• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Συνάντηση συνεργασίας προέδρων ΣΕΕΝ και ΕΒΕΠ για θέματα ακτοπλοΐας

vvegiazi by vvegiazi
11 Απριλίου, 2022
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σχηματοποιήθηκε, κατά τη συνάντηση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπυρίδωνα Πασχάλη, με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη, το πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των δύο φορέων που στόχο έχει την υποστήριξη των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην ακτοπλοΐα, αλλά και του επιχειρηματικού cluster που δραστηριοποιείται γύρω από αυτή.

Οι δύο πρόεδροι συνεξέτασαν τα φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, με γνώμονα την ενδυνάμωση του ρόλου που διαδραματίζει για τις νησιωτικές οικονομίες, τη διασφάλιση της εδαφικής συνοχής της ηπειρωτικής με τη νησιωτική χώρα, αλλά και τον τουρισμό.

Ειδικότερα, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στο μεταφορικό έργο, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί από την εμφάνιση της πανδημίας και εντεύθεν, οι εξελίξεις στο ενεργειακό, σε συνάρτηση με τις επιπτώσεις που έχει επιφέρει στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων και, συνακόλουθα, στο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, η αύξηση της τιμής των πετρελαιοειδών σε ποσοστό άνω του 32%, σε σχέση με τη χρήση 2020, εξαιτίας της ρωσο-ουκρανικής σύρραξης.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην χρηματοδοτική στήριξη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, σε συνάρτηση με τον διάλογο που είναι σε εξέλιξη, μεταξύ του ΣΕΕΝ και του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για τα οφειλόμενα από το ΥΝΝΠ ποσά, τα οποία συνολικά υπολογίζονται σε 60 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι για την έγκαιρη διάθεσή τους το ΕΒΕΠ συνηγόρησε, καθώς θεωρεί ότι, η διασφάλιση της ομαλότητας των χρηματοδοτικών ροών διασφαλίζει παράλληλα, τόσο τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, όσο και τη δυνατότητα ανάπτυξης των επιχειρησιακών τους δραστηριοτήτων.

Στο σημείο αυτό, και με αφορμή τη συζήτηση για το δίκτυο των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, το ενδιαφέρον εστιάστηκε στις άγονες γραμμές, και στη σημασία που προσλαμβάνει για τη διατήρησή τους η έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων, που αποτελούν αποζημιώσεις και συμβατικές υποχρεώσεις του ΥΝΑΝΠ προς τις Εταιρείες και τα πλοία που έχουν συμβληθεί για την κάλυψή τους.

ΣΕΕΝ και ΕΒΕΠ συμφώνησαν ότι πρέπει τα συναρμόδια υπουργεία να λάβουν άμεσα μέτρα ενίσχυσης του τομέα, ιδιαίτερα σε μία χρονική συγκυρία όπου οι συνέπειες στα οικονομικά των επιχειρήσεων από την κρίση της πανδημίας, αλλά και από την εκτίναξη του κόστους των καυσίμων, θα φέρουν τις ακτοπλοϊκές εταιρίες σε ακόμη δυσχερέστερη θέση.

Στο πλαίσιο αυτό, επίσης, εξετάστηκαν και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν, τόσο σε εθνικό, όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσα από τα οποία μπορούν να αντληθούν κεφάλαια. Στο μικροσκόπιο τέθηκαν, επίσης, οι “απαιτήσεις” του ΙΜΟ για τους αέριους ρύπους και την «πράσινη μετάβαση» της ναυτιλίας.

Τα μέτρα, τα οποία συζητούνται και έχουν ήδη αποφασιστεί για τη μείωση των ρύπων και του ενεργειακού αποτυπώματος και τα οποία θα εφαρμόζονται σταδιακά από το 2023, με αποκορύφωμα το 2030, όταν οι εκπομπές CO2 πρέπει να μειωθούν κατά 55% σε σχέση με το 1990 ή το 2050 με μηδενικούς ρύπους, φέρνουν στο προσκήνιο επιτακτικά την αναγκαιότητα ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Το 2035, από τα 107 πλοία, τα οποία είναι σήμερα δρομολογημένα στις ακτοπλοϊκές μας γραμμές, τα 52 θα είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 40 ετών, εκ των οποίων μάλιστα τα 20 μεγαλύτερης των 50.

Σήμερα, στη διεθνή αγορά, η διαθεσιμότητα πλοίων κατάλληλων για την ακτοπλοΐα, και μάλιστα μικρής ηλικίας, σπανίζει, ενώ δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου διαθέσιμα πλοία που να πληρούν τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, αλλά τα ελληνικά ναυπηγεία είναι διαθέσιμα και μπορούν να δώσουν μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση.

Με την αφορμή αυτή, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, εξέφρασε την ελπίδα, ότι με την αναζωογόνηση των ναυπηγικών μονάδων της χώρας στη Σύρο και τον Κόλπο της Ελευσίνας, να κτιστούν από ελληνικά χέρια οι νέες μονάδες για τον ακτοπλοϊκό στόλο, υπενθυμίζοντας το επιτυχές εγχείρημα που είχε γίνει προ ετών με τη ναυπήγηση Ε/Γ-Ο/Γ στην ακτοπλοΐα.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης, ιεράρχησε τα θέματα της ελληνικής ακτοπλοΐας σε βραχυπρόθεσμα και μεσομακροπρόθεσμα, τονίζοντας τη σημασία του έγκαιρου και ακριβή σχεδιασμού για τη «Μετάβαση στην Πράσινη Ακτοπλοΐα», που θα είναι και το θέμα της ημερίδας του ΣΕΕΝ στις 14/4/22 στο ΕΒΕΠ. Τέλος, οι δύο Πρόεδροι συμφώνησαν να συνταχθεί και να υπογραφεί σχετικό μνημόνιο αμοιβαίας συνεργασίας στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του εορτασμού των «Ημερών Θάλασσας».

Tags:ΣΕΕΝΣΠΥΡΟΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣΕΒΕΠΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΚΙΔΗΣΑΚΤΟΠΛΟΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μειώθηκαν στα 52 τα πλοία σε αργία τον Δεκέμβριο 2022, έναντι 58 το 2021 και 74 το 2020

23 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Οριακή πτώση 0,5% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο. Στο -4,1% η χωρητικότητα

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συμφώνησαν ΠΝΟ – ΣΕΕΝ για διετή ανανέωση των ΣΣΕ των πληρωμάτων, με αυξήσεις 12%

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Τεράστια κενά στο υπουργείο Ναυτιλίας και σε φορείς της ναυτιλίας εξαιτίας της υποστελέχωσης

16 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Ευκαιρία για τις επιχειρήσεις του Πειραιά η ανάπτυξη Επιχειρηματικού Πάρκου

14 Μαρτίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Αποκομμένο σιδηροδρομικά το λιμάνι του Πειραιά

11 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Πως η άνοδος των ναυτιλιακών καυσίμων «απειλεί» την ακτοπλοΐα. Στην Attica, τα καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 44%

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ