 22.600 θέσεις εργασίας στη χώρα (έναντι 14.300 το 2022).

Η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό κόμβο κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, τόσο ως δημοφιλής προορισμός όσο και για homeporting – με τον Πειραιά να πρωταγωνιστεί σε αυτόν τον τομέα. Η χώρα αξιοποιεί με επιτυχία την ισχυρή ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η οποία το 2024 υποδέχθηκε 1,86 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας από όλο τον κόσμο, έναντι 1,54 εκατ. το 2023, από τους οποίους το 1,1 εκατομμύριο προερχόταν από την Ευρώπη – έναντι 966.000 το 2023.

Επιπλέον, η συνεισφορά του κλάδου ενισχύεται από τα οφέλη για τις κοινότητες σε όλον τον κόσμο μέσω της προμήθειας προϊόντων και υπηρεσιών σε τοπικό επίπεδο καθώς και των δαπανών πριν και μετά την κρουαζιέρα, καθώς το 69% των επιβατών μένουν μία ή περισσότερες νύχτες σε ξενοδοχείο. Επιπρόσθετα, 6 στους 10 επιβάτες κρουαζιέρας επιστρέφουν σε κάποιο προορισμό που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω κρουαζιέρας, επεκτείνοντας τον οικονομικό αντίκτυπο του κλάδου στις κοινότητες και στο μέλλον.

Ο κλάδος της κρουαζιέρας παγκοσμίως υποδέχθηκε 34,6 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας το 2024, ενώ το 2025 αναμένονται 37,7 εκατομμύρια.

Η Ευρώπη παραμένει μια αγορά-κλειδί, με αύξηση 2,8% των Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας το 2024.

Οι πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία.

Το 2024, οι κρουαζιέρες κοντά στον τόπο κατοικίας των ταξιδιωτών παρέμειναν ελκυστικές, με την περιοχή της Μεσογείου να παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους Ευρωπαίους επιβάτες κρουαζιέρας, ακολουθούμενη από την Καραϊβική και τη Βόρεια Ευρώπη.

Οι εταιρείες-μέλη της CLIA θα καλωσορίσουν 11 νέα πλοία στον παγκόσμιο στόλο το 2025. Συνολικά, 56 νέα υπερωκεάνεια κρουαζιερόπλοια των μελών της CLIA έχουν παραγγελθεί για την περίοδο 2025–2036, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 56,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη στο μέλλον της κρουαζιέρας.

Μια ενδεικτική εικόνα του πλαισίου ανάπτυξης του κλάδου, προκύπτει από το στοιχείο ότι πάνω από το 70% των κρουαζιεροπλοίων που υπάρχουν στο βιβλίο παραγγελιών από σήμερα έως το 2030, είναι μικρού και μεσαίου μεγέθους.

Για να δείτε την πλήρη Έκθεση για την Κατάσταση της Κρουαζιέρας για το 2025, επισκεφθείτε τον σύνδεσμο εδώ.

Δείτε επίσης, την πλήρη έκθεση της CLIA για τη Συμβολή της Κρουαζιέρας στην Παγκόσμια Οικονομία για το 2023 στον σύνδεσμο εδώ.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:CLIAΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑΕΕΚΦΝΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η CLIA θα συνεργαστεί με την ελληνική κυβέρνηση για την εφαρμογή του τέλους κρουαζιέρας

3 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δημοσιεύτηκε η ΚΥΑ για την είσπραξη του τέλους κρουαζιέρας. Στα 20 ευρώ σε Μύκονο και Σαντορίνη, έναρξη στις 21 Ιουλίου

1 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Αύξηση επιβατών κρουαζιέρας 14,29% στο Ηράκλειο κατά το α’ εξάμηνο

1 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κρις Θεοφιλίδης, Celestyal: Υπό προϋποθέσεις, η Ελλάδα μπορεί να γίνει περιφερειακή «δύναμη» στην κρουαζιέρα

30 Ιουνίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

To Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου ζητά την αναστολή του μέτρου για το τέλος επιβατών κρουαζιέρας. Οι αιτίες

28 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Έγκριση έμμεσων τελών για τον λιμένα Βόλου, αρμοδιότητας Οργανισμού Λιμένος Βόλου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Εγκρίθηκε η περιτοίχιση του σιδηροδρομικού διαδρόμου σε επιλεγμένα σημεία σε Θήβα, Θριάσιο, Ζευγολατιό

1 Ιουλίου, 2025

H «ισχυρή Ελλάδα» και οι πρώτες αναφορές του Κ. Κυρανάκη στη «στρατιωτική κινητικότητα»

1 Ιουλίου, 2025

Δημοσιεύτηκε το νέο ΦΕΚ για την απασχόληση του μόνιμου προσωπικού της ΥΠΑ

1 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Συμμετοχή του σωματείου εργαζομένων ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε συναντήσεις στην Αθήνα για εργασιακά θέματα

0

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΙΜΕ και Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

7 Ιουλίου, 2025

O όμιλος ΤΙΤΑΝ επενδύει στις βιώσιμες κατασκευές στο Ηνωμένο Βασίλειο

7 Ιουλίου, 2025

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Σε άνοδο, αλλά με αργό ρυθμό

7 Ιουλίου, 2025

Σωματείο Τεχνικών και Εργαζομένων ΟΑΣΑ – ΟΣΥ: Αντίθετοι στην “ομιλοποίηση” ΟΑΣΑ και θυγατρικών

7 Ιουλίου, 2025

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Που οφείλεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο τμήμα Κατερίνη – Αλιάκμονας στις 6/7

7 Ιουλίου, 2025

Εκκινούν οι διαδικασίες για την 8μηνη πρόσληψη 171 οδηγών στον ΟΑΣΘ

7 Ιουλίου, 2025

Το DS3 Hybrid με 1 μήνα δώρο σε παλιούς και νέους συνδρομητές του instacar

7 Ιουλίου, 2025

Οικονομικά αποτελέσματα AVIS Greece το 2024: Έσοδα 364,64 εκατ. (+18,26%) και κέρδη 42,5 εκατ. (+14,17%)

7 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr