ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΣτ. Πιτσιόρλας: Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ολοκληρώνεται. Έρχονται εξελίξεις στη ναυπηγοεπισκευή

Στ. Πιτσιόρλας: Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ολοκληρώνεται. Έρχονται εξελίξεις στη ναυπηγοεπισκευή

Για τη νέα περίοδο στην οποία περνά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ, έκανε λόγο ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «Διαψεύδονται γι’ άλλη μία φορά οι Κασσάνδρες, που προσπαθούσαν να πουν τόσο καιρό ότι δεν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία. Η διαδικασία ολοκληρώνεται και πραγματικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης περνά σε μια καινούρια περίοδο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η συμφωνία θα υπογραφεί σήμερα το απόγευμα από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφο και από τους Σωτήρη Θεοφάνη (εκπρόσωπο της κ/ξ DEUTSCHE INVEST EQUITY PARTNERS GmbH, BELTERRA INVESTMENTS LIMITED και TERMINAL LINK SAS, που πλειοδότησε στο διαγωνισμό) και Boris Wenzel, διευθύνοντα σύμβουλο της γαλλικής Terminal Link SAS.

Κατά τον κ. Πιτσιόρλα, «ένα πολύ ενδιαφέρον επενδυτικό σχήμα αναλαμβάνει τις τύχες του λιμανιού, θα κάνει σημαντικές επενδύσεις και κυρίως θα φέρει νέα φορτία και θα αναδιοργανώσει όλη τη λειτουργία του λιμανιού, με σύγχρονο management και θα το εντάξει στις διαδικασίες μεταφορών της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης».

Όπως διευκρίνισε ο υφυπουργός, η μετοχική σύνθεση του σχήματος, που αναλαμβάνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχει τεράστια σημασία, «καθώς δείχνει την πολυδιάστατη προσπάθεια που κάνουμε, να έχουμε μία ισορροπία στις συνεργασίες, στις επενδύσεις, στις εξωτερικές σχέσεις, παντού. Αυτό το μείγμα πρέπει να το προσέξουμε ως κόρην οφθαλμού, για να αποφύγουμε κινήσεις, που θα μας εκθέσουν σε κινδύνους γεωπολιτικούς».

Ο ίδιος προέβλεψε ότι η εξέλιξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα είναι θεαματική, «όπως ήδη είναι στον Πειραιά.

Αυτό δεν σημαίνει μόνο μεταφορές, σημαίνει ένα σύνολο επαγγελμάτων γύρω από τις μεταφορές, σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, νέα επαγγέλματα και σημαίνει μία συνολική ανάπτυξη της περιοχής» είπε, ενώ με αφορμή τις αντιδράσεις εργαζομένων παρατήρησε ότι «ένα ζωντανό παράδειγμα είναι ο Πειραιάς, όπου δεν απειλείται καμία θέση εργασίας, υπογράφηκε συνολική σύμβαση, όλα λειτουργούν κανονικά και απεναντίας έχουμε μία θεαματική ανάπτυξη».

«Δεν υπάρχει λόγος τώρα να κάνουμε προφητείες, είναι γνωστές οι απόψεις των εργαζομένων, όπως είναι και η πραγματικότητα του Βορρά. Αυτό το λιμάνι δεν μπορεί να είναι στην κατάσταση που είναι σήμερα.

Σε όλον τον κόσμο υπάρχουν εξελίξεις και αλλαγές στα λιμάνια και στην περιοχή μας θεαματικές αλλαγές, που πρέπει να τις προλάβουμε.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ανταγωνιστές γύρω του πάρα πολύ σημαντικούς, που αν δεν κάνει ό,τι πρέπει, θα μείνει στο περιθώριο. Γι’ αυτό τα ακούμε όλα, αλλά κάνουμε αυτό που θεωρούμε σωστό και οι εξελίξεις -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- μας δικαιώνουν» εξήγησε.

Εξελίξεις στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη

Σε ό,τι αφορά τα θέματα που σχετίζονται με τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ο κ. Πιτσιόρλας εκτίμησε πως θα υπάρξουν πολύ σοβαρές εξελίξεις και ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα.

Όπως είπε, «Είμαστε στη διαδικασία να ολοκληρώσουμε την επίλυση του προβλήματος στα ναυπηγεία της Σύρου. Έχει βρεθεί επενδυτής, έχουμε συμφωνήσει μαζί του, αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται οι τυπικές διαδικασίες, για να υποβληθεί επισήμως η πρόταση και να πάμε στο δικαστήριο, να έχουμε μία απόφαση εξυγίανσης των ναυπηγείων της Σύρου».

Αναφερόμενος στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά γνωστοποίησε ότι έχει κατατεθεί αίτηση να υπαχθούν σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, «περιμένουμε στις επόμενες μέρες την απόφαση να βγει και θεωρούμε ότι εφόσον αυτή η απόφαση είναι θετική, τότε θα ανοίξει ο δρόμος για ταχύτατη επαναλειτουργία και ανάπτυξη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά».

«Περιμένουμε μέσα στον Δεκέμβριο την απόφαση και από τη στιγμή που θα μας δικαιώσει η απόφαση τότε θα μπορέσουμε μέσα στο 2018 να δρομολογήσουμε τις διαδικασίες όλες, ούτως ώστε να έχουμε νέους ιδιοκτήτες στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων, ώστε να επαναλειτουργήσουν.

Τρίτο σκέλος είναι το ότι ήδη έχουν ξεκινήσει πολύ σαφή βήματα αναγέννησης της ναυπηγοεπισκευής στο Πέραμα, ήδη λειτουργούν παλιές μικρές δεξαμενές του ΟΛΠ κι έρχεται τον Γενάρη του 2018 η πρώτη μεγάλη δεξαμενή, που φέρνει η COSCO, κι αυτό θα είναι το πολύ σημαντικό βήμα, για να έχουμε μεγάλη δραστηριότητα ναυπηγοεπισκευαστική» ανέφερε ο υφυπουργός.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο