Αποτελέσματα ρεκόρ σημείωσε στο α’ τρίμηνο του 2022 σε όλους του τομείς δραστηριοτήτων της η Maersk, απόρροια των υψηλότερων τιμών spot και συμβολαίων.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 55% στα 19,3 δισ. δολ., τα EBITDA υπερδιπλασιάστηκαν στα 9,1 δισ. και οι ελεύθερες ταμειακές ροές αυξήθηκαν στα 6 δισ.
Στις θαλάσσιες μεταφορές, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 64% στα 15,6 δισ. δολ. κατά το α’ τρίμηνο του έτους, καθώς τα ισχυρά επιτόκια υπεραντιστάθμισαν την πτώση της τάξης του 7% σε όγκους. Τα έσοδα για ολόκληρο το έτος εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να είναι ισχυρά, καθώς η άνοδος των ναύλων στο χαρτοφυλάκιο μακροπρόθεσμων συμβολαίων της εταιρείας θα προσθέσει περίπου 10 δισ. στα έσοδα το 2022 σε σύγκριση με το 2021. Αυτό θα υπεραντισταθμίσει τη σημαντική άνοδο του κόστους, η οποία αυξήθηκαν κατά 21% στο α’ τρίμηνο, δεδομένου του υψηλότερου κόστους καυσίμων και της πληθωριστικής πίεσης στο κόστος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Στα logistics, τα έσοδα στο α΄ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 41% στα 2,9 δισ. σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, η Maersk συνέχισε να επενδύει σε εξαγορές που προσθέτουν δυνατότητες στην τεχνολογία και το ηλεκτρονικό εμπόριο και ενισχύουν το χαρτοφυλάκιό της, όπως αυτή της Pilot Freight Services.
Στα terminals, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 1,1 δισ. στο α’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με 915 εκατ. του 2021, με την απόδοση του επενδυμένου κεφαλαίου (ROIC) να ολοκληρώνεται στο ρεκόρ των 12,5%, πριν από την αποεπένδυση από την Global Ports Investments (GPI) ύψους 485 εκατ. μετά την απόφαση για “έξοδο” από τη ρωσική αγορά. Η διαδικασία γύρω από την πώληση του terminal operator GPI βρίσκεται σε εξέλιξη.
Το guidance για το 2022
Σύμφωνα με την Maersk, οι ναύλοι παρέμειναν υψηλοί το α’ τρίμηνο, καθώς ο Covid-19 και οι ελλείψεις χωρητικότητας συνέχισαν να διαταράσσουν το κομμάτι της προσφοράς στα logistics.
Η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 1,2%. σε σύγκριση με +8% το 2021, ενώ οι παγκόσμιοι όγκοι air cargo αυξήθηκαν κατά 2,9%.
Η αύξηση της εμπορικής ροής ισοπεδώθηκε από την Άπω Ανατολή τόσο στη Βόρεια Αμερική, όσο και στην Ευρώπη. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Ευρώπη.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το υπόβαθρο, ο ναυτιλιακός κολοσσός εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται στο -1%/+1% σε σύγκριση με παλαιότερη εκτίμηση για 2%-4%.
Η Maersk αναμένει EBITDA περίπου 30 δισ., EBIT περίπου 24 δισ. και μια ελεύθερη ταμειακή ροή άνω των 19 δισ. για ολόκληρο το 2022. Αυτό βασίζεται σε ένα ισχυρό α’ εξάμηνο του 2022, ενώ η ομαλοποίηση στο κομμάτι των θαλάσσιων μεταφορών εξακολουθεί να θεωρείται ότι θα επέλθει στις αρχές του β’ εξαμήνου του έτους.