ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΤο 2020 κομβική χρονιά για τα περιφερειακά λιμάνια. Ποιες δραστηριότητες παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον

Το 2020 κομβική χρονιά για τα περιφερειακά λιμάνια. Ποιες δραστηριότητες παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον

Το 2020 θα αποτελέσει κομβική χρονιά για τα 10 περιφερειακά λιμάνια. Το εξεταζόμενο έτος θα εκκινήσουν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίησή τους, με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας να βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή».

Του Φώτη Φωτεινού 

Για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων εξετάζονται τρία μοντέλα και συγκεκριμένα η υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων, η ολική παραχώρηση και η πώληση πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών.

Κάθε λιμάνι θα εξεταστεί ξεχωριστά, οπότε οι επιμέρους διαγωνισμοί ενδέχεται να διαφέρουν μεταξύ τους.

Ειδικότερα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δείχνει να έχει κερδίσει το ενδιαφέρον αμερικανικών κεφαλαίων, αφού η ευρύτερη περιοχή, εκτός από οικονομική, έχει και γεωστρατηγική σημασία.

Το λιμάνι συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).

Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα (Gastrade).

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχουν υπάρξει – στο υπουργείο Ναυτιλίας – εισηγήσεις για μη αξιοποίηση, κυρίως για στρατιωτικούς λόγους.

 

Κάθε λιμάνι θα εξεταστεί ξεχωριστά, οπότε οι επιμέρους διαγωνισμοί ενδέχεται να διαφέρουν μεταξύ τους

 

Αντίστοιχα, στη συνέχεια τα πιο ελκυστικά λιμάνια είναι της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας και της Καβάλας.

Μαζί με τον λιμένα της Θεσσαλονίκης και τον λιμένα Αλεξανδρούπολης δημιουργούν ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει την Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της.

Τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και της Κέρκυρας έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια, ένα από τα οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση της κρουαζιέρας ή μαρινών.

Για την Ηγουμενίτσα, φαίνεται ότι υπάρχει αρχικό ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO – RO (μεταφοράς φορτηγών) και ξηρού φορτίου, με την παράλληλη ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου.

Για την Καβάλα εκτιμάται ότι το όποιο ενδιαφέρον θα εστιαστεί στη δραστηριότητα που αφορά τη διακίνηση χύδην φορτίου.

Τέλος, το λιμάνι του Λαυρίου παρουσιάζει δυνατότητες για ανάπτυξη, είτε της κρουαζιέρας,  είτε της ακτοπλοΐας, εάν και η απόσταση από το κέντρο της Αθήνας προβληματίζει, ενώ το λιμάνι της Ελευσίνας μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το λιμάνι του Πειραιά, με χύδην εμπορεύματα.

Σημειώνεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνονται 10 περιφερειακά λιμάνια, με τη μορφή ανώνυμων εταιρειών. Πρόκειται για τα λιμάνια του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο