Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Αγορά αυτοκινήτου στο πρώτο εξάμηνο: +0,2% τα επιβατικά, -7% τα φορτηγά και +7,4% τα λεωφορεία

    11 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Φορτηγά Λέσβου: Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου από Πειραιά προς Θεσσαλονίκη με πλοίο Ro Ro

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οριακή άνοδος 0,8% της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο, στα 1.838 τα πλοία

    11 Ιουλίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

    11 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Αγορά αυτοκινήτου στο πρώτο εξάμηνο: +0,2% τα επιβατικά, -7% τα φορτηγά και +7,4% τα λεωφορεία

    11 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Φορτηγά Λέσβου: Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου από Πειραιά προς Θεσσαλονίκη με πλοίο Ro Ro

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οριακή άνοδος 0,8% της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο, στα 1.838 τα πλοία

    11 Ιουλίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

    11 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

European Green Deal: Θαλάσσιες μεταφορές, λιμενικές δραστηριότητες και ναυπηγεία καλούνται να μειώσουν τον περιβαλλοντικό και κλιματικό τους αντίκτυπο

iservices by iservices
17 Μαΐου, 2021
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Νέα προσέγγιση για μια βιώσιμη γαλάζια οικονομία στην ΕΕ, για τις βιομηχανίες και τους τομείς που σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τις ακτές πρότεινε η Κομισιόν.

Η βιώσιμη γαλάζια οικονομία είναι απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας (European Green Deal), και για την εξασφάλιση μιας πράσινης, χωρίς αποκλεισμούς, ανάκαμψη από την πανδημία.

Όλοι οι τομείς της γαλάζιας οικονομίας -μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η αλιεία, η υδατοκαλλιέργεια, ο παράκτιος τουρισμός, οι θαλάσσιες μεταφορές, οι λιμενικές δραστηριότητες και η ναυπηγία– θα πρέπει να μειώσουν τον περιβαλλοντικό και κλιματικό αντίκτυπό τους.

Η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και της κρίσης της βιοποικιλότητας απαιτεί υγιείς θάλασσες και βιώσιμη χρήση των πόρων τους, ώστε να δημιουργούνται εναλλακτικές λύσεις αντί των ορυκτών καυσίμων και της παραδοσιακής παραγωγής τροφίμων.

Η μετάβαση στη βιώσιμη γαλάζια οικονομία απαιτεί επενδύσεις σε καινοτόμες τεχνολογίες. Η κυματική και παλιρροϊκή ενέργεια, η παραγωγή φυκιών, η ανάπτυξη καινοτόμων αλιευτικών εργαλείων ή η αποκατάσταση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων θα δημιουργήσουν νέες πράσινες θέσεις εργασίας και επιχειρήσεις στη γαλάζια οικονομία.

Η ανακοίνωση καθορίζει λεπτομερές θεματολόγιο για τη γαλάζια οικονομία στους εξής τομείς:

  • την επίτευξη των στόχων της κλιματικής ουδετερότητας και της μηδενικής ρύπανσης – κυρίως με την ανάπτυξη υπεράκτιων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με την απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές και την οικολογική μεταστροφή των λιμένων. Ένα βιώσιμο μείγμα ωκεάνιας ενέργειας, το οποίο θα περιλαμβάνει πλωτή αιολική, θερμική, κυματική και παλιρροϊκή ενέργεια, θα μπορούσε να παράγει το ένα τέταρτο του ηλεκτρισμού της ΕΕ το 2050. Τα λιμάνια έχουν κρίσιμη σημασία για τη συνδεσιμότητα και την οικονομία των περιφερειών και των χωρών της Ευρώπης και θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως ενεργειακοί κόμβοι.
  • Μετάβαση σε μια κυκλική οικονομία και μείωση της ρύπανσης – μεταξύ άλλων μέσω ανανεωμένων προτύπων για τον σχεδιασμό αλιευτικών εργαλείων, για την ανακύκλωση πλοίων και για τον παροπλισμό υπεράκτιων πλατφορμών και τη λήψη μέτρων για τη μείωση της ρύπανσης από πλαστικά και μικροπλαστικά.
  • Τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και τις επενδύσεις στη φύση – η προστασία του 30% της θαλάσσιας περιοχής της ΕΕ θα αντιστρέψει την απώλεια σε βιοποικιλότητα, θα συμβάλει στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και στην ανθεκτικότητα και θα αποφέρει σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Θα μειωθούν ακόμα περισσότερο οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της αλιείας στους θαλάσσιους οικοτόπους.
  • Τη στήριξη της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και της ανθεκτικότητας των ακτών – οι δραστηριότητες προσαρμογής, όπως η ανάπτυξη πράσινων υποδομών σε παράκτιες περιοχές και η προστασία των ακτών από τον κίνδυνο διάβρωσης και πλημμύρας, θα συμβάλουν στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και των τοπίων, ενώ παράλληλα θα ωφελήσουν τον τουρισμό και την παράκτια οικονομία.
  • Την εξασφάλιση βιώσιμης παραγωγής τροφίμων – η βιώσιμη παραγωγή και τα νέα πρότυπα εμπορίας για τα θαλάσσια τρόφιμα, η χρήση φυκιών και άλλης θαλάσσιας βλάστησης, ο ισχυρότερος έλεγχος της αλιείας, καθώς και η έρευνα και η καινοτομία στον τομέα των θαλάσσιων τροφίμων που βασίζονται στα κύτταρα, θα βοηθήσουν τη διατήρηση των θαλασσών της Ευρώπης. Με τις στρατηγικές κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ για τη βιώσιμη υδατοκαλλιέργεια που επίσης εγκρίθηκαν, η Επιτροπή δεσμεύτηκε για άλλη μια φορά να προωθήσει τη βιώσιμη υδατοκαλλιέργεια στην ΕΕ.
  • Τη βελτίωση της διαχείρισης του θαλάσσιου χώρουσυγκρότηση Γαλάζιου Φόρουμ – το νέο γαλάζιο φόρουμ για τους χρήστες της θάλασσας, με σκοπό να συντονιστεί ο διάλογος μεταξύ υπεράκτιων φορέων εκμετάλλευσης, ενδιαφερόμενων μερών και επιστημόνων που δραστηριοποιούνται στους τομείς της αλιείας, της υδατοκαλλιέργειας, της ναυτιλίας, του τουρισμού, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλων δραστηριοτήτων, θα τονώσει τις συνεργατικές ανταλλαγές για τη βιώσιμη χρήση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Το 2022 θα εκδοθεί έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της οδηγίας της ΕΕ για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, μετά την έγκριση των εθνικών θαλάσσιων χωροταξικών σχεδίων του Μαρτίου 2021.

Η Επιτροπή θα συνεχίσει επίσης να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια βιώσιμη γαλάζια οικονομία σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με το θεματολόγιο για τη διεθνή διακυβέρνηση των ωκεανών.

Χρηματοδότηση της βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο όμιλος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που αποτελείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (ΕΤΕ), θα αυξήσουν τη συνεργασία τους για μια βιώσιμη γαλάζια οικονομία.

Τα θεσμικά όργανα θα συνεργαστούν με τα κράτη μέλη για την κάλυψη των υφιστάμενων χρηματοδοτικών αναγκών για τη μείωση της ρύπανσης στις ευρωπαϊκές θάλασσες και τη στήριξη των επενδύσεων για γαλάζια καινοτομία και γαλάζια βιοοικονομία.

Το νέο Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας -ιδίως μέσω της πλατφόρμας του «BlueInvest» και του νέου ταμείου «BlueInvest Fund»– θα στηρίξει τη μετάβαση προς πιο βιώσιμες αλυσίδες αξίας βασισμένες στους ωκεανούς, τις θάλασσες και τις παράκτιες δραστηριότητες.

Για την περαιτέρω χρηματοδότηση του μετασχηματισμού, η Επιτροπή παρότρυνε τα κράτη-μέλη να συμπεριλάβουν επενδύσεις για μια βιώσιμη γαλάζια οικονομία στα εθνικά τους σχέδια που αφορούν την ανθεκτικότητα και την ανάκαμψη, καθώς και στα εθνικά τους επιχειρησιακά προγράμματά που συνδέονται με διάφορα ταμεία της ΕΕ από τώρα έως το 2027.

Θα συμβάλουν επίσης και άλλα προγράμματα της ΕΕ, όπως το ερευνητικό πρόγραμμα «Ορίζων Ευρώπη», και θα συσταθεί ειδική αποστολή για τους ωκεανούς και τα ύδατα.

Όσον αφορά τις ιδιωτικές επενδύσεις, κατά τη λήψη σχετικών επενδυτικών αποφάσεων θα πρέπει να εφαρμόζονται συμφωνημένες αρχές και πρότυπα βιωσιμότητας ειδικά για τους ωκεανούς, όπως η χρηματοδοτούμενη από την ΕΕ πρωτοβουλία χρηματοδότησης της βιώσιμης γαλάζιας οικονομίας. 

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:EUROPEAN GREEN DEALΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΛΙΜΑΝΙΑΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΝΑΥΠΗΓΕΙΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

11 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνάντηση Β. Κικίλια με την υπουργό Μεταφορών του Ισραήλ, στο επίκεντρο ναυτιλία, Χούθι, περιφερειακή ασφάλεια

10 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Υπό την καθοδήγηση της Κομισιόν η μείωση εκπομπών CO2 στα ευρωπαϊκά λιμάνια

10 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Συνεχίζονται τα μέτρα προστασίας εργαζομένων σε διανομές-μεταφορές-ναυπηγοεπισκευή από τον καύσωνα

9 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Έκτακτα μέτρα προστασίας εργαζομένων από τον καύσωνα, ποιο κομμάτι των μεταφορών αφορά

8 Ιουλίου, 2025
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στ. Γκίκας: Να εφαρμοστεί η “Προγραμματική Ρήτρα Νησιωτικότητας” στις πολιτικές της ΕΕ

3 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Ο Βόλος, το επόμενο λιμάνι που οδεύει προς αξιοποίηση. Εκκρεμεί απόφαση του υπουργείου Άμυνας για ναύσταθμο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Κέρδη για την THEMA από την πρώτη χρονιά λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

7 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Απ. Τζιτζικώστας: Να διαμορφώσουμε το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας με τους δικούς μας όρους

0

Στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης η άσκηση του NATO «IMMEDIATE RESPONSE 25»

0

Αγορά αυτοκινήτου στο πρώτο εξάμηνο: +0,2% τα επιβατικά, -7% τα φορτηγά και +7,4% τα λεωφορεία

11 Ιουλίου, 2025

Φορτηγά Λέσβου: Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου από Πειραιά προς Θεσσαλονίκη με πλοίο Ro Ro

11 Ιουλίου, 2025

Οριακή άνοδος 0,8% της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο, στα 1.838 τα πλοία

11 Ιουλίου, 2025

Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

11 Ιουλίου, 2025

RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

11 Ιουλίου, 2025

Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

11 Ιουλίου, 2025
The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)

Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

11 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr