ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΣ. Πιτσιόρλας: Η ένταξη μιας ΔΕΚΟ στο υπερΤαμείο δεν σημαίνει αυτόματα ιδιωτικοποίηση

Σ. Πιτσιόρλας: Η ένταξη μιας ΔΕΚΟ στο υπερΤαμείο δεν σημαίνει αυτόματα ιδιωτικοποίηση

«Το γεγονός ότι μία ΔΕΚΟ πάει στο υπερταμείο δεν σημαίνει ότι πάει για να ιδιωτικοποιηθεί», δήλωσε, από την Πάτρα, ο πρόεδρος του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, που συμμετείχε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πατρών για την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στον Δήμο, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ.

Όπως ανέφερε, κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο κ. Πιτσιόρλας «το πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία του υπερταμείου είναι αρκετά διαφορετικό από το πλαίσιο λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ», γι’ αυτό, όπως πρόσθεσε, «υπήρξε η πολύ μεγάλη διαπραγμάτευση του περασμένου καλοκαιριού, για το πώς δηλαδή θα λειτουργεί αυτό το ταμείο».

Εξήγησε, ότι «στην λογική του υπερταμείου δεν υπάρχει μονοσήμαντα ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης, αλλά υπάρχει ο δρόμος της βελτιστοποίησης της αξίας των περιουσιακών στοιχείων των ΔΕΚΟ, της ανάπτυξής τους και της αξιοποίησής τους με πιο ευέλικτους τρόπους».

Επομένως, συνέχισε ο Στέργιος Πιτσιόρλας, «το ότι μία ΔΕΚΟ πάει στο υπερταμείο, δεν σημαίνει ότι πάει για να ιδιωτικοποιηθεί, αλλά σημαίνει ότι πάει για να λειτουργήσει καλύτερα, να αξιοποιηθεί καλύτερα και να υπάρξουν πρακτικές διοίκησης και ανάπτυξης, απαλλαγμένες από το στενό κορσέ του δημοσίου τομέα».

Ακόμη ανέφερε πως «στην προοπτική τους βεβαίως θα φανεί, ποιές από αυτές μπορούν να λειτουργήσουν με αυτό τον τρόπο και ποιές όχι», τονίζοντας και πάλι ότι «το γεγονός πως μεταφέρονται στο υπερταμείο, δεν σημαίνει ότι παίρνουν τον δρόμο της ιδιωτικοποίησης».

Στο υπερΤαμείο τα 10 περιφερειακά λιμάνια

Σχετικά με τα λιμάνια ανέφερε πως «αυτή την στιγμή η υποχρέωση που έχει το ΤΑΙΠΕΔγια τους 10 Οργανισμούς Λιμένος, πλην Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι να ετοιμάσει μία μελέτη – εισήγηση – πρόταση για την προοπτική τους τα επόμενα χρόνια και με βάση αυτή την μελέτη, οι 10 Οργανισμοί Λιμένος να περάσουν στο υπερταμείο που δημιουργείται τώρα».

«Η λογική του υπερταμείου είναι διαφορετική, είναι μια προοπτική αξιοποίησης και ανάπτυξης σε βάθος χρόνου» επομένως, συνέχισε, «θα συζητήσουμε τις προοπτικές του λιμανιού, θα συζητήσουμε όλες τις πιθανές παραλλαγές και τα σενάρια».

Υπογράμμισε ότι η κεντρική ιδέα «δεν είναι να προχωρήσουμε άμεσα σε κάποιου είδους παραχώρηση».

Η κεντρική ιδέα πρόσθεσε, είναι «να οργανώσουμε την αξιοποίηση των λιμανιών και να οργανώσουμε το πώς, με τις δικές μας δυνάμεις, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες αυτών των λιμανιών». Προφανώς, όπως υπογράμμισε, «στην πορεία αυτή θα συζητήσουμε και σενάρια εναλλακτικών λύσεων σε επιμέρους θέματα, αλλά δεν υπάρχει κανένα πλάνο ιδιωτικοποιήσεων για τα 10 αυτά λιμάνια».

Θαλάσσιο μέτωπο Πάτρας

Όσον αφορά στην παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας, ο Στέργιος Πιτσιόρλας χαρακτήρισε πολύ ισορροπημένη την συμφωνία για την παραχώρησή του, προσθέτοντας ότι από αυτή την συμφωνία ωφελούνται, τόσο το λιμάνι όσο και η πόλη.

Αναφερόμενος στις διαδικασίες που προηγήθηκαν, ο Στέργιος Πιτσιόρλας τόνισε πως «υπήρξε πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, μετά την έκφραση της απόλυτης θέλησης του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, να προχωρήσει η παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου, που ήταν ένα χρόνιο αίτημα της πόλης».

Για τα υδατοδρόμια

Σχετικά με τα υδατοδρόμια, ο Στέργιος Πιτσιόρλας είπε «ενημερώθηκα από την διοίκηση του ΟΛΠΑ ότι σε λίγες εβδομάδες θα έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση του υδατοδρομίου».

Τα υδροπλάνα, όπως είπε, «θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια πολύ σημαντική εξέλιξη για την περιοχή της Πάτρας και του Ιονίου, αν δρομολογηθεί η λειτουργία τους και παράλληλα η Πάτρα θα μπορεί να γίνει το κέντρο ενός δικτύου υδατοδρομίων».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο