Πέμπτη, 8 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    200 επιβάτες τρένου στην Αυστρία απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από τα βαγόνια εξαιτίας πυρκαγιάς

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Η επέκτασης του Logistics Park στον Ασπρόπυργο επέφερε άνοδο εσόδων στη BriQ Properties

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    SKY express: Πρόβλεψη για έσοδα 360 εκατ. ευρώ και διακίνησης 4,4 εκατ. επιβατών το 2023

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Ανασυγκροτήθηκε το ΔΣ του ΣΥΝΔΔΕ&L, παραμένει πρόεδρος ο Ν. Αργυρίδης

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Fly 7 Executive Aviation SA και Zela Jet συνεργάζονται την φετινή καλοκαιρινή σεζόν

    8 Ιουνίου, 2023
    Volvo EX30 exterior
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Volvo EX30: Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες

    8 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    200 επιβάτες τρένου στην Αυστρία απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από τα βαγόνια εξαιτίας πυρκαγιάς

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Η επέκτασης του Logistics Park στον Ασπρόπυργο επέφερε άνοδο εσόδων στη BriQ Properties

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    SKY express: Πρόβλεψη για έσοδα 360 εκατ. ευρώ και διακίνησης 4,4 εκατ. επιβατών το 2023

    8 Ιουνίου, 2023
    LOGISTICS

    Ανασυγκροτήθηκε το ΔΣ του ΣΥΝΔΔΕ&L, παραμένει πρόεδρος ο Ν. Αργυρίδης

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Fly 7 Executive Aviation SA και Zela Jet συνεργάζονται την φετινή καλοκαιρινή σεζόν

    8 Ιουνίου, 2023
    Volvo EX30 exterior
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Volvo EX30: Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες

    8 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου βάσει “πράσινων” κριτηρίων προσανατολίζεται το υπ. Ναυτιλίας

vvegiazi by vvegiazi
6 Μαρτίου, 2023
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, βάσει “πράσινων” κριτηρίων, εμφανίζεται να προσανατολίζεται το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Μάλιστα, ήδη, βρίσκεται σε στάδιο σχεδιασμού των κριτηρίων και των προϋποθέσεων που απαιτούνται για αυτόν τον σκοπό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Ταυτόχρονα, αναμένεται να υπάρξει διεθνής διαγωνισμός, προκειμένου να οριστεί σύμβουλος για τη σύνταξη μελέτης με στόχο τη δημιουργία χρηματοδοτικού ταμείου από το οποίο, υπό προϋποθέσεις, οι πλοιοκτήτες θα μπορούν να λάβουν χρηματοδότηση για την κατασκευή νέων πλοίων με μειωμένες εκπομπές αερίων ρύπων βάσει των προϋποθέσεων που έχει ορίσει η ΕΕ έως το 2030 στο πλαίσιο του “Fit for 55”.

Κεντρική ιδέα του σχεδιασμού είναι ότι όποιος πλοιοκτήτης λάβει χρηματοδότηση από το συγκεκριμένο ταμείο θα είναι υποχρεωμένος να δρομολογήσει το πλοίο του για όλα τα χρόνια στον Ελλαδικό χώρο και να μη μπορεί να το μισθώσει η να του πουλήσει σε άλλη χώρα.

Η μελέτη, που σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης (RRF) και θα παραδοθεί στη συνέχεια στο υπ. Ναυτιλίας, αναμένεται να κινηθεί στις εξής κατευθύνσεις:

-Να προσδιορίζει τις χρηματοδοτικές ανάγκες για την ανανέωση του στόλου συνοδευόμενη από τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα που αφορούν την προτεινόμενη τεχνολογία αλλά και τα χαρακτηριστικά του υφιστάμενου στόλου.

-Να περιλάβει μελέτη κόστους – οφέλους για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με προσδιορισμό του χρηματοδοτικού κενού.

-Να παραδώσει επιχειρησιακό σχέδιο για το εργαλείο χρηματοδότησης με στόχους χρηματοοικονομικής πρόβλεψης.

Ο σύμβουλος αναμένεται να παρουσιάσει στο υπουργείο υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει η ανανέωση του στόλου και με ποια χαρακτηριστικά μπορεί να υλοποιηθεί ο μηχανισμός για να μπορεί να λειτουργήσει το ταμείο χρηματοδότησης σε συνεργασία πιθανότατα μαζί με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.

Επίσης, το Ναυτικό Επιμελητήριο με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αναμένεται να ορίσει το πλαίσιο για την ανανέωση του στόλου καθώς όποιος πλοιοκτήτης μπαίνει και χρηματοδοτείται από το ταμείο θα πρέπει να δεσμεύεται ταυτόχρονα για τη δρομολόγηση του πλοίου μόνο στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Η χρηματοδότηση θα μπορεί να προέρχεται είτε από το ταμείο που θα δημιουργηθεί είτε από άλλα ταμεία που θα επιθυμούν να επενδύσουν στη ελληνική ακτοπλοΐα είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Αξιοποίηση χρημάτων και από τις άγονες με πολυετείς συμβάσεις

Το υπουργείο αναφορικά με το θέμα της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου αναμένεται να αξιοποιήσει με αναπτυξιακό τρόπο και τις χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές.

Ήδη, τρεις γραμμές σε μικρές ενδονησιωτικές γραμμές εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ με στόχο το “πρασίνισμα” των πλοίων.

Επίσης μέσα από τις πολυετείς συμβάσεις και από το πρόγραμμα ΝΕΑΡΧΟΣ που θα μπορεί να εκταμιεύσει χρηματοδότηση από από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα δοκιμαστούν δύο γραμμές μεγάλου βεληνεκούς.

Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα της αξιοποίησης χρηματοδοτικών εργαλείων από την Ευρώπη επεσήμανε ότι μέσα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΣΠΑ πρόγραμμα μεταφορές 21-27 έχει εξασφαλιστεί ήδη για πρώτη φορά χρηματοδότηση από 80 – 370 εκατ. ευρώ για την κατασκευή νέων “πράσινων” πλοίων σε μικρές ενδο – νησιωτικές περιοχές με το κριτήριο της αναγκαίας μεταφοράς προϊόντων και ανθρώπων.

Τόνισε ότι το υπουργείο για πρώτη φορά σε συνεργασία με τους θεσμικούς εταίρους μπαίνει σε συζήτηση και την ανάληψη πρωτοβουλιών για χρηματοδοτήσεις που αφορούν την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με “πράσινα” κριτήρια και δεν έχει να κάνει απλά διαχείριση του ακτοπλοϊκού έργου.

Στα 4,5 δισ. ευρώ εκτιμάται το κόστος των αλλαγών

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς το κόστος των αλλαγών στην ακτοπλοΐα μέσα στην επόμενη 10ετία αναμένεται να ανέλθει περίπου στα 4,5 δισ.α ευρώ.

Το καλοκαίρι του 2022, 100 ακτοπλοϊκά πλοία εξυπηρετούσαν καθημερινά 115 νησιά της χώρας μας είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους.

Το 70% του στόλου αυτού ήταν άνω των 20 ετών γεγονός που βεβαιώνει ότι η ανάγκη ανανέωσης του στόλου είναι επιτακτική σε όλα τα μεγέθη των πλοίων.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς στην ακτοπλοΐα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ έως το 2030 κρίνοντας επιτακτική την ανάγκη για το χτίσιμο νέων πλοίων.

Σημειώνεται ότι, το Συμβούλιο Υπουργών Θαλάσσιων Μεταφορών της ΕΕ μετά από πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας, προχώρησε σε παράταση εξαίρεσης για τον κλάδο της ακτοπλοΐας από την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού “FuelEU Maritime” έως τις 31 Δεκεμβρίου 2029.

Η εξαίρεση αυτή περιλαμβάνει τα ακτοπλοϊκά πλοία που είναι μόνο δρομολογημένα σε λιμένες νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.

Το FuelEU Maritime αποτελεί μέρος της προτεινόμενης δέσμης μέτρων Fit for 55 που απευθύνεται στη ναυτιλία.

Με τη μείωση της έντασης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) της ενέργειας των πλοίων όταν ταξιδεύουν προς, από ή εντός της ΕΕ, στοχεύει στην προώθηση της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα (RLF).

Τα RLF θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το 86%-88% του μείγματος καυσίμων των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών έως το 2050, ώστε να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ.

Πάντως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να έχει ανακοινώσει τους κανονισμούς στο πλαίσιο του “Fit for 55” με στόχο τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στα πλοία έως το 2030, αλλά δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο το είδος των εναλλακτικών καυσίμων που θα καίνε τα πλοία.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΠΛΟΙΑΣΕΕΝΠΡΑΣΙΝΑ ΠΛΟΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρα

ΓΝΩΜΗ

Πρωταθλήτρια των κλάδων μεταφορών στον «αγώνα» απαλλαγής από τις εκπομπές CO2 είναι η ναυτιλία

7 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση ΥΝΑΝΠ Θ. Κλιάρη με Υπουργό Τουρισμού Ιωάννα Δρέττα

6 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Νέα ψηφιακά εργαλεία από το υπ. Ναυτιλίας για την εξυπηρέτηση πολιτών και ναυτικών χωρίς φυσική παρουσία

5 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

5 νομοθετικές προτάσεις από Κομισιόν για τη στήριξη της καθαρής και σύγχρονης ναυτιλίας

2 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνεργασία Ελλάδας – ΗΠΑ για ψηφιακή παρακολούθηση λιμένων και λιμενικών υποδομών στα νησιά

1 Ιουνίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Συνάντηση ΠΕΝΕΝ-ΠΣΣ-ΝΑΤ με τον διοικητή του ΝΑΤ, στο προσκήνιο τα συνταξιοδοτικά προβλήματα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

6 Ιουνίου, 2023

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη απευθείας πτήση Αθήνα – Ισλανδία από την Play

6 Ιουνίου, 2023

Κοντά – κοντά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για Φυλή και Γκόνο

6 Ιουνίου, 2023

Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

2 Ιουνίου, 2023

Η παρούσα κατάσταση και οι εξελίξεις στην αεροπορική βιομηχανία στο 6o συνέδριο της Ελληνικής Αεροπορικής Ένωσης

6 Ιουνίου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

1

200 επιβάτες τρένου στην Αυστρία απομακρύνθηκαν εσπευσμένα από τα βαγόνια εξαιτίας πυρκαγιάς

8 Ιουνίου, 2023

Η επέκτασης του Logistics Park στον Ασπρόπυργο επέφερε άνοδο εσόδων στη BriQ Properties

8 Ιουνίου, 2023

SKY express: Πρόβλεψη για έσοδα 360 εκατ. ευρώ και διακίνησης 4,4 εκατ. επιβατών το 2023

8 Ιουνίου, 2023

Ανασυγκροτήθηκε το ΔΣ του ΣΥΝΔΔΕ&L, παραμένει πρόεδρος ο Ν. Αργυρίδης

8 Ιουνίου, 2023

Fly 7 Executive Aviation SA και Zela Jet συνεργάζονται την φετινή καλοκαιρινή σεζόν

8 Ιουνίου, 2023
Volvo EX30 exterior

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Volvo EX30: Ένα μικρό αυτοκίνητο με μεγάλες δυνατότητες

8 Ιουνίου, 2023

Το Σάββατο 10 Ιουνίου οι εκλογές του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών

8 Ιουνίου, 2023
Der neue eCitan von Mercedes-Benz  The new eCitan from Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eCitan: Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό Van για ευέλικτες και «πράσινες» μεταφορές

8 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ