Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    «Πολιτικά το θέμα της Ριζάρη είναι πιο κρίσιμο από αυτό των Εξαρχείων»

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Workshop για ασφαλείς και προστατευόμενους χώρους στάθμευσης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στις 11/12

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για 3ο συνεχόμενο μήνα, σε άνοδο το air cargo: +3,8% ο Οκτώβριος

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    Y1 AK KATEHAKI, ATTIKI ODOS, APR 2007-JAN2008
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    «Σύννεφα» γύρω από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμμετοχή υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ

    5 Δεκεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Γρ. Δημητριάδης: Επενδύσεις για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, με έμφαση στην “πράσινη” ανάπτυξη

    5 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    «Πολιτικά το θέμα της Ριζάρη είναι πιο κρίσιμο από αυτό των Εξαρχείων»

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    Workshop για ασφαλείς και προστατευόμενους χώρους στάθμευσης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στις 11/12

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για 3ο συνεχόμενο μήνα, σε άνοδο το air cargo: +3,8% ο Οκτώβριος

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    Y1 AK KATEHAKI, ATTIKI ODOS, APR 2007-JAN2008
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    «Σύννεφα» γύρω από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης

    6 Δεκεμβρίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Συμμετοχή υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ

    5 Δεκεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Γρ. Δημητριάδης: Επενδύσεις για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, με έμφαση στην “πράσινη” ανάπτυξη

    5 Δεκεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να γίνει η ελληνική πύλη εισόδου της Ινδίας στην ΕΕ

vvegiazi by vvegiazi
28 Αυγούστου, 2023
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
DCIM100MEDIADJI_0024.JPG

DCIM100MEDIADJI_0024.JPG

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ινδίας στην Ελλάδα από το 2022, υπενθύμισε ότι στηρίζει κάθε προσπάθεια με στόχο μια ευρύτερη διμερή εμπορική και οικονομική συνεργασία της Ελλάδας με την Ινδία.

Η επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, στην Ελλάδα την Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023 και η συνάντηση με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, σηματοδοτεί την αναθέρμανση μιας ιστορικής σχέσης και την αναβάθμιση μιας στρατηγικής σημασίας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, όπως υποστηρίζει το ΕΒΕΠ.

Η έλευση Ινδού Πρωθυπουργού στη χώρα μας, μετά από 40 χρόνια, αποτελεί ορόσημο και επιβεβαιώνει τη βούληση και των δύο πλευρών να επανεκκινήσουν, να διευρύνουν και να εδραιώσουν τις ελληνο-ινδικές σχέσεις στο ανώτατο επίπεδο.

Η Ινδία, μια τεράστια χώρα με ρυθμό ανάπτυξης 7%, είναι η πέμπτη οικονομία του πλανήτη με 3,7 τρις δολάρια ΑΕΠ και πλέον η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο με 1,43 δις πληθυσμό, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Κίνα.

Από την άλλη πλευρά όμως, η μικρή σε έκταση και πληθυσμό Ελλάδα έχει ένα ισχυρό γεωπολιτικό και οικονομικό πλεονέκτημα, αφού μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών.

Μετά, μάλιστα, το Brexit η Ινδία αναζητεί εναλλακτικές οδούς προς την Ευρώπη και η θέση της Ελλάδας, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, αποτελεί την ιδανική γέφυρα προς την Ευρώπη, αλλά και την Αν. Μεσόγειο.

Η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στην εντατικοποίηση των επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων, ώστε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη παρουσία ινδικών επενδυτικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών, της υψηλής τεχνολογίας, των ΑΠΕ, του τουρισμού, αλλά και να ενισχύσει αντίστοιχα την παρουσία ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς του εμπορίου, της βιομηχανίας τροφίμων, φαρμάκων, και, βεβαίως, της ισχυρής παγκοσμίως ναυτιλίας μας.

Στην πρώτη συνάντηση, συμμετείχαν 10 εκπρόσωποι μεγάλων ινδικών ομίλων που έχουν επενδύσει, ή πρόκειται να επενδύσουν στην Ελλάδα, ενώ από την ελληνική πλευρά, επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ινδία.

Είναι βέβαιο πως στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσουν νέες επαφές με στόχο να διερευνηθούν και να οικοδομηθούν επενδυτικές ευκαιρίες και εμπορικές συνεργασίες.

Από τους πρώτους στόχους της χώρας μας, το επόμενο διάστημα, θα πρέπει να είναι ο διπλασιασμός του διμερούς εμπορίου, με έμφαση τις εξαγωγές.

Το 2022 οι εμπορικές συναλλαγές μπορεί να κινήθηκαν σε ύψη ρεκόρ, στο 1,32 δις ευρώ, αλλά σε μια τεράστια αγορά υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες αύξησης. Σημαντικός στόχος είναι η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ δύο ναυτικών χωρών στα πεδία ναυτικής εκπαίδευσης και απασχόλησης Ινδών ναυτικών στον ελληνόκτητο στόλο.

Άλλωστε, μεταξύ των δύο χωρών υπάρχει απόλυτη σύμπλευση στη διατήρηση της θαλάσσιας ασφάλειας, την προσήλωση στη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, ενώ έχει αναγνωριστεί ο Ινδικός Νηογνώμονας.

Σίγουρα απαιτούνται σοβαρές πρωτοβουλίες Επιμελητηρίων και φορέων για την οργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων στους τομείς του τουρισμού, της αγροδιατροφής, των φαρμάκων, της ενέργειας, της τεχνολογίας και της λιμενικής διασύνδεσης, σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων από και προς την Ινδία.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά:  «Χαιρετίζουμε το ενδιαφέρον της Ινδίας να αποκτήσει μεγαλύτερη πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά και να επενδύσει σε άλλα ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να δημιουργήσει πύλες εισόδου των εξαγωγών της προς την Ευρώπη, αλλά και να δημιουργήσει μεταποιητικές αλυσίδες συναρμολόγησης στη χώρα μας, ώστε το τελικό προϊόν να αποκτά ευρωπαϊκό διαβατήριο.

Δεν είναι τυχαίο που η Ινδία, μέλος των χωρών BRICS, μετά τη Γαλλία και τη Γερμανία, επιλέγει τρίτη ευρωπαϊκή χώρα την Ελλάδα για Στρατηγική Σχέση, ως πολιτικό και οικονομικό εταίρο.

Σαφώς η Ελλάδα ενδείκνυται γεωπολιτικά και μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη. Θεωρώ, αμοιβαία επωφελή και καλή πρακτική να ακολουθήσει η Ινδία τον ίδιο επιτυχημένο και ασφαλή δρόμο μέσω της Ελλάδας προς την Ευρώπη, όπως άλλωστε επέλεξε πριν χρόνια η Κίνα με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.»

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑΙΝΔΙΑΕΛΛΑΔΑ ΙΝΔΙΑ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο +0,8% η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ το 2022

5 Δεκεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η ναυτιλιακή συνεργασία Ελλάδας και Ινδίας στο επίκεντρο διαδικτυακής εκδήλωσης της Enterprise Greece

27 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τεχνολογίες 5G και ΑΙ δοκιμάστηκαν στο λιμάνι του Πειραιά μέσα από το 5G-LOGINNOV

24 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Προς την ενεργειακή μετάβαση οδεύει το λιμάνι του Πειραιά

20 Νοεμβρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

“Έξυπνη” διάβαση πεζών αποκτά το λιμάνι του Πειραιά

6 Νοεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Καθαρά κέρδη, αυξημένα κατά σχεδόν 40%, για τον ΟΛΠ στο 9μηνο. Οι επιδόσεις ανά δραστηριότητα

25 Οκτωβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Ψηφιοποιεί την εφοδιαστική αλυσίδα η Cosco Shipping, η νέα πλατφόρμα SynCon Hub

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
³P

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας στις 6/12, κλειστοί οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Μοναστηράκι»

5 Δεκεμβρίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ)

1 Δεκεμβρίου, 2023

«Αγώνας δρόμου» στον ΟΣΕ για να επανεκκινήσουν τα τρένα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη τον Δεκέμβριο

4 Δεκεμβρίου, 2023

Θα κυκλοφορούν τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου τα ταξί της Αττικής. 48ωρη απεργία στις 5 και 6 Δεκεμβρίου

3 Δεκεμβρίου, 2023

ΑΣΕΠ: Αναρτήθηκαν τα προσωρινά αποτελέσματα για τις 141 θέσεις στην ΥΠΑ

1 Δεκεμβρίου, 2023

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

4 Δεκεμβρίου, 2023

Ενέργειες του υπουργείου Μεταφορών για την τροποποίηση των υπερωριών του προσωπικού της ΥΠΑ

2 Δεκεμβρίου, 2023

Κατατίθενται στις 5 Δεκεμβρίου οι δεσμευτικές προσφορές για το οδικό τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά

4 Δεκεμβρίου, 2023

Hellenic Train: Έχει λάβει δάνεια 68 εκατ. από τη μητρική Trenitalia, στα 114 εκατ. οι απαιτήσεις από δημόσιο και προμηθευτές

1

Προς παράταση του ορίου ηλικίας απόσυρσης λεωφορείων ΚΤΕΛ και ταξί

1

«Πολιτικά το θέμα της Ριζάρη είναι πιο κρίσιμο από αυτό των Εξαρχείων»

6 Δεκεμβρίου, 2023

Workshop για ασφαλείς και προστατευόμενους χώρους στάθμευσης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές στις 11/12

6 Δεκεμβρίου, 2023

Για 3ο συνεχόμενο μήνα, σε άνοδο το air cargo: +3,8% ο Οκτώβριος

6 Δεκεμβρίου, 2023
Y1 AK KATEHAKI, ATTIKI ODOS, APR 2007-JAN2008

«Σύννεφα» γύρω από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης

6 Δεκεμβρίου, 2023

Συμμετοχή υπουργού Ναυτιλίας στο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ

5 Δεκεμβρίου, 2023

Γρ. Δημητριάδης: Επενδύσεις για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, με έμφαση στην “πράσινη” ανάπτυξη

5 Δεκεμβρίου, 2023
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ

Γ. Σπηλιόπουλος: Στόχος ο ΟΑΣΑ να γίνεται ολοένα και πιο “πράσινος”

5 Δεκεμβρίου, 2023

Αθ. Κοτταράς: Στον “αέρα” ως τον Ιανουάριο ο διαγωνισμός για την παραγωγή ενέργειας από την επιβράδυνση συρμών

5 Δεκεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ